- Driftelős és lövöldözős hangulatú lett az új Arc meghajtó
- Ollós klaviatúrával és az eddigi legkisebb Basilisk egérrel jelentkezett a Razer
- Viszonylag kompakt léghűtésekkel gyarapította kínálatát az Arctic
- Korszakok találkoznak a YUNZII legújabb billentyűzetében
- GPS a Holdon: készül az európai rendszer
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
Én is azt hittem, hogy 2x kihasználtsággal majd termelni fogja az áramot és passzívan fog menni.
Meg kicsit világbékében is bíztam, hogy eljön a Mantle-el.A 290 szerintem is egy kályha az amd fanok véleménye ellenére is. A Maxwellhez képest főleg. De ha több kraft jön ki belőle akkor ez érthető is. Én pl. mindig a 120W körüli vga-kat célzom meg, ezt kényelmes hűteni és még elfogadható a teljesítménye is általában. De quad SLI teljesítményt nem is várok tőle.
Nincs ingyenebéd. -
R.Woodoo
tag
Nekem a 7970 OC húzva órákon keresztül bírja a voxeles planet explorer alatt, pedig ott semmi csilli villi dx12, meg egyéb uj eljárások nincsenek, de a vga full 99% on van hajtva és a hangján is hallani hogy, nagyon dolgoztatja a program. Szerintem egy jól szellöző gépházban nem lesz probléma a jövőben sem.
-
Reggie0
félisten
-
Locutus
veterán
Bezzeg mikor anno úgy 1.5 éve meg mertem kérdezni, hogy a mantle majd hogyan szedi elő (az akkor még szintén csak elméleti) világmegváltó plusz teljesítményt a GCN-ből, ami már eleve forró és hangos volt, akkor csak a maszatolás ment, meg a nagy hallgatás...
Most tessék itt van, többet hoz ki belőle, de 100%-os ventivel visít 90 fokon majd... tegye fel a kezét, aki így képzelte el a 290x "jövőbemutató" időtállóságát? -
Recovery helyett pedig jön a kékhalál. Ez az ára az alacsony szintű hozzáférésnek.
eeeeeegen. arra kíváncsi leszek, hogy ezt az árat hányan lesznek hajlandóak megfizetni - nem duma szintjén, hanem amikor szembesülnek vele, hogy a szokásos AAA launch minőség sorozatosan restartokat generál. aki csak játékra használja a gépet, annak talán nem olyan nagy gáz, de aki másra is...
-
sb
veterán
válasz
v_peter2012 #32 üzenetére
Továbbra sem értem a rugózást a témán.
Mást kellett volna használniuk? Vagy másra optimalizálni? Vagy tök mást csinálniuk?
Mondjuk AMD támogatással Intel IGP mellett tejbegrízt főzni?Vagy mi nem áll össze azon a képen, hogy olyan progit írnak ami adott hw-n jól megy... mert a hw-t is adott típusú programozásra fejlesztették. Plussz az api-t is. Kerek egész történet.
-
tibcsi0407
félisten
Mondjuk ebben igazad van, de a fejlesztők kezében nagyobb kontroll lesz, egy-egy architektúrára megírva, így szerintem simán megsüthetik ők is a kártyát. Bár nem kizárt, hogy ahogy írtad is a driver leállítja az egész történetet. (mindannyiunk kedvence, "driver has stopped responding and has recovered" üzenet
)
-
mikk2000
őstag
válasz
tibcsi0407 #10 üzenetére
Aha, és nyilván a recover funkciót is beleírják a játékba ugye? Tehát amikor mondjuk túlhajtás miatt megszakad a kapcsolat a vga-val, majd minden egyes játék hozzáír egy rutint hogy ezt kezelje le, azaz resetelje a kártya órajeleit igaz?
Szerintem alapvető és védelmi funkciók megmaradnak a driverben, legalábbis ez lenne logikus. Nehogy már egy Indie játéktól függjön le fog-e égni egy kártya vagy sem
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
v_peter2012 #32 üzenetére
Amióta a Nitrous ötlete megszületett azóta az AMD partnere ennek a kezdeményezésnek. Nyilván vezető szerepük volt abban, hogy ez a motor ma ilyen képességeket tud.
És igen nincsenek véletlenek, messze az AMD-nek kedvez a legjobban az, ha a mai játékok letérnek a pipeline-ok soros végrehajtásának ösvényéről, és a fejlesztők elkezdenék a compute és grafika pipeline-ok átlapolását. Egyszerűen erre tervezték a GCN-t, nem a soros végrehajtásra. -
Zeratul
addikt
válasz
v_peter2012 #32 üzenetére
v_peter2012: nvidiának DX12 Tier3 szintű GPUja, így nehéz lenne rajta bármit is bemutatni.
-
westlake
félisten
"..míg a leképzett grafikát egy AMD Radeon R9 290X biztosította.
Annyit sikerült megtudnunk, hogy olyan mértékben használják ki a hardvereket, amire még játékban nem volt példa. Többek között a VGA-k ventilátorai visítanak az Ashes of the Singularity futtatása közben.."
Én meg a nevetéstől visítottam amikor ezt elolvastam.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
v_peter2012 #30 üzenetére
Elmondom, hogy ez a Microsoft standján volt kiállítva, mellette volt egy röpke előadás is a Stardockkal. A GDC-ről így szerzem az adatokat. Kb. állandóan három emberrel vagyok kapcsolatban, akik beülnek az előadásokba és kérdezgetnek, ha van mit.
Azt is elmondom miért használták azt a kártyát. Egyrészt kell a sávszél, amiből van 320 GB/s-ja. Másrészt az aszinkron compute hatékony működéséhez stateless compute-ot támogató hardverre van szükségük, ami azt jelenti, hogy a compute nem csak más compute feladat mellett futhat, hanem akármilyen grafikai feladat mellett. A GCN architektúra jelenleg az egyetlen stateless compute-ot támogató rendszer a piacon. Abban a motorban, amit ők írtak a GCN működik jól.
A két aszinkron DX12-es funkcióról holnap írok, mert van róluk egy zárt előadás.
-
v_peter2012
csendes tag
Az a baj hogy sehol nem hangzott el, amit Abu az általam kiemelt részben állít. Lehet megvolt az oka, hogy az adott kártyát használták, de nem lett indokolva sehol, és amit Abu írt csak találgatás, vagy vélemény, nevezzük akárhogy, de ő tényként közölte. És ez nem fedi a valóságot. Egyik gyártó termékét a másikkal szemben pozitívan állítja be. Hazudik.
Gondolom forrás nincs.
Abu: Az se baj ha hamis, mi?
-
-
válasz
v_peter2012 #11 üzenetére
És hol van az megszabva, hogy Abu nem teheti hozzá a saját véleményét és csak fordíthatja a külföldi híreket?!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahogy az MS előadásán le lett írva a probléma az egész a nagyon jelenet komplexitáshoz köthető. Átlagos jelenetben nagyjából megvan a 90% a tesztgépen, de ha nő a komplexitás, akkor ez visszaesik. Elképzelhető olyan komplex jelenet ahol negyvenezer batch van, több mint negyedmillió látható részecskével. Ahogy növekszik az egész, úgy jönnek elő a limitek. Valamelyik GPU-n hamarabb, valamelyiken később. Nagyobb pályákon egyébként simán lehet százezer batch, több mint egymillió látható részecskével, ehhez nem elég jók a mai sávszél értékek.
-
Reggie0
félisten
Igazabol ujat akartam irni, nem neked valaszt, bocsi.
De nem tudom mi az ujdonsag ebben az egeszben. Egyertelmu volt hogy a mem savszel mostan rossz shader kihasznalas mellett is kb. hataron van, nvidia a 256 bithez ujfajta, jobb tomoritest kellett, hogy fejlesszen. Tehat ha no a shaderek kihasznalhatosaga, akkor adatra lesz szukseguk. Evidens.
-
sb
veterán
Senki nem mondta, hogy véletlen. Épp ellenkezőleg. Szerintem az első tudatos és logikus fejlesztés(együttes) az utóbbi években.
- A GCN-t masszív párhuzamos compute-ra (is) tervezték. Nincs megnyirbálva, se a sávszélesség se egyéb feature-ők. A "rossz" fogyasztás/teljesítmény mutató is ebből ered. (Utóbbi mondjuk ilyen kihasználtságnövekedés mellett azért javulni fog erősen)
- A fejlesztés végre kihasználja a fenti előnyöket.
- A sávszélesség meg limitáció lesz... erre jön a következő logikus válasz az új fejlesztéssel.Így kéne mindent fejleszteni, kár, hogy 10 éve kihasználatlan sz*rok és egy helyben toporgás van csak ehelyett.
Én arra lennék kíváncsi, ha sávszélesség kell és a kihasználtság is ennyire megugrik akkor DX12 alatt ebben egy 970, vagy 960 Maxwell hogy domborítana. Mi lesz a új teljesítmény/fogyasztás arány?
-
arn
félisten
epp amdn fut a legjobban, es epp memsavszel hianyos, es epp a kov generacios amdn erre gyurnak - veletlen egybeeses?
-
sayinpety
tag
Nem szerencses megfogalmazas. A kozolt utilization a test scene terhelese. A problema complexebb. A scene complexity kerdeskent merult fel. A test scene terheles nem eros, egy R9-290X elviseli, am nagyobb scene tobb terheles, akar 100k batch es 900k particles, szerintuk. A GPU utilization ekkor esik. Keves lesz a memory bandwidth. Elkepzelheto olyan szamokat mondtak.
-
Hakuoro
aktív tag
Kezdem érteni, hogy miért lesz vízhűtés az új Raedonon
Az utóbbi években csökkent a procik és a VGA-k fogyasztása, és ezzel a hűtések is egyszerűbbekké váltak. Ebben nagy szerepe lehetett annak, hogy nem voltak a hardverek eléggé kihasználva. De most fordul a kocka
-
lenox
veterán
A 90%-ban kihajtott gpu-t mennyire limitalja vajon a memoria szavszelessege? Alig megy felgozzel, mert mindig adatra var?
-
mikk2000
őstag
Igen, a furmark miatt külön profilozták a drivert hogy ne égjenek le a kártyák, most akkor majd minden külön játékhoz kell majd profil, azaz vissza fog esni a teljesítmény. Persze ami kártyákhoz nincs csak legacy driver, ami frissül kétévente, azok majd.. füstölnek.
És persze vga drivert nem mindenki frissít helyből (jó okkal sokszor) tehát új vga is füstölni fog...
Gondolom miután leégett vagy 5000 kártya, berakják az automatikus profilfrissítést a driverekbe... persze azt a drivert előbb fel is kell majd tenniTehát kezdődik az magyarázkodás, hogy miért nem lesz akkora sebességnövekedés az új DX/Mantléval. Szép. Lassan már nem is lesz előnye, ha így haladunk. Nekem elég annyi hogy ne lehessen élsimítást kapcsolni...ami sanszos, hiszen akkor "driverből" már nem lehet állítani.
-
Hakuoro
aktív tag
Egyébként ez az ürge sem tud rendesen videót felvenni mobillal.
-
ktg3
őstag
Még, hogy nem láttunk ilyet korábban...
Supreme Commander másolat kb. egy az egyben. Még az egységek is hasonló stílusúak -
Nagy szavak ezek.
-
.mf
veterán
A screenshotból nem igazán jön át, hogy mire kell ekkora gépigény...
Lehet, hogy csak én vagyok öreg, de szerintem messze nem csak grafikából áll egy játék, ha a többiben elvérzik, akkor lehet bármilyen csili-vili techdemó, nem fog túlzottan érdekelni.
/mondjuk nem mintha annyi időm lenne manapság játékokra... idén még szerintem nem is játszottam számítógépes játékkal -
Jöjjön... csak jöjjön az DX12
Jó lenne végre elégedett pc felhasználónak lenni,játékokat tekintve.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A GDC-n bejelentett új csodastratégia a Furmarknál is jobban terheli a GPU-kat, de nagyon függ a tempó a memória-sávszélességtől.
- Eladó egy használt MSI RTX 3060 Ti Gaming X 8GB LHR videókártya
- Csere-Beszámítás! Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- Csere-Beszámítás! MSI Gaming X RTX 4060Ti 16GB GDRR6 Videokártya!
- GIGABYTE GeForce RTX 2080 TURBO OC 8GB GDDR6 videokártya (használt)
- MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC majdnem új 2028.04.22-ig magyar garis
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 13400F 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Csere-Beszámítás! MSI Katana GF66 Gamer laptop! I7 12700H / RTX 3070 / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- Bomba ár! Dell Latitude 5411 - i5-10400H I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest