Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aleister

    veterán

    válasz nyepi #7302 üzenetére

    "(Az injektorodról a képet még mindig várom)"

    Jogos. Elnézést, ezt teljesen elfelejtettem. Ma biztos nem jutok el odáig, de a hétvégén befotózom.

    "Ezt én nem tudom értelmezni. A veszprémiekre gondolok.
    Mire föl mondja azt, hogy ez még rendben van?"

    Ez egy érdekes kérdés. :)
    Anno alvázszám alapján volt egy visszahívás a kocsira, ami miatt bevittem hozzájuk. Akkor mondták, hogy 150e km után már javasolt a tűzkarika csere. Állították, hogy ránéztek és még nincs vele gond, de fontoljam meg a cserét. Tán 180e Ft-ot említettek munkadíjnak, de kedvezményesen megcsinálták volna 120-ért.
    Ez is elgondolkoztató, hogy ha egy ismert konstrukciós hibáról van szó, amire volt visszahívás, akkor ez miért nem fér bele a garanciális javításba, ha egyébként az alkatrészköltség kb egy pizza ára, De most ne ragadjunk itt le! :)

    A lényeg, hogy ekkor beszéltem a szerelőmmel emiatt, aki a korábban írottakat válaszolta, miszerint észre lehet venni, ha átégett a tűzkarika. Azt javasolta, hogy nézzek rá kb 2000 km-ként alapjáraton a letekert olajbeöntő nyíláson. Ha motor/kipufogóütemmel megegyezően látom, hogy az olajba is beledolgoz valami, akkor ott már kifúj a porlasztó, és akkor cseréli a tűzkarikákat.
    Gondolom hasonlóképp ellenőrizték a szakszervizben is.

    Ezzel némileg szembemegy, hogy a Korinek Marci anno azt írta nekem messengeren, hogy még ők sem találtak olyan módszert, amivel bontás nélkül megállapítható-e a tűzkarika átégése. Egész pontosan ezt írta:
    "Itt egyben van a forgattyushaz a veztengelyhazzal a lanchazzal osszekotve. Sose lesz ugy kartergaza."

    "Én, hogy őszinte legyek, nagyon rühellem, amikor odajönnek és azt mondják, "hogy olvastam a fórumon, ezt meg ezt kell cserélni". "
    Igen, ez az internet árnyoldala.
    Hallottam egyszer egy riportot egy több évtizede praktizáló háziorvossal, aki elmondta, hogy mennyire nehéz manapság meggyógyítani a betegeket, mert az esetek többségében ők már kész diagnózissal érkeznek hozzá, amit az interneten való keresgéléssel gyűjtöttek be. Biztos fárasztó lehet egy idő után vitatkozni a laikusokkal.
    Nálam azért más kicsivel a helyzet, mert a szerelőm maga tanácsolta, hogy vigyem a kocsit Alsónémedibe, mert ő nem ismeri a márkaspecifikus dolgokat. Marci annak idején azt mondta neki, hogy 4 irányba is el lehet indulni olajszint emelkedés/olajnyomás csökkenés esetén. Ez kicsit elbizonytalanította szerintem.
    Ezért is kérdeztelek, hogy mennyire tekinthető általános folyamatnak a felsoroltak (szívókosár, vákumszivattyú, vezérműtengely olajzó cső tisztítás, stb). Érzésem szerint azok, és így, hogy már tudjuk merre induljunk, megpróbálom először helyben megoldani. A szerelő is hálás, ha kap egy mankót.

Új hozzászólás Aktív témák