Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • V/

    Topikgazda

    AliExpress probléma kezelés, dispute indítás

    Ha probléma van, akkor az első dolog az, hogy küldünk üzenetet az eladónak és megpróbáljuk úgy rendezni a problémát, hogy ne legyen dispute belőle.
    Természetesen, ha nem lehet vele egyezkedni, akkor indulhat.
    Ha az eladó feladta a megvett terméket, a feladás napja után a 11. napon lehet dispute-ot nyitni.
    A "megszakított" Cancel dispute esetén lehet másikat indítani, ha a buyer protection ideje még nem járt le.
    A leigazolt megérkezés után 15 napon belül is lehet dispute-t indítani.

    Az eladónak a megindított dispute-ra 5 napon belül kell reagálnia, ha nem teszi meg, akkor automatikusan megkapjuk a refundot.

    Ha válaszol, akkor a következő lehetőségeink vannak:
    1. Elfogadjuk az ajánlatát, ez esetben az Accept gombot nyomjuk meg. A dispute az egyezségnek megfelelően zárul.
    2. Nem fogadjuk el, a Reject gombra nyomunk, ez esetben az AliExpress fog dönteni a vitában.
    3. Olyat ajánlat jön, hogy várjunk még egy kicsit, emeli a vásárlói védelem idejét, máshogy kárpótol stb. akkor a balszélen a Cancel dispute gomb. Ez valójában az lesz, mint ha nem is indítottunk volna dispute-t. Ezért amíg él a védelem, lehet másikat kezdeményezni.
    Az átvétel leigazolása utáni 15 napon belül már a Cancel dispute nem igazán használható, létező problémára kérjük, amit orvosolni kell az eladónak.

    Ha nem felel meg számunkra az AliExpress döntése, a lezárástól számított 7 napon belül kérhetjük a döntés felülvizsgálatát (Appeal)

    A vételár visszatérítés -refund- a bankszámlára fog visszaérkezni, amelyhez az eredetileg fizetéskor használt bankkártya tartozik. A pénz 3-15 munkanap alatt lesz jóváírva.

    A dispute lefolyásának időrendje

    A Dispute indítása

    Alapvetően 2 féle dispute indítható:
    1. Nem érkezett meg a megvett termék.
    2. Megérkezett, de probléma van vele.

    Az első esetben visszakérhetjük a pénzt vagy megegyezünk az eladóval és újra küldi. Én személy szerint ez utóbbit nem javaslom. Nincs rá biztosíték, hogy megérkezik és a vásárlói védelemből is kifut az idő. Inkább pénzt vissza és újból megvenni, akár mástól, ez új vásárlás új védelemmel.

    A második esetben visszakérjük a pénzünket vagy visszaküldjük és úgy kapunk újat vagy pénzt vissza. Itt a választás függ az eladó hozzáállásától is.

    Vásárlási sornál, My Orders, Orders az adott vásárlásnál a Store name: oszlopban van egy link, Open Dispute.

    A következő oldalon szintén ezt választjuk.

    Erre kattintva a következő oldalon választani kell, hogy pénzt kérünk vissza (Refund Only) vagy visszaküldjük (Return Goods) és másikat kapunk vagy pénzt.

    A következő oldalon lehetséges a dispute alap problémáját meghatározni, megkaptuk a terméket és problémás vagy nem kaptuk meg.

    Ezzel folytatom, nem kaptuk meg.
    Természetesen itt csak most a pénzt vissza választás van.
    I want to apply for: Refund only

    Jelöljük, hogy nem kaptuk meg, Did you receive the item? No

    Válasszuk ki az okát:
    Reason for refund request, Visszatérítés igénylésének oka:
    Azon belül választani a konkrét okot.

    vagy

    vagy

    Megfelelően kitöltve, bizonyítékot csatolva a Submit gombra kattintva küldjük el.

    Ha megkaptuk, de probléma van vele.

    Itt két lehetőségünk van, csak pénz visszakérés vagy visszaküldés.

    A pénzt kérjük vissza

    Jelöljük, hogy megkaptuk Did you receive the item? Yes

    Ezután kiválasztjuk, hogy mi a probléma vele. Reason for refund request

    Az alábbiak a fő okok:

    Product not as described, Nem felel meg a leírásnak
    Quality problems, Minőségi probléma
    Damaged goods, Tönkrement, törött
    Quantity shortage Mennyiségi probléma
    Received counterfeit goods, A kapott termék hamisítvány
    Problems with the accessories, Hiányzó tartozék vagy azzal probléma

    Azon belül választani a konkrét okot, megyek a kiírás sorrendjében.

    Product not as described, Nem felel meg a leírásnak
    Terméktől függően több vagy kevesebb specifikus opció jelenik meg.

    Elektromos készülék esetén egy változat:

    Amikor választjuk a konkrét okot, jobb szélen az AliExpress ad magyarázatot a hibával kapcsolatban.
    Pl.

    Quality problems, Minőségi probléma

    Damaged goods, Tönkrement, törött

    Quantity shortage Mennyiségi probléma

    Received counterfeit goods, A kapott termék hamisítvány
    Nincs bővebb magyarázat, egyértelmű.

    Problems with the accessories, Hiányzó tartozék vagy azzal probléma
    Nincs bővebb magyarázat, egyértelmű.

    Ha megfelelően kitöltve, bizonyítékot csatolva, a Submit gombra kattintva küldjük el.

    A visszaküldést választottuk

    Legfontosabb, hogy az eladótól a végén olyan címet kapjunk, ahol át is fogja venni.
    2-kg-ig küldhetjük a Magyar Postával levél küldeményként.
    Célszerű forma az elsőbbségi, ajánlott, tértivevényes feladás. Ekkor elvesztés esetére 12000 Ft-ig átalány biztosított a küldemény.
    Ha ennél értékesebb dolgot küldünk vissza, akkor megfontolandó kiegészíteni az 5000 Ft-ként növekvő költségű (most 405 Ft) értéknyilvánítást is kérni.
    A küldeményhez mellékelni kell minimum a CN22 vámárúnyilatkozatot, én a bővebb adatokkal tölthető CN23-at javaslom.
    A súly szerinti díjszabás a Magyar Posta internetes oldalán tekinthető meg. Általános díjak a 2. oldalon, Kína országlapja.

    A választásunk Return Goods.

    Ezután kiválasztjuk, hogy mi a probléma vele. Reason for refund request

    Az alábbiak a fő okok:

    Personal Reasons - Személyes okok
    shipping method - Nem a megadott módú szállítás volt
    Product not as described - Nem felel meg a leírásnak
    Quality problems - Minőségi probléma
    Damaged goods - Tönkrement, törött
    Quantity shortage - Mennyiségi probléma
    Received counterfeit goods - A kapott termék hamisítvány
    Problems with the accessories - Hiányzó tartozék vagy azzal probléma

    Personal Reasons, Személyes okok

    Shipping method was not as described, Nem a leírásban megadott módú szállítás volt

    Ezzel csak akkor érdemes foglalkozni, ha fizettünk érte és ennek ellenére az olcsóbb módon küldte.

    A többi opció megegyezik a már ismertetett dispute lehetőségeknél lévő opciókkal.

    Ha megfelelően kitöltve, bizonyítékot csatolva, a Submit gombra kattintva küldjük el.

    Néhány probléma amit dispute keretében rendezhetünk, képekkel illusztrálva

    [ Szerkesztve ]

Hozzászólok Aktív témák