- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen egeret válasszak?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Gaming notebook topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- OLED TV topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
bencze
senior tag
Én a témához nem értek, de nekem a civ5-nél nem a grafikával van bajom, hanem azzal, hogy nagyobbacska térképeken a gép simán 1 percig is elgondolkodik amikor az ő köre van... talán inkább azt kéne párhuzamosítsák valahogyan.
-
Szergei
tag
Akkor ezt rosszul tudtam, azt hittem, hogy nincs már Xenos-tesszellátor az AMD-GPU-kban.
Én elhiszem, hogy rengeteget használták, nem fogalmaztam jól:
Úgy írom inkább, hogy nem tudok nagyon sok PC-s játékról, ami használta volna, és azért volt körülötte valamennyi marketing(-bullshit), amiből nem feltétlenül az következett volna, amit te mondasz, hogy fejlesztésekre lesz jó, hanem sokan azt várták/hihették, hogy lesznek majd olyan PC-s játékok, ahol be lehet kapcsolni. -
válasz
Meteorhead #4 üzenetére
ha minden fejlesztő magának fejleszti ki ezeket, az megmutatkozika fejlesztési költségekben és minőségben is. annyira nem egyszerű ez, hogy csípőből kidobjuk őket csak azért, mert sid meiernek (
) nem tetszettek a hardveres hegyek.
-
-
Szergei
tag
válasz
Lacccca87 #10 üzenetére
Sokan azért szidták az ATI Truform-ot, mert egyes esetekben tényleg röhejes volt ,hogy ész nélkül tesszellált mindent, beleértve a fegyvereket is fps-ekben, de voltak játékok azért, amiket rendesen optimalizáltak rá, és valóban jobban néztek ki Radeonokon.
Néhány példa - karakter-tesszellációt használt a Return to Castle Wolfenstein, C&C Renegade, UT2003-2004 stb.
Terep-tesszelláció (hogy a hírhez is kapcsolódjon): Soldier Of Fortune II, The Elder Scrolls III - Morrowind (későbbi patch).
Az első hibát ott követte el az ATI, hogy a Radeon 9000-es sorozattól már csak szoftveresen emulálták a Truform-ot (ami a hírben szereplő megoldással ellentétben sokkal lassabb volt, a Radeon 8500 tesszellálás sebességében megelőzthette akár az egyébként sokkal gyorsabb 9800 Pro-t is).
2005-2006 körül teljesen megszűnt a támogatása, talán az X850 XT volt az utolsó kártyájuk, ahol be lehetett kapcsolni driverből.
Amit az AMD(-ATI) csinált, az végképp értelmetlen tranzisztorpazarlás, az R600-tól generációkon keresztül beépítették a GPU-ikba a "Xenos-tesszellátort", amit a Froblins demójukon kívül nem sok program használt ki. Utána a DX11 "hatalmas újításként" végre "szabványosította" a tesszellációt, amihez megint fixfunkciós egységek kellettek, de most úgy tűnik, annál is vannak (lehetnek) jobb megoldások. -
Blindmouse
senior tag
- Tábornok úr, a csatát síkságon fogjuk megvívni!
- Miért? A seregeink fel vannak készítve a nehéz terepre.
- Az lehet, de a hegyeken szaggat a VGA-m. -
Meteorhead
aktív tag
Ez meg szerintem pont az a kérdés, hogy vesz-e az ember médialejátszót otthonra. Veszel olyan dobozt, ami NAS-ról le tud játszani mpeg4, H264, ... kódolású filmeket? Nem veszel, mert nem tudsz rajta változtatni. Ha van egy n+1edik kódolású filmed, sütheted az egészet. Vagy ha rosszul van kódolva a filmed, az asztali lejátszók garantáltan nem fognak hibajavítani.
Az ARM ugyan emiatt nem akar H264 kódolót fix funkciósan beépíteni az új procijaikba, mert ha elszáll felette az idő, vagy tuningolni szeretnénke a dekódolás sebességén, nem tudnak vele csinálni semmit. Cserébe megoldják IGP-ből (shaderekből), mert picit lassabb ugyan, picit többet fogyaszt, de megcsinálja, és később módosítható, okosítható, és még a H265-tel is megbírkózik, ha van benne elég kakaó.
Az egész unified shader modell is ebből lett, hogy ne kössék meg a programozók kezét, hogy milyen arányban terheljék a különböző shader lépcsőket. És mindenki örült. A hardver okosabb lett attól, hogy kevésbbé lett specifikus. AKKORA nyers erő van a GPU-kban, hogy igazán lehetne áldozni belőle egy keveset az általánosság oltárán.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Bjørgersson #11 üzenetére
Amivel én tökéletesen tisztában is vagyok. Véleményem szerint az összes olyan esetben el kéne felejteni, ahol nem lehet a nézőpontot konkrétan "fizikailag" kamerához kötni. Példa: Amikor egy versenyautó egyik fedélzeti kameráját használjuk, akkor oké. De mikor a pilótát, vagy a nézőpont csak úgy lebeg a kocsi mögött fent, akkor felejtős, mert ott nincs kamera.
-
Bjørgersson
félisten
válasz
TESCO-Zsömle #6 üzenetére
Pont ez a baj, hogy nem kell(ene).
-
Lacccca87
addikt
válasz
Meteorhead #4 üzenetére
Pont azt mondom hogy a fix funkciós egységeket kellene erre a szintre felokosítani de nem a már meglévőket hanem a következő generációban lévőket.
-
polika
senior tag
válasz
Meteorhead #4 üzenetére
Rövidtávon biztos az lesz, hogy szoftevresen használják, de ha a szoftveresen megoldott igények elég általánosak, és jól paraméterezhetők, akkor akár okosodhat is a buta fix funkciós tesszelátor. Én pl jobban örülnék neki, ha a fix funkciós tesszelálás érdemben javulna a szoftveres megoldásból ellesett fontos paraméterek alapján, pl hogy ne teszellálja a sík felületeket, illetve kontrol alatt legyen az hogy milyen pixel tartományban kezdjen el ügyködni stb. Vagy ajkár úgy, hogy a hardveres teszellálás egy szoftveres "plugin" alapján parametrizálódik, amit meghív, és ami csak annyit mond hogy igen/nem, ill ha igen akkor mekkora háromszögekre szedje szét az adott területet akkor pl az is szuper flexibilissé texi a "fix" funkciós hardvert, és hiphop megoldhatóvá válik a jelenlegi probléma, egységesen, minimális szoftveres beavatkozással. Ha megtalálod az igazi fontos leíró paramétereit egy műveletnek, és ha ez hardveresen nem túl sok komplexitással megoldható, akkor jó ez, mert nem az általános GPGPU vagy CPU van megterhelve az extra feladattal, hanem párhuzamosan megy.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Mooka-Miki #1 üzenetére
Off, de ha már szóba hoztad volna egy költői kérdésem: First Person játékokban, ahol hús-vér embert kell irányítani miért kell lens flare? Ennyire irreális, hogy valaki a saját szemével nézzen kamera helyett? Ráadásul úgy, hogy a főhős nyaktól fölfele lett kamera.
-
Meteorhead
aktív tag
A mostani fix-funkciós egységek nem okosíthatók. Egy algoritmus van beléjük égetve, és azt tudják. Pont. (Erről szól minden fix funkciós egység) Ez a megoldás lassabb, mint a fix-funkciós egység. Attól lesz gyorsabb, hogy egy képkockában a modelleket nem csak tesszellálni kell, hanem ki is kell színezni, és a fix-funkciós motor nagyon gyorsan tesszellál, de az eredményt csak lassan lehet színezni. Ez a megoldás lassabban tesszellál, de később nem fáj annyira, amikor színezni kell.
Magyarán, jött egy olyan algoritmus, ami a flexibilitása miatt jobban teljesít, mint a beégetett verzió.
Én személy szerint nagyon várom, hogy mikor veszik ki az összes fix-funkciós egységet a vasból. Az okosok biztos meg tudnák mondani, hogy az arany középút esetben (ami a játékokat jelenti) mennyivel lenne lassabb, ha mindent shaderből tolnának. Én úgy tippelem mondjuk 30%-kal. SZVSZ vállalható lenne ez az áldozat, ha cserébe:
- Drámain egyszerűsödne a chip dizájn, ezért nagyobb redundanciát lehetne alkalmazni, a meglévő shaderek energiahatékonysága javulna (noha a fix egység hatékonyabban végezné el a célfeladatot), jobbak lennének a kihozatali arányok, ergo olcsóbb lenne a chip.
- A patologikus esetekben (mint amilyen ez is) javulna a rendszer teljesítménye, mert meg lehetett spórolni 2-4-8 tesszellátor modult.
Persze ha a teljesítményvesztés 50+%, akkor már messze nem éri meg.
-
glutamin
őstag
válasz
Mooka-Miki #1 üzenetére
Ahhoz képest, hogy már a Geforce 3 már 2001-ben tudott hardveres tesszelációt, igencsak lassan kezdi megvetni a lábát ez a funkció.
-
Lacccca87
addikt
Ez jelentheti azt is hogy a következő generációból pl ki igy hagyhatják a fixfunkciós tessalátór egységeket?
Speciel számomra érdekes hogy egy emulált feldolgozó egység gyorsabban működik mint az erre kitalál speciális HW. Vagy egyszerűen a mostani egységeket bővítik ki a szükséges tudással. -
Mooka-Miki
senior tag
Emlékszem mikor -szigorúan idézőjelben- "nem is olyan régen", még arról olvastam valami ősrégi számtech újságban, hogy jönnek a játékok, amikben igazi lens flare és egyéb fényeffektek lesznek és mennyire tetszett. Azt hiszem valami autós játékkal prezentálták (talán a Motorhead, valahogy 1998 körül).
Most már tesszellálásnál és egy nyalánkságoknál tartunk. El sem tudom képzelni mi lesz majd újabb 10-15 év múlva.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A szoftveres megoldás nem csak jobb minőségű, de gyorsabb is, mint a hagyományosan elfogadott opció.
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Napelem
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Microsoft Outlook topic
- További aktív témák...
- XFX AMD Radeon RX6700XT 12GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- Csere-Beszámítás! MSI Ventus 3X RTX 4060Ti 8GB GDDR6X Videokártya
- MSI GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 GAMING 8G Videokártya!
- Csere-Beszámítás! Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- LG 48C2 - 48" OLED EVO - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- IPhone 16 256GB!!! Bontatlan! One függő! Jótállás: 2028.04.04.-ig
- AKCIÓ! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD RX 5700 8GB Rampage SHIVA FSP 600W
- AKCIÓ! GIGABYTE AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest