- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz MPowerPH #167288 üzenetére
minden 10+éves autó problémás
lehet hogy új korában jó volt, de mostanra megöregedett
ha iylet akarsz előbb hozzáértő szerelőt keress szvsz, aki már látott ilyet, különben fejvakarás lesz, ha beszarik valami
ha már ez a neved is, miért nem bwm-t nézel, amihez minden városban van hozzáértő
hobbiautónak is élvezetesebb egy jó hármas mint egy mazda utazósedan[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MPowerPH #167272 üzenetére
Az olajköre rendben van igen. A motor felújítás sok mindentől lehet. Akár hobbi tuningos aki belefáradt a dologba, vagy megunta, vagy megszorult anyagilag, vagy csak úgy járt mint én és egy gyártási hibás szűrő miatt elfosta az olajat a gép az M3-on és beállt a motor. Szóval nem kell megijedni de azért nem árt óvatosnak és körültekintőnek lenni. Ne várd a csodát de ha megtörténik élvezd a gyümölcsét.
Alvázvédőt mindenképpen mert az egy neuralgikus pont és - noha ezt kevesen tudják - de az autóban nem a motor a legdrágbb tétel hanem a karosszéria. Egy telifény 200k-nál indul és akkor nem volt lakatolva a gép, nem vettél javítóívet, stb... Na most 200k-ból kijön egy nagy generál. Nyilván itt a spéci motor miatt drágább (főleg ha tuning cuccok mennek bele) de ha jó a kasztni akkor megvehető. Turbót úgyis cserélnéd, a bele meg már fel van újítva. Nagy gond nem lehet vele de azért még olvasgass utána meg nézesd át vmi szakival (pl MazdaMester).
#nincsbennetarcsi
-
-
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #167301 üzenetére
Eddig csak BMW -m volt... Nincs most alternativa, regi BMW szivok mar se nem korszeruek, se nem harapnak. M3 persze jo lenne, de az draga, es csak egy elso fekszett 300k. Tudnek keriteni E92 335i -t, de betegagy mindegyik. BMW -nek nincs rendes benzinmotorja mar regota. Diesel meg vetek lenne ilyen hasznalatra, pedig a 35D az killer, 6 ev utan rossz is volt elengedni.
Nem kell premium, de furge turbost keresek, nem sok ccm -est.Don't Tread On Me
-
nagyúr
válasz máyköl #167285 üzenetére
Szia, nekunk pont 1.2 ecotec twinport van, egyaltalan nem eszi az olajat. Egy deci nem fogy 10k km alatt. Csorgos szar amugy, hangos a lanc, mind ilyen, nem olyan csendes mint egy lancos mazda vagy honda motor. Nem egy izomgep, de el lehet jarni vele. Sok gondunk nem volt vele, eddig csak kopokat csereltem rajta.
-
őstag
válasz MPowerPH #167307 üzenetére
a te pénzed, végülis te tudod mit szeretnél
csak nem értem, hogy egy hobbiautónál, ahol a vezetési élményt keresed, hogy lehet egy hatos mazda bmw alternatíva
multkor kipróbáltam ismerős új hármasát, 318-as dízel csak, de még azt is annyira jó vezetni, hogy tényleg nem sokan tudják ezt a bmw után csinálni
olyan kanyarokat vettem be, szinte már elhittem hogy nem az esp csinálja, hanem tudok vezetni
főleg egy m3-ashoz hasonlítani, azért az más szint
amugy még a golf gti jutott eszembe, azt vezettem már és imádtam, igaz az csak 200le körül volt(#167303) Qru
200k-s telifény is max csak a pajtában lesz jóskabá által szabadidőben[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #167311 üzenetére
Azert az MPS -nek nem sok koze van egy mezei 6 -os Mazdahoz. 3 evig csucsultek rajta, mire kesz lett a generacio megjelenese utan. Zero egyezoseg van kozottuk a belson, alvazon, es par kaszni elemen kivul. Meg a kinezete is mas... A GTI Golf meg semmi extrat nem tud. Ott is az R az, ami domborit, es nem csak a teljesitmenyevel. De az is szintetikus, mint a mai autok nagy resze.
Az ilyen 318 borzadajok nem tartogatnak semmi vezetesi elmenyt. Meg annyi ero sincs bennuk, hogy keresztbe alljon.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
őstag
válasz MPowerPH #167312 üzenetére
miért ne tudna egy 150le-s hátsókerekes dízel keresztbeállni?
nem igazán értem mihez képest méred te a vezetési élményt
pl egy golfnál vagy passatnál sokkal sportosabb, jobb futóművű autó egy hármas, és igenis élvezetes vezetni
egy m3-hoz képest persze nem
de amugy meg te már eldöntötted hogy mazdát veszel, csináld nyugodtan, hisz a te pénzed, engem nem kell meggyőznöd
még ezt a steril dolgot amugy definálhatnád, mert itt viszont egy nagy zavart érzekcryptot minden termékemért elfogadom
-
MPowerPH
félisten
válasz LuckyL #167314 üzenetére
Steril annyit tesz, hogy nem Te iranyitod az autod, hanem az vezet teged. Feedback nincs a kormanyrol, mert annyira tultolt, az esp es tarsai beleugatnak, elveszik. Az E46 -al ilyen gondok meg nincsenek, sot, az E92 -vel sem. De az E46 -ban az M3 -on kivul nincs rendes motor, az E90 -ben is csak a dieselek vehetoek. Azert ahhoz, hogy beinduljon az adrenalin termeles, nem eleg egy 150 loeros olajkalyha, foleg nem 4 hengerrel. A szivok pedig lustak, a 231 loerovel is teljesen erdektelen az auto, tudvan, hogy barmelyik 200 lovas 2l turbo megeszi. A bugihoz nem kell, hogy egy auto tudja a 300 -at, de azert egy minimalis elvaras e teren is van.
Az E46 -ra pedig pluszban nyugodtan raszamolhatsz 1 millat, amilyen lelakottak. A 100% -uk szenved a futomu elhasznalodastol, majd az utangyartott olcso cserealkatreszektol, amik miatt az auto regen nem ugy mozog, ahogy kell. Fekek szinten. Rozsda mar ott is van, sajnos. Es ez csak az eleje. Sajnos betegagy mind, mert idosodnek, szethajtottak, es nem voltak megfeleloen szervizelve.Nem dontottem meg el az MPS -t, csak utanjarok, mielott megnezem azokat, amiket megvennek. Nem ugrok bele semmibe, de a turbo motor es az AWD miatt elsoszamu kiszemelt. Nem 6 -os Mazdat keresek, hanem annak a sport valtozatat, aminek csak a nevenek elso ket tagja egyezik meg az eredetivel. Itt nem olyan minimalis kulonbsegek vannak, mint az S60 R, Mondeo ST220, Vectra OPC, etc es azok nem sportos valtozatai kozott. Az egy teljesen mas auto, es garantalom, hogy az E46 330i -t reggelire megeszi egy szerpentinen (is). Es jobban szorakozol, mert ebben nem jatek awd van, mint a VW fele 4motion, es tenyleg befordul mindenhol.
Don't Tread On Me
-
8th
addikt
válasz MPowerPH #167316 üzenetére
Egy ötödik generációs haldex és egy torsen összkerékhajtási rendszer között érzetre teljesítményre már semmiféle különbség nincs. Pont ugyan úgy leteszi az útra az erőt és pont ugyanúgy befordulsz vele mindenhol mint pl. egy torsen hajtással. Rég elmúltak azok az idők, hogy a haldexet játék awd-nek lehessen nevezni, hogy mást ne mondjak az van a Lamborghini Aventador LP 700-4 és a Bugatti Chiron alatt is.
...
-
8th
addikt
válasz hobizoli #167318 üzenetére
Jó, hát az első generációs haldexnél (Golf IV) még voltak érdekes dolgok. Például a visszafordítókban a két ívbelső kerék vígan elkapart miközben a két terhelt kerék nem hajtott semmit és hasonlók. Vicces volt (és idegesítő), hogy állsz a gázon és nem történik semmi.
[ Szerkesztve ]
...
-
őstag
válasz MPowerPH #167316 üzenetére
ha ennyire speciális igényeim lennének, akkor inkább utólag vennék minőségi sportfutóművet, esetleg tuningolnék, iylesmi
az olyan lesz, mint amit kigondolsz
de akkor már megint visszatértünk oda, hogy bmwhez minden van, mps mazdához meg szerelőt se fogsz találin, ha nem pesti vagycryptot minden termékemért elfogadom
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
Voltam mar itt a topikban tobbszor is, es kb letisztazodott a fejemben, merre induljak el autovasarlas terén.
Nagyobb, tagasabb csaladi autot tervezek, leginkabb kombi, 450L+ csomagtartoval, en szeretnek elol elferni (195cm/105kg), alacsony fenntartasi koltsegu, megbizhato, jo fogyasztasu autot keresek, elsosorban dizelt, mert benzinest a feltetleimmel, ennyiert szerintem nem kapok.
Cirka 1m-t szanok ra, plusz szerviz, atiras.
A megbizhatot ugy ertem, h amit kell, kicserelek rajta, csak ugyanaz ne adja meg magat felevente. (kettostomegu, kupplung, turbo, generator, onindito stb)Ki melyik modellre szavaz es miert? Kb. ismerem a lenti autokat, nem mindet probaltam, de egyontetu velemeny/tanacs utan biztos, h nekiugrok.
1, Vectra C, 1.9 CDTI, leginkabb a 120 lovas verzio, ha nincs, akkor 150LE
2, Mazda 6, 2005 utan, 140 (jol tudom, h ez a legerosebb?) lovas motorral: ezt ma probaltam, tagas, nekem is, kulturalt dizel, baromira tetszett a futomu, a valto, a csendes utaster, 505L csomagtarto. De ami nem rohad, olasz, az is rozsdas... Ez kicsit aggaszt.
3, Passat B5.5, ha lehet nem a PD motorral (mik is a lehetosegek akkor: csak a 101 lovas nem PD? Tudom, sok lengokaros futomu, ami nagyon koltseges
+1, talan Avensis 2. generacio, 2.0 D4D, de errol keves infom vanKoszonom, aki segit
-
Csabroncka
addikt
Abban segítsetek nekem (remélhetőleg lassan körvonalazódik helyzet végre az első saját autóm körül):
A szakértőtől és az esetleges hibalistától függetlenül a vásárlást követően ajánlott a folyadékok cseréje, vagy legalább a vérátömlesztés hogy tiszta lappal induljunk?"in medias res"
-
BigBlackDog
veterán
válasz Csabroncka #167324 üzenetére
Ha nem számlával igazolt, hogy normális helyen lettek cserélve az elmúlt egy évben/elmúlt 10e kilométerben, és/vagy látszik rajtuk, hogy nem frissek, akkor;
- a motorolajat, olaszűrőt
- légszűrőt, pollenszűrőt
mindenképpen cserélném.Illetve szíjas vezérlésnél, ha nem igazolhatóan volt cserés a vezérlés amikor kellett és/vagy látszik rajta, hogy már nem új, akkor annak a cseréjét is felírnám a listára.
Amit még szerintem érdemes lehet cserélni ezeken kívül, ha nem voltak cserélve (vagy nem látszik rajta, hogy frissek); hűtőfolyadék, fékfolyadék, esetleg szervofolyadék.
-
426os
őstag
válasz BigBlackDog #167325 üzenetére
Szervoolajnak mi az ajánlott csere periódusa? Már csak az nem lett kicserélve a folyadékok közül vásárlás óta.
.
-
Csabroncka
addikt
válasz BigBlackDog #167325 üzenetére
4-5 éves corolláról beszélünk 1.6 benzin. Azt hiszem ez láncos vezérlésű, de szerintem ti jobban tudjátok.
Válaszodból azt veszem ki, hogy ha nem is az első utam a szerviz, de vásárlást követően minél hamarabb ha minden más rendben van. Hűtőfolyadékra és váltóolajra nekem azt ajánlották, hogy a gyári a legjobb, előbbi esetben ki kell méretni és ha rendben van és a mennyisége is megfelelő akkor oké.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
#94529552
törölt tag
válasz BigBlackDog #167325 üzenetére
Váltóólaj?
-
BigBlackDog
veterán
válasz #94529552 #167328 üzenetére
+1, tudtam, hogy valami kimaradt.
(#167326) 426os: Szerintem típusa válogatja, Volvókánál asszem 8 év / soktízezer kilométer.
(#167327) Csabroncka: 4-5 év nem vészes kor. De preemtív jelleggel azért cseréltetném, amit kell a csereperiódusok alapján, vagy amit nem cseréltek korábban, amikor kellett volna. És motorolajból csak jó minőségűt választanék, ami megfelel a gyártói előírásoknak.
-
Csabroncka
addikt
válasz BigBlackDog #167329 üzenetére
Valahogy nekem is ez az elképzelésem, amiben megerősítettel
"in medias res"
-
MPowerPH
félisten
Koszi szepen, felveszem vele a kapcsolatot, amint megvan a kivalasztott. Regen is, most is UK-bol hazajovet Bp.-re hordtam a BMW -t is szervizelni, szoval ezzel nincs gond. Szerencse, hogy nem Debrecenben van....
A tatar nem hajt, itt van addig a fosh Octavia taadeei, mert az Ampera is Karacsonyra van betervezve.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
#94529552
törölt tag
válasz Csabroncka #167327 üzenetére
Fékolajat is lehetne méretni, de a gyári ajánlás szerint jobb megcsinálni a cserét az összes folyadéknál. Kintről hozott autónál a km nem mindig hihető, de voltak akik itthon is trükköztek vele, hogy például csak minden 2.-at csináltatták a szervizben. Mikor a 90-es pecsét bekerült, akkor már akár 180k-t is futhatott. A magyar ember nagyon találékony. Ha láncos, és nincs előírva csereperiódus, akkor ha csörög majd a lánc, akkor nem kéne sokáig várni vele.
[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
válasz BigBlackDog #167329 üzenetére
Alfáék nem tesznek róla említést a kézikönyvben, hogy cserélni kéne. Ahogy nézem nem nagy összeg, lehet legközelebb lecseréltetem azt is.
.
-
nagyúr
válasz Csabroncka #167324 üzenetére
Vásárlás után amit cserélnék:
- olaj, olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- üzemanyag szűrő
- fékfolyadék
- váltóolaj, ha nem volt igazoltan cserélve
- hűtőfolyadék, legalább beméretni a kúton vagy akárhol
- gyertyák
- szervofolyadékFaternak most ezeket cseréltük első körben vásárlás után az astrán.
-
nagyúr
Ha szíjas a vezérlés, akkor annak intervalluma van, egyes gyártóknál 100e más gyártóknál még 120 vagy 150e km (vagy 6 év). A láncos vezérlésre nem szoktak megadni intervallumot, azt akkor cseréled amikor megnyúlik, csörög. A szíjas vezérlésnél feszítőgörgőket is kell cserélned és ha egy körön van a vízpumpával akkor érdemes azt is, mert az új szíj megfeszítésénél a régi vízpumpa megnyekkenhet és csöpögni majd folyni fog, aztán lehet szétkapni újra. Ha külön szíjon van akkor nem mindenki szokta cserélni a vezérléssel együtt, én igen, jobb a békesség, nem szoktam kivárni amíg tönkremegy és az út szélén hagy. Termosztátot én nem cseréltem még egy autómon se
[ Szerkesztve ]
-
_q
addikt
válasz tboy93 #167339 üzenetére
Köszi a részletes magyarázatot. Nekem egyszer történt eddig vásárolás, akkor úgy kértem, hogy vezérlés cserét kérek. Úgy gondoltam ebben minden benne van, tehát vízpumpa, görgő, szíj. De ahogy írod én is úgy érzem akár még láncosnál is inkább cserélném, úgy biztos kizárható a kopásból eredő probléma.
-
nagyúr
Láncosnál ha nem csörög, akkor teljesen felesleges cserélni. Ha meg szíjas, akkor tapasztalatom szerint legtöbbször nem elég annyit mondani, hogy vezérlést szeretnék cserélni, mert minden szerelőnek mást jelent A hondámban a márkaszerviz anno csak szíjat cserélt vezérlés csere címszó alatt, még feszítőgörgőket sem, pedig az nagyon alap kéne legyen. A vízpumpát se cseréli mindenki, ha nem mondod... Szóval külön mondani kell, vezmű. szíj, görgő, pumpa, generátor szíj.
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboy93 #167341 üzenetére
A vízpumpával kapcsolatban még egy kis plusz infó; korábban én is úgy tudtam, hogy vezérléssel együtt kötelezően cserélendő. Aztán Volvókánál (S60 D5) kiderült, hogy csak minden második vezérléscserénél kell cserélni a vízpumpát a gyári előírás szerint. Tehát 160e kilométerenként / 10 évenként vezérlés csere és 320e kilométerenként vízpumpacsere (időintervallum erre nincs megadva). Ami azért eléggé meglepett. Aztán utánaolvastam, szerelőktől is kérdezgettem, de mindenki megerősítette ezt az infót. Ahogy sikerült megtudnom, nem jellemző, hogy korábban csöpögni kezdjen, vagy megadja magát a pumpa, ráadásul szerelő elmondása alapján az újabban gyártott gyári vízpumpák már néha szarabb minőségűek a tapasztalatai alapján, mint amik (és ahogy) a gyárban bekerültek.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #167343 üzenetére
Dettó. Vezérléscserénél az istenért se akarták kicserélni a vízpumpát. Jó persze, ha nagyon megkértem volna őket megteszik, de odáig nem jutottunk el, mert a szerelő mondta, hogy teljeskörű garanciát vállalnak a motorra, ha emiatt megy tönkre valami.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #167343 üzenetére
Konstrukció függő a dolog szerintem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #167343 üzenetére
Subarunál is kibír 2 vezérléscserét a gyári pumpa.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #167347 üzenetére
Nem, a szíjasoknál elöl van minden ilyesmi. Annyi, hogy ki kell kapni a hűtőt, hogy hozzáférj.
mod:
Thx Munez, javítva.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- AliExpress tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest