- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisza25
félisten
válasz AssAssynn #213044 üzenetére
Mondjuk minnél újabb, annál drágább, viszont annál kevesebb a váratlan költség.
Eddig 4db új autóm vol, összesítve 14 évig és 1 Ft-ot nem kellett rájuk költeni az éves szervizen kívül.
A használtakra meg sokszor több 100eFt-ot rá lehet borítani váratlanul.
Utólsó 2db autónál semmi extra, pár dolog volt (szerviz, gumi, fék...) Mindkettőre ráment 300-300eFt mióta megvettem, csak egy gumi garnitúra 100eFt+, egy szerviz 50+, mindkettőnél volt költség a fékre 90-90- eFt, szőnyeg garnitúra 10-10eFt, egyikbe kormánybőr, a másikba egy kapcsoló 50-50eFt[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
dong86
csendes tag
válasz AssAssynn #213042 üzenetére
Ökölszabályként olyan összegért kell autót nézni(és olyan várható fenntartásút) aminek a megvásárlását követően marad annyi likvid megtakarítás, hogy a várható szervizelések(új/garanciálisnál olajcsere, kopóalkatrészek, 2006-os 535d-n meg minden alkatrész) sem csapják falhoz a családi költségvetést sem a tulaj lelkivilágát.
-
dellfanboy
őstag
válasz kisza25 #213051 üzenetére
Eddig 4db új autóm vol, összesítve 14 évig és 1 Ft-ot nem kellett rájuk költeni az éves szervizen kívül.
A használtakra meg sokszor több 100eFt-ot rá lehet borítani váratlanul.
ez a kettő azért összefügg(het)
hát de pont azért kell a használtakra költeni mert az első tulaj pl. betartja a 30k-s olajcserét.. vagy ne adj isten szrik mindenre ami nála nem lesz gond, az első 50k km-ig de majd a következő tulaj szív6eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
kisza25
félisten
válasz WasabiTrsr #213054 üzenetére
Drága casco:A tipora évi 40eFt volt a casco és 20eFt a kötelező, a 10 éves i30- ra ugyanennyi
értékvesztés: 1,5 évvel és 20ekm-el később 500+ eFt adtam el, mint vettem
Alternatív költség alatt mit értesz?
Amúgy 2011- ben 3M Ft vettem egy kia ceedet és 6 évesen 68ekm-el 2,1 M Ft adtam el 2nap alatt, azt se mondanam tragikus értékvesztésnekEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
válasz dellfanboy #213055 üzenetére
Legutóbbi tipo olaj/szűrő csere 3ekm, második szerviz 13ekm... és minden ami elő van írva
Elötte tipoval dettó
Kia ceed is minden 10ekm szerviz.
Skoda fabia is minden 10ekm szerviz.
Amúgy mindegyiknél 20-40 eFt között voltak a szevizek
Viszont 5-6 évesen eladod, már jön a vezérlés csere, új gumik kellenek, új fékek...
Mondjuk kia/skoda pont láncosak voltak[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Gombinyó
őstag
-
Pfiucska
aktív tag
válasz kisza25 #213056 üzenetére
A casco az tenyleg nevetsegesen kevesnek hangzik. A jelenlegi auto arak novekedesebol (500eft tobblet)-bol szerintem ne induljunk ki.
szerk.: Azt hiszem tboy93 mintha a ceedre egy 200e ft-s cascot emlitett volna anno. Az maris nem nevetseges
A masik meg, hogy nominalisan oke, hogy csak 900eft-t vesztettel az i30-n de realerteken velhetoen azert jelentosen tobbet.
Alternativ koltseg meg az, hogy mit hozhatott volna ennyi ido alatt mondjuk az i30-nak az ára. Egy nem elrugaszkodott 6% mellett, 6 ev alatt ez 1.250eft.
[ Szerkesztve ]
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
kisza25
félisten
válasz Gombinyó #213058 üzenetére
Soha nem éltem Bp-en és soha nem is akarok, aki Bp lakik 2* annyit keres, ha drágabb autót vesz akkor meg persze több a casco
Jelentse be magát a nyaralóba és olcsó lesz, de akkor meg fizethet parkolást
Pfiucska, ha meg úgy nézem, hogy az autóval jártam ki dolgozni Ausztriába, ahol összegyűlt egy ház ára, amit 50+ M Ft adtam el, akkor meg elég jól fialt
Nekem c10 van, nem tudom bátyádnak mióta van cascoja
A használt autó értéke is csökken minden évben amikor az új autó ára csökken[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Xero
nagyúr
válasz AssAssynn #213044 üzenetére
Nalunk sacc/kb ennyi a netto es en is 12-ben gondolkoztam, majd 10-ert vettem. Ez meg olyan osszeg, ami kb fajdalommentesen belefer. Szerintem ezert jo nagyjabol a haztartas bevetel x6. Nyilvan ha kiugroan alacsony vagy magas a bevetel, akkor ertelmetlen ezt alkalmazni.
-
kisza25
félisten
válasz kisza25 #213060 üzenetére
Amúgy a második autóra A0 és friss cascoval pont 2x annyi, mint a b10 c10, 20+40 vs 40+80eFt
Xero: arányaiban egy 10M Ft autóra a 200eFt nem vészes, ez ugye az éves casco?[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
_drk
addikt
válasz AssAssynn #213042 üzenetére
Sok a befolyásoló tényező. Legfőképpen hogy mennyi pénzed van!
Mellé mennyi hitel mehet, mert ha van egy misid akkor lehet jobb felvenni mellé még hitelt.
Onnantól meg már csak a józan ész határozza meg.
Nekem van félre tett pénzem, de muszáj vagyok hozzá nyúlni babavárós kerethez, mert ha most veszek kocsit azt legalább 5-10 évre veszek, de akkor az meg legyen már jó.
Annyi hogy meg próbálok biztosra menni egy jó kis Toyota Aurissal.
Csak azok a km állások... -
AssAssynn
őstag
Köszönöm mindenkinek az eddigi válaszokat.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
saen
veterán
válasz AssAssynn #213066 üzenetére
Én annyit tennék csak hozzá, hogy a döntő a fenntartási költség.
Megvenni egy dolog, lehet örököltél, akármi, de annak vannak költségei. Biztosítás, adó, tankolni kell, szervíz, stb. Ezekre is számolni kell, ha valaki egy bontószökevényre vágyik, akkor ne lepődjön meg ha költeni kell rá, stb, stb.
Emellett számoljon azzal is, hogy az autó nem örök élet, korától függően előbb vagy utóbb cserélni kell, lesz-e realitása, hogy addigra megint legyen rá pénz.
-
slett27
addikt
Sziasztok ! Olasz autó topicban nincs nagyon mozgás, így itt kérdezném meg. Kinéztem [link] ezt az autót. Véleményt szeretnék kérni, megbízhatóság, fenntartási költség ügyben. Vállalható "aprópénzből" vagy fel kell készülni horror kiadásra ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
kisza25
félisten
-
slett27
addikt
válasz kisza25 #213072 üzenetére
Ez eléggé kiábrándító. Azt olvastam hogy a "boyracerek" jól széthajtják, aztán megy a piacra.
Gondoltam pályára is jó lehetne, fagyipénzből fenntartva."Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
kisza25
félisten
-
-
426os
őstag
válasz kisza25 #213076 üzenetére
Azért én örülnék, ha a műszaki nem csak a +2 év "legális" használatról szólna. Kicsit rossz belegondolni mennyi bontószökevény jár az utakon. 21 éves autó is lehet biztonságos, műszakilag alkalmas a közlekedésre. Ha valakinek nincs pénze, hogy ilyen állapotban tartsa az autóját, akkor nem biztos, hogy autóval kellene közlekednie.
.
-
kisza25
félisten
válasz 426os #213077 üzenetére
Mondtam én ilyet? Ha sz@r ne engedjék át.
Itt vidéken mivel kellene közlekedni? Gyalog? Kb 20+ éves minden autó, mondjuk itt lakott területen nem is 60-80 a tempó, mint Bp-en[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Tothgera30
Ármester
-
slett27
addikt
Elvitték az autót. Ennyi volt az 1.8 HGT. Már nem ilyet veszek.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
kisza25
félisten
válasz Tothgera30 #213079 üzenetére
Főleg a rozsda szokott gond lenni, volt honda civic új korától, 380ekm+ sehol egy olajfolyás, finom váltó, szép belső, de egyszerűen szétrohadt
rbalint88: ha most eladod akkor igen én arra gondoltam, mindent megcsinal, aztán eladja[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
-
slett27
addikt
válasz szabonagyur #213083 üzenetére
Sajnos a Swift nagyon foglalkozós. 670e-ért vettem. 2008.12 havi. Pill. lövök képeket.
Huzatópad kell, elemek újraillesztése. Vezető oldali légzsák+utasoldali légzsák pótlás, első biztonsági övek cseréje. Klíma hűtő pótlás, elöl lökhárító merevítés pótlás. Mennyi lesz ez....
tboldi : 500e körül.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz slett27 #213085 üzenetére
Jah igen, ráfutásos volt. Sajnos mivel a faxa Peugeot 207-es 1.4 95LE VTi beadta a derekát (motorhiba) annak felélesztése ~700e, vagy másik motor vétele is is kb ennyi vagy több munkával, így az elment óccón és sajnos kocsi nélkül maradtam. Azért lett ez a "válság" megoldás.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
slett27
addikt
válasz molnarpeter #213088 üzenetére
500km alatt 3 liter olaj. Az eléggé nyomos indok a motorhibára. Dízel lett belőle.
Esetleg SDI ötletek ?
Qru : köszi, mostanában el van tűnve. Biztos sok az elfoglaltság.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
imyourfriend
őstag
válasz molnarpeter #213088 üzenetére
A szívódízelek miféle darabok, olyat hallottam hogy faék egyszerűek és jól bírják, mégsem terjedtek el ennek mi lehet az oka?
-
Paxker315
addikt
válasz imyourfriend #213090 üzenetére
Türelmeseknek való az! Amúgy, megnéznék egyet egy toyota-féle hibrid rsz-ben, az eletromotorral együtt valszeg a legnagyobb problémáját (lomhaság) nagyban enyhítené, kb mint a feltöltés : ) : )
-
Tothgera30
Ármester
válasz kisza25 #213082 üzenetére
Ez egy alváz-üregvédőzéses történettel megelőzhető lett volna.
213084 tboldi : Ennyiért már tuti nem egy ritka, kicsi, gyenge 2007-es Lancia Ypsilon lenne az álmom.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #213092 üzenetére
Én pont azt szeretem, ha nem jön velem szemben minden 100 m-en 3 ugyanolyan autó. De ennek ellenére az alkatrészbeszerzés mégsem tragédia, a köntös alatt ez is egy kettes Punto.
A MiTo, amit most használok, egy icipicit gyakoribb, mint a Lancia, de azért mégse olyan, mint az Astra, Octavia, Golf, Vitara, stb. És ez meg a Grande Puntóval és a D/E Corsával rokon, szintén van alkatrész.Amúgy ja, jobb lenne a 90 vagy 105 lovas 1.3 Multijettel, azok már vállalhatóan mennek. A kicsire meg annyit, hogy én kényelmesen elférek benne a bal 1-ben, ennyi elég.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz Tothgera30 #213092 üzenetére
Szüleimé volt, én nem tartok meg ennyi ideig autót, szerintem elég kevesen csináltatjak meg az üreg/alváz védelmet időben, sokan még a szervizekre is sajnálják
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Manitou
veterán
válasz Tothgera30 #213079 üzenetére
Van egy 20 éves civicem. Messze nem bontószökevény, sőt ! Mindennapi használatban van. Gyári adatokat hozza fogyasztásban és menet teljesítményben is, olajat nem kell rátölteni olajcserétől olajcseréig. Megtehetném, hogy vegyek egy sokkal fiatalabb autót , de biztos vagyok benne, hogy egy új garanciális autóra többet fizetnék éves szinten szervízre, mint erre. ( most elsősorban a kötelező garis szervizekre gondolok ) Nyáron volt műszakin, még meg is dícsérték, hogy nagyon jó állapotban van. Ha rendszeresen karban van tartva valami, akkor az meghálálja. Persze öreg autóknál ami kritikus szokott lenni az a rozsda, sokan erre már nem szeretnek költeni, mert ez elég zsebbe nyúlós is lehet.
-
(Bundás)
addikt
Sziasztok!
Kb napi 30 km országút +kb 10 km város megtételére keresek kombi méretű kocsit. Esetleg évi 6-8 alkalommal 500 km országon belüli cirkálás. Dízel - benzin között vacilálok (fogyasztás vs karbantartás).
Óriási (hosszú) kombira nincs szükség, a Ford-ok a rohadásuk ellenére tetszenek, igaz ahányszor meglátok egy szép A4-et elolvadok (B6-B7), de ahogy olvasom eléggé nyűgösek tudnak lenni. Külsőre túl papás autót nem akarok, a Fordok mégis bejönnek.
Kb 2 millióig nézelődöm.
pl.:
C-max dízel (+jól felszerelt, +van benne paci, +szép (képről), -2006, -dpf/kettős?, - kereskedés)
C-max benya (előzőhöz képest ...)
Focus dízel (+2009, +nincs dpf,kettős)
Focos benya
Focus dízel (olcsó, magánsz, nem sajnálnámKöszi a véleményt
-
Manitou
veterán
válasz dellfanboy #213096 üzenetére
Második tulaj vagyok. 6 éve van nálam és nem tervezem eladni. Azt viszont nem zárom ki, hogy veszek majd valami másik autót is, ezt meg meghagyom 2. autónak. Képet majd később tudok mutatni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sorozatok
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Filmvilág
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Építő/felújító topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Opel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest