Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz joysefke #17 üzenetére

    szerver piac =/= szerver piac. Annak is sok szegmense van mint a desktop piacnak. Azért mert a cloud éppen megy és éppen szívja fel a sokszálas hatékony processzorokat, attól még nem veszti minden más termékszegmens értelmét.
    Technikai szinten az van, hogy messze nem minden feladat párhuzamosítható, adatközpontban sem.

    Értem, hogy van szegmentáció és eltérő igények is, de a lényeg amit írtam ettől áll. Érted, ha egy feladat:
    1. nem párhuzamosítható,
    2. nem akarsz a nem párhuzamosítható feladatokból mondjuk 100e tök függetlent futtatni,
    akkor nincs értelme szerverekről beszélni. Itt most nem arra gondolok, hogy "szerver" az is amikor a 10 fős cég lerak egy 12 magos valamit a szerverszobába. Nem ez a piac szvsz az AMD-nek.

    Ha pedig a fenti módon szeretnél bármi(ket akár függetlenül) futtatni akkor pedig sokkal egyszerűbben skálázol magszámban mint egyszálas teljesítményben. Egyszerűen nincs azonos dimenzióban a kettő.

    Ettől még itt van a kicsi és nagy mag, tehát megérte ez is (lefelé biztosan)... sőt, az SMT on/off változatról is szó volt, nyilván ha megcsinálják akkor kisebb különbségekre is lehet igény. De nyilván ez tök más mint kétféle magot tervezni/gyártani viszonylag kis különbségért. Teljes piacok lefedésére valószínűleg ilyen is belefér, lásd pl. chiplet szerver vs monolit mobil cpu-k.

    Tippre hosszú távon a kevés nagyon tőkeerős cloud szolgáltató elég jó tárgyalási potenciállal rendelkezik amikor kedvezményekről van szó. Ha pedig nem elég olcsó, akkor csinálnak maguknak ARM-es designt.

    Erre csak tippelni tudok, de a másik oldalról nézve itt sem látom a gondot. Bevétel oldalról a szerver messze erősebb szegmens lehet mint a desktop. A desktop vs szerver cpu árakra és gyártási költségekre ránézve sem az az érzésem, hogy kifilézik a gyártókat a nagy megrendelők ha kedvezményt kapnak a jóval magasabb árakból.
    Amikor a diákon brutál perf/W előrelépéseket látunk szerintem az is abba az irányba mutat, hogy van bőven előny a vevői oldalon akkor is ha nem a negyedéért vásárolják. :)
    Nem szoktam nézni ilyen videókat de ezt most elkezdtem, elég erős volt szerintem az Amazon, Meta, MS nyitás a vendégekkel.

Új hozzászólás Aktív témák