- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Fájdalmasan gyenge kijelzőt válaszott a Switch 2-höz a Nintendo
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen monitort vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Nowhereman #53 üzenetére
Mit csináltak meg? Mutass egy Linux játékot, amiben van tesszelláció és/vagy compute shader.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Nowhereman #44 üzenetére
Ennél jobb portolást a megfelelő fejlesztőeszközök hiányában nem lehet végezni. Az normális esetben nem jó port, ha a top effektek kimaradnak a játékból, de figyelembe kell venni, hogy a gyakorlatban csak erre van lehetőség.
(#45) assemble: Az OpenGL és az OpenGL ES két külön dolog. Utóbbin mennek a mobil játékok, de az sem igazán kedvelt fejlesztési forma. Noha ott a piac kényszerűből kitermelte a fejlesztőeszközöket, tehát a cikkben tárgyalt probléma nem áll fent.
A konzolok saját fejlesztésű egyedi API-t használnak. Felesleges bármibe is belevenni őket. A WebGL alatti réteg lehet DirectX is. A Windows böngészők jellemzően ANGLE-t használnak, mert nincs mindenhol natív OGL ES támogatás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Nowhereman #42 üzenetére
A Linux port eleve nem kifizetődő mégis megcsinálják. A probléma, hogy a gyakorlatban nem lehetséges, még akkor sem, ha elvileg az API támogatja. Az a legjobb dolog ebben a világban, hogy az Intel, az AMD és az NV együtt nyomatta a GDC-n, hogy az OpenGL már rég képes olyan dolgokra, amivel drasztikusan csökkenthető az overhead. Ehhez képest zéró alkalmazás van rá és zéró érdeklődés van iránta. Nem azért, mert elvileg nem lehetséges, hanem azért, mert nincs hozzá tool, ami a gyakorlatban kizárja a megvalósíthatóságot. Márpedig a gyakorlat ami számít.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Nowhereman #39 üzenetére
Ha lehetséges lenne megcsinálták volna. Lehet kis demókba belerakni tesszellációt, de AAA játék annyira komplex, főleg a Civ5 terepgeneráló pipeline-jával, hogy nincs az a tool, amivel összeomlás nélkül leprofilozod. Ha nem tudod biztosítani, hogy a program stabil legyen, akkor az instabil funkciókat nem szabad szállítani. Mivel az Aspyr már tapasztalt Mac portoló, így eleve tudják, hogy mibe éri meg belefogni OGL-en és mibe nem.
De egyébként ez pusztán tool probléma. Ha volna rá tömeges igény, akkor talán rakna erőforrást az AMD a GPU PerfStudióba, hogy stabil legyen OGL4-en is, de a helyzet az, hogy a legtöbb partnerük tesz az OpenGL-re. A Valve miatt az OGL3.x-re kigyúrták, de ennyi. Többet szerintem sem ér.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Futás, futópályák
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mobil flották
- Milyen egeret válasszak?
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! I5 14400F / RTX 4060ti 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Akciós Gamer PC! R5 5500 / GTX 1070Ti Rog Strix / 32GB D4 / 500GB SSD
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged