- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Gaming notebook topik
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz TrollBalint #212949 üzenetére
98LE önmagában a belsőégésű motor, 122LE pedig a rendszer összteljesítménye a villannyal együtt.
Szerk.: Megelőztek.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
TrollBalint
addikt
Ááh... köszi, így már világos. Csak furcsa volt, hogy egy cikkben is 122 LE-t írtak, a Hasznaltautom meg hol 98 hol 122-t.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
vzsryl
nagyúr
válasz f4lcon #212946 üzenetére
Grat és sok balesetmentest!
Ha nincs vajúdás, akkor mi sem vagyunk szórakoztatva. Ha mindenki úgy vásárolna, mint én - délelőtt 10-kor elviszik a kocsiját, aztán pár órán belül megtalálja és elhozza az újat - akkor nem lenne értelme a topiknak.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
wwhy
veterán
Segítsetek a vajúdásban, nagyon elnyúlt
A) Astra J felújítása, 2011/11, 174xxx km, kb. 500e a vezérléscsere, okoskerekekkel. Aztán meg ki tudja, menyit kell X idő múlva beleönteni (kettőstömegű és turbó a szaktopik szerint 200e körül szintén gatya)
B) Mazda 3 (2019+)
C) Skoda Kamiq 1.5 TSI (2020+)
D) Nissan QASHQAI 1.3 DIG-T
E) Kia XCeed (2020+)Általános követelmény: benzines, parkolóradarok, tolatókamera, ülés+kormányfűtés, 120+ ló legalább, 1234+ cm3, és nem kék műszerfal. Keret 8M, de inkább alatta.
Üzembiztosság elsődleges, havi 10e km, de inkább fölötte, HU, RO főleg.
[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<Dell 7440 laptop>><<Újszerű, garis>><<i5-1345U, 16GB RAM, 256GB vagy 1TB SSD>>
-
addikt
válasz bandus #212948 üzenetére
kicsit olcsóbban, mint az itthoni egyetlen piros benzines CX5 (Mazda Zakar) ami szóba került még
jellemzően ez egyébként akkor kerül fel, amikor úgy döntünk, hogy bele ugrunk egy németbe...
de aztán megnyugtattuk magunkat, hogy van pár előny: 2019/09 azaz jó 10 hónappal fiatalabb, 15 ezerrel kevesebb van benne, és egy árnyalatnyival magasabban felszerelt (német "sondermodell" Kangei) talán csak a fáradtságfigyelő, a 19" kerekek, a navigáció meg a Carplay kompatibilitás az, ami elsőre feltűnik, de biztos van még ez-az.#212949 TrollBalint
az értékesítő az igazi nagy dumás csávó, eladja az arabnak a homokot a szaharában, de alapesetben jóindulatú és segítőkész. mindenre van válasza/megoldása, de tényleg.
kiterjedt nemzetközi ismeretségük van, nyilván jellemzően Toyota márkakereskedések terén, de ettől a Mazdástól is vettek már autót, nem ez lesz az első. a bemutatóteremben lévő autók alapján (szerintem) igyekeznek olyan autókat behozni, aminek kicsi a jótállás/szavatosság igénye és/vagy még itthon is garanciális. ez a Mazda is garis itthon elvileg 2024/09-ig, ennek azért majd utána kell kérdezzek egy magyar márkaszervizben is.
ami nekem előny volt, hogy az ajánlat komplett, ügyintézéssel és mindennel együtt érkezett, forintban kell fizetni és a szerződők ők lezsnek, tehát nem a német kereskedés nevéről vesszük az autót, hanem a magyar cég nevéről. nekem ez pozitív, még akkor is, ha egyébként a szavatossági igényünket jelen esetben egyébként a Mazdánál kell majd érvényesíteni.#212954 wwhy
Qashqai-ban nem volt kormányfűtés rendelhető tudtommal. mi is nézegettük az 1.3 Dig-T motorral, van is pár jó itthon, de az Acenta és az N-Connecta mellé is meg kellett rendelni a "Téli csomag"-ot, amiben volt ülésfűtés, szélvédő fűtés (ami számomra kérdőjeles, hogy mi az) és tükör fűtés, de kormány fűtés még abban sem volt“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
több helyről is kértem ajánlatot külföldről behozott autóra úgy, hogy annyi tudásom/információm volt az autó importról, hogy kiszűrtem mobilén a jól kinézőket, és pont. semmi mást nem tudtam, csak azt, hogy az ott kiírt ár mennyi forintban. se kapcsolatom, se tapasztalatom, se euró készpénzem, se semmi más.
- volt aki úgy adott árat, hogy munkadíj + trélerezés + vételár, de a vételárat nem neki, hanem az eladónak kell fizetni (ahogy tudom/akarom), és erre még jött volna a honosítás és egyéb dolgok intézése, szintén ahogy akarom
- volt aki részletes ajánlatot adott, amiből bármelyik részt választhattam volna (csak kint átnézéstől az átnézés+trélerezésen át a komplett forgalomba helyezésig) de fizetni ugyanúgy a kinti eladónak kellett volna
- volt aki válaszra sem méltatott (kettő ilyen konkrétan, az egyik az x-import.hu a másik pedig rbalint88 által ajánlott kolléga, aki végül nem sikerült Facebook-on elérni, el se olvasta az üzeneteimet)
- és voltak a hibridautósok, akik nevükre veszik és így forintban lehet fizetni. nyilván segített az extra alacsony EUR árfolyam, 2 hónapja ezek még 6-700 ezer forinttal többe kerültek volna
amikor kiválasztottam őket, akkorra már fel voltam készülve: a legjobbnak tűnő 3 autó volt a parkolóban, amiből a konkrétan legjobbnak ítéltet küldtük át. felvették az eladóval a kapcsolatot, megalkudtak, majd jött egy 10 oldalas pdf ajánlat nekünk, az autó minden funkciójával meg képekkel (ez mind a hirdetésből egyébként, tehát semmi új nem volt benne, amit előtte nem tudtam) és onnan ment minden mint a karikacsapás.
igyekeztem úgy szűrni, hogy 1) nem a legolcsóbbakat néztem, mert az soha sem véletlenül a legolcsóbb 2) előnyben részesítettem a német autókat, osztrákot a Mazdák korrozív hajlama miatt kihagytam, az olasztól meg félek... plusz sok olasz autóban nincs ülésfűtés, mert ugye délen minek 3) előnyben részesítettem a márkakereskedőnél lévőket, mert a török kereskedőknek nincs jó híre... 4) igyekeztünk már az oldalon is sérülésmentesnek hirdetett autót keresni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
gyenesmartin
őstag
Sziasztok!
Vw passat gte 2015-ös autómat mire lehetne szerintetek lecserélni?
Egyetlen oka az, hogy már 250 000 km van benne és félek, hogy nagyon értéktelen lesz. Ezért arra lennék kíváncsi, hogy milyen autók lehetnek amikre le tudnám cserélni?
Teljesítményét ritkán használom ki. Plug-in mivoltját pedig a panellakás miatt ma már egyáltalán nem (régen családi házban volt. Én tettem bele összesen 70 000km-t, amiből 40 000 villany volt).
10 millió alatt keresnék mindenképp 1-2 gyerek mellé. Futómű nekem kemény volt ennek.
Tehát a feltételek:
- Puhább futómű,
- Benzin, kis fogyasztás, 150 LE fölött,
- Tágas, 1-2 gyereknek,
- Automata (Duplakuplung vagy hagyományos),
- Ha használt akkor garanciális kevés km-el.
VW Taigo-t meg Golf 8-akat nézegettem eddig 1.5 etsi motorral[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz gyenesmartin #212963 üzenetére
A puhább futóműhöz elég a ballonosabb gumi is.
PQ35/46 platformos Jetta V 205/55 R16 vs MK2 Superb fl 225/45R17 közül a Jetta számottevően puhább. Elvileg ugyanaz a mcpherson + multilink páros van alattuk. Nagy, hosszú úthibán természetesen a Superb jobban ringatózik/hajózik a hosszabb tengelytáv miatt, de kisebb kátyúkon, keresztbordákon sokkal puhább a Jetta.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
gyenesmartin
őstag
válasz vzsryl #212964 üzenetére
Jelenleg a téli az 17 col és 215/55 (Alpin 6 és 2,3 bar-on) a nyári meg 235/40 és 19 col. De a nyári sokkal puhább, sokkal jobban elnyeli az úthibákat, ráadásul a kormányzás is sokkal de sokkal pontosabb.
De a tényen nem változtat, hogy mindkettő kemény számomra.
Skoda nekem nem jön be. Tempomat-ot jobban szeretem a kormányon tudni, mint a bajuszkapcsolón.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz gyenesmartin #212965 üzenetére
“De a nyári sokkal puhább”
Ez számomra elképzelhetetlen, de ha így érzed, akkor elfogadom. 19-es, 40-es gumikon számomra már versenypályára való. Tényleg nagyon vagány, jobban fekszik az úton, de az nálam már átlép egy lélektani határ. RR-on oké, de népautókon szerintem használhatatlanul kemény.
Véletlenül sem ajánlottam Skodát, főleg ha puha futóművet akarsz. Ha már ajánlani kéne, akkor Merci, C osztálytól felfele.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
bandus
veterán
válasz gyenesmartin #212963 üzenetére
szerntem a golf tetszene neked es boven eleg tagas ket gyerekkel is. Nezz meg egyet
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
vzsryl
nagyúr
válasz bandus #212968 üzenetére
A tágasság attól függ, hogy mennyire szereti apuka/anyuka takarítani az első ülések hátulját.
Most, hogy nincs már a Superb, eléggé átértékeltem a dolgot. Annál volt kb. 30cm a kinyújtott gyerekláb és az ülés között. Most a Lagunában a fiam rugdosta a hátam. Szerencsére műanyag borítású, tehát könnyen tisztítható. Golfból bőröset vennék.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Kiváló ügynök volt, szóval egyszer még lehet visszatérek, de akkor már benzin és/vagy elektromos hajtással. A Lagunát fényévekkel jobb vezetni, főleg a benzin motor miatt.
Csak legyen még közép-kategóriás autó akkor is. Tudom, hogy “luxus” probléma, de nagyon tartok attól a jövőtől, hogy csak dömperek lesznek már, rendes személyautók nem.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
nagyúr
válasz f4lcon #212981 üzenetére
Ez már csak ilyen...
Hiába vezetek jóval gyorsabban a többi családtagomnál, mégis 1 literrel kevesebbet etetek az autókkal (jellemzően; na nem mindig, de átlalános használat esetén igen).
Anyós is digitálisan közlekedik, bár én inkább rock'and'roll vezetésnek hívom. Gáz-fék... fej meg megy előre-hátra (tiszta headbanger 🤟)[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
-
zefran
tag
Sziasztok!
Autóvásárláson gondolkozok. A keret 3,5M Ft. Jelenleg egy 1.6-os benzines 7gen Civicem van. Ezt szeretném lecserélni egy szintén ferdehátú, fiatalabb járgányra. Nagyrészt városban használnám napi 10-15 km-t, havonta egyszer mennék szülőkhöz kb. 140 km, évi 1 külfödi nyaralás kb. 1000 km, illetve évi pár alkalommal rövidebb utazások belföldön.
Ami formára nagyon megtetszett az a Giulietta, viszont nem tudom mennyire fenntartható, a Civicre nem sokat kellett költenem... és hogy mennyire bírják a benzines turbók a városozást. Nézegettem még 8gen Civicet is, az ufo formát kicsit szoknom kell, de az 1.8 benzinről jókat olvastam. Kerestem Ceed-eket is, 2013-as évjárattól eléggé bejön a formájuk, motorikusan nem tudom milyenek. Ti mit ajánlanátok? Előre is köszönöm a válaszokat. -
Sarrukin
csendes tag
Kedves Fórumtársak,
Segítséget kérnék használtautó vásárlásban. Keresek egy viszonylag megbízható motorral rendelkező szívó- vagy turbó benzines, maximum 8 éves használtautót min. 380l csomagtartóval.
Keret csak az autóra: 4M Huf.kb 70% városi, 30% országúti használatra lenne, elsősorban kombi. A 380l a KIA Ceed miatt lett meghatározva, abban talán már elférünk (2 felnőtt, 2 kisgyerek )
Előre is köszönöm!
"...és ne feledjétek, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek!" :)
-
dong86
csendes tag
válasz zefran #212986 üzenetére
Azt kell venni ami tetszik ennyi km futásra, a Giulietta teljesen jó [link] .
A Civic 8-gen is jó, de szerintem mint autó jobb az Alfa, igaz a Civikkel meg várhatóan kevesebb lesz a gond. Annyira nem vágon a ceedeket de mintha mind a gdi mind az mpi motorokkal gond lenne.
-
dong86
csendes tag
-
kisza25
félisten
válasz Sarrukin #212988 üzenetére
Ha város és orszagút és autópályán 130, akkor a fiat tipo, 1,4 szívó elég lehet, az 1,4t már nem fér bele, mert 4,5M+ Ft körül szokott lenni, ha éppen van eladó
A kia ceed és hyundai i30 1,4 és 1,6 mpi is jó lehet, de csak akkor, ha nem 20-30 ekm szerviz interallumot tartották[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Sarrukin
csendes tag
-
Sarrukin
csendes tag
válasz dong86 #212990 üzenetére
Köszi!
Annyira nem strict, minimálisan elmozdulhatnak a paraméterek kicsit +/--ba állapottól függően.
Ezekkel én is szemeztem, bár a Fiat egyelőre erősen B terv az olvasott anyaghasználat minősége miatt."...és ne feledjétek, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek!" :)
-
wwhy
veterán
válasz kisza25 #212994 üzenetére
De sokat se ... El kellene már hagyni, ezt a neház marhaságot (nem neked szól személyesen), van még n+1 nehéz autó a kategóriájában, amikről a nagyokos autószagértők nem írták, hogy jajdenehézúristen, és a a nép nem is mantrázza a nehézsége
ELADÓ <<Dell 7440 laptop>><<Újszerű, garis>><<i5-1345U, 16GB RAM, 256GB vagy 1TB SSD>>
-
kisza25
félisten
Jópáran lemérték, a benzines 1,4t 1600kg+, a diesel kombi 1790kg, nekünk van egy insignia, olyan az i30 kombiból átülve mint egy tank, nagyon érezni, hogy nem könnyű és papíron 200kg nehezebb...
Azt is érezni, hogy 1,8 140 ló nem megy úgy, mint a 100 lovas 1,4 i30- am, nagyon érezni, hogy nehéz
Telerakták fémmel, hogy biztonságos legyen, csak nem nagyszilárdságúval[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
footy
addikt
+1
Nekem volt Insignia es ugyanannyit evett mint a kategoriatarsai.
A J astrat is vezettem joparszor es semmivel nem erzik rosszabbnak mint egy Golf meg hegyi utakon sem. (Amennyivel nehezebb, annyival ugyesebb a futomuve)#212997kisza25
Az 1.8 keves az Insigniaba es ezen a valtokiosztas sem segit. Biztos hogy konnyebb az I30, de nem csak az szamit, hanem hogy raktak egy rovid valtot a kis 1.4-eshez. -
wwhy
veterán
válasz kisza25 #212997 üzenetére
Dehogy van az 1600+ kg Néhány konkrét mérés az FB-s Astra J csoportból:
"1.4T 5 ajtós 1420kg volt mérlegen 17" alufelnivel, mankókerékkel, 20l benzinnel."
"1.4 Turbó ST, velem együtt (90kg) a tank kb fele lehet. Hídmérlegen mérve ami 10kg-os pontosságú, mértünk 1590 Kg-ot."És egy összehasonlító táblázat ITT.
ELADÓ <<Dell 7440 laptop>><<Újszerű, garis>><<i5-1345U, 16GB RAM, 256GB vagy 1TB SSD>>
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest