Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
Ok, en ismerem a hidrogencella mukodeset.
Az megvan, hogy esetunkben a hidrogen csak energiahordozo? Maximum annyi energiat nyersz ki a hidrogencellabol mint amennyi energiat befektettel a viz hidrogenre es oxigenre bontasakor. Vagyis hat annyit se, hiszen vannak vesztesegek a folyamatban.
Szoval ha nem hidrogent tankolsz, hanem vizet es te keszitesz belole hidrogent. Akkor honnet veszed az energiat a vizbontashoz?
-
Samott
addikt
-
a hibrid súlya cirka 100 kg-mal több szóval elenyésző..., fékezéskor visszatölt így a fékek kopása szintén nem tényező, a plusz elektronika - visszatöltés, elektromotor elég faék egyszerűségű cuccok... a hibrid hajtáslánc az valóban összetettebb mint a sima benzines... de azért elég sok prius fut már 10-15 éve és nem lehet hallani, hogy olyan hű de drága lenne fenntartani...
jelenleg pont az elektromos autók amik tulajdonképpen élő tesztek... látható, hogy 1 generáció alatt mennyit fejlődött a leaf... 1-2 generáció és valóban használhatóak lesznek... de azért azt ne felejtsük el, hogy cirka panel környezetben ahol 300 autó áll egy parkolóban elektromos autó töltése nem egyszerűen kivitelezhető feladat.
Amúgy több tanulmány autó is van és megoldás... akár az audi speciális üzemanyaga vagy a peugeot elektrolit oldatos autója (ami tölthető is de ha lecseréled töltött elektrolitra az üzemanyagot akkor gyorsan tudsz "tankolni" vagy a hidrogén meghajtású autók... és ahogy az aksi kapacitás fejlődik egyre jobb alternatíva lesz az elektromos autó...
De szerintem a jelenlegi helyzetben egy benzin / diesel autó egy másik tengelyt hajtó elektormotorral lenne jó megoldás az autó tömege cirka 500 kilóval növekedne és így teljesen elektromos módban tudna menni 100 km körül az autó... ha meg kell akkor a másik keréken ott a benzin/diesel motor...
-
10 év után 85 %-os állapotban lévő akksi tutira létezik (hiszen te láttál ilyet
), de korántsem tekinthető az iparági átlagnak.
Az iparági átlag szerint egy alsó-közép kategóriás elektromos autó akkucsomagja 5 éves korban szokott 85 %-os állapotban lenni.
A drágább autók (Tesla) drágább vezérlőelektronikával ellátott sokkal drágább akkucsomagjai jobban bírják (az olcsó járművek (pl. a budapesti Modulo elektromos autóbuszok) gagyi akkui meg sokkal hamarabb purcannak ki
).
A Tesla a drága akkun kívül más trükköt is bedob az akku élettartam javítása érdekében, pl. náluk a 60 kWh-s akkucsomag igazából egy szoftveresen lekorlátozott 75 kWh-s akkucsomag, tehát ha te lemeríted a 60 kWh-s akkudat a kijelző szerint 20 %-os töltöttségűre, akkor az valójában csak 40-45 %-ig van merítve, ami nagyon jót tesz az akku élettartamának, így a Tesla akku élettartam adatai nem hasonlíthatóak egy olcsóbb elektromos autó adataihoz.
-
pengwin
addikt
Ezt most úgy írtad, mintha az elektromos autókat nem kéne szervizelni.
AZoknak majd lesz más baja, és az előző hozzászólásban is említett akkucsomag csere egy olyan értékű javítás, ami simán kiegyenlíti a belsőégésű motoros autóknál folyamatosan jelentkező szervízköltséget.
-
Altalaban uzemanyag arakkal szamolnak az emberek, elektromos autoval szemben. Most meg lassan tudatosul az uzemeltetesi koltseg. Olyan ez most mint regen volt a hitelnel a thm.
.
Az elektromos autók esetében pedig hajlamosak az emberek csakis a töltéshez használt áram árával számolni.
Azt viszont általában kifelejtik a számításból, hogy a több millió Ft-os akkucsomag folyamatos értékvesztésével is kell(ene) számolni.
Ma már egyre jobbak az akkucsomagok az élettartam szempontjából, a Nissan-ban 240 ezer km után 50 %-os az akkucsomag élettartama. Ezt egy újra kicserélni a cikk szerint 1,5 millió Ft lenne.
Vagyis a 240 ezer km alatt az akkuba töltött áram árán felül "elfogyott" egy 1,5 millió Ft értékű akkucsomag is, ami a 240 ezer km-re vetítve kilométerenként 6,25 Ft többletköltséget jelent.
-
Ez hogy is van?
Ez úgy van, hogy minden országban van egy együttható, ami azt írja le, hogy 1 kWh elektromos áram előállításához az adott országban mennyi károsanyag (CO, CO2, NOx, korom, pernye, stb.) kibocsátás kapcsolódik.
Ha Magyarországon az elektromos áramot CSAKIS napelemekkel, szélerőművekkel és vízierőművekkel állítanák elő (vagyis csakis megújuló energiát használnának fel), akkor ez együttható 0 lenne, vagyis az elektromos áram előállítása nem okozna a levegőbe kerülő károsanyag kibocsátást.
De mivel Magyarországon elég sok fosszilis energiahordozót elégető erőmű van, amelyek okádják a levegőbe a különböző anyagokat, ezért nálunk kapcsolódik 1 kWh elektromos áramhoz egy jól meghatározható levegőszennyező anyagmennyiség, ami nálunk nagyjából (a veszteségeket is figyelembe véve) 0,375 kg per 1 kWh áram.
Utána már nincs más feladat, mint egy elektromos autó 100 km-re vetített energiafelhasználását megszorzod ezzel az együtthatóval és máris kijön az, hogy a zéró emissziósnak hirdetett autó valójában mennyi károsanyag kibocsátással előállított elektromos áramot használ fel 100 km út megtételéhez.
Tehát ha mondjuk egy elektromos autó 12-15 kWh energiát használ fel 100 km megtételéhez és Magyarországon kb. 0,375 kg károsanyag kibocsátás kapcsolódik 1 kWh energia előállításához, akkor Budapesten egy elektromos autó 100 km-en 4-6 kg levegőt szennyező anyag kibocsátásával járó elektromos áramot használ fel.
Norvégiában gyakorlatilag nulla az elektromos áram előállításához kapcsolódó levegőbe kerülő károsanyag (mert szinte minden áramot megújuló energiából nyernek), tehát ott a 100 km-re vetített egyenérték nulla.
Ezzel szemben mondjuk Kínában (ahol az elektromos áram túlnyomó többségét szénerőművek állítják elő) 1 kg ez az egyenérték, tehát ott 100 km megtételéhez szükséges elektromos áram előállítása 12-15 kg károsanyag kibocsátás jár.
Ehhez azt kell nézni, hogy belsőégésű motorral hajtott autó 100 km-en kb. 13 - 18 kg. levegőszennyező anyagot bocsát ki, tehát Kínában ebből a szempontból szinte nem is érdemes elektromos autót használni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Kik és miért kapnak ma zöld rendszámot? Mennyit lehet vele spórolni? A benzinzabáló motorral épített luxus plug-in hibridekről lehet, hogy hamarosan lekerülnek?
- Medence topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Politika
- Milyen alaplapot vegyek?
- Apple asztali gépek
- Futás, futópályák
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Amazon Fire TV stick/box
- További aktív témák...
- Dell Latitude 3420 14" FHD IPS Core i5 1145G7 16GB RAM 512GB NVME SSD Magyar Bill Dell Gar
- Gamer pc-RTX3060TI-AMD Ryzen 5 5600X-32gb DDR4 1000GB NVME SSD
- Eladó! Intel Xeon W3530 + Micron Ddr3 1333mhz 6x4 GB ram + Cooler Master Hyper t212 RGB Cpu hűtő
- Samsung Galaxy A52s 5G Snapdragon
- HP EliteDesk 800 G5 SFF / i3-9300 - i5-9500 - i7-9700 / 2 X NVMe / USB Type-C / WIN 11 / 27% számla
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P53 - i7-9750H I 16GB I 512SSD I FHD I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
- Samsung Galaxy A32 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest