Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kammerer2

    tag

    válasz Beri #116543 üzenetére

    "Ez hogyan viszonyul egy fejhallgatóhoz?" - kérdezed most.

    "a hangszóró maga nem változik semmit" - mondtad néhány órája.

    Ear pediglen hangszóró változására hozott példát - "kérésednek" eleget téve. Amely hangszóróról állítottad, hogy nem változik semmit.
    Nem mellesleg, mint az előbb megjegyeztem, és nem tudtál rá válaszolni, te is hangszóró változására hoztál példát, amely példáról azt állítottad, hogy a hangszóró nemváltozására példa.

  • Kammerer2

    tag

    válasz Beri #116532 üzenetére

    "Mutatsz egy ilyen mérést? Itt egy olyan, ahol nem változott: [link]"
    "Engem csak a mérések eredményei érdekelnek. Nem kell dráma."

    Na ez a csimborasszó.

    Rendszeresen megszólalsz olyan készülékek hangjáról (is), amelyeket még nem is láttál életedben, hát még hogy nem hallottál. Aztán rangsorolsz ilyen készülékeket. Aztán angyalokszárnya-elméleteket gyártasz teljesen fogalmatlanul.
    És mindig, mindig, újra és újra rátromfolsz, miután valamivel kiakasztottad a közönséget. Most már megszólalsz olyan "mérésről" is, amelyeket meg se néztél - vagy megnéztél, és akkor még súlyosabb, mert függetlenül attól, hogy semmi fogalmad sincs a hifi elektronikai mérésekről, és a videót készítő botcsinálta kontárinfluenszernek is igen kevés fogalma van, sikerült "ahol nem változott" felhanggal idézned egy "mérést", amelyben egyébként relatíve rengeteget változott, még a "mérés" játékszintje ellenére is.

    Honnan veszed a bátorságot?

  • Kammerer2

    tag

    válasz stellaz #116232 üzenetére

    Ilyen határpont természetesen nincsen - lásd ár-érték arány exponenciális görbéje. Viszonylag megfogható eljárásmód az összekötendő készülékek (illetve belső kábelezés esetén az összekötendő alkatrészek) kategóriájához viszonyítani a kábel kategóriáját. A viszonyítás tekintetében a filozófiai irányzatok a készülék árának kb. 10-100%-a közötti intervallumról vitáznak - a kb. 20-30% esetleg jelenthet kb. optimális ár-érték arányt, ugyanis meglátásom szerint a hifi kábelek termékpiacának az utóbbi kb. ötven évben kikristályosodott kategóriái kb. ilyen árarányokat hoztak létre az elektronikák, hangsugárzók kategóriáihoz képest, kb. a fej-fülhallgatók szcénájában is. Kb.

    Ugyebár kábelezés esetében sem csak az abszolút minőség számít, hanem a szinergia is sokat.
    Ugyebár a hifikábelt fejlesztő és gyártó cégek, márkák között is megvannak az üzletpolitikai különbségek a nagy forgalom kis haszon elvétől a luxusprofit elvéig (chi-fi futószalagtól az angol iskola arisztokráciájáig).
    Ugyebár a kábelek terén sem eleve parasztvakítás a high-end vagy a state-of-the-art, bár persze az ár-érték arány exponenciális felső régióiban ezen üzletágban is eleve sokat kell a hangminőségtől független presztízskörülményekért fizetni.

    Egy viszonylag konkrét kapaszkodót azért mondanék. Aki hifi kábelek minősége körül gondolkodik, szerintem manapság már ne gondolkodjon a monokristályos technológia alatt - ha az adott termékpiac kínál számára ehhez választékot.

    Még egy szempont. A Pro-Audio világának ár/hangminőség aránya általában a kábelek terén sem szokott jobb lenni a hifi világának ár/hangminőség arányánál. Kivételek mindkét irányban vannak.

  • Kammerer2

    tag

    válasz stellaz #116225 üzenetére

    "Amúgy konkrétan mit tud műszaki értemben egy kifejezetten drága rézkábel egy tisztes iparosnunka rézkábelhez képest? Hol van benne a tudomány?"

    1. Vezetőanyag-jelleg.
    Anyag tisztaságának mértéke (xN), az ötvözőanyagok vagy szennyezőanyagok mibenléte. Hol bányászták. Anyag kristályszerkezete vezetékké alakításakor, majd az azt követő finomító eljárások után, lásd visszalágyítás, krionizálás... (OFC, LGC, OCC...). Tömör, sodrott, vegyesen tömör-sodrott..., (de)polarizált, (de)magnetizált, desztatizált...
    Vezetőerek és elemi szálak keresztmetszetének-felületének az alakja (kör, téglalap, fólia...). Vezetőér felületének simasága (vannak olyan vezetőerek, amelyeket visszalágyítás, krionizálás... után még políroznak is!)... Vezetőér felületének az aránya a keresztmetszethez képest - lásd még skinhatás...
    2. Dielektrikumjelleg.
    Dielektrikum anyaga, felhelyezésének módja, dielektrikum hatásai a vezetőér áramvezetési működésére (elektromágneses paramétereire), dielektrikum zavarkeltő és zavarszűrő hatásai...
    3. Árnyékolás-/zavarszűrésjelleg.
    Van-e árnyékolás, milyen anyagból, milyen módon...
    4. Konstrukció.
    Mennyi ér, milyen elrendezésben, milyen összefüggésben a dielektrikummal és árnyékolással-zavarszűréssel...
    5. A kész kábel eredő
    - elektromágneses paraméterei (alapból vezetőképesség, impedancia/rezisztencia-kapacitás-induktivitás mint legfőbb slágerek, de van még),
    - elektromos illesztési paraméterei (hossz függvényében),
    - fázisviszonyai frekvenciamenet mentén, Wigner eloszlása,
    - frekvenciaátviteli karaktere,
    - különféle torzításai, színezései,
    - kumulatív lecsengési spektruma, elektromos és mechanikus rezonanciái, mikrofóniái... (vízesésdiagram),
    Mindezen és egyéb paraméterek műterhelésen versus valóshasználati terhelésen...
    6. Csatlakozók jellege... - lásd az előző 5 pontot.

    Ökölszabály 1: Mint a hifiben mindenre érvényesen, nincs megoldás, csak különféle kompromisszumok vannak - az egymás ellen játszó paraméterek között.
    Ökölszabály 2: Mint a hifiben mindenre érvényesen, a benne lévő tudomány jelentős része nem elvi alapú, hanem próba-szerencse - lásd ökölszabály 1.-et.
    Ökölszabály 3: Mint a hifiben mindenre érvényesen, a mérési eredmények az eredő hangminőség számolatlan paraméterének csak egy részével állnak közvetlen vagy közvetett összefüggésben, azaz mérési eredményekből csak részlegesen tudunk sejtéseket kapni arról, hogy milyen zenei hangminőséget fogunk HALLANI - lásd ökölszabály 1 és 2-t.

    Két fő tervezési irány van:
    A., Maximális információátvitel minimális torzítás mellett. Inkább tömöreres, Litze-szerkezetes konstrukciók.
    B., Hatásos színezés. Inkább sodrotteres konstrukciók.

    Mindezt csak a rézkábelekre írtam, mert azt kérdezted.

  • Kammerer2

    tag

    válasz exciplite #116134 üzenetére

    A kenyérszövegben természetesen az AV-Online-on is nyitott.
    "...kivitele nyitott..."
    Csak a táblázatban rontották el. Sajtóhiba.

  • Kammerer2

    tag

    válasz :AMF: #116125 üzenetére

    "[Yodamest] nem a tapasztalataid megosztásával van baja senkinek. Hanem az abból levezetett, tényként kezelt böszmeségekkel."

    Pontosabban a tapasztalatainak a hiánya miatt levezetett, tényként kezelt szentenciáival.

  • Kammerer2

    tag

    válasz Yodamest #116114 üzenetére

    Az idézetben kiemelés tőlem:
    "Tehát itt a konkrét tag, aki sok fejest próbált már, rendelkezik a TH900-al és az FT1-el is és ő is azt állítja, hogy nagyon keresnie kell azt, hogy miben jobb a TH900.
    Szóval lehülyézni azért nem kell, vannak "nevesebb" tagok is, akik ugyanazt állítják amit én."

    Ez megint ugye a tipikus módszered.
    1.
    Hol állítottál te valamit is az FT1 és a TH900 különbségének mértékéről?
    SEHOL!
    2.
    Hol állított fattyu valamit is az FT1 és a TH900 különbségének mértékéről?
    SEHOL!
    3.
    Beszélt-e fattyu ezügyben a TH900-ról?
    NEM! (Mivelhogy fattyu ugyebár a TH900 MkII-ről beszélt, ami jelentős különbség.)
    4.
    Mivel te nem állítottál semmit az FT1 és a TH900 különbségéről, ezért nem állíthatják mások ugyanazt, amit te.
    5.
    Mivel fattyu sem állított semmit az FT1 és a TH900 különbségéről, ezért fattyu mondása ellen sem állíthatják mások "ugyanazt, amit te".
    6.
    Példa nem bizonyít semmit. Különösen nem egy olyan szubjektív műfajban, mint a hangminőséghallás. Különösen nem manapság, amikor boldog-boldogtalan az internetes social media arctalansága segedelmével zsűrizetlenül publikálási lehetőséghez jut.
    7.
    Ha a példa még csak nem is arra példa, ami a téma, akkor főleg nem bizonyít semmit. A TH900 és a TH900 MkII két különböző fejhallgató.

    8-tól végtelenig.
    Ha az FT1 és a TH900 között valaki számára adott körülmények között kicsi a különbség, az nem jelenti azt, hogy mások számára más körülmények között is kicsi a különbség, és különösen nem jelenti azt, hogy a zárt fejhallgatók nem skálázódnak az FT1 fölött hasonlóan, mint a nyitottak akármi fölött. Nyitottban is lehet ezermillió példát találni arra, hogy egy friss belépő szintű fejhallgató és egy sokkal idősebb régebbi fejhallgató között valakik kicsi különbséget hallanak adott körülmények között, az esetleg tetemes árkülönbségek ellenére.
    Másrészt a fejhallgatós piacon az utóbbi tíz évben jelentős átrendeződés jött létre az ár-érték arányok általános javulását tekintve, mert az újabb típusok jóval olcsóbban jelennek meg, mint tíz évvel ezelőtt. Az átrendeződés nagymértékben köszönhető az új technológiák (pl. planár, pl. ilyen-olyan membránanyagok...) széleskörű elterjedésének, ergo megolcsóbbodásának, és a fülhallgatók expressz gyorsaságú fejlődése jelentette irdatlan konkurenciához való alkalmazkodásnak, harmadrészt általában a fejhallgatós piac gyártási-eladási darabszámai jelentős növekedésének, ergo a gyártás jelentős termelékenységnövekedésének.

    Végtelen+1.
    Egyetlen dologra volt releváns a példád, arra, hogy vannak, akik az áráért nagyon jó hangminőségű fejhallgatónak hallják az FT1-et. Erre azonban felesleges példát hozni, mert majdnem mindenki ilyennek hallja - az itt hozzászólottak közül is.
    NA DE!!! Minden csoda három napig tart, ergo egy-két hónap, egy-két év múlva az általad idézett delikvens is jóval jelentősebb különbséget fog hallani az FT1 és a TH900 között, és kicsit csodálkozva fogja észbevenni, hogy túlzottan felült egy túlzott hype-nak. Az FT1 esete a milliomodik olyan eset lesz a hifiben, hogy bejött egy új óriásölő készülék adott kategóriában, amiről eleinte szinte mindenki hozsannázik, majd idő múltán előjönnek a hibái is, és bekerül a helyére a kategóriájában, egy-két év múlva mindenki másképp, reálisabban beszél róla. Errefelé az utóbbi években eklatáns példája ennek némely HIFIMAN, a Meze 99 - ésatöbbi. Az FT1 is ki fog kerülni a csoda kategóriájából - az általad fellelt delikvens esetében is!

  • Kammerer2

    tag

    válasz stellaz #116093 üzenetére

    "mert akkor szinte mindig a legolcsóbb lenne a legjobb ár-érték arányú termék a piacon."

    Statisztikailag, azaz tendenciájában ez így is van. Nem konkrét készülékre, hanem az adott kategóriára nézve. A legolcsóbb kategória "mindig" a legjobb ár-érték arányú a piacon. Az érték jelen esetben ugye a belefeccölt materiális és szellemi költséget jelenti.

  • Kammerer2

    tag

    válasz stellaz #116090 üzenetére

    Vannak eseti kivételek az ökölszabály alól még ideálisan szabad piacon is, de ezek kivételek. Ideálisan szabad piacon a belépő árszinten is az exponencialitás a jellemző. A nagy forgalom kis haszontól a kis forgalom nagy hasznon át az "ultraprofitig".

    Szerk.: A fej- és fülhallgatók piaca ugyebár nem ideálisan szabad piac, manapság például különösen a kínai (indokínai) dömpingárak, exporttámogatások révén.

  • Kammerer2

    tag

    válasz fattyu #116066 üzenetére

    " Elnézést a topik lakosságától hogy itt egy hete megy a baromkodás mert belekötöttem a kollégába."

    Tudni kell, hogy kibe lehetséges belekötni.
    És tudni kell hogy kibe nem lehetséges belekötni, mert mindig igaza van az itteni audió fórumon.
    Te balga módon csak az utóbbi pár hétben három olyanba kötöttél bele, akinek mindig mindenben igaza van, sőt annál inkább igaza van, minél inkább nincs tapasztalata-tudása arról, amiről beszél.

    A szimmetrikus erősítőkialakítás kreténség.
    A fejhallgató-hajthatóságot az Ohmon és Watton kívül mással is kapcsolatba hozni baromság.
    A zárt fejhallgatók FT1-en felüli skálázódását állítani mentális károsodásra utal.

    Tudhattad meg olyanoktól, akik régóta híresen kényesek velük szembeni személyeskedést látni vélni - nyelvi zavar itt szándékos.

  • Kammerer2

    tag

    válasz Yodamest #116051 üzenetére

    "A "szak"sajtó, illetve az enthusiast rajongók, lásd tipikus headfi tagok, hajlamosak úgy beállítani főleg új piaci jövevényeket, mintha a kereket találták volna fel újra."
    Ismerek ilyen "enthusiast rajongókat". Legutóbb egy Yodamest nicknevűnél láttam ezt például FT1 ügyben.
    De nem ezért írok.

    "Még említés szintjén előkerült ez az "árral arányosan jobb" dolog valaki tollából. Na ilyen nem létezik. Árral arányosan, mármint egyenesen arányosan soha nem lesz jobb egy drágább termék, az ollóü szétnyílik elég korán és azon ponton túl már egyre és egyre többet fizetsz, egyre kisebb és kisebb előrelépésért."
    Ugye balga módon rendszeresen saját magad leplezed le a hazugságaidat. Mindenki tudja évtizedek óta itt is, hogy az árak minden üzletágban exponenciális ARÁNYOSSÁG mentén nőnek a minőséghez képest. Akik az "árral arányosan jobb" dolgot írták (többek között én), mindenki tudja, hogy az árak exponenciális arányosan nőnek. Ezért nem írtak egyenes arányosságot. Na ebben ugyebár az a szép, hogy te is tudod, hogy ezért nem írtak egyenes arányosságot, ezért az erről szóló hazugságodba te vagy kénytelen beleírni az egyenes arányosságot, mintha a többiek egyenes arányosságról beszéltek volna. Az "árral arányosan jobb" megjegyzések ugyebár arról szóltak, hogy a zártban is UGYANÚGY árral arányos, MINT A NYITOTTBAN. De mivel ha korrektül idéztél volna, nem állhattál volna neki újabb spanyolviaszfelfedezésnek, miután az előzőekkel dugába dőltél, ezért nekiálltál kontextusból kiemelve "idézni" - szokásod szerint.

    Általában, amikor valaki cáfolhatatlanul rávilágít, hogy tényszerűen nem mondtál igazat (például a zárt hangdobozok "hátulján levő nyílásról"), akkor hirtelen azzal jössz, hogy "jó de erről már ne beszéljünk többet, hanem arról hogy..." - és akkor terelsz egy újabb vaskos tévedéssel és/vagy hazugsággal.

  • Kammerer2

    tag

    válasz Yodamest #116015 üzenetére

    Hogy az M1060C-t, vegyesebben ítélik meg az Amazonon a vásárlói, mint az FT1-et az FT1 vásárlói, az legalább két ok miatt jelent teljesen mást, mint amit látszólag az adatok mutatnak.
    1. Más kategória a két fejhallgató. A magasabb kategóriában több a tapasztalt, hozzáértő vásárló, még az Amazonon visszajelzők között is. Az FT1 vásárlói ellenben jellemzően a belépő szintű készülékre is indokolatlanul rácsodálkozó felkészültségűek - mint magad is. Csecsemőnek minden vicc új.
    2. Az M1060C audiofil irányú-igényű-technológiájú fejhallgató, az FT1 pedig szórakoztatóelektronikai irányú-igényű-technológiájú. Ez visszamutat az első pontra.

    Ugyan nem azt kell nézni, hogy ki mondja, hanem hogy mit mond, de mégis, ha te mondod rá fattyura a túlzó kifejezésmódot, az eleve demagógia, lásd ugye onnan indult a "beszélgetés", hogy az FT1 megvalósitja a zárt hangminőség 90%-át, aztán olyasmikben folytatódott, hogy a zárt fejhallgatóval ellentétben a zárt hangdobozon van hátul nyílás... Te nem mondhatod fattyura, hogy túlozva beszél, mert te az ő túlzásainak a hatványa szintű túlzásokkal operálsz.

    Az előző bekezdéshez hasonló probléma, hogy ha én utalást teszek fattyuval beszélgetve arra, hogy a romlást könnyebben észrevesszük, mint a javulást, azt te nem használhatod fel azon abszurd tézised mellett, hogy nem lehet az FT1 fölötti árban komoly minőségjavulást elérni arányos áron a zárt szcénában.

  • Kammerer2

    tag

    válasz fattyu #116002 üzenetére

    A túlzottan negatív kritikád nem csak abból adódik, hogy elszoktál a belépő kategóriától (a romlást sokkal könnyebben észrevesszük, mint a javulást), hanem a hangkarakterrel szembeni ízlésféle okokból is - ezt jelezted is a SZERINTEM-ezéssel.
    Az FT1 200 dollárért egy jó fejhallgató. Megér annyit a hangja. Például számomra részben olyasmiért is, ami például számodra kárhoztatandó benne, azazhogy viszonylag középsávorientált karakterű fejhallgató - számodra túlzottan, számomra még mindig nem eléggé középsávorientált, számodra túlzottan, számomra még mindig nem eléggé laid-back, számodra túlzottan, számomra még mindig nem eléggé "egy tömbből szóló"...

    Azzal, hogy a magasabb kategóriájúak annyival jobbak az FT1-nél, amennyivel magasabb kategóriájúak, persze egyetértek, magam is ezt írogattam.

  • Kammerer2

    tag

    válasz Yodamest #115862 üzenetére

    Isten őrizz, hogy leálljak a minden ízében állatorvosi ló szövegeidet elemezni, csak egy példa miheztartás végett bárkinek.

    "Ott a viszonylag friss Beyer DT700 pro X és DT900 pro X, a 700-as zárt, a 900-as félig nyitott. Na vajon melyiket hozzák ki jobbnak minden tesztben? Hát persze, hogy nem a 700-at, hiszen mindenhol kiemelik, hogy a félig nyitott kialakítás miatt egész egyszerűen jobb frekigörbét tudtak kialakítani a Beyer mérnökei a 900 esetében, egész egyszerűen természetesebben szól."

    Ugyebár természetesen nem igaz, amit írsz. Aminthogy máskor sem. Márminthogy a hivatkozásaid sem igazak a "szakértőkre" "minden tesztben"...
    Megnéztem hat-hét többé-kevésbé mérvadónak tekinthető orgánumot, ahol egyaránt tesztelték mindkét típust. Ezek közül mindegyik helyen a tesztelők azonos minőségszintűnek, azonos ár-érték arányúnak értékelték a két, karakterében valamelyest tipikusan (zárt versus nyitott tipikusan) eltérő típust. Ahol csillagoztak, pontoztak, ugyanannyit kaptak. Hovatovább, van példa, ahol felhasználók is pontoznak, hogyhogynem, 108 illetve 119 felhasználó véleményéből egyaránt 4,3 pont jött ki. A tesztek szöveges kifejtéseiben tipikusan a zárt versus nyitott jellegből adódó tipikus karakterkülönbségek mentén azonos minőségszintűnek leírva, értékelve.

    Nem állok bele a szentenciáidba, mert úgyis hiába, de felhívom a figyelmét az olvasó fórumtársaknak, hogy amikor messziről jött emberként sommásan hivatkozol a sok-sok szakértőre, akiknek higgyünk tehelyetted, jellemzően akkor se mondasz igazat. Én nem akarok hivatkozni ezekre a szakértőkre, mert egyik ilyen, másik olyan, nem feltétlen mérvadóak, de What Hi-Fi-tól Musictechen át Headphoniáig az általam nézett helyeken mind azonos minőségpolcra helyezték őket, alkalomadtán nem csak a tesztelők, hanem a felhasználók tömegei is. Ahol összehasonlítólag elemzik, éppen a zárt és a nyitott technológia közti tipikus karakterkülönbségeket hallják ki, pro és kontra mindegyik esetében, ugyanis a zárt és a nyitott karaktertípus is törvényszerűen pro és kontra különbség, ami valamely paraméter mentén pozitív karakterjegy valakinek, az más paraméter mentén törvényszerűen negatív karakterjegy ugyanannak a valakinek.

    Amikor szorult helyzetbe kerülsz, mert tarthatatlan bornírt állításokat teszel, akkor előszeretettel a "szakértőkre" hivatkozol sommásan. Ezek a hivatkozásaid sem igazak. Ugyanis a szakértők (különösen a valóban szakértők) jellemzően nem azt mondják, amire te felhasználod őket.

  • Kammerer2

    tag

    válasz Yodamest #115826 üzenetére

    Minapi ostorcsördítésembe belemelegedvén, még tegnap írtam neked, de aztán félretettem, hagyván a fenébe. A folytatódó fejlemények miatt mégis inkább leközlöm, a mostani kiegészítéssel.

    Te fattyunak:
    "Nem tudom mi ez az indulat, ami folyamat benned van, veled nem lehet úgy látszik ész érvekkel vitázni. (...) nem velem van a bajod, hanem saját magaddal nem vagy rendben, na mind1."

    1. Már hogyne tudnád, mi "ez az indulat", hiszen sokszor elmondattatott.
    2. Észérvekkel éppen teveled nem lehet vitázni.
    3. Veled van baja, nem önmagával.
    4. Te nem vagy rendben, nem ő.

    Sokszor okkal elmondattatott (bizonyíttatott), hogy rendszeresen olyasmibe szólsz bele itt, amihez tapasztalatlan, képzetlen vagy, emiatt rendszeresen olyasmiket mondasz, amiknek az ellenkezője az igaz.
    Hozzáteszem, az itteni szereplésed "stílusosan" már eleve azzal indult annakidején, hogy ebben a hifi fejhallgatók topikjában gamer fejhallgatókról akartál kérdezni - na arra is éppen is éppen fattyu válaszolt, miszerint "Kedves leendő fejhallgató tulajdonos. Ott felül... elolvas.". Ezután az egy évvel későbbi második hozzászólásod vezetéknélküli fejhallgatókról kérdezett ebben a vezetékes fejhallgatók topikjában - erre is ugye azt kellett válaszolni, hogy nem ez a topik a kérdésed topikja. A harmadik hozzászólásodban kezdtél úgymond "akkor viszont" alapon a vezetékes hifi fejhallgatókról először kérdezni. Megjegyzem, "mindenképpen zárt" fejhallgatót kerestél akkor. Mindenképpen zártat, mert olvastál éppen valahol valamit, és annak alapján mindenképpen zártat kerestél akkor.

    ------------------------
    "Zárt fejeseknél sokkal hamarabb jön el az a küszöb érték, aminél feljebb már csak keveset lehet előre lépni. Nyitottaknál sokkal később van ez a küszöb."

    Egy fenét. Egyáltalán, honnan veszed a bátorságot?!
    Természetesen a nyitottakhoz hasonlatosan a zárt fejhallgatók körében is többezer dolláros szintig terjed a választék, Dunát lehet velük rekeszteni, és természetesen már a Fiio FT1-nél másfél-kétszer annyiba kerülő zártak is arányosan jobban szólnak az egyébként viszonylag jó ár-érték arányú FT1-nél. Természetesen ugyanolyan arányosan, mint a nyitott fejhallgatók esetében. Na de már miért is ne lennének ugyanolyan arányosak?!

    "LCD TV-t sem fogsz 700K-ért venni, (...) nem lesz olyan szép képe mint egy OLED-nek, kerüljön bármennyibe."

    Van annyira félrevivő hasonlat, mint az errefelé szokásos autós hasonlatok. A zárt fejhallgatók zártsága nem fogyatékosság, hanem a nyitottal egyenrangúan legitim hangminőségbeli tervezési paraméter. A zártság nem állít fel semmiféle eleve korlátot a hangminőség terén. A többezer dolláros zártak is hangminőségben egyenrangúak a hasonló árú nyitottakkal - természetesen.

    Általában más hangkarakterrel szólnak a zártak, mint a nyitottak, és elsősorban ez a dolog nyitja. A mai felhasználók hangkarakterbeli preferenciáinak eltolódása (lásd "referencia"-görbék uralma). Az, hogy a nyitott fejhallgatók manapság népszerűbbek, mint a zártak, nem amiatt van, mert a nyitottak a nyitottságuk miatt eleve jobban szólnának, ugyanis természetesen nem eleve jobban szólnak, legfeljebb másképp. A nyitottak mostanság nagyobb népszerűsége-választéka elsősorban a mai speciális fejhallgatós közízlés miatt áll fenn (amely speciális közízlés egyébként méginkább megmutatkozik a fülhallgatók esetében). Harminc-negyven-ötven... évvel ezelőtt más volt a jellemző közízlés, akkortájt alkalmasint a zártak voltak népszerűbbek, akkortájt alkalmasint nyitottat volt nehezebb találni adott kategóriákban - de lehetett.
    Mondom mindezt attól függetlenül, hogy például nekem bármely árkategóriában is mindig is zárt fejhallgatóim voltak, hangminőségi okokból (sőt, a fülhallgatóm is zárt, szintén hangminőségi okokból).

    A tanulság,:
    "Közléseiddel" ellentétben bárki okkal vehet bármely árkategóriában zárt fejhallgatót, ha a zárt hangkarakter illik az ízlésvilágához. Hasonlóan skálázódik, mint a nyitott fejhallgatók világa. Manapság kisebb a zártak választéka, de elegendő.

    -------------------------------
    A Fiio FT1 egy viszonylag jó árazású és viszonylag jó hangminőségű/hangkarakterű fejhallgató a kategóriájában. Viszonylag. A kategóriáján belül. Aminthogy eddig semmilyen készülékből se lett csodatévő kategóriaátugró készülék a hifi világában, ez se az - függetlenül attól, hogy hallgatásilag is ismerem.

  • Kammerer2

    tag

    válasz Beri #115681 üzenetére

    A végén a tanulság - a többiek számára.

    Ugye továbbra is azon mondatodnál vagyunk, hogy
    "nem értem, mi a baj az eq-val, ha az analóg színezés meg mehet, sőt, csodálatos."

    Én "megkérdeztem" tőled, "Mi az az "analóg színezés"?".
    A "kérdésem" ugyebár azt "kérdezte", hogy mi az az "az analóg színezés" az idézett mondatodban?
    A mondatod szerint ugyanis:
    1. Valami olyasféle "az analóg színezés"-ről beszélsz, amely nem "az EQ", tehát az általad mondott "az analóg színezés" halmaza valami módon szembenáll "az EQ"-halmazával.
    2. Ez a bizonyos "az analóg színezés", amely a mondatod szerint ugye "nem az EQ", szerinted csodálatos valakiknek, akik szerint "az EQ" pedig kárhoztatandó valami.
    Akkor a fentiek fényében úgy "kérdezem", hogy
    - Mi az az "az analóg színezés" halmaz, amely nem az "az EQ" halmazába tartozik?
    És tovább:
    - Feltéve, hogy vannak rajtad kívül olyanok, akik szerint nem tartozik az "az EQ" halmazába az "az analóg színezés", akkor közülük kik emlegetnek olyasmit, hogy az "az EQ"-val baj van, ellenben az "az analóg színezés" (pl. az iFi xBass) csodálatos? Kik ezek az emberek?

    Kérdéseim persze költőiek, nem arra szolgálnak, hogy hátha meg tudnád válaszolni őket, hanem arra, hogy a többiek figyelembe vegyék... ...lásd a végén a figyelembeveendőt.

    A fenti inkriminált mondatodat ugye bkercso azon mondatára írtad, miszerint
    "EQ-zni meg vicc, ha komoly hangminőség kell."

    Tudatom veled, az "analóg színezés" is EQ - sőt, eredetileg csak analóg színező EQ-k voltak. Az EQ (equalizer) magyarul hangszínszabályzás - hangszínszabályzó eszköz. Az "az analóg színezés" is hangszínszabályzás - tehát EQ. Az általad ideazanalógszínezésített iFi xBass is EQ - akár analóg, akár nem.
    De nem ez a lényeg. Hanem hogy kik azok, akikre hivatkozol az idézett mondatodban? Hol beszélnek olyasmit, amit eleve hibás fogalomhasználattal állítasz róluk?
    Tehát a "kérdés" az lett volna a hozzádszólásomban, hogy egyáltalán mit mondtál az idézett mondatodban? Mi az állításod? Ugyebár költői kérdés lett volna... - mert a valódi kérdés az volt a költői kérdésben, hogy hol vannak azok az általad véleményezett emberek, akik olyanok lennének, amiket te róluk állítasz, így találván ürügyeket összeugrasztani magaddal - e környéken (is) régóta. Ugyebár ez csak egy példa volt az összeugrasztási kísérleteidre, csak a mai napon is volt még vagy hatszáz ilyen kísérlet.

    És akkor visszatérendő arra, hogy a többiek számára mi a figyelembeveendő.Ugye valójában nem hozzád szóltam, hanem a többieknek akarom jelezni, hogy trollt etetni dőreség - már csak azért is, mert kontraproduktív.
    Lásd kontraproduktív. A legnagyobb truváj ez a visszatérő meghajtási, hajthatósági tematika a visszatérő szereplésedben, és hogy sikerül folyton beugrasztanod a jónépet. E topikban 2019-ben jelentél meg egy kérdéssel, és néhány hozzászólás múlva már erről a hajthatóságról tetted le a garast az azóta is rádragadt formában (nem csak rád jellemző). Hogy számodra mi ebben az élvezet, azt el tudom képzelni. Amit kevésbé értek, hogy már akkor is ugyanazok magyarázták neked, akik azóta is, most is, újra és újra és újra és újra... Hogy számukra mi ebben az élvezet...

    ------------------------------------------------
    2019-07-15 18:12:37

    Beri

    addikt

    Olyan nincs, hogy egyáltalán nem bírja meghajtani valami. Kalkulátor szerint 100mW kell 110dB-hez, annyi meg egy döglött hódból is kijön. Ott valami más okosság van.

    2019-07-16 10:29:58

    Beri

    addikt

    Az impedancia és az érzékenység számít. Semmi más.

    2019-07-16 11:40:38

    Beri

    addikt

    Ez fizika, nem szubjektív vélemény.
    ---------------------------------------------------------------------------------

  • Kammerer2

    tag

    válasz Beri #115655 üzenetére

    "nem értem, mi a baj az eq-val, ha az analóg színezés meg mehet, sőt, csodálatos."

    Mi az az "analóg színezés"?

  • Kammerer2

    tag

    válasz bitrograde #113308 üzenetére

    "Engem az érdekelne, hogy akik voltak, hogyan ítélik meg a kiállítás körülményeit a korábbi eseményekhez képest. Rendesen installált rendszerek szóltak? Milyen és mennyi lehetőség volt megismerkedni egy-egy összeállítással?"

    Off, de nem írom offba.
    A szállodai lakószobák többsége természetesen túl kicsi audió célokra, ez itt is így volt, kb. hasonló arányban, mint a Rezsőshow hagyományos helyszínén - és persze anno a HES-re is érvényes volt. Megint más a München és hasonlók...
    A rendszerek többsége kihozta az installálásból, amit adott, túl kicsi helyen ki lehetett - némelyeknek ellenben éppen a túl nagyméretű szoba miatt nem sikerült optimálisan érvényesülni. De mivel az új szervezőknek sikerült új - és régi új - erőket bevonni (némely magyar gyártót is) az utóbbi idők monopolhelyzetének begyöpösödéséhez képest, szerintem több szakmai tudás került be az installálásba is, mint a Hifi Show-n. Itt ugyebár erősebb is volt az audiofil ízlésjelleg a kiállítók között, kevésbé volt vásári jellege, közelebb állt a HES típusú felfogáshoz. És persze több helyütt is érzékelhető volt, hogy kisebb változtatásokkal vasárnapra már sikeresebben installáltak, mint szombatra - típuspélda a szombaton sprődül megszólaltatott Core/MBL rendszer, ami vasárnapra bizonyos adaptációk révén a kiállítás hangja lett, ahogy az el is várható az MBL-ektől.
    Nekem két nap kevés volt rá, hogy mindenhova értelmesen eljussak, főleg, mivel meg-megesett, hogy valahova többször kellett visszamenni, mire egyszer befértem. Plusz a szakmai előadások is fogyasztották az időkeretet, ezek persze zömében Koscsó Feri szervezésének köszönhetően jöttek létre - akinél a zeneanyag is más volt, mint a többségnél.
    Hogy a gyártók, keresekedők mennyire kommunikáltak a látogatókkal, az mindenkinek az egyéni habitusa, de kaptunk információt mindenhol bőven, ha nem eleve, akkor kérdésre.
    Viszonylag sok jó hangot lehetett hallani, sajnos a szokásokhoz híven a játszott anyagban legnagyobb arányban a tipikus demonstrációs "zenék" kaptak szerepet. Remélem, sokan rácsodálkoztak az ilyesmiben tapasztalatlanok közül, hogy az analóg konzervzene még mindig mennyivel élőbb zene, mint a digitális.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés