- Milyen egeret válasszak?
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED TV topic
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Milyen notebookot vegyek?
- Jóárasítja két Arrow Lake-S CPU-ját az Intel
- Videós, mozgóképes topik
- 16 GB RAM 2025-ben? 🤨 – Ma már kevés lehet!
Új hozzászólás Aktív témák
-
joysefke
veterán
Egyre nehezebb a tranzisztorméretet csökkenteni és ezzel több tranyót rakni egy chipre azonos fogyasztás mellett. Ezen a fronton valóban lelassúlt a fejlődés. De meg még nem állt, mert még mindig lehet a chipeket optimalizálni, azonos fogyasztásból jobb felépítéssel nagyobb számítási teljesítményt kihozni.
A PS3-at illetve X360-at párhuzamba állítani az X1-el illetve PS4-el viszont hibás, mivel más koncepció alapján születtek:
Az előbbiek fejlesztésébe rengeteg pénzt lapátoltak és mindent a későbbi minnél nagyobb teljesítménynek rendeltek alá, így történhetett meg, hogy az akkori tipikus PC-s fogyasztási keretekhez képest elég sokat evett mindkét konzol, az X360-ba pedig akkori szemmel nagyon komoly GPU került. Az eredmény az lett, hogy legalábbis az X360 amikor kijött bőven megállta a helyét az erős PC-kel szemben is, akkori szemmel hatalmas fogyasztás meg zaj mellett.Ezzel szemben az X1-nél most nagyon erősen megjelent a média box funkció, ami nem enged meg magas fogyasztást (melegedési problémák, meg zaj miatt) így a teljesítménye gyengébb, mintha mondjuk egy hasamra ütök 400W-os fogyasztási keretből gazdálkodna.
J.
-
azopi74
addikt
" és ugye nincs okunk azt feltételezni, hogy a GPU fejlődés megáll a közeljövőben."
Hát sajnos van okunk feltételezni, mert ha meg nem is állt, nagyon durván lelassult a közelmúltban. A nagy minőségi/forradalmi ugrások időszaka úgy 1998 és 2005 közé tehető, azóta kissé lelassult a vizuális fejlesztés, csak hasonlítd össze, hogy egy XBOX360 vagy PS4 cím (mondjuk egy Bioshock Infite, Crysis 3, vagy Metro Last Night ) mit produkál a lassan 10 éves vasakon - egy mai next-gen címmel (hát, én nem esek hanyatt a fejlődéstől) , aztán vesd össze ugyanezeket mondjuk egy Metal Gear Solid 1-el, ami az 1995-ös PS1-ből kihajtotta az utolsó szuflát is.
-
boost
veterán
A húzócímet ne PR bullshitezzed le. Szemtelen.
Le kellett volna másznia a képernyo"ro"l, ha már XBO húzócím, csakhogy a héten kiderült, hogy ez a játék is eredetileg XB360ra készült, és/mivel idén összel jött volna az XBO. Ezért lett lastgen engine alárákva, és ezért is néz ki így, ahogy.
-
joysefke
veterán
A konzol azért képes olyan effektekre, mert hatékonyan programozhatók.
Vagy pedig azért mert támogatottak rajta ezek az effektek a többi plattformon meg éppen más effektek támogatottak. Függetlenül attól, hogy talán létezik vagy létezni fog rájuk egy két exkluzív effekt, a grafikát a maga teljességében szemlélve nem lehet azt mondani, hogy a next gen bármiben a PC előtt járna.
Az új konzolok egyik képessége, hogy az IGP nincs soros feldolgozásra kényszerítve. Ma a PC-n a legnagyobb gond, hogy hiába van több TFLOPS-od, ha a parancsok feldolgozása soros. Így működik a DX és az OGL is. A PlayStation 4-ben órajelenként 9 (65 állhat sorban) parancs dolgozható fel, míg az Xbox One-ban ugyanennyi idő alatt 4 (18 állhat sorban). Ez lehetővé teszi az asszinkron munkavégzést, amikor egy feladat teljesen átlapolja a másikat, hiszen nem ugyanazokat a részegységeket használják.
Ehhez nem értek, számomra csak a végeredmény számít, ami 2014 ben tudjuk, hogy éppen hogy néz ki.
Másrészt biztos vagyok benne, hogy a dVGA+DX páros is fel tud mutatni egy két olyan technikai paramétert, amivel messze a konzolok előtt jár.
Részben ez vezet ahhoz, hogy egy átlagos, de jól optimalizált játék GPU-kihasználása 40-60% közötti
És ha csak 40-60% a GPU kihasználtság (BF3 ban meg 1-2 játékban láttam én már jóval többet is) akkor ugye ez azt jelenti, hogy egy 2X nyers teljesítménnyel rendelkező PC-dVGA hozza a konzol látványvilágát, az 1-2 esetleges konzol exkluzív featuret leszámítva? A gyorsabb dVGA-k már most leduplázzák a
PS4 GPU-ját, és ugye nincs okunk azt feltételezni, hogy a GPU fejlődés megáll a közeljövőben.J.
-
Madwe
nagyúr
Ha a ps4et 100 forintért akarod megvenni akkor arra várhatsz
ha 100 000ért annyiért már most van használtan, illetve aktuális aaa játékot digitálisan be tudsz szerezni 7.5-13k között attól függően van e akció (ilyet nyilván akkor veszel ha nem akarod eladni) korongosat igaz 15ért, de azért veszed valszeg korongosan hogy utána eladd - amit 12-14ért el is tudsz adni, uh ilyen szempontból mindegy is az ár ha van ennyi forgótőkéd...
-
oraihunter
aktív tag
"Részben ez vezet ahhoz, hogy egy átlagos, de jól optimalizált játék GPU-kihasználása 40-60% közötti."
Basszus, ha ez így van, akkor az elég szörnyű! -
jófiú90
tag
Jajj,itt már baj van...ps4 procit hasonlítják az i5-i7-el.
Epic fail.Célhardveeeeer -
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzol azért képes olyan effektekre, mert hatékonyan programozhatók. Az új konzolok egyik képessége, hogy az IGP nincs soros feldolgozásra kényszerítve. Ma a PC-n a legnagyobb gond, hogy hiába van több TFLOPS-od, ha a parancsok feldolgozása soros. Így működik a DX és az OGL is. A PlayStation 4-ben órajelenként 9 (65 állhat sorban) parancs dolgozható fel, míg az Xbox One-ban ugyanennyi idő alatt 4 (18 állhat sorban). Ez lehetővé teszi az asszinkron munkavégzést, amikor egy feladat teljesen átlapolja a másikat, hiszen nem ugyanazokat a részegységeket használják. PC-n ilyen átlapolás nincs, egyszerűen csak pihennek a részegységek. Részben ez vezet ahhoz, hogy egy átlagos, de jól optimalizált játék GPU-kihasználása 40-60% közötti.
-
Sir Ny
senior tag
-
Madwe
nagyúr
Én erről a cikkről beszéltem, ahol leírták mi az egyik felhasználási előnye az esramnak, nem egy majd 1 éves, a konzolok megjelenése elötti cikkről, ami általánosságban próbált meg beszélni a konzolok felépítéséről a spekek ismeretében. És ami általánosságban jelenti ki, hogy a ps4 memóriarendszere jobb, mert gyorsabb... Amit senki nem vitatott, de az esramnak is vannak előnyei, s olyan részei amit a gddr5el nem lehet megvalósítani, vagy csak nehezebben...
-
Madwe
nagyúr
Ennél azért sokkal árnyaltabb a helyzet. PS4 gddr5jének a latencyje még a ddr3énál is rosszabb picivel. Gddr5 ugyanis alap esetben vgak mellett van, ahol a latency nem olyan fontos, ellenben a sávszéllel. Viszont cpunál meg ponthogy nagyon is számít a latency. E miatt nem minden téren nagy előrelépés a gddr5 a ddr3hoz képest, de a legtöbben igen. Az x1nél viszont van egy brutál gyors elérésű kis memória, ami bizonyos feladatokra hasznos, pl ami a cikkben is szerepel, ugye. Szóval általánosságban nem lehet ilyeneket kijelenteni, mint amiket te tettél
-
Madwe
nagyúr
Mert jelenleg nincs olyan multiplatform ami rendesen meg lett volna rájuk írva... Brute forceban lenyomják a next genek amiket átportolnak rájuk, abban pedig nem erősek, ez nyilvánvaló... Az exklúzívok se teljesen használják ki a lehetőségeket, de sokat már igen, persze azt meg hogyan hasonlítod össze
De a ryse árnyékleképzése, az inFamous részecskerendszere mind olyan ami megfektetné a brute forceoló pcket... S a brute force sok esetben nagyon kevés, nincs az a pc ami lenyomna 1-2 effektet, számítást! Kicsit más tészta, mert célhardver, s pc-n is elérhető sok esetben, de arra jó példa talán hogy a brute force sok esetben olyan pc-t igényelne ami évek múlva se nagyon lesz :True audio szoftveres meghajtása
-
tgabi333
aktív tag
Ennek az összehasonlításnak így nincs sok értelme, mivel nem a sávszéllesség számít, hanem az elérési idő, ami az ESRAM tekintében 1-2ns, gddr5 esetében pedig 10-12ns.
Egyébként nem úgy volt, hogy a százikszGB/s az csak egyirányú? és hogy az esram duplex lett? (szóval a duplája igazából az érték)
Összefoglalva: kb tízszer gyorsabb.. (gondolj bele abba, hogy egy ssd is sávszélességben csak 2-3x gyorsabb mint egy hdd, de a minimális latency miatt sokkal-sokkal gyorsabbnak érzed)
-
joysefke
veterán
Rájöttem
Nem vagyok szakmailag benne a APU HW-ben annyira, hogy meg tudjam ítélni, technikailag minden részlet rendben van-e a cikkben, de feltételezem, hogy a szakmai részekbe nem lehet belekötni.
A probléma nem is itt van, hanem a cikk mondanivalójával. Mindenféle szakmai leírások segítségével azt próbálja lépten nyomon sugallni, hogy a mindenkori aktuális PC-k olyan tudásbeli hátrányban (tudás=feature lista és nem teljesítmény) lesznek a konzolokkal szemben, amit nyers erőből nem lehet megoldani. De ezt a tapasztalatok nagyon nem támasztják alá, ráadásul a nyers erőfölény már bőven ott van a PC-kben, az olló ráadásul még jobban ki is fog nyílni a jövőben. Ráadásul amikor kijött az X1 és PS4 speckója, már akkor tudni lehetett hogy az új gépek nem lesznek valami acélosak (főleg az X1). Ehhez képest hónapokon keresztül ment a hype generálás mindenféle másik cikkekkel.
J.
-
joysefke
veterán
Én is leírtam, szerintem elég érthetően
A nyers tények jelenleg azt mutatják, hogy egy felső középkategóriás PC látványban egy aktuális technológiával készült játékban mutat annyit mint a legszebb XBO vagy PS4 játékok.
A PS4-nek könnyen lehet, hogy nagyobb a szavatossága, mint egy 2013 végén vásárolt játék-PC-nek, de hogy grafikában a jövőben nagyon el tudna húzni, háát az eléggé kérdőjeles. Másrészt meg sokan vagyunk akik most akarnak játszani, nem a jövőben valamikor. Hogy a most játszás a PC-n avgy X360-on vagy PS3-on vagy új konzolon történik meg az már szinte másodlagos.
Szóval az új konzoloknak, de leginkább a PS4-nek szerintem nem a gyenge HW, hanem a gyenge játékválaszték a legnagyobb baja. Ezen kellett volna 2012-2013-ban nagy erőkkel dolgozni, hogy a startra illetve az első évre már legyen egy csomó játék, de úgy látom ez elmaradt...
Sir Ny:
legalább Te fogalmazz teljes mondatokat, hogy értsem mit akarsz...J.
-
gianni85
veterán
talán meg is kapja azt a löketet most, már az Intel se zárkózik el a heterogén jövőtől, lassan jön a DDR4, várom az infókat az új DX-ről is. Mire kihasználják a konzolokat, talán a PC is ugrik egy generációt
(#53) Ghoosty
nálam járt mindkét konzol és multiplatform címeknél nem voltam elájulva tőlük. Szerintem az elkövetkező 1-1,5 évben érkező multiplatform játékoknál se lesz előnyben a konzol, mert nem az új architektúrára kezdték el fejleszteni őket. -
Ghoosty
őstag
Konzolon is ez történik, csak úgy veszik vissza a beállítások, hogy a többségnek tetszen. Gyanítom a többségnek nincs igénye stabil 60 FPS-re, ezért azt csökkentik először. Ha még nem elég, akkor egy kis felbontást, meg egy kis effektet is visszavesznek.
A "visszaveszem a grafikát" amúgy pont a kompromisszum. Ahogy a linkelt tesztből látszik, kompromisszum nélkül még egy csúcskategóriás kártya sem tudja tartani a 60FPS-t stabilan nagyon sok esetben.
Élőben még nem láttam nextgen konzolt, így arról nem tudok véleményt nyilvánítani, hogy mekkora a butítás és valójában mennyire feltűnő. Az összehasonlító videókban meg direkt erre mennek rá, közben meg nagy TV-n lehet hogy csak akkor veszed észre, ha nagyon keresed.
-
Madwe
nagyúr
Konzolok launchkor mindig nagyon gyéren teljesítettek. X86 architektűra ide vagy oda, ki kell ismerjék, optimalizálni fogják még az sdk-t is biztosan. Az hogy mondjuk egy végletekig, tökéletességre csiszolt bf4
pl csak 900pben fut a ps4en és 720pben az x1en semmit nem jelent, mert valóban 0 az optimalizáció kb, csak simán ráengedték... Azon se lepődnék meg ha egyszerre csak 2 magot használna az apuból
Meg esramhoz/gddr5 előnyéhez se nagyon nyúltak hozzá, pláne nem a közös memóriacímtérhez szvsz, tekintve mennyire van toppon programozói szinten a cím... S ez azért a legtöbb multiplatra igaz. Az exklúzívok jobban teljesítenek, de ott is nagy előrelépések lehetnek még... Szerintem ez egy jó és erős generáció lesz, bár az is biztos hogy a pc piacnak sem ártana egy löket...
-
gianni85
veterán
PC-n visszaveszed a grafikát és megkapod az 1080p/60fps-t konzolon ez nem így megy, ott vagy úgy adják ki, vagy nem. EGYELŐRE meg úgy néz ki, hogy PC visszavett grafikával is hozza azt a szintet mint a konzol. Később ez változhat, bár ahogy elnézem ez a konzolgeneráció arra lesz jó, hogy fellendíti a PC-s állóvizet.
-
Ghoosty
őstag
Soha nem volt konzolom, de én nem értem ezt a "1080p-n stabil 60 FPS kompromisszumok nélkül" igényt. Ezt sok esetben még egy GTX 780 se teljesíti, ami önmagában 130k HUF, hát még a kicsit olcsóbb kártyák.
-
boost
veterán
"Valoszinuleg a jovoben lesznek frissitesek hw teren. Kenytelen kelletlen de be kell valalniuk. "
jajj, úgy birom az ilyen megmondóembereket.
-
-
Prof01
veterán
Csak egy kis pontosítás végett: A Titanfall 792p-n fut Xbox One-on, és a 60 fps-t is ritkán hozza. Elég nagy framedrop-ok vannak benne sajnos...
Már csak arra leszek kíváncsi, hogy az X360-as változat milyen lesz a sub-720p-vel és a 30 fps-sel. Főleg, mert már elő is rendeltem.
-
siriq
őstag
Ez nem csak az xbo-ra vonatkozik. A ps4 hw-ja hasonlo, hiaba "jobb" egy kicsivel. A ps4 -nel is lathato a frame pacing orokseg. Ingadozik az fps. Tobbszor hallotunk mar olyat, hogy idovel "majd" jobb lesz a kiasznaltsaga. Mindemellett elfelejtik, hogy sokkal de sokkal tobb "effektel" akarjak teletuzdelni a jatekmenetet, amit mar ma sem bir a hw. Valoszinuleg a jovoben lesznek frissitesek hw teren. Kenytelen kelletlen de be kell valalniuk. Max ha nem, 1080p 60 konstans tartasa elegge kivitelezhetlennek tunik.
-
Nxn908xxx
őstag
Nem kellett volna eröltetni ezt az APU dolgot amíg nem hoz kielégítő teljesítményt. Egy R9 270x szintű kártyával ha jól ráírják a programot akkor nem lenne éppen 60fps butított grafon.
-
M@trixfan
addikt
Elnézést kérek, de ilyen gyenge hardverrel 2014-re tervezték? Még a PS4 is eléggé határon van mint nextgen gép. Sajnos ami startkor "brute force" látszik az szépen meghatározza az általános szintet. Ha most minden 1080p 60 fps lenne akkor nyugodt lennék és izgalmasan várnám hova fokozzák ezt még optimalizációval. Sajnos nem ez a helyzet, számomra mindkét nextgen gép úgy néz ki csak exkluzívokra jöhet szóba.
-
csumpa93
tag
válasz
oraihunter #26 üzenetére
Akkor lehet várni kéne egy ilyen kártyára?? addig elleszek az integrált vga-val
-
Madwe
nagyúr
A skálázás lóf*szt nem ér. Attól még hogy a képet rányújtja 1080pre, attól még kevesebb képpontal számol, kevesebb info jelenik meg, csak kicsit szebben mintha nem natívan menne a kijelzőn... De egy fpsben pl nem fogsz tőle messzebb látni, pl.
A Ryse szintű grafika jó dologra: mondod ezt most
Sajnos a fejlődés olyan, hogy nagyon hamar elfogadhatatlanná teszi az addig tökéletesnek hittet. Pl retina kijelző a laptopomban, mostmár kifolyik a szemem ha nem ilyet nézek, pedig 20 évig semmi gondom nem volt a kisebb ppi-vel. Ezt pedig természetesnek veszem, nem pedig szépnek jónak... Mert már ez a mérce, s játékokra is ráhúzható ez...
-
raziel01
veterán
Lehet hadakozni de az tény, hogy egy Xbox ONE 4 év múlva is jó lesz.
Maximálisan kihasználják majd a hardvert és direkt úgy csinálják a játékokat, hogy jó legyen.
De ha nem változik majd a grafika az se baj. Ryse szintű játékok számomra bőven elegek és ezt már most tudja pedig csak most jelent meg a konzol.csumpa93: Miért annyira létszükség az 1080p? Van benne skálázó chip segít az valamelyest.
Titanfall is csak 900p/60 FPS de mégis jól néz ki. Plusz a játékélmény se rossz. -
csumpa93
tag
Először az 1080p 60FPS-t érjék el, azután bohóckodjanak ilyennel. Amúgy még a DX 11 sincs kihasználva én szerintem. Most lesz új gépem egy i5 4570 és egy gtx 760 kombó. Nem szeretném 2 év múlva a kukába dobni -.- mert ezek a DX 12-t eröltetik, eddig egy HD 4870 X2 dolgozott a gépbe és pont az a játék miatt nem tudom kihasználni az erejét ami miatt ilyen kártyát választottam: a crysis 3. Mondanom sem kellett amikor megláttam "a te vidkarid nem támogatja a dx11-et így lóf*szt a seggedbe" szöveget egy picit elszomorodtam. Mármint nem pontotsan emiatt a játék miatt, de ez a kedvenc szériám és mit mondjak elég morcos voltam. Tudom tisztán marketind, de most komolyan....... nem szeretnék emiatt gépet újjítani 2 év múlva
-
Garada
őstag
Lehet tudtak volna finomítani pár dolgon de ezt a csatát akkor is elveszették a ps4-el szemben
-
kirukris
tag
Ha így folytatja a M$, akkor a végén még natív 1080p-be fognak menni Xone-on a játékok
-
bbTamas77
aktív tag
Nem kell temetni az Xbox-ot, még a fejlesztői környezet koránt sem tökéletes, hátha villant valamit az MS.
-
Psych0
őstag
Ez a megatextútázás működik nem statikus modellekkel is, csak mert a rage-ben, minden sérthetetlen és mozdíthatatlan volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pletykák vannak szintén a GDC-ről. Azok arról szólnak, hogy a DX12 alap funkcióit sok hardver támogatja, de az összes funkciójához Kaveri APU kell, vagy egy nagyobb tudású későbbi APU. Elvileg VGA-val nem lehet támogatni az összes funkciót, csak APU-val.
(#10) orichalcos: Hivatalosan igen.
-
gianni85
veterán
Abu, azt lehet már tudni/sejteni, hogy a DX12-höz szükségszerűen új hardver kell majd PC-n?
-
#06658560
törölt tag
Milyen rendes az MS, hátra arc hátra arc után, majd kiderül mi csak nyertünk az egésszel.
-
alevan
őstag
Szóval a megatextúrázás jobban megy majd XOn mint PS4en? (mivel elvileg az ESRAM gyorsabb elvileg mint a DDR5).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A friss pletykák szerint a Microsoft csak a Sony PlayStation 4-re reagált az ünnepi starttal.
- Thinkpad T480s 24GB RAM 1TB SSD (erős, könnyű, vékony gép) Windows 11 kompatibilis
- Dell Latitude 5510 15,6", i7 10610U, 16GB RAM, SSD, jó akku, számla, garancia
- Acer Predator Helios 300 - 15,6"FHD IPS - i7-7700HQ - 8GB - 256GB SSD+1TB HDD - GTX 1060 6GB -MAGYAR
- HP LaserJet Pro M404dn
- ÚJ aktiválatlan Apple iPhone 16 Pro Max 256GB ! 1ÉV nemzetközi APPLE GARANCiA
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus X570 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB FRACTAL DESIGN Meshify 2 650W
- Bomba ár! Dell Latitude 5320 - i5-1145G7 I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest