- Csendben leállította a Deep Link fejlesztését az Intel
- Már Vulkan API-val is működik a Smooth Motion képgenerálás
- Driftelős és lövöldözős hangulatú lett az új Arc meghajtó
- Ollós klaviatúrával és az eddigi legkisebb Basilisk egérrel jelentkezett a Razer
- Viszonylag kompakt léghűtésekkel gyarapította kínálatát az Arctic
- Milyen processzort vegyek?
- CPU léghűtés kibeszélő
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikk2000
őstag
Hát akkor a kiélezett tuningnak nem sok értelme lesz, mert erősen kihajtva egy kártyát, ott erősen játékfüggő mennyit bír, és a sok kék halál nem túl vonzó, hiszen akkor újraindítás, betöltés... Egyre inkább az az érzésem, hogy nagyon megszívjuk ezekkel a low level apikkal. Sok "gyárilag túlhajtott" kártyát is árulnak, ahol eleve gond az hogy azt az órajelet amire belőtték nem is bírja sok eetben, na azokkal mi lesz...
-
sb
veterán
Mellément, mert nem az vagyok.
Az is bizonyítja, hogy én írtam _valamit_ aminek értelme van, logika van benne. Ok-okozat.
Te meg csak beböfögtél ide egy fanboy szöveget. A felesleges CO2 égetésen kívül ezzel semmi érdemit nem tettél.Olvasd el mit írtak, olvasd el a rá adott válaszom és ha gondolod akkor egy rendes választ adj rá. Érvekkel, tényekkel, de legalább gondolatokkal.
-
Kotomicuki
senior tag
De azt még mindig a legnagyobb gátjának tartom az alacsony szintű hozzáférésnek, hogy elég sok időt elvinne a megbízható letesztelése a hardvereken, és pont időt nem óhajtottak a kiadók eddig sem biztosítani a fejlesztőknek - mindig azon spóroltak leginkább, amin leginkább nem kellett volna, az utóbbi 1,5-2 évtizedben - , hogy legalább az elfogadható szintet megüsse a játékuk a kiadáskor és ne azért kelljen 1-2 évet várni a megvételével, mert addigra - talán - helyrehozzák a hibák egy részét...
Ha nem változik a kiadók, szponzorok, mecénások hozzáállása, akkor ez sem fogja megváltani a PC-s játékipart - és egyszer talán már fel fogják ismerni, hogy nem mindig a fejlesztőket kéne szapulni a silányságért, ha egyszer ők csupán próbálnak gazdálkodni a kigazdálkodhatatlanból (ha meg kevés a jól képzett szakember, vagy annyiért nem vállalják a hónapokig tartó 10-12 órákat, akkor tán itt is változtatásokra lenne szükség és nem további megszorításokra). -
Reggie0
félisten
Nem teljesen. Nem lemaradva voltak, hanem kihasznalatlan volt a procijuk tudasa. Egy csomo olyasmit tud, ami eddig csak compute eseten jott elo, a szokvanyos dx11-es feladatokban nem. Az nvidia pedig a meglevo dx11-re optimalizalta a kartyait durvan, ezert huztak el.
(#58) Locutus: Supreme Commander 2-ben szetnyekken a gep ha van 4 jatekos egy nagy palyan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak azért volt 30 fps-re korlátozva, mert a tévé 4K-ban 30 Hz-et tud. Ez a motor V-Sync nélkül nem üzemel.
(#58) Locutus: Az egységek száma már nem nagy dolog, mert azt már láttuk a StarSwarmból. De ott van a particle rendszer, ami egészen extrém látszatra, és kiírt számra pedig pláne. Vagy az, hogy minden lövedék és robbanás egy shadow casting fényforrás is egyben. Ma a Frostbite 3 a legjobb a maga 8 shadow casting fényforrásával, és ez a motor százával tudja ezt kezelni. Végre nem kell annyira támaszkodni a pixelfényekre.
-
Malibutomi
nagyúr
Lehet hogy neked nem sugall semmit, de a hozzáértőknek láthatóan igen.
Annyira nem meggyőző, hogy gyorsan átvette a Khronos is, meg a MS is összeütött egy DX12-t ami hasonlót tud. Biztos mind kutyaütők, akik sosem ismerték az általad említett játékokat, ezért jól becsapta őket az AMD.De ha megnézed a videót, és meg is halgatod miről beszélnek, akkor elmondják hogy pl. minden lövés egy fényforrás. Meg ahogy dave irja, a frametime ami durva.
-
daveoff
veterán
Szerintem nagy szó, hogy 4k-ban ilyen fps, és frametime!!! van egy ilyen komplex jelenetben. Ráadásul egy AMD procival.....
Mondjuk most már kezdem azt hinni, hogy innen ered ez az egész Low Level API történet, és ez a lényege. AMD-nél leültek agyalni, hogy mit tegyenek, mivel proci téren brutális a lemaradásuk kellene valami megoldás, hát ez lett az, ezekkel az API-kal nagyjából lényegtelen, hogy milyen procid van, jó a leggagyibb AMD is, mert nem befolyásol semmit....
-
Locutus
veterán
válasz
Malibutomi #57 üzenetére
És hogy ennyi egység van, az kit és miért kéne meghasson?
Már a supreme commanderekben, vagy a planetary annihilationban, homeworld remasteredben is lehet többszáz egységem, amivel tele az egész képernyő, minden cikázik jobbra balra, lő keresztbe hosszába, mégse nyekken meg alatta a gép...
Ráadásul mivel ezeket nemigen nyomja senki gondolom 4K-ban, nem nagyon tudjuk azt se eldönteni, hogy ettől a techdemótól most nagy szó-e amit látunk. De nekem a fix 30fps crossfire-rel nem azt sugallja... -
Locutus
veterán
válasz
Malibutomi #52 üzenetére
Szal ez tud fix 30fps-t 4K-ben 2db CF 290X-el, és egy 8 magos cpuval.
Nemtom, én nem estem hanyatt valahogy... sem az egységek számától, sem a grafikájától... -
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #52 üzenetére
Impresszív!
-
Mr Bond 007
őstag
válasz
Malibutomi #52 üzenetére
Ez a videó mehetne a cikkbe is!
-
Malibutomi
nagyúr
Jó minőségű videó az Ashes of Singularity-ről, némi technoblablával
[link]
-
sb
veterán
Én is azt hittem, hogy 2x kihasználtsággal majd termelni fogja az áramot és passzívan fog menni.
Meg kicsit világbékében is bíztam, hogy eljön a Mantle-el.A 290 szerintem is egy kályha az amd fanok véleménye ellenére is. A Maxwellhez képest főleg. De ha több kraft jön ki belőle akkor ez érthető is. Én pl. mindig a 120W körüli vga-kat célzom meg, ezt kényelmes hűteni és még elfogadható a teljesítménye is általában. De quad SLI teljesítményt nem is várok tőle.
Nincs ingyenebéd. -
R.Woodoo
tag
Nekem a 7970 OC húzva órákon keresztül bírja a voxeles planet explorer alatt, pedig ott semmi csilli villi dx12, meg egyéb uj eljárások nincsenek, de a vga full 99% on van hajtva és a hangján is hallani hogy, nagyon dolgoztatja a program. Szerintem egy jól szellöző gépházban nem lesz probléma a jövőben sem.
-
Reggie0
félisten
-
Locutus
veterán
Bezzeg mikor anno úgy 1.5 éve meg mertem kérdezni, hogy a mantle majd hogyan szedi elő (az akkor még szintén csak elméleti) világmegváltó plusz teljesítményt a GCN-ből, ami már eleve forró és hangos volt, akkor csak a maszatolás ment, meg a nagy hallgatás...
Most tessék itt van, többet hoz ki belőle, de 100%-os ventivel visít 90 fokon majd... tegye fel a kezét, aki így képzelte el a 290x "jövőbemutató" időtállóságát? -
Recovery helyett pedig jön a kékhalál. Ez az ára az alacsony szintű hozzáférésnek.
eeeeeegen. arra kíváncsi leszek, hogy ezt az árat hányan lesznek hajlandóak megfizetni - nem duma szintjén, hanem amikor szembesülnek vele, hogy a szokásos AAA launch minőség sorozatosan restartokat generál. aki csak játékra használja a gépet, annak talán nem olyan nagy gáz, de aki másra is...
-
sb
veterán
válasz
v_peter2012 #32 üzenetére
Továbbra sem értem a rugózást a témán.
Mást kellett volna használniuk? Vagy másra optimalizálni? Vagy tök mást csinálniuk?
Mondjuk AMD támogatással Intel IGP mellett tejbegrízt főzni?Vagy mi nem áll össze azon a képen, hogy olyan progit írnak ami adott hw-n jól megy... mert a hw-t is adott típusú programozásra fejlesztették. Plussz az api-t is. Kerek egész történet.
-
tibcsi0407
félisten
Mondjuk ebben igazad van, de a fejlesztők kezében nagyobb kontroll lesz, egy-egy architektúrára megírva, így szerintem simán megsüthetik ők is a kártyát. Bár nem kizárt, hogy ahogy írtad is a driver leállítja az egész történetet. (mindannyiunk kedvence, "driver has stopped responding and has recovered" üzenet
)
-
mikk2000
őstag
válasz
tibcsi0407 #10 üzenetére
Aha, és nyilván a recover funkciót is beleírják a játékba ugye? Tehát amikor mondjuk túlhajtás miatt megszakad a kapcsolat a vga-val, majd minden egyes játék hozzáír egy rutint hogy ezt kezelje le, azaz resetelje a kártya órajeleit igaz?
Szerintem alapvető és védelmi funkciók megmaradnak a driverben, legalábbis ez lenne logikus. Nehogy már egy Indie játéktól függjön le fog-e égni egy kártya vagy sem
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
v_peter2012 #32 üzenetére
Amióta a Nitrous ötlete megszületett azóta az AMD partnere ennek a kezdeményezésnek. Nyilván vezető szerepük volt abban, hogy ez a motor ma ilyen képességeket tud.
És igen nincsenek véletlenek, messze az AMD-nek kedvez a legjobban az, ha a mai játékok letérnek a pipeline-ok soros végrehajtásának ösvényéről, és a fejlesztők elkezdenék a compute és grafika pipeline-ok átlapolását. Egyszerűen erre tervezték a GCN-t, nem a soros végrehajtásra. -
Zeratul
addikt
válasz
v_peter2012 #32 üzenetére
v_peter2012: nvidiának DX12 Tier3 szintű GPUja, így nehéz lenne rajta bármit is bemutatni.
-
westlake
félisten
"..míg a leképzett grafikát egy AMD Radeon R9 290X biztosította.
Annyit sikerült megtudnunk, hogy olyan mértékben használják ki a hardvereket, amire még játékban nem volt példa. Többek között a VGA-k ventilátorai visítanak az Ashes of the Singularity futtatása közben.."
Én meg a nevetéstől visítottam amikor ezt elolvastam.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
v_peter2012 #30 üzenetére
Elmondom, hogy ez a Microsoft standján volt kiállítva, mellette volt egy röpke előadás is a Stardockkal. A GDC-ről így szerzem az adatokat. Kb. állandóan három emberrel vagyok kapcsolatban, akik beülnek az előadásokba és kérdezgetnek, ha van mit.
Azt is elmondom miért használták azt a kártyát. Egyrészt kell a sávszél, amiből van 320 GB/s-ja. Másrészt az aszinkron compute hatékony működéséhez stateless compute-ot támogató hardverre van szükségük, ami azt jelenti, hogy a compute nem csak más compute feladat mellett futhat, hanem akármilyen grafikai feladat mellett. A GCN architektúra jelenleg az egyetlen stateless compute-ot támogató rendszer a piacon. Abban a motorban, amit ők írtak a GCN működik jól.
A két aszinkron DX12-es funkcióról holnap írok, mert van róluk egy zárt előadás.
-
v_peter2012
csendes tag
Az a baj hogy sehol nem hangzott el, amit Abu az általam kiemelt részben állít. Lehet megvolt az oka, hogy az adott kártyát használták, de nem lett indokolva sehol, és amit Abu írt csak találgatás, vagy vélemény, nevezzük akárhogy, de ő tényként közölte. És ez nem fedi a valóságot. Egyik gyártó termékét a másikkal szemben pozitívan állítja be. Hazudik.
Gondolom forrás nincs.
Abu: Az se baj ha hamis, mi?
-
-
válasz
v_peter2012 #11 üzenetére
És hol van az megszabva, hogy Abu nem teheti hozzá a saját véleményét és csak fordíthatja a külföldi híreket?!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahogy az MS előadásán le lett írva a probléma az egész a nagyon jelenet komplexitáshoz köthető. Átlagos jelenetben nagyjából megvan a 90% a tesztgépen, de ha nő a komplexitás, akkor ez visszaesik. Elképzelhető olyan komplex jelenet ahol negyvenezer batch van, több mint negyedmillió látható részecskével. Ahogy növekszik az egész, úgy jönnek elő a limitek. Valamelyik GPU-n hamarabb, valamelyiken később. Nagyobb pályákon egyébként simán lehet százezer batch, több mint egymillió látható részecskével, ehhez nem elég jók a mai sávszél értékek.
-
Reggie0
félisten
Igazabol ujat akartam irni, nem neked valaszt, bocsi.
De nem tudom mi az ujdonsag ebben az egeszben. Egyertelmu volt hogy a mem savszel mostan rossz shader kihasznalas mellett is kb. hataron van, nvidia a 256 bithez ujfajta, jobb tomoritest kellett, hogy fejlesszen. Tehat ha no a shaderek kihasznalhatosaga, akkor adatra lesz szukseguk. Evidens.
-
sb
veterán
Senki nem mondta, hogy véletlen. Épp ellenkezőleg. Szerintem az első tudatos és logikus fejlesztés(együttes) az utóbbi években.
- A GCN-t masszív párhuzamos compute-ra (is) tervezték. Nincs megnyirbálva, se a sávszélesség se egyéb feature-ők. A "rossz" fogyasztás/teljesítmény mutató is ebből ered. (Utóbbi mondjuk ilyen kihasználtságnövekedés mellett azért javulni fog erősen)
- A fejlesztés végre kihasználja a fenti előnyöket.
- A sávszélesség meg limitáció lesz... erre jön a következő logikus válasz az új fejlesztéssel.Így kéne mindent fejleszteni, kár, hogy 10 éve kihasználatlan sz*rok és egy helyben toporgás van csak ehelyett.
Én arra lennék kíváncsi, ha sávszélesség kell és a kihasználtság is ennyire megugrik akkor DX12 alatt ebben egy 970, vagy 960 Maxwell hogy domborítana. Mi lesz a új teljesítmény/fogyasztás arány?
-
arn
félisten
epp amdn fut a legjobban, es epp memsavszel hianyos, es epp a kov generacios amdn erre gyurnak - veletlen egybeeses?
-
sayinpety
tag
Nem szerencses megfogalmazas. A kozolt utilization a test scene terhelese. A problema complexebb. A scene complexity kerdeskent merult fel. A test scene terheles nem eros, egy R9-290X elviseli, am nagyobb scene tobb terheles, akar 100k batch es 900k particles, szerintuk. A GPU utilization ekkor esik. Keves lesz a memory bandwidth. Elkepzelheto olyan szamokat mondtak.
-
Hakuoro
aktív tag
Kezdem érteni, hogy miért lesz vízhűtés az új Raedonon
Az utóbbi években csökkent a procik és a VGA-k fogyasztása, és ezzel a hűtések is egyszerűbbekké váltak. Ebben nagy szerepe lehetett annak, hogy nem voltak a hardverek eléggé kihasználva. De most fordul a kocka
-
lenox
veterán
A 90%-ban kihajtott gpu-t mennyire limitalja vajon a memoria szavszelessege? Alig megy felgozzel, mert mindig adatra var?
-
mikk2000
őstag
Igen, a furmark miatt külön profilozták a drivert hogy ne égjenek le a kártyák, most akkor majd minden külön játékhoz kell majd profil, azaz vissza fog esni a teljesítmény. Persze ami kártyákhoz nincs csak legacy driver, ami frissül kétévente, azok majd.. füstölnek.
És persze vga drivert nem mindenki frissít helyből (jó okkal sokszor) tehát új vga is füstölni fog...
Gondolom miután leégett vagy 5000 kártya, berakják az automatikus profilfrissítést a driverekbe... persze azt a drivert előbb fel is kell majd tenniTehát kezdődik az magyarázkodás, hogy miért nem lesz akkora sebességnövekedés az új DX/Mantléval. Szép. Lassan már nem is lesz előnye, ha így haladunk. Nekem elég annyi hogy ne lehessen élsimítást kapcsolni...ami sanszos, hiszen akkor "driverből" már nem lehet állítani.
-
Hakuoro
aktív tag
Egyébként ez az ürge sem tud rendesen videót felvenni mobillal.
-
ktg3
őstag
Még, hogy nem láttunk ilyet korábban...
Supreme Commander másolat kb. egy az egyben. Még az egységek is hasonló stílusúak -
Nagy szavak ezek.
-
.mf
veterán
A screenshotból nem igazán jön át, hogy mire kell ekkora gépigény...
Lehet, hogy csak én vagyok öreg, de szerintem messze nem csak grafikából áll egy játék, ha a többiben elvérzik, akkor lehet bármilyen csili-vili techdemó, nem fog túlzottan érdekelni.
/mondjuk nem mintha annyi időm lenne manapság játékokra... idén még szerintem nem is játszottam számítógépes játékkal -
Jöjjön... csak jöjjön az DX12
Jó lenne végre elégedett pc felhasználónak lenni,játékokat tekintve.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A GDC-n bejelentett új csodastratégia a Furmarknál is jobban terheli a GPU-kat, de nagyon függ a tempó a memória-sávszélességtől.
- Milyen processzort vegyek?
- CPU léghűtés kibeszélő
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- További aktív témák...
- AKCIÓ! HP ZBook Firefly 14 G9 üzleti notebook- i7 1255U 32GB RAM 512GB SSD nVidia T550 4GB Win11
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad W540 - i7-4810MQ I 16GB I 256SSD I K2100 I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 CM MasterBox 5 Lite 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest