- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Apple MacBook
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kiegészítette processzorflottáit az AMD
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- SCUF Reflex (2025): Apró változtatás, hatalmas különbség?
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Vezetékes FEJhallgatók
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Nowhereman #53 üzenetére
Mit csináltak meg? Mutass egy Linux játékot, amiben van tesszelláció és/vagy compute shader.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Látod pont ez a probléma. Mindent elméletben nézünk. Viszont egy fejlesztőnek hihetetlenül irritáló lehet, hogy egy elméletben működő dolog a gyakorlatban nem működik.
Dehogy is. Utoljára a PS3-nak volt olyan API-ja, aminek az alapja az OGL ES volt egy rakás kiterjesztéssel, de azt is nagyon hamar leváltotta a libGCM, aminek már köze nem volt hozzá. A PS4-nek már csak libGNM-je van, mert senki sem használta a PS3-on az OGL ES-t.
A Microsoft is eléggé speckó DX-t használ, sok köze nincs a PC-shez, és a Nintendo is saját API-t használ. A GX2 most a legmodernebb.Az OpenGL ma egy nagy átláthatatlan API tele sok legacy funkcióval és problémával. Az AZDO irány sem segít neki. Egy API attól nem lesz hatékony, ha megkerülöd a használatát, márpedig az AZDO erről szól.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Nowhereman #44 üzenetére
Ennél jobb portolást a megfelelő fejlesztőeszközök hiányában nem lehet végezni. Az normális esetben nem jó port, ha a top effektek kimaradnak a játékból, de figyelembe kell venni, hogy a gyakorlatban csak erre van lehetőség.
(#45) assemble: Az OpenGL és az OpenGL ES két külön dolog. Utóbbin mennek a mobil játékok, de az sem igazán kedvelt fejlesztési forma. Noha ott a piac kényszerűből kitermelte a fejlesztőeszközöket, tehát a cikkben tárgyalt probléma nem áll fent.
A konzolok saját fejlesztésű egyedi API-t használnak. Felesleges bármibe is belevenni őket. A WebGL alatti réteg lehet DirectX is. A Windows böngészők jellemzően ANGLE-t használnak, mert nincs mindenhol natív OGL ES támogatás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Nowhereman #42 üzenetére
A Linux port eleve nem kifizetődő mégis megcsinálják. A probléma, hogy a gyakorlatban nem lehetséges, még akkor sem, ha elvileg az API támogatja. Az a legjobb dolog ebben a világban, hogy az Intel, az AMD és az NV együtt nyomatta a GDC-n, hogy az OpenGL már rég képes olyan dolgokra, amivel drasztikusan csökkenthető az overhead. Ehhez képest zéró alkalmazás van rá és zéró érdeklődés van iránta. Nem azért, mert elvileg nem lehetséges, hanem azért, mert nincs hozzá tool, ami a gyakorlatban kizárja a megvalósíthatóságot. Márpedig a gyakorlat ami számít.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Nowhereman #39 üzenetére
Ha lehetséges lenne megcsinálták volna. Lehet kis demókba belerakni tesszellációt, de AAA játék annyira komplex, főleg a Civ5 terepgeneráló pipeline-jával, hogy nincs az a tool, amivel összeomlás nélkül leprofilozod. Ha nem tudod biztosítani, hogy a program stabil legyen, akkor az instabil funkciókat nem szabad szállítani. Mivel az Aspyr már tapasztalt Mac portoló, így eleve tudják, hogy mibe éri meg belefogni OGL-en és mibe nem.
De egyébként ez pusztán tool probléma. Ha volna rá tömeges igény, akkor talán rakna erőforrást az AMD a GPU PerfStudióba, hogy stabil legyen OGL4-en is, de a helyzet az, hogy a legtöbb partnerük tesz az OpenGL-re. A Valve miatt az OGL3.x-re kigyúrták, de ennyi. Többet szerintem sem ér.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem az övék a profiler. Egyik sem. A legnagyobb probléma, hogy a legtöbb OGL profilozó elbánik a demókkal, vagy a kis programokkal, de egy AAA játékkal nem. Egyszerűen összeomlanak. A GPU PerfStudio az egyetlen, ami OGL 3.x alatt működőképes, de OGL 4.x-ben már az sem.
A Unigine-nek van saját profilozója, másrészt nem egy olyan komplex program, mint a Civ 5.
Mondta a haverom, hogy próbáljam ki az Arch Linuxot. Így van az most fent. Egyszerű véletlen.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Zbook Fury 15 G8 mobil munkaállomás -i7-11800H / 32 GB RAM / RTX A2000
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest