Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyuri16

    senior tag

    válasz Jim Tonic #5721 üzenetére

    ertem mit mondasz, en felhoznam az analitikus gondolkozas es tarsai kozhelyet, mert szerintem fontos. tehat, hogy egy kicsit kontextusba helyezzem a mondanivalom: utolso eves hallgato vagyok elmeleti informatikan, es oktobertol dolgozok felallasban iskola mellett (azelott is csinaltam kisebb dolgokat, de most rendesen). a ceg ahol vagyok kevesbe formalis, tehat nem rajzolunk folyamatabrakat, nincs sokszintes hierarchia, hanem egy egesz projektet visz egy csapat (es ez tetszik is nekem).
    amit szerintem az iskola adott:
    1. gyorsan tudok alkalmazkodni uj dolgokhoz: elso heten ahogy munkaba alltam kaptam olyan dolgot amit eletemben nem lattam (es mas se a cegnel, ezert adtak nekem, amig betanulok). meg kellett vele birkozni. azutan mar programozasban szinten kaptam feladatot, es egy reszet olyan nyelven kellett csinalni amivel nem talalkoztam addig. nem tudok arra tamaszkodni, hogy az osszes ilyen konkret feladatra felkeszit az iskola.
    2. jol tudok analizalni a problemakat. miutan megvoltak a kezdo korok, rambiztak egy nagyobb munkat, amihez nekem kellett utananezni az elmeleti reszenek is (nem egy brutalis dolog, de sokat segitett, hogy pl tudtam, miert jo a sik felosztasara quadtreet hasznalni..), es megtervezni az egeszet. ennel a resznel nem sokat segitett volna, hogy tudok valamilyen konkret technologiat - mint emlitettem, egy szamomra ismeretlen nyelven kellett megoldanom. erre viszont felkeszitett az, hogy eveken at nehez feladatokat kellett megoldanom, megha elvont modellekben is.

    ehhez hozzatartozik termeszetesen, hogy kozben kepzem magam, hogy implementalni is tudjam amit akarok, viszont ugy latom, hogy ezt konnyebb es gyorsabb konyvekbol es kollegaktol elsajatitani mint azt a gondolkozasmodot amit az iskolaban probalnak belenknevelni.

    azzal amit ArchElf ir egyetertek, valoszinuleg a megoldas az, hogy jobban szetosszak az alap es mesterkepzest. nem tudom nalatok mennyire mukodik az elv, nalunk csak felosztottak valahogy a regi 5 eveset, es nem sokan vannak akik otthagynak 3 ev utan az iskolat. tehat valahol meg kell kulonboztetni azokat az embereket akik uzemeltetni, felugyelni, azaz nem ujat alkotni, hanem a meglevoket hasznalni akarjak, es azokat akik az e mogott rejlo problemak erdekelnek. nekem a velemenyem tovabbra is az, hogy a gyakorlati tudas skatulya tul nagy ahhoz, hogy mindenre felkeszithessen az egyetem, ezert tobb ertelmet latom annak, hogy specifikus kepzeseket vegezzen az ember, ilyenekbol van egy rakas, es tobbnyire a munkaltatok is nagyra ertekelik.

    utolso gondolat pedig, hogy nyilvan mindannyian mast csinalunk, es mast varunk el az iskolatol. en ugy erzem jol valasztottam, bar ezt igazabol csak evek mulva mondhatom majd jogosan. egyenileg kell eldonteni, mivel is akarunk foglalkozni, valasztani egy iskolat ami megadja az alapot, es aztan "Könyvek, böngészés, gyakorlás, évek."

Új hozzászólás Aktív témák