- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- AI-ban gyengébb GeForce RTX 5090D-t kap Kína
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Akciókamerák
- OLED TV topic
- Milyen processzort vegyek?
- Androidos tablet topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz nagynorbert #9 üzenetére
A Go limitje valahol 5k alatt/korul van 3D-ben. VR 3D 180-as videot lattam ami nagyon minosegi volt, csak mar nem tudta lejatszani. VR headset eseten ezek a szamok trukkosek, mert egyszerre nem kell lejatszania ugye a 4-5-8-12k-s videokat, csak annak egy reszet, sot azt is kettebontva. Mintha ket darab 2k-s vagy akoruli videot kellene lejatszania parhuzamosan, csak a stream/videofile tartalmazza a teljes 360 fokot. Pont azert kellenek ezek a nagy szamok, mert 360 fokos video. Azt tudom, hogy a Quest 2 mar sokkal izmosabb SoC-ot kapott direkt erre es talan annak is egyszeru gumipantja van dobozbol kiveve, vagyis hasznalhato fekve is relative kenyelmesen.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz nagynorbert #7 üzenetére
Nekem csak regi Oculus Go-m van, abban kenyelmes lenne a mozizas fekve is, hiszen csak gumipantos, tehat nem nyom. Annak ellenere pedig sose volt gondom amiatt hogy mozgott volna, igaz nem jatszok vele, foleg nem ugralos jatekokat.
A problema csak az hogy a filmvaszon sok playerben marad a vizszintes tengelyen. Talan a Netflix appban van lehetoseg mozgatni, igy ugy emlekszem abban lehet fekve mozizni.
Igen a 360 fokos videokhoz talan 16k-s video lenne a minimum, a mai headsetekhez, legalabbis a ami videokat neztem. Volt 1-2 ami jo minosegu volt kisebb felbontasban is, de rengeteget szamit, hogy a felvett dolog milyen messze van. 1-2 meterre levo targy eseten eleg az alacsonyabb felbontas. Lattam mar ezzel is alleejto felveteleket, olyan 5-8k kozott is, de arra meg keves volt a craft ebben a headsetben igy diavetites lett belole. De legalabb lattam hogy optikailag meg ez a Go is tobbre kepes, megfelelo video eseten.
Viszont pl. az AirPano VR hiaba 12k-s videokat ad ki, mivel tajakat videoznak, nagy tavolsagbol a 12k is nagyon kevesnek tunik. Ami kozel van az szuper, ami tavol az egy homalytenger. Erdekes hogy volt olyan, talan New Yorki meg Tokioi helikopteres felvetel ami meg nagyon jol nezett ki, de ez is pl. a jobbak koze tartozik es csak 8k:
[link]Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
nagynorbert
csendes tag
A válasz szerintem teljes mértékben egybefügg Nergalos kérdésével, a körbe körbe forgást még lehet modosítani mert hogy merre állsz amugysem látod, de ha az alapvonalat póbálod megdönteni amihez az egész mozgás viszonyul az totális rosszullétet eredményezne.
Azzal viszont maximalisan egyetertek, hogy igazán gondolhattak volna arra hogy fentebb helyezzenek el, vagy egyaltalan mozgathatová tegyék a mozivasznat ezekben az aplikaciokban amik filmnezesre valóak. Az meg hogy a 360 fokos videók minősége még a 4k soknál is vállalhatatlan egy Vr headszeten, hihetetlen.
Egyebként én Rift S-t próbáltam fekve de a strapnek a szoritó tekerője miatt igazából kényelmetlen ugyhogy el sem jutottam odáig hogy a kontent hiánya zavarjon, így pedig szerintem érthető hogy miért nem nagyon van ilyen fejlesztés.
Ez a talalmány meg inkabb remalomba illik nekem mikor rögzített fejjel fekszel valahol és vetítenek az agyadba xD -
Tigerclaw
nagyúr
Nem csak ahhoz hanem barmilyen mozizashoz.
Ezt viszont tudja az osszes korabbi standalone headset, max kell egy olyan lejatszo szoftver, amelyikben allithato a nullpont vertikalisan, mert arra valamiert nem gondolt sok fejleszto. Azert is irtam, hogy 2D es 3D-180 az menne ezzel, de azt problema nelkul tudjak a jelenlegi modellek.
Egyedul a lencserendszer es esetleg ahhoz kotodo kalibracio hozhat uj dolgot.
A kovetkezo nagy ugras VR-ben a szemkovetes lenne, vagy az ha a sarkokban is eles lenne a kep. A lencserendszeren tenyleg lenne mit dolgozni, mert gyakran az szakitja meg az immerziot.
Illetve ami mindig leirok, kedvet kellene csinalni a VR tartalmak keszitesehez megha az csak 3DOF. Szukseg lenne sok sok magas felbontasu minosegi 2D vagy 3D 360 fokos videora es ahhoz elerheto aru, egyszeruen hasznalhato eszkozre.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
fiATHaLON
őstag
A cikket köszönöm, érdekes volt, még ha valószínűleg el is hasal a matéria
a nagyközönség előtt.Viszont ez a rész kicsit kusza, no "hiszen".
"A legfontosabb különbség, hogy a HalfDive VR headset fekvő megoldás, ami ugyan magával hozza a korlátozott fejmozgást, hiszen, de szem mindent megkap így is, hiszen két darab 1600x1440 pixeles kijelző áll rendelkezésre, amelyek együttesen 134 fokos látószöget kínálnak, a frissítési frekvencia pedig 90 Hz. Sőt, annak köszönhetően, hogy a headsetet nem a fej tartja egészen egyedi lencserendszert tudtak összerakni, hiszen a tömeg másodlagos szempont volt, így pedig nagymértékű látásproblémákra is tudnak reagálni speciális korrekciós lencsékkel."
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Nekem ez eleg nagy baromsagnak tunik. 2D, esetleg 3D 180fok mozizasra hasznalhato lehet, de pont a lenyege veszlik el. Meg a 3DOF se teljesul, hiszen fekve limitalt a mozgasa mind a testnek mind a fejnek. A fekve jarast meg hogy gondoltak? Specialis agy kell hozza?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konica Minolta Bizhub C227 fénymásoló
- Yamaha NS-555 hangfalpár + opcionális HiFi - házimozi cuccok
- Lenovo ThinkCentre M93p SFF PC, Quad Core i5-4570 CPU, 8 GB DDR3 RAM
- Lenovo ThinkCentre M83 SFF PC, Quad Core i5-4590 CPU, 8 GB DDR3 RAM
- Lenovo ThinkCentre E73 SFF PC, Quad Core i5-4460 CPU, 8 GB DDR3 RAM