Hirdetés

A Civilization V mutathat példát a Linuxra portolásnál

Az Aspyr Media vezetésével elkészült a Civilization V Linux portja, mely mostantól igen jó minőségben játszható a nyílt forráskódú operációs rendszeren. Bár a Windowsra a program már évek óta elérhető, de a Firaxis kedveli a Valve törekvéseit, így megajándékozták a közösséget egy natív módon futtatható porttal, ami egyrészt egy tapasztalatgyűjtés is a Linuxra szintén érkező Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth című alkotás portolására vonatkozóan.

Hirdetés

Az Aspyr Media a megjelenéssel párhuzamosan kihangsúlyozta, hogy csak a natív portot tartják elfogadhatónak, így a manapság divatos wrapperek alkalmazását már a kezdetekkor elvetették. Utóbbi a fejlesztés szempontjából előnyösebb, de hosszútávon a Linuxos közösség a minőségi munkákat fogja értékelni, így a befektetett erőforrás idővel majd megtérül. A fejlesztők azért ajánlják a legfrissebb gyári grafikus meghajtók telepítését, de a nyílt forráskódú eszközillesztők fejlesztőivel is együttműködtek, tehát elméletben azokkal sem lehet probléma.

A Civilization V Linux portja lényegében megegyezik a Mac OS porttal, illetve a Windows verzió DirectX 9-es módjával. Tekintve, hogy az OpenGL leképző nem támogatja a modern effekteket, így a DirectX 11-es extrák pont úgy kimaradnak a Linux verzióból, mint a Mac OS portból. Ez azt jelenti, hogy a Civilization V a nyílt forráskódú operációs rendszeren nem használhat tesszellációt, illetve nem olyan jó minőségű visszatükröződés a vízen, emellett gyengébb minőségűek a textúrák és az árnyékok, illetve az élsimítás is limitált. Ez sajnos technikai, ezen belül is főleg szoftveres probléma. Az összes DirectX 11-es funkcióhoz OpenGL 4.4-es leképzőt kellene használni, és igen komoly gond, hogy még a GPU PerfStudio 2 sem működik stabilan OpenGL 4-es funkciókkal. Bár sokan mondhatják, hogy vannak más fejlesztőeszközök is, azok viszont szimplán képtelenek egy komplex OpenGL program profilozására, a megcélzott API verziójától függetlenül. Utóbbit egyébként nem csak az Aspyr Media, hanem a Valve is így látja, tehát az OpenGL-es fejlesztőeszközökre nagyon rá kellene feküdnie a piacnak, ugyanis ma szimplán lehetetlen modern effektekkel szállítani a Linux portokat.

A Civilization V portját mi is kipróbáltuk. Sajnos a kiegészítőkkel nem rendelkezünk, de az alapjáték jól futott a legújabb Arch Linuxon. A sebesség sem volt lényegesen eltérő a Windows verzió DirectX 9-es módjához képest. Azt továbbra sem értjük, hogy a felhasználók miért vennének Steam masinákat, ha a modern effekteket úgy sem kapcsolhatják be, de az biztos, hogy az Aspyr Media által portolt Civilization V a Linuxon reálisan teljesíthető szintet megugrotta, így példát vehetnek róla a SteamOS-re dolgozó fejlesztők.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Előzmények