Hirdetés

Keresés

Aktív témák

  • Gee-Bee

    tag

    válasz Pushy #54 üzenetére

    OK.

    De nem megy a kukába a kivett modul, mert jó pénzért visszaveszik és megjavítják, utána pedig olcsóbban lehet rendelni javított alkatrészként. Pont ez benne a trükk és ezzel lesz olcsóbb a javítás, ha ez jól meg van szervezve. Összességében a juzer száűmára átlagosan olcsóbban jön ki, de persze vannak kivételek (mindig is lesznek) és nyilván az ő véleményük hallatszik. A szerviz olyan mint a kapus, a meccs után mindenki a beengedett gólokra emlékszik, és nem a védettekre.

    A HP-Canon / lézer témán szerintem nem igazán érdemes rágódni, mert van amikor úgy van, ahogy írod, van amikor nem. ha ilyen egyszerű lenne a helyzet , akkor be kellene ismernünk, hogy a Canon sem Canon, hanem Fujikura, Seiko, Sony, Samsung, meg még millió más kimondhatatlan gyártmány, nem?
    Van egy ismerősöm, Sanyi bácsi, akinek a kisvállalkozása alkatrészt gyárt egy elektronikai cégnek. Utóbbi szereli fel a Fordokat a teljes elektronikával. Attól még nem Sanyi bácsi a Ford, de nem is az elektronikai cég.

    Iganz, hogy nagyrészt a Canon gyártói kapacitását használja a HP a Laserjetekhez, de attól még nem Canon a nyomtató. Ezek azok a modellek, amelyek 1-2 év késéssel jelennek meg Canon néven is.

    Másokor a Hp fogja és átveszi az egyik-másik sikeres Canon engine-t. Olyankor Canonabb, de megint máskor pl. Konica-Minolta.

    A műszaki érzékre hagyatkozó szervizesektől pedig a Mindenható mentesen meg minket. Szerintem is egyáltalán nem ciki a könyvet használni azért írták.

  • Gee-Bee

    tag

    válasz Pushy #50 üzenetére

    Elején leszögezem, hogy nagyon sok mindenben egyet értek veled (ne buzdítsunk senkit buherálásra, stb...) de...
    -Nem kell megenni bárkit is, mert service kódokat tesz közzé a fórumon. Aki akarja, úgyis hozzájut az összeshez. Szervizes lévén, gondolom te is ismersz vonatkozó nyílt oldlalakat.
    -Én ugyan nem ismerem közelről a Canon szervizeket, de HP LaserJetetkkel elég közeli szerivzes kapcsolatban állok, és semmivel sem rövidebbek a mai szervizkönyvek, mint a régiek, pláne, hogy szabványos a felépítésük 1984 óta
    -Mostmár ismersz olyan gyártót, aki tart 8 évig pótalkatrészt: HP, a LaserJet nyomtatókhoz
    -Jól látod te is, hogy hova ''fejlődik'' a ''gagyi'' kategória. Továbbá jól tudod, hogy mennyibe kerül egy képzett szervizes ideje (nem csak a bére, hanem minden kapcsolódó tétel). Nos én sem hagynám, hogy bármelyik szervizesem egy 19.990 forintos nyomtató hibakeresésével, tisztogatásával, stb bajlódjon több órát, amikor az ideját sokkal hasznosabban is eltöltheti. Egyszerűen az olcsó, de attól még bonyolult gépet halál javítani, ki kell cserélni egy biztosan jó újra.
    -Hasonló a helyzet azzal, hogy ha a komoly gépen nekiáll a szervizes ''műszerészkedni''. Én is szívesen mennék le alkatrész szintig a javításban, de legyünk őszinték ez önámítással kevert önkielégítés. Minek? Mekkora lenne az alkatrészraktár, ha minden gép minden alkatrészdarabja ott ülne? Romantika ide-vagy oda, ma, amikor több száz típus van kinn a felhasználóknál a modulok cseréjének idejét éljük. Gyors, biztos, mert mindenki tud hibázni, és egyáltalán nem drágább, meg nem is pazarló, mert a hibás panel, modul visszamegy és egy központi ''droidsor'' erre szakosodott eszközökkel felújítja/megjavítja.
    -Ha valaki a saját tulajdonú nyomijának neki akar esni, akkor szíve-joga. Nem kell leizélni, mert úgyse fogja azt mondani, hogy mester, igazad van, viszem a szervizbe. Így-vagy úgy buher lesz a vége (aztán meg hozza nejlonszatyorban, gondolom ismered az esetet:)).
    -Végül, tegyük a szívünkre a kezünk, egy átlagosnál jobb műszaki érzékű ember kis türelemmel lazán szanaszét tud szedni egy nyomtatót. Ha óvatos is mellé még össze is rakja működőképesen. A ''szakértelem'' nem ott van, hogy tudod a rejtett csavarok helyét, hanem hogy érted a gép működését, tehát tudod, hol keresd a hibát. A teli tintaszivacs esetében nem kell hibát keresni, gondolom. Az meg más kérdés, hogy mit tesz be helyette...
    Na üdv,

    Oops, bocs, hogy ilyen hosszú lett. :B

    [Szerkesztve]

  • Gee-Bee

    tag

    válasz Pushy #18 üzenetére

    OK. Csak megdöbbentett az óriás szivacs dolog, nem tehetek róla. A terheljük agyon a gyagyit véleményedet osztom, sajnos ez a helyzet. Aztán meg szídjuk, hogy nem bírja...

  • Gee-Bee

    tag

    válasz gLes #25 üzenetére

    Az új kis HP-k esetében ez üzemszerű. Jobb oldalon van a törlő és a kis szivacs, bal oldalt a kupak. (megspórolnak egy motort)

  • Gee-Bee

    tag

    válasz Pushy #12 üzenetére

    Na Bácsi;)

    1. A lézernyomtatót nem kell szervizbe vinni, ha megtelik a gyűjtő, jobb esetben a tonerrel együtt cseréled, roszabb esetben külön kellékanyagként, de te.
    2. A lézernyomtatóban kicsit mások az arányok, (gyűjtő-toner), tonerár/hulladék
    3. Más típusnál ritka, hogy megtelik a szivacs, pedig sokszor csak egy zsebkendőnyi darab, nem egy bazi nagy lepedő.
    4. A trükköst arra mondtam, hogy nem néztem ki a húdetakarékos Canonból, hogy ilyen előfordulhat, ráadásul ezek szerint rendszeresen. Ez elkerülhető, tehát ha mégis van egy ''top'' gyártónál az vagy hanyagság, vagy trükkös.

  • Gee-Bee

    tag

    válasz Pushy #9 üzenetére

    És gondolom nem esővíz miatt lesz tele, hanem tinta miatt. Aminek a papíron lenne a helye. Ez jó. Trükkös. :F

  • Gee-Bee

    tag

    válasz Pushy #6 üzenetére

    Mekkora ez a gyűjtő, hogy meg tud tellni?

Aktív témák

Hirdetés