Hirdetés
- Nagyon nem szokványos módon ment tönkre egy ASML gép Kínában…
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- GeForce RTX 5060: Ezt kapjuk 150 ezerért
- iPad topik
- Autós kamerák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Hobby elektronika
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sk8erPeter
nagyúr
foreach($previous as $previous){
foreach($current as $current){
foreach($next as $next){
A lényeget cucka már leírta, de nekem a fentiektől nyílt ki legjobban az agyam.Nem is tudom, ez működik-e így egyáltalán, bár valószínűnek tartom, hogy inkább nem, és felmerül, hogy felül is írja a változót...
De ezek szerint a foreach használatának logikája sem jött át, vagy nem vágom, ilyet miért toltál be a kódodba.Példa jó használatra:
foreach($ezatömböd as $ezazaktuáliskulcs => $ezazaktuálisérték){
}
vagy csak
foreach($ezatömböd as $ezazaktuálisérték){
}
De ne legyen már ugyanaz a neve a tömbnek és az aktuális értéknek...(#10461) Soak : annyira rondán van indentálva a kódod, hogy őszintén szólva nem sok kedvem van a végignézésére.
Mit használsz PHP-fejlesztésre? Csomó IDE-ben van automatikus formázás, pl. NetBeans-ben Alt+Shift+F.
DW: [link].=========
(#10458) cucka :
"Az empty() nyelvi elemet (figyelem, ez nem függvény) érdemes elkerülni"
Szerintem nem kell kerülni, tudni kell, hol indokolt a használata.
Akár debuggolásra is jól jöhet.
És/vagy ha az ember számíthat NULL, 0 vagy false értékekre is valamilyen oknál fogva.
Persze mielőtt mondanád, azzal egyetértek, hogy jobb szigorú szabályokhoz kötni, adott függvények/metódusok mivel térhetnek vissza, de előfordulhat olyan eset, hogy nem vagy biztos benne, milyen jellegű típus várható az empty()-nek megfelelőek közül, és nincs kedved típusonként ellenőrizni.
Persze a konkrét esetben valóban nem indokolt, de általános értelemben szerintem nem feltétlenül igaz, hogy kerülni kell. -
cucka
addikt
Elnézést, ha belepofázok, de jól láthatóan nem értetted meg az OOP lényegét:
- Az osztályod statikus függvényeket tartalmaz, ami azt jelenti, hogy nem csináltál mást, mint egy névteret globális függvényeknek.
- A függvényeid globális változókat változtatnak, ahelyett, hogy rendes (matematikai) függvényként működnének: a függvény kap n darab bemeneti paramétert, ami alaján kiszámolja az eredményt. Ennyit csinál, nem többet. Nem módosítja a paramétereit. Nem nyúl ki a globális névtérbe. Sőt, igyekezni kell mellékhatás-mentesre csinálni (nyilván sokszor elkerülhetetlen).A fentiek miatt elkerülheted a rengeteg global deklarációt.
Továbbá itt van ez a kódrészlet:
$previous = self::find_previous($id, $users_id);
...
foreach($previous as $previous){
global $previous_pic_id;
$previous_pic_id = $previous->id;
}
- Ciklusban deklarálod a globál változót, biztos ami biztos?
- A foreach-ben érdemes kerülni a névütközést.
- A ciklusod annyit csinál, hogy végigmegy a previous tömbön, majd az utolsó elemnek eltárolja az id-ját egy globális változóba. Minek ehhez végigmenni a previous tömbön?
- Ha a previous tömb utolsó elemére van csak szükséged, miért nem azt adja vissza a függvényed?
- Mi van, ha az első képen állsz és nincs previous? Nem kezeled le az esetet, kiírsz egy üres stringet bele a html-be.
- Ugyanez a foreach megismétlődik a $current változónál, ami viszont nyilvánvalóan nem egy tömb, mert egy aktuális elem van. Ott mi szükség rá? (Vagy mégis tömb? A kódból nem derül ki, és ez nagy baj)Még:
- A $_GET['p'] értékét háromszor escape-eled ki, amíg bekerül az adatbázisba. Ha valóban van az értékben egy olyan karakter, amit ki kell escape-elni, akkor a kódod nem fog működni.
- Az empty() nyelvi elemet (figyelem, ez nem függvény) érdemes elkerülni, jól meg tudod sz*patni magad vele.
- Mivel a php-ban nem látod, hogy melyik változó milyen típusú, érdemes beszédesebb neveket adni - például ami tömb, az többes szám, vagy a függvény paramétereknél $id helyett $pic_id - így nem kell nyomozni, ha fél év múlva tovább akarod fejleszteni a kódodat, akkor el is fogod tudni olvasni
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Battlefield 6
- AliExpress tapasztalatok
- Spórolós topik
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Nagyon nem szokványos módon ment tönkre egy ASML gép Kínában…
- Elemlámpa, zseblámpa
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- Nitro ANV15-41 15.6" FHD IPS Ryzen 7 7735HS RTX 4050 16GB 1TB NVMe magyar vbill gar
- Precision 7680 16" FHD+ IPS i7-13850HX RTX 2000 Ada 32GB 1TB NVMe IR kam gar
- PlayStation 4 500GB konzol eladó
- XPS 17 9720 17" FHD+ IPS i7-12700H RTX 3060 16GB 1TB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Latitude 7440 14" QHD+ IPS érintő i5-1345U 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- DXRACER Prince L gamer szék
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Graphite 1ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3740
- LG 27GP850P-B - 27" NANO IPS - 2560x1440 - 180Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új akksi! DELL Precision 5540 Workstation i7-9850H Nvidia Quadro T1000 16GB 512GB 15.6 1év garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő