Új hozzászólás Aktív témák

  • Vico87

    tag

    válasz concret_hp #160 üzenetére

    Attól függ, hogy mi számít egyszerűnek. :D

    Részecskerendszerrel szokás ilyeneket csinálni, azaz részben átlátszó textúrázott quadból rajzolj sokat relatíve közel, és valamilyen randommal támogatott mozgást adj nekik (mindegyiknek picit mást). Sok múlik a rajtuk lévő textúrán. Az "éles" játékokban is így csinálják, csak nekik vannak művész szakembereik, akik megcsinálják olyanra a textúrákat (nomeg a mozgást), hogy jól nézzen ki. A quadok pedig a kamera felé néznek, de ha kellően sok van belőlük, akkor kihagyhatod a kamera felé nézést.

    Ha egységes, homogén ködöt szeretnél, akkor az pedig pixel shaderből megoldható. A dolog nyitja, hogy a távolság függvényében "fehéredik" a látott tárgy, azaz kevésbé látszik a tárgy színe, és egyre jobban köd-színű. Ezt vagy hozzáírod a tárgyak shaderéhez, vagy poszt-processzben csinálod ilyenné a textúrába rajzolt színteret.

Új hozzászólás Aktív témák