- Programajánló: közeleg az idei Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- Computex 2025: az Akko klaviatúráira nem mondható, hogy unalmasak
- Computex 2025: szinte mindenre gondol a Team Group
- ATX 3.1-es tápokkal gyarapodott az MSI MAG termékcsaládja
- Még mindig nem döntött az ASML High-NA gépeiről a TSMC
- Androidos fejegységek
- TCL LCD és LED TV-k
- Riasztó topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joja24
újonc
Nem tudunk a MINECRAFTON játszani, ezt az üzenetet küldi:
The game crashed whilst initializing game
Error: java.lang.IllegalStateException: GLFW error 65542: WGL: The driver does not appear to support OpenGLTud valaki segíteni?
-
csongi
veterán
válasz
BobChemistry #1 üzenetére
API (Application Program Interface): Nem tesz mást, mint a programozó által az API-ra írt kódot lefordítja az operációs rendszernek. Többféle API létezik:
- DirectX (D3D): A Microsoft által készített, legelterjedtebb API.
- OpenGL: Nyílt forráskódú API, John Carmack kedvence.
- PowerSGL: PowerVR kártyákhoz készítet saját API.
- Glide: 3dfx kártyákhoz készítet saját API. -
faster
nagyúr
válasz
carvelino #19 üzenetére
Windowsnál az OpenGL függvénykészletet a VGA driver részeként adják, nem kell külön letölteni. Magát a specifikációt le lehet tölteni.
Bővebben: link
Bővebben: link -
carvelino
csendes tag
honan lehet letölteni egy open GL 1.4-et vagy egy ujabb varziot free??? lehet 1általán?
-
nyomok egy csunya log-ot:
ET 2.56 win-x86 Sep 5 2003
----- FS_Startup -----
Current search path:
D:\WOLFEN~1\etmain\xdam.pk3 (19 files)
...
blabla bla
...
D:\WOLFEN~1\etmain\6map.d4eb064e.pk3 (2 files)
D:\WOLFEN~1/etmain
----------------------
5940 files in pk3 files
WARNING: profile.pid found for profile 'vicces' - system settings will revert to defaults
execing default.cfg
couldn't exec language.cfg
execing profiles/vicces/etconfig.cfg
r_smp is unsafe. Check com_crashed.
r_mode is unsafe. Check com_crashed.
r_depthbits is unsafe. Check com_crashed.
r_stencilbits is unsafe. Check com_crashed.
r_stereo is unsafe. Check com_crashed.
r_colorbits is unsafe. Check com_crashed.
r_texturebits is unsafe. Check com_crashed.
r_clampToEdge is unsafe. Check com_crashed.
r_ext_texture_env_add is unsafe. Check com_crashed.
r_nv_fogdist_mode is unsafe. Check com_crashed.
r_ext_NV_fog_dist is unsafe. Check com_crashed.
r_ext_texture_filter_anisotropic is unsafe. Check com_crashed.
r_ati_fsaa_samples is unsafe. Check com_crashed.
r_ati_truform_pointmode is unsafe. Check com_crashed.
r_ati_truform_normalmode is unsafe. Check com_crashed.
r_ati_truform_tess is unsafe. Check com_crashed.
r_ext_ATI_pntriangles is unsafe. Check com_crashed.
r_glIgnoreWicked3D is unsafe. Check com_crashed.
r_ext_compiled_vertex_array is unsafe. Check com_crashed.
r_ext_multitexture is unsafe. Check com_crashed.
r_ext_gamma_control is unsafe. Check com_crashed.
r_ext_compressed_textures is unsafe. Check com_crashed.
r_allowExtensions is unsafe. Check com_crashed.
r_glDriver is unsafe. Check com_crashed.
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok
...detecting CPU, found Intel Pentium III
Bypassing CD checks
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
Initializing OpenGL subsystem
...initializing QGL
...calling LoadLibrary( 'C:\WINDOWS\system32\opengl32.dll' ): succeeded
...setting mode 4: 800 600 FS
...using desktop display depth of 32
...calling CDS: ok
...registered window class
...created window@0,0 (800x600)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 32, 24, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (4)
...setting mode 4: 800 600 FS
...using colorsbits of 16
...calling CDS: ok
...created window@0,0 (800x600)
Initializing OpenGL driver
...getting DC: succeeded
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...GLW_ChoosePFD( 16, 16, 0 )
...35 PFDs found
...GLW_ChoosePFD failed
...failed to find an appropriate PIXELFORMAT
...restoring display settings
...WARNING: could not set the given mode (3)
...shutting down QGL
...unloading OpenGL DLL
...assuming '3dfxvgl' is a standalone driver
...initializing QGL
...WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
...shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem
a kérdést szerintem kitaláljátok.
/hogy inditsam mégis el a gémet mégis, habár ő nem akar futni?/
annyi biztos, hogy pár napja a windows néha vga driver nélkül indul el.
ilyenkor ujra installálom és kész.
különben a linuxal nincs ilyen vga problémám. a gémet meg ugyse tudom linuxon installálni. -
FlasH-BacK
senior tag
válasz
BobChemistry #16 üzenetére
Ez olyan, mint ha azt kérdeznéd, hogy ''a Linux olyan, mint a windows?'' Bizonyos dologra mind a 2 jó, de szvsz az opengl több dologra
. Tehát kb. ugyanaz, mint a Linux vs. win: az egyik szabadon programozható, a másik meg m$$$$$$$$$$$ sux termék, csak ugye lefizeti a hw/sw gyártókat, hogy directx kompatibilis videókártyát/játékot csináljanak.
-
BobChemistry
őstag
szoval az opengl olyen mint directX!?
-
faster
nagyúr
Persze hogy gyors volt, csak épp egyetlen hardveren működött, arra volt kitalálva. Az OpenGL sok hardveren működik és sok platformon.
Itt elég jól le van írva néhány dolog:
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
tomi_mod
aktív tag
válasz
BobChemistry #1 üzenetére
Réges rég egy messzi messzi...
Na a lényeg, hogy anno a 3dfx használta ezt a ''megjelenítési formát''. Opengl-ben az fx volt a legjobb.
Játékok tudtommal ezt már nem használják, inkább tervező progik meg hasonlók. -
Sárpac
nagyúr
válasz
BobChemistry #1 üzenetére
Az OpenGlel én úgy tudom lehet platformfüggetlen 3dgrafikus alkalmazásokat játékokat fejleszteni.
-
faster
nagyúr
válasz
BobChemistry #1 üzenetére
Az OpenGL egy megjelenítésre szolgáló, gyártó-független API, ami 2- és 3D-s grafikus funkciókat nyújt mint a modellezés, a transzformációk, színek, megvilágítás, árnyékolás, valamint más összetettebb funkciók megvalósítására.
További részeletek:
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
BobChemistry
őstag
a kerdes adott.
tudom hogy az nVidia jobb benne, de nem ertem e lenyeget, buta vagyok
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Elemlámpa, zseblámpa
- Motoros topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Fűnyíró topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Villanyszerelés
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Androidos fejegységek
- További aktív témák...
- HP Victus 16 - 16,1"FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 7640HS - 16GB - 512GB - RTX 3050 - Win11 - 1,5 év gari
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! R7 5800X3D / RX 7900 XTX 24GB / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- 1-12 részletre.Új noblechairs EPIC műbőr FEKETE - FEKETE. 2 év garancia!
- BESZÁMÍTÁS! ASRock A520M R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD RX 6500XT 4GB BitFenix Neos Thermaltake 500W
- Gamer szék noblechairs LEGEND TX Szövet Antracit
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest