Hirdetés

Szabványos alternatívát kaphat a FreeSync 2 HDR

Valójában nincs szó nehezen megvalósítható rendszerről, leginkább az iparági akarat hiányzik egy gyártófüggetlenül specifikált környezethez.

Az AMD még az előző év elején mutatta be a FreeSync 2 technológiát, amelynek a neve ellenére több köze volt a HDR-hez, mint a variálható frissítési frekvenciához, emiatt a nyáron át is nevezték. Maga az eljárás egyedülállónak számít, mivel az a célja, hogy megszüntesse a megjelenítő oldali tone mappingot. Ennek érdekében meghatározott egy olyan specifikációt, amelyet a kijelzőgyártóknak követni lehet, így a kompatibilis kijelzők a játék oldalán számolt tone mapping eredményét direkten képesek megjeleníteni, ráadásul úgy, hogy az eredmény megfelelő lesz. Ez számottevő mértékben csökkenti a képmegjelenítés késleltetését, hiszen megszüntet egy specifikált formában felesleges tone mapping fázist, továbbá a megjelenített tartalom meg fog egyezni azzal, amit a fejlesztő valóban meg is akar jeleníteni, mivel a kijelzőbe épített tone mapping nem módosítja a végső képet.

Hirdetés

A FreeSync 2 HDR-rel az a gond, hogy nem tekinthető iparági szabványnak, vagyis alapvetően az AMD újabb, Radeon VGA-ival működik, természetesen a rendszerrel kompatibilis kijelzők megléte mellett. A háttérben ugyanakkor elkezdődött a mozgolódás, mivel a megjelenítő oldali tone mapping a játékok esetében nem kifejezetten hasznos, ez csupán torzítja a fejlesztő által biztosítani kívánt végeredményt, miközben még a késleltetést is növeli. A rendszer azonban nem mondható bonyolultnak, hardveres szinten nem csak az AMD GPU-iban van meg minden, ami a működéshez szükséges, illetve a kijelzőgyártók sem terveznek ehhez speciális monitorokat, az egész igazából nem sokkal több egy firmware-nél, amin keresztül lehetőség adódik arra, hogy az alkalmazás lekérdezze az adott megjelenítő egyes betáplált, gyakorlatilag extra információként megadott paramétereit.

Jöhet szabványos formában is.
Jöhet szabványos formában is. [+]

A FreeSync 2 HDR tehát csak azért nem szabványos, mert eddig a pontig csak az AMD tartotta fontosnak azt, hogy a fejlesztők által elképzelt kép jelenjen meg a HDR-es kijelzőkön, és ez történjen meg a lehető leghamarabb. A hasznossága azonban ennek nem kérdéses, így a háttérben már komoly erőfeszítések folynak arra vonatkozóan, hogy legyen egy szabványos alternatíva. A hardverek oldaláról gyakorlatilag minden adott, a gyártóknak csak meg kell egyezni a specifikációkban, illetve a grafikus API-kba be kell építeni ennek a modellnek a gyártófüggetlen működését.

Azt sikerült megtudnunk, hogy már nem csak szimpla megbeszélés folyik, hanem a valós munka is, vagyis elég nagy esély van egy szabványos megoldásra, a kérdés leginkább a mikor. Utóbbi is főleg a szoftveres háttértől függ, mivel az rendben van, hogy a gyártók megegyeznek a specifikációk tekintetében, de egy ilyen rendszer ugye nem működik automatikusan, a támogatást bele kell építeni az alkalmazásba, ahhoz pedig kell olyan API, amivel mindezt meg lehet tenni.

Hirdetés

Új korszak a hálózati adattárolásban – Bemutatkozik a Synology DS925+

PR Ez a sorozat új mércét állít fel a hálózati adattárolásban: nagyobb teljesítmény, szorosabb ökoszisztéma-integráció és vállalati szintű megbízhatóság – mindezt kompakt méretben.

Előzmények