- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- Ötlettől a megvalósításig: használjuk a nyelvi modelleket új ötletekhez!
- Nem veszik el az Activision Blizzardot a Microsofttól
- Elmondta a Nintendo, hogy mennyi Switch 2-t vihetnek haza az emberek
- Kevesebb bevételét adja át az OpenAI a Microsoftnak
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Futtasd helyben a Qwen3-at: ingyenes nagy nyelvi modellek az Alibaba konyhájából
- Milyen egeret válasszak?
- 15+ Windows TIPP, amit eddig SENKI nem mutatott meg!
- Projektor topic
- Powerbank topik
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Milyen széket vegyek?
- Hobby elektronika
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Kotomicuki
senior tag
Hhmm, akkor tán, bizonyíthatnának a GPU-gyártatók úgy is, hogy pl. 2048-4096 bites buszra kapcsolják a GPU lapkájában elhelyezett, 4-8-16 GB vRAM-ot, mert, nagyjából, most már ez lehetne a fejlődés a teljesítményigényes kategóriában..., netán (és/vagy) a csatolófelület - a CPU felé - drasztikus modernizálása, ha már a szabadalmi ökörségek és a mérhetetlen kapzsiság lehetetlenné teszi a 3 komponens (CPU-GPU-RAM) egybetokozását...
(vagy ehhez egy RAM-gyártót is vennie kell előbb az ATi-AMD-nek?!)A winfos emulálása (kezdetben) nem volna gyorsabb, mint arra várni, hogy az támogassa és ki is használja a PC-ben szunnyadó erőt?! Lehet, hogy egy "saját" op. rendszerrel jobban járt volna az AMD, mint az eleve xarhoz tejszínes díszítményt kreálni (Mantle)...
-
mcwolf79
veterán
Ès ez valakit meglepett???
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 14 nm-es Intel node viszont egyik GPU-nak sem lesz igazán jó, mert a TSMC 28 nm-es node-ja is kisebb lapkát eredményez és olcsóbb. Nem is viszik majd a GPU-gyártást az Intelhez. A 20 nm-es TSMC node is jobb tranyósűrűséget enged meg a 14 nm-es Intelnél, csak az árát kellene lenyomni. Ami igazán jó lesz az a 16 nm-es TSMC node. Az kellene igazán a GPU-knak.
-
Atom_Anti
senior tag
Ez csak április elsejei tréfa srácok
-
dergander
addikt
Gondolható volt hogy egyszer elérjük ezt. Itt már csak az optimalizáció segít,a softverek kell piszkálni azzal lehet a legtöbbet nyerni.
Ennek örülök hogy így állunk mert a VGAm még egy kevés évet kibír,úgy hogy max grafon fogok játszani
-
Dogt
csendes tag
Akkor még nyár elején is megéri beruházni egy GTX770-esre.
-
Johnny001
senior tag
Hi!
Én azért megvárom amíg sikerül, előtte teljesen felesleges váltani.
By.: Johnny
-
djculture
félisten
válasz
bbTamas77 #34 üzenetére
Olvass utána itt a ph-n a cikkben levan irva de bemásolom a kedvedért:
"A Maxwell architektúra kapcsán kissé kellemetlen hír, hogy az NVIDIA továbbra is ugyanazokat az API-kat támogatja, amiket a Kepler sorozatú megoldások. Ennek megfelelően az OpenGL 4.4, az OpenCL 1.1, a legújabb CUDA és a C++ AMP kezelése megoldott, ám a DirectX esetében a D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szint támogatása még mindig hiányzik, illetve marad a Tiled Resources funkció TIER_1 szintje. Utóbbi nem akkora gond, hiszen a Tiled Resources eleve csak egy opcionálisan támogatható rendszer, tehát nem része a DirectX fő funkcionalitásának, a D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szint hiánya viszont nehezebben értelmezhető. Ezzel a Maxwell lényegében továbbra is egy DirectX 11-es hardver tudását kínálja.
A fentiek értelmében a Maxwell architektúra mellett, a 2D-s grafika esetén nem működik a Windows 8 Target Independent Rasterization (TIR) funkciója, illetve nincs 16x-os MSAA a 2D-s objektumokra. A 3D-s grafika szempontjából az UAV-k (Unordered Access View) kezelése nem oldható meg a futószalag összes programozható lépcsőjén, valamint elérhetetlen az úgynevezett ortogonális vonal renderelési mód. Annyit megtudtunk, hogy az NVIDIA tervezi, hogy az NVAPI-ban elérhetővé teszik az UAV-k elérhetőségét a futószalag összes programozható lépcsőjén, ami nyilván jó hír, és ez a változtatás a Kepler generációra is érvényes lesz, viszont a felhasználható UAV-k maximális száma marad 8, szemben a D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szint által megkövetelt 64-gyel."Ezek a hiányosságok most még nem számítanak viszont később megint az lesz mint amiröl beszélgettünk, hogy lesz egy másza garfikai hiba vagy éppen ez az nem jelenik meg, ha erre nem gondol az adott játékot készítő csapat.
-
cacasz02
aktív tag
Én már vettem egyet és nagyon jó halk hideg csendes
-
westlake
félisten
"A PC-s VGA-piac kapcsán sokak már az új generációs GPU-kat várják méghozzá 20 nm-es gyártástechnológián, de a friss adatok szerint ezekre még várni kell."
Micsoda megfogalmazás. Ezek szerint nincs itt semmi probléma, hiszen elve várják a 20 nm-es VGA-kat. Várják, vagy várják, nem teljsen mindegy? -
O_L_I
őstag
Nem is baj legalább rákényszerülnek a mérnökök, hogy az architektúrát reszelgessék ha gyorsulást akarnak.
Nincs "ingyen" teljesítmény a kisebb csíkszélességre váltástól. -
Nxn908xxx
őstag
Szoftveresen kell most már fejlődni. A hardver megvan csak az optimalizálás nem. De elkezdődött a Mantleval és a DX12-vel.
-
Angel1981
veterán
"Persze a gyártástechnológiai váltás nem szükséges a fejlődéshez, hiszen az architektúrát az érintettek folyamatosan modernizálják, és az elmúlt években is inkább ebből nyertek előnyt, mintsem a kisebb csíkszélességből."
Kérdés, hogy mit takar a fejlődés?
Ha chip átnevezéseket, akkor valóban nem... -
atti_2010
nagyúr
-
Szergei
tag
válasz
djculture #27 üzenetére
Az elképzelhető, hogy a későbbi játékoknál egyszerűen lesz.rta az ATI (vagy akkor már AMD) a régi kártyáit, sajnos ez is előfordul, és nagyon nem értek vele egyet (ha az NV csinál ilyet, azzal sem), amíg van "legacy" driver kötelességük (lenne) javítani az ilyeneket.
Pontosítok, én mondjuk a 2007-es év végéig megjelent játékokra gondolok a Crysis-ig bezárólag, azokat volt szerencsém NVIDIA-n (7900) és ATI-n (X1950) is próbálni, és tényleg annyi különbséget láttam, amit írtam, nem voltak ordító hibák egyik oldalon sem. -
smkb
őstag
Ez is csak az Intelnek kedvez. 22nm es technológiájuk már rég kiforrott, csiszolgatják még a 14 et, aztán a vicc az lesz ha 14en tömeggyártanak míg a tsmc a 28 on ragadt ...
-
afterwhite09
tag
Szerintem, a notebook nem játékra való.. szóval hiába lesz itt 20nm, akkor se lesznek jobb áron játékos laptopok...
Aki akar játszani az vegyen asztali gépet.. Nem hiszem, hogy 20nm-en annyival kisebb méretűek lehetnének a kártyák, asztaliban már most 28nm-en ott van a 670mini vagy 760mini, amiket akár ITX-es konfigba is beraksz és bivaly teljesítményt kapsz és mindennel tudsz játszani FHDban akadás nélkül és nem kell hegyomlás méretű számítógépház... Mellesleg 250 körül mozognak azok a laposok, amik elvisznek már minden game-t nem ultralow grafikám, persze itt nem egy World Of Tanks-ra gondolok.
Laptop munkára van meg az egyetemre jegyzetelni... Ha játszani akarsz ott vannak az eurocom panther, alienware és MSI játékgépek, amik 2-3ezer dolcsiba fájnak.. Belépőszint az Asus G750, de az is 450ezer... annyiból veszel egy fullos játékgépet és egy patent i3-as notit.
-
djculture
félisten
-
Szergei
tag
válasz
djculture #17 üzenetére
Ez a "flickeringelt villogott" megint valamilyen városi legenda, vagy user error lehet, nem megfelelő driverekkel egyébként a mai napig előfordulnak ilyenek mindkét oldalon (sőt 3, ha az intel gpu-k számítanak). Néha nem is a driver tehet rőla, hanem a játék maga optimalizálatlan hulladék, ami a mai konzolportoknál sajnos egyre gyakoribb.
Az X1000-es sorozattal nem az volt a baj, hanem hogy még mindig nem támogatta a PCF-et (percentage closer filtering, az árnyékok szűrésére használták), és az NVIDIA a technikai hátrányából (a GF6-7 nem tudott aa-t FP16 "hdr" mellett, és az ATI-hoz képest jóval ocsmányabb, szögfüggő anisotropic filteringet használt) úgy próbált előnyt csinálni, hogy a lényegében extra feature PCF-et, ami nem volt a DX része sem, az általa pénzelt játékokban előszeretettel alkalmazta, így X1xxx-es (vagy korábbi) Radeonon "pixelesek" voltak az árnyékok egy rakás játékban. -
Gainka
őstag
válasz
atti_2010 #14 üzenetére
Szàndékosan nem érted mit irtam ?
Én is nagyon örülni fogok ha a vgammal dx12ben tudok majd nyomulni (persze ha nem lesz addigra tul gyenge) de én arrol makogtam hogy simàn kitalàlhatjàk azt, hogy csak az uj kartyakon engedik a dx12-ot.
Eddig is talàlkozhattunk ehez hasonlokkal.
Pl uj haswellek, kaveri fm2+ stb. -
Garada
őstag
Szerintem teljesen mindegy a méret, a teljesítmény legyen megfelelő és kész.
-
Jhonny06
veterán
válasz
djculture #17 üzenetére
"minek az új dolgokat támogatni mert az majd a jövő lesz addig még el lehet adni pár milliót a régi technikából is"
Vagy kivételesen elfogadhatnád, hogy tényleg mérnöki akadályba ütköztek (ahelyett, hogy mindenféle összeesküvés-elméletet gyártanál, hogy pénzt akarnak lehúzni az emberekről).
-
djculture
félisten
válasz
atti_2010 #16 üzenetére
Nem hiszem hogy vicc ez kemény üzlet politika, az nvidia mérnökök mint mindig ugy vannak vele minek az új dolgokat támogatni mert az majd a jövő lesz addig még el lehet adni pár milliót a régi technikából is. Bár annak idején az ati is csinált ilyet emlékezhetünk a szépreményű x1xxx sorozatra amin egy csomó játék úgy flickeringelt villogott mint a stroboszkóp..
-
atti_2010
nagyúr
Abu szokott ilyen vicceket bedobni Április elsején, gondolom ez nem valami "előleg".
-
djculture
félisten
válasz
atti_2010 #14 üzenetére
Mint ahogy Abu már párszor leirta ready szinten támogatják egyes termékek ami nem teljes megoldás.. GCN az mondjuk biztos 100%-os támogatással fog birni de az nvidia egyik terméke sem támoigatja még a mostani Direct3D Feature Levels szintet sem. Ezek is dx12-es ready lesznek csak éppen ez az nem fog megjelenni a kész játékban.
-
ukornel
aktív tag
Van 28nm-es FD-SOI node, azzal esetleg át lehetne vészelni azt az időt, amíg valamilyen alacsonyabb csíkszélességű gyártástechnológiát megfizethető áron teljesítményre optimálnak.
-
maross
nagyúr
Ez lesz itt a fejlodes kerem szepen, csak atmatricazzak
-
Kronos3000
senior tag
Lassan csak az egy helyben topogás megy,a jelenlegi technológia elérkezik a határához.Talán nem is kell több,jobb,végre utolérik a programozók a hardver gyártókat,és talán ugyanazon a vason fele annyi fogyasztással kétszer gyorsabb lesz minden....álom?
-
kpal
nagyúr
na lassan elérik a határukat minimalitalasba .
-
Gainka
őstag
Csak nehogy azert kelljen uj gen. Hogy legyen mire rànyomni a dx12-es matricàt miközbe persze a jelen vga-k is siman jok lennének a célra, de hàt el kell adni az uj vgakat
(Csak nem)
Ha meg a sok info/hir ellenére még is uj teknika kell a dx 12-nek es meg ezeksem fogjak tamogatni akkor odébb van még és nem kell aggodni.
Persze csak "hangosan" gondolkodok. -
satz18
őstag
Fejlődés az van. A maxwelles NV 860M-et dicsérik mint a cukrot. Hozza a 770M teljesítményét, és csak 45W a TDP-je.
-
jozsef8
aktív tag
Pedig már vártam a fejlődést... Hát akkor még várhatom
-
atti_2010
nagyúr
Ja csak akkor mi lesz 20nm alatt ha már így is ilyen nehezen indul be a dolog, és akkor ott van a selejt arány még 20 nm is.
-
kirukris
tag
Akkor jöhetnek is az újabb átnevezett VGA-k
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A 20 nm fejlesztése jól halad, viszont lassabb lapkák tervezhetők rá.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Jövedelem
- Milyen okostelefont vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Mégsem lesz divat az atomerőműre kötött adatközpont?
- Android szakmai topik
- Assetto Corsa EVO
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T590 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Gamer PC új 12 hónap jótállás/Áfá-s számlával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest