Hirdetés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Az AI-ra fókuszál idén a Computex
- XMLTV EPG letöltő progi
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Apple asztali gépek
- Milyen videókártyát?
- Használhatatlanná teszi az egyes HP LaserJet nyomtatókat egy új firmware
- OLED TV topic
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- iPad topik
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
norrberth
addikt
válasz
norrberth #6247 üzenetére
Opel topicba beszéltem 3 olyan emberrel akik +100.000Km raktak bele GM olajjal.
Egyikük szelepfedelet is mutatta. És 200 felett jár Km be.
Mondták nem értik miért járják le a gyári olajt.
.
Meg a helyi Opel szerviz is meggyőzött hogy nem rossz olaj.
Mint sokan mondják.Így tettem egy próbát. Eddig nincs panasz rá.
-
raziel01
veterán
válasz
norrberth #6229 üzenetére
Jó kérdés. Nem tudom, mert tavaly is kidobtam a dobozát. Egyetlen egy magyar oldalon találtam meg 29 mm-es belső átmérővel. Mindenhol máshol 21 mm-es. Úgyhogy tényleg érdekes. Oké, hogy több helyen gyártják de attól még nem kéne különböznie. Mind a kettő zs+u-tól lett rendelve.
-
bul07
nagyúr
válasz
norrberth #6096 üzenetére
Ne is mond
Tegnap este kicseréltem, de csak nem hagyott nyugodni mert mintha nem lett volna helyén a takaró műanyag
Éjszaka megnéztem több videót és tényleg jó 1cm még tolni kell oldalra videó (Amúgy a videó vége nem stimmel 1:35-nél lévő műanyagot csak a legvégén kell visszatapintani)Reggel mielőtt hazajöttem a munkából olyan negyed hat felé ép csak világosodott gyorsba megint kiszedtem, és lám kicsit több erővel tényleg eltudtam tolni rendesen a helyére
Még jó hogy ebben aszimmetrikus és nem lehet máshogy berakni, na meg a kis fülek se egy vonalba vannak a takaró műanyagon így annak is passzolni kell
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #5668 üzenetére
A többiek ilyet bezzeg sose linkelnek.
Be is írok mindnek egy karót az ellenőrzőbe.Nálam marha sokat látnál. Egyrészt van ott egy lyuggatott lemez, ami némileg akadályoz, másrészt a vezérműlánc fölött van a nyílás, nem a vezérműtengely fölött.
-
válasz
norrberth #5671 üzenetére
A többit nem ismerem, de ez a blokk ilyen, nincs tömítés amit írsz.
Sajna saját képem nincsen (érdekes, hogy ezt még nem dokumentáltam
), de találtam a neten képeket, mondjuk a minősége nem olyan jó.
Mikor a szűrőházból kitekered az a fekete műanyag szűrőtartót, ezt fogod látni:
A szűrőtartón van három tömítés:
Ezt leszámítva nincsen semmi tömítés/szelep stb.a szűrőtartón és a házban. Az előző képen látható gumicsövön szépen lefolyik a karterbe az olaj, nincs a szűrőházban ott semmi egy likon kívül.
Itt a H Astrán cseréli a gyerek, nálam ugyanez, még a szűrő is ugyanaz megy bele: [link]
Mondjuk én a szűrőtartót is lemosom brigóval és megszárítom ilyenkor, illetve a szűrőházat is kitörlöm patyolatra. Illetve egyszer megindítom, akkor még a szűrőházba nyom egy kis olajat. De tényleg csak annyi, hogy megteker, mikor röffenne le is lövöm. Meg kicsepegtetem csutkára, így szinte csak az az olaj marad benne a régiből, ami itt-ott a felületeken megtapad.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
norrberth #5668 üzenetére
Örülök, hogy tetszik a videó!
Majd még készítek a fényképezőgéppel is, hátha azon jobban látszanak kilassítva a bütykök és az olajfilm. Pöppet fanatikus vagyok .
Szűrőtéma: Ez is változik időről-időre, gondolom épp akikkel szerződésben van a GM. Annó ez a mahle szűrő volt a gm-es dobozban. Akkor átálltam arra, csak mahle dobozban veszem jóval olcsóbban a bárdinál. Most tavasszal mikor beugrottam márkaszervízbe megnézni, a gyári dobozban alko szűrő volt.
Ezen mondjuk csodálkozom. Nekünk annó volt olyan tapasztalatunk az egyik céges ugyanilyen motornál, hogy az olajszűrő cseréjekor vettük észre, a szűrő műanyag része el volt deformálódva és a szűrt és szűretlen tér így nem volt egymástól elválasztva megfelelően. Ezt persze lehet, hogy gyári hiba okozta, nem feltétlen ilyen alacson minőségű az összes alko szűrő. Most hogy már nincs a bárdinál a mahle olajszűrőm, átálltam a mann filterre, de ez valami brutál. A szűrőrész és a kidolgozása, a mikronra pontos illeszkedés. A levegőszűrőm is mann filter, a gyári dobozban is az szokott lenni, én megveszem mann filteres dobozban jóval olcsóbban. Gázolajszűrőt mahle-t használok, a pollenszűrő most gm-es dobozból való, nem is emlékszem maga a szűrő mann filter vagy mahle.
Frankók ezek a hengst filterek is!
Nincs amúgy gond a gm-es olajjal. A márkaszerviz is ezt önti az autókba, ha bemész olajat cseréltetni
Annó nekem is mondták a srácok (régi ismerősök a márkaszervizben a raktárosok), hogy nyugodtan beletehetem, mert jó olaj. Az egyik nagy gyártótól megveszik és dobozolják a saját flakonjukba, vagy épp az dobozolja nekik, ez már részletkérdés.
Szerintem ez az olaj és a szűrőkérdés amúgy javarészt megszokás dolga. Nekem beváltak a mahle és mann filter szűrők, maradok is ezeknél. Olajból a castrol vált be, látható milyen szép tiszta is a bele (legalábbis ami látszik) és a motor is olyan mint az óramű, így maradok a castrolnál. Most váltottam márkán belül felfelé a magnatec változása miatt. Remélem az edge-be nem túrnak bele, mert ez most igen fasza így. Hidegen sincs akkora katyatulás, mint korábban. Ennél az Y17DT motornál elég hülyén van megoldva a szűrés, mert jó magasan van a szűrőház és nincs bent szelep, így teljesen visszafolyik az olaj a karterbe. Tehát nem csak a blokkból folyik le az olaj, hanem a szűrő és a szűrőház is kiürül. Így 1-2 óra után már ugyanolyan állapotról indul a dolog, mint ha állna egy napot a motor. Ilyenkor kb 4 másodpercig katyatul rendesen, míg az olajkör fel nem töltődik és ki nem alakulnak az olajfilmek. De ez gyárilag ilyen, nem kell miatta aggódni. Majd töltök fel olyan videót, amin ez hallatszik rendesen.
Ez kb a szívótorok magassága.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz
norrberth #5587 üzenetére
A benzines részre; van vmi konkrét tapasztalat? Szoktam figyelni teljesítményben (chippelt járművek), fogyasztásban, lerakódásokat nézve, meg pár tankolásom is van amit vezetek; de nekem nem volt negatív tapasztalat. A helyi lukoillal meg saját autókban és másokéval is akadtak bajok (becsörgés, magasabb fogyasztás, hamarabb kokszolódik vele)-más kérdés hogy nem tudom ebből mennyi az adalékolás, mennyi a tartályok állapota/személyzet sara- de bőven xarabb.
Szerk: Vagy szarkazmus ON volt?[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #5465 üzenetére
Nem kell, hogy hangos legyen, sőt, én kifejezetten élvezem, hogy ilyen finom és csendes az autó. Azért vettem ilyen szűrőt, mert ilyen kevés teljesítménynél minden pici plusz számít.
Amúgy a gyári szűrő is egy olajfilmes valami.
(#5466) Qru: Amúgy Jazz-nél kétféle ajánlat is van, a második linken vannak az alternatívák, köztük középtájon az ECT C2/C3 0W30.
[link1] és [link2]
Tényleg hülye ez az oldal. De szerencsére az L13A1 nem olyan finnyás, ha megfelelő a viszkozitás, és legalább API SL, akkor minden oké, más előírás nincs.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tibbike01
őstag
válasz
norrberth #5456 üzenetére
Ugyanilyen volt nekem 10e km után. Így most 20e után fogom cserélni, szeptemberben jön el az ideje. Gyárilag amúgy 60e van megadva levegőszűrő cserére.
Én nem emlékszem, hogy poros lett volna a kék tömítésem, bár én Hengs szűrőt szoktam belerakni és abban fehér ez a tömítés.
Ha jól emlékszem legutóbb megfogadtad, hogy 15e km után fogod cserélni a szűrőt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
norrberth #5401 üzenetére
Nekem is úton a rendelésem (kép nincs mert még nem ért ide):
Motul Eco-Lite 5W30 5l: 13,7k
Mann-Filter olajszűrő: 2,1k (a gyári 6k lenne)
Mann-Filter levegőszűrő: 5,2k
Bosch pollenszűrő: 4,5k (a sima Mann 6,6k lenne) -
MC Pite
veterán
válasz
norrberth #5401 üzenetére
1.6 16V benzinbe töltötted?
megkérdezném a szokásost amit pár kollégától, hogy 5W40, de Edge?! Ahogy a mávos Roomster, sokat elmennek, jó nyállal (mindkettő, de főleg az 1.4 szereti a normális nyálat 504/507es 0/5W30akat, vagy 502/505de a Castrol feldobja hozzá mondjuk a 10W60 racsingolajat ispl). -
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #5404 üzenetére
Rád licitáljak? Hamarosan rendelem.
Aztán ha megjött, viszem ózonos tisztításra is, az további 6000.
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #5401 üzenetére
Gyári szűrőt! Többet nem kap. Vagyon volt
Konkrétabban?
Én ~6000-ért vettem most a gyári szűrőt, pontosabban 4400 + szállítási költség volt, aztán utólag rájöttem, hogy van a Bárdiban is, aminek Móváron is van kirendeltsége, így megspórolhattam volna a futárt és még hamarabb is megkaptam volna.
[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
válasz
norrberth #5102 üzenetére
Viccen kívül, múltkor a rádióban volt betelefonáló, aki úgy cserél olajat, hogy miután kifolyt, beindítja a motort és 4-5 másodpercig úgy üresen járatja. Azt mondta hogy akkor jön ki a legtöbb trutymó, hogy gépészmérnök, és 40 éve minden autójában így cserélte az olajat és mindegyik kiváló egészségben volt
aszem klub rádió valami autószerelős tanácsadós betelfonálós műsora volt pár hónapja, megpróbálom megkeresni az archívumban[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
válasz
norrberth #5021 üzenetére
Nekem is az került bele, 100km se mentem még, hála a vírusmizériás szabadságnak és az otthonmunkának...
Mikor hoztam el a kocsit, mondta a szerelő, hogy ő egyszer töltött a saját autójába Total motorolajat, le is engedte 4000 km után, mert nem tetszett a kocsi hangja neki. Végül megállapodott a Motul-nál.
Évenkénti vagy 10k km csereintervallumra meg tök mind1, a nyomatékszegény Pirosba(Altea).[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz
norrberth #4762 üzenetére
Hát reméljük
(#4763) Qru
Én se
Nem voltam ott csak utólag mutatta édesapám hogy mi ment beleÉs még jó drága is volt
Amúgy már nézegetem hogy legközelebb mi menjen bele
GM (Opel) 5W-30 dexos2 motorolaj, 1litAmúgy szerintetek ez a 1l és az 5l kék címkés egy és ugyan az az olaj?
Vagy esetleg még
Mannol 7701-4 O.E.M. for Chevrolet, Opel 5W-30
De Mannol olajat még nem használtunk semmibe -
bela-x
újonc
válasz
norrberth #4614 üzenetére
Az új regem miatt mindenképpen fenntartásokkal kezeljétek amit írtam, sőt, ez az egészséges: ezért házi feladat, hogy érdeklődjetek ti is az importőnél a filterabc lubexpertes matricáiról.
Én úgy gondolom, hogy ha a magyar importőr állít olyat, hogy ráhamaisítják a matricáját az olajakra, akkor onnan én nem rendelek többet, hiába ötvenszeres ország boltja, hiába 9ezer ötcsillagos értékelés - és én ennél sem többet, sem kevesebbet nem állítottam.
Most csak azért írtam le ami történt, mert kvázi tényként lett közölve, hogy a filterabc korrekt cég, és ez kicsapta nálam a biztosítékot.(#4613) tibbike01
Én pedig teljes nyugodsággal megrendelem az árukereső szerinti legolcsóbb helyről az olajat, beletöltöm és boldog vagyok.Te csinálod jól
ignorance is bliss
-
i-sti
senior tag
válasz
norrberth #3921 üzenetére
Caddy olajcsere:
[GPhotos album]Castrol IS, EDGE IS, Professiona IS, Titanium IS, VW Recomended IS
Ez az olaj mindent IS tud[ Szerkesztve ]
-
atika88
senior tag
válasz
norrberth #3705 üzenetére
Köszönöm a tippeket.
Gyakorlatilag akkor nagyon mellé nem nyúlhatok a Shell, Total, Motul márkákkal...
Gondolok itt a nem éppen jó hírére (boltok és szervizek elmondása szerint is) a hamisítványokra. Illetve, hogy honnan tudja az ember előre: melyik is megbízható forrás? Kb sehonnan azt hiszem.
Ezeket néztem ki...
TOTAL
MOTUL
CASTROLAm, attól mert a VW gyári beszállítója: már nem is lehet hamisítani?
Mert eléggé köztudott, hogy volt rá példa. Mindössze csak emiatt kerülném, de nyilván jó is tud lenni az olaj: a kocsiba mielőtt hozzám került azt tették amit fentebb linkeltem
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz
norrberth #3569 üzenetére
Azért a videó alapján jól szét kell bombázni a kocsit egy szűrő miatt
Szerencsére Touranba sokkal könnyebb videó
Véleményt kérnék
2005, 1.9PDTdi
Szeptemberbe lenne esedékes az éves olajcsere, de olvastam K Norbi hozzászólását hogy 3500Km és tolja az olajcserétNa most nálam 221175Km volt olajcsere, levegő, pollen, 2018 szep 14-én, ebben a pillanatban 224705 áll az óra, nincs tervbe hosszabb túra így szerintem max 700Km megy még bele
Tehát olyan 4300Km lesz az olajba szeptemberbe
Annyi még hogy én nagyon sokat megyek rövid távon télen is, 3-4Km majd leállítSzerintetek én mit hagyhatok ki?
Olajat az gondoltam lecserélni a rövid távok miatt, gázolajosodás
De a levegőt meg a pollent nem gondolom indokoltnak, föld úton nem járok -
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth #3484 üzenetére
Nem szoktam, lásd 30k Ft-os, gyári váltógomb.
i-sti: 83 lóval visszagurulnék ott a hegyekben.
-
8
senior tag
válasz
norrberth #3397 üzenetére
Én is innen vettem sokáig, majd mikor odamentem az átvehető rendelésért, és kiderült, hogy nem sokkal előttem valaki elvitte az egész bolti készletet, megpróbálnak még beszerezni, de idézem "a hivatalos importőrnél már nincs ebből az olajból, máshonnan meg nem szívesen veszünk". (mobil 1)
... mindenki döntse el mit jelent.Küldték ingyen futárral pár nappal később, de nem volt rajta hologram matrica!
A hivatalos importőrrel (lubexpert) felvettem a kapcsolatot nem volt hajlandó megmondani a flakonon levő sorozatszám alapján, hogy tőlük származik-e. Közben nagybetűvel hirdetik, hogy 2015 óta csak hologram matricával hoznak forgalomba.
Azóta nem veszek semmit a motorolajboltból.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Milyen autót vegyek?
- Túra és kirándulás topic
- Path of Exile 2
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hálózati / IP kamera
- Ukrajnai háború
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- Stadler Form Oscar Little Titanium hideg párásító
- Xiaomi BW300 Okos Kamera Kültéri ÚJ 12 Hónap Garancia ingyen foxpost!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest