- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Apple MacBook
- OLED TV topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Bluetooth hangszórók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy bekapcsolod még nem kapod meg. A FreeSync 2 HDR-hez az kell, hogy a hardver biztosítson bizonyos információkat a monitor számára. Ezek kódolva lesznek közvetítve, és a kijelző az AMD licence birtokában képes dekódolni ezeket, majd ha megvannak az adatok, akkor ki tudja kapcsolni a kijelzőoldali tone mappingot, plusz van még egy visszaolvasásra is specifikáció. Amíg ezek az adatok nem érkeznek be, addig a kijelzőoldali tone mapping működik. Az NV nem tud adatokat adni a kijelzőnek, mert nincs meg a licenc az AMD-től, így sosem fog működni a FreeSync 2 HDR, vagyis a kijelzőoldali tone mapping állandóan aktív marad.
(#47) dkess: A FreeSync 2 HDR esetében nem a HDR-t magát kell támogatni. Azt kell tudnia a kijelzőnek, hogy a játék oldalán számolt tone mappinggal jelenítse meg a képet, vagyis a beépített tone mappingot kapcsolja ki. A sima FreeSync plusz még a HDR az annyit jelent, hogy lesz VRR, de a kijelző oldalán lesz egy extra tone mapping fázis, vagyis nem azt jeleníti meg a kijelző, amit a fejlesztő elgondolt. Na most ez a nehéz része, mert ahhoz, hogy ebből végül jó eredmény legyen, magának a GPU-nak kell információkat adni a kijelző felé, a kijelzőnek pedig a GPU felé, amit a GPU a konkrét program felé, tud továbbadni, hogy a fejlesztőnek meglegyenek az információi arra, hogy a kijelző oldali tone mapping elhagyható legyen. Ezért van az, hogy a FreeSync 2 HDR-re program oldali támogatás kell, mert automatikusan nem kapcsolható csak úgy ki a kijelző oldali tone mapping, annak csúnya lenne az eredménye, de ha a program képes olvasni a monitor adatait, és a monitor is megkapja a GPU adatait, akkor nyilván van egy olyan pipeline, amivel biztosítható, hogy már az alkalmazás oldalán számolt tone mapping megfelelő legyen a kijelzőnek, és akkor tényleg nincs szükség a kijelző oldalira, így végeredményben jobb lesz a képminőség és alacsonyabb késleltetésű lesz a megjelenítés.
Sima FreeSync mellett is lehet 120 Hz-es frissítés HDR-rel. A FreeSync 2 HDR az valójában csak egy HDR specifikáció, és emellé még megszabja, hogy a VRR-hez LFC-t is aktiváló, relatíve nagy tartomány kell. De valójában ez a FreeSync esetében sincs kizárva. A FreeSync 2 azért rakták oda a HDR-t utólag, mert ez tényleg inkább a HDR-re vonatkozik, egy olyan specifikációt ad, ami lehetővé teszi a játék oldalán számolt tone mapping közvetlen megjelenítését. Ami persze bonyolult, egy csomó szoftver is kell még hozzá a szabványos API-kon kívül, de az alapja mégis az, hogy a kijelző adjon és kapjon bizonyos információkat.
Erre egyébként van egy szabványosítási kísérlet, régen írtam róla: [link] - nem tudom, hogy hol tart, de eléggé azon voltak az érintettek, hogy a FreeSync 2 HDR-t szabványosítani kellene, mert pont a lényeget fogta meg, amire szüksége van a játékosoknak, és arra szabványos alternatíva a HDR-rel nincs még. Ami jó hír, hogy az Intel és az NVIDIA sem másolja a FreeSync 2 HDR képességeit, vagyis valószínűleg a szabvány mielőbbi érkezése mellett vannak. Tulajdonképpen maga az ötlet nem bonyolult, egyáltalán nem igényel plusz hardvereket, szimplán új firmware-ből és API kiegészítésekből hozható a mai hardvereken is.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3387, 96% Akkumulátor
- Microsoft Surface Laptop 5 13.5" i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- Részletre elviheted akár 365 napra Bankmentes , azonnal elérhető Dell GAMER laptop G15 5530 360Hz
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
- Motorola Moto G86 8/256 Cosmic Sky 1 év gari
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest