- Lenovo Thinkbook, Yoga széria
- Milyen TV-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Tizenkét tányérra térne át a Toshiba a HDD-piacon
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nikk
senior tag
Jó de ha driverre tudnak csak hagyatkozni a path tracerek írói, hogyan lehetségez az, hogy a felsklálázódás közel lineáris, több kártya használata esetén anélkül, hogy bucket rendert használnának? Valami mégis csak lehetővé kell, hogy tegye... És itt most nem a professzionális kártyákról van szó, hanem mezei geforce-okról...
-
Nikk
senior tag
Már amennyire specifikus. Gyakorlatilag bármely OpenCL támogatású kártyával működnek, melyek eleget tesznek a minimum OpenCL szabványnak... Ezek meg HD5XXX-től felfelé + illetve nVidia karik, melyek CUDA magosak... De amúgy egyébként az is CF illetve SLI, csak nem a klasszikus értelemben véve... =) (attól függ, hogy CF/SLI híd nélkül is működnek-e, ezt viszont tényleg nem tudom... =))
-
Nikk
senior tag
A path tracingnek illetve a mostani kártyáknak igencsak elég a teljesítménye arra, hogy töredékére csökkentsenek renderidőket. Nyilván nem fogunk folyamatos képet kapni, de jelenleg nem is ez a cél, hanem az, hogy tört részre csökkenjen a renderidő.
Amúgy egyébként tessék megnézni a profi alkalmazásokat, ahol sok-sok kártya, de nem feltétlen kell, hogy optikai kapcsolat legyen köztük, elég QuadSLI példának okáért, képesek arra, hogy pixeleket osszanak szét egymás közt. Nyilván a számítási kapacitás, egy pixelre vonatkozóan, nem lesz valami hatalmas, de a több szálúsítás miatt, már édes mindegy, hogy 1 pixelt 0,1, vagy 0,15 másodper alatt számol ki a gép, mivel a képek általában nem úgy néznek ki, hogy az egyik kártya csak többszörös mélységű objektumokat számol (üveg) a másik meg egyszerű műanyagot, aminek nincs mélysége. Nyilván ekkor jelentkezne ez az eset, ami megbonthatná ezt a folyamatot, de a programok írói ezekre is gondolnak. Amúgy egyébként ez az eset eleve kizárt, tehát nagy valószínűséggel nem is gondolnak ilyesmire.
A régebbi renderelők bucket renderelési eljárásai a PathTracing területén igencsak háttérbe szorultak, ugyanis LightCache-t használnak. Ilyen esetben nincs szükség bucket-re, ugyanis egy pixel egy bucket. Azt, hogy melyik kártya számolja illetve, hogy melyik szál kapja meg a számolandó pixelt, az a puszta véletlentől függ...
Bizonyos szempontból ez a program kicsit fals, mivel ez szétbontja a rendert bucket-okra, holott az alapját a Bi-Directional típusú LightCahce adja, ami elve pixelenként számol. Minden pixelre egyre és egyre több mintát számol, így kifinomodik a kép. Még akkor is ha ennél a programnál ezt momentán nem látjuk.
Érdemes megnézni pár ilyen programot:
VRay RT 2.0
Octane Renderer
Arion (habár ez hibrid CPU + GPU)
Talán még a Maxwell renderer is, habár erről nem tudom, hogy CPU vagy GPU. Vele még nem foglalkoztam annyit... -
Nikk
senior tag
Nagyon tévedsz... A skálázódása SLI és XFire alatt közel lineáris... No és ugyan ez jellemzi az összes ilyesféle programot. Pláne, ha PathTracingre épül... Mind kihasználja és nem csak 2-3 VGA, ha kell akkor annál jócskán többet is, elég ha csak a Profi kártyákra gondolunk. Optikai szálon kötik össze a karikat és úgy dolgoznak együtt...
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 128GB Red -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3678
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- HP ZBook Power 15 G8 Mobile Workstation i7-11850H 32GB 1000GB Nvidia RTX A2000
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3534
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest