-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
inf3rno
nagyúr
válasz
Doctor46 #8654 üzenetére
Hát nekem ez így elég tág határok között mozog, gondolom azt akarják visszahallani, amit leadtak órán. A gyakorlatban nagyon sok dolog ízlés kérdése, pl hogy milyen dokumentumokat szórsz össze azt szerződésben lehet rögzíteni, de sokszor a megrendelő egyáltalán nem is foglalkozik vele, csak működjön az alkalmazás. Az adatbázis is elég esetleges, tudni kéne, hogy milyenekről tanultatok, SQL/newSQL, ill. noSQL szerepelt az anyagban? Elképzelhető, hogy egy noSQL adatbázis erre a feladatra sokkal jobb lenne, mint egy SQL. Na szóval szerintem még mindig kevés az info, hogy érdemben lehessen válaszolni.
-
inf3rno
nagyúr
Hát én úgy tudom, hogy csak párhuzamosított dolgoknál concurrency megakadályozására jobb többé-kevésbé a funkcionális programozás. Jól jöhet, ha többszálú kódot akarsz írni mondjuk java-ban. De ilyen téren tényleg nincs sok tapasztalatom, js világból jövök event loopból, elkényeztettek, nem nekem való az osztott memória, és hasonló nyalánkságok. :-) Java-s ismerősöm szerint magával a lisp-el nem sokat érsz, kis nyelv, a nagyobb nyelvekre írt adaptációi (ha ez a megfelelő szó), pl a clojure viszont annál piacképesebb. (Többet példát nem is tudok felsorolni, hehe.
)
-
inf3rno
nagyúr
válasz
Sk8erPeter #8624 üzenetére
Szvsz. olyasmikre, amikor parancssorból kell behaxolni egy csomó dolgot, hogy működjön, amit akarsz. Néha belefutok én is ilyesmibe nagy ritkán. Általában viszont nagyon jól megvagyok az alap funkciókkal, azok szerintem sincsenek elbonyolítva.
Csak egy példa, így kell lekérni a repo útvonalát:
$(git rev-parse --show-toplevel)
Szvsz, ez egy elég jó példa arra, hogy hogyan nem szabad APIt tervezni. Semmi szükség arra, hogy ismerjem a rev-parse-t ahhoz, hogy egy ilyen szimpla adatot le tudjak kérni. Első ránézésre lövésem sincs, hogy mit jelent:
"git rev-parse is an ancillary plumbing command primarily used for manipulation."
Nekem a show top level is csak közepesen beszélő, inkább valami repo root path, vagy hasonló, ami megszokottabb szóhasználat lenne...
Mindenesetre ez az egész a clean code-tól elég messze van. Én jobb szeretem az IDE-be épített pluginnel használni a git-et, azt hiszem nem véletlen.
-
inf3rno
nagyúr
Azt nem ismerem, de azt írják az is ugyanolyan jó: What is the Difference Between Mercurial and Git?
-
inf3rno
nagyúr
válasz
germinator66 #8581 üzenetére
Szvsz, ha csak teheted gitet használj inkább, nekem ezerszer jobban bevált.
-
inf3rno
nagyúr
Nagyjából azt mondanám, hogy script nyelven írt kód. Aztán kifejteném, hogy mi a jellemző a script nyelvekre, pl wikipedia szerint:
"A scripting language or script language is a programming language that supports scripts, programs written for a special run-time environment that can interpret (rather than compile) and automate the execution of tasks that could alternatively be executed one-by-one by a human operator."
Használják még olyan értelemben is, ahogy te írtad, de szerintem ez a hivatalosabb verzió...
-
inf3rno
nagyúr
válasz
Gyuri16 #8597 üzenetére
Nem teljesen értem, szvsz. annyi a különbség, hogy a nem scriptnél ki tudod írni fájlba a fordítitt programot, scriptnél meg nem. De lehet, hogy csak azért nem értem, mert nem szoktam fordítós nyelvekkel kódolni. A typescriptet minek neveznéd? Az javascript-re fordul le...
-
inf3rno
nagyúr
Szeretnék (WebGL-ben) összeszórni egy ilyet. Nagyjából arról van szó, hogy van egy csillagrendszer, amiben ha gondolok egyet be tudom görbíteni a teret, és eljutni a-ból b-be egy alagúton keresztül instant (kb 1 sec alatt, hogy legyen ideje betölteni az ottani csillagtérképet). Úgy szeretném, hogy az alagút másik végén már látszana a hely, ahova menni akarok. Nincs tapasztalatom animációk terén, szeretnék tanácsot kérni, hogy egy ilyen effektet hogyan lehet lemodellezni?
Agyaltam rajta pár napot, nézegettem pár tutorialt webgl-ről meg three.js-ról, de nem jutottam semmire ezzel kapcsolatban. Egyébként nem kritikus feature, inkább csak gyakorolgatás, de azért érdekelne, hogy egy animációk terén jártasabb fejlesztő hogyan futna neki... Magát a logikát nem értem, ami szerint ezek a tunnel effektek működnek, pl ez ez első ránézésre (az én limitált tudásommal) valami 2d dolognak tűnik, aminek nincs a térben szerkezete, nem tudok átmenni rajta. Egy ilyenből hogyan lehet egy rendes 3d alagútat csinálni, amibe ha belemegyek, akkor nagyon nagy sebességgel mozgok a csillagtérképen? Eleve az nem fér a fejembe, hogy van az alagútban egy pozícióm, meg van a csillagtérképen is egy pozícióm, és mindkettő ugyanabban a 3d koordináta rendszerben. Egyszerre vagyok két helyen...
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Linux kezdőknek
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Hobby elektronika
- Microsoft Office és Office 365 topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- sziku69: Szólánc.
- Fejhallgatós találkozó
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RX 9070 XT 16GB be quiet! Pure Base 500 FX 750W
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3063
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest