Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz GeryFlash #9 üzenetére

    Leírtam, hogy mit hoz az 5. hsz-ben.

    Egyetlen egy cím van jelenleg, ami SER-t használ. OMM-et még semmi sem. A Cyberpunk 2077 overdrive módja a SER-től 3%-ot gyorsul. 3%-ot érted? Azért nem tud ennél többet, mert a teljes munkamenetnek csak egy nagyon aprócska részét gyorsítja meg 2x-esre, de az a munkamenetnek mindössze 5-7%. Máshol nincs hatása, mert a többi sugár eleve koherens.

    A legnagyobb baj, hogy konstans benyaljátok a marketinget.

    És ez egyébként nem a gyártókról szól, mert egyébként ezzel senki sem jár rosszul. Az OMM az az ARM-nak a megoldása, ez lesz implementálva a DXR 1.2-be. És ezt már most tudja támogatni az AMD, az ARM és az NV. Az Intel is tudná valószínűleg, mert nekik is van részben hardverük rá, majd ezt meglátjuk.

    A SER-t tudja támogatni az NVIDIA és az Intel, az AMD-nek pedig az RDNA 4-je eleve hardveresen így működik, tehát nekik még külön programkód sem kell ahhoz, hogy így dolgozzon. Szóval erre nekik elég egy felületet írni, ami befogadja a kódot, és a hardver úgyis elvégzi, ahogy el szokta végezni a specifikus kód nélkül.

    A probléma itt az, hogy olyan dolgok ezek, amelyek már évek óta léteznek, és mivel nem arra reflektálnak, ahol elveszik a DXR teljesítménye, nem is igazán vannak használva a játékokban, mert nem sok értelmük van addig, amíg pusztán maga az API olyan lassú, hogy másodlagos sugarakhoz nyúlj nagy mennyiségben. És ezért nem nagyon hasznos a fejlesztőknek ezzel törődniük, mert már ott játszhatatlan az egész, hogy path tracing, mert az API maga nem illeszkedik ehhez. Kismillió hardvert hozhatsz erre, a limit nem itt keletkezik, hanem az API működésében. És ezért hozta az NV is a 4x képgenerálást, mert hozhatnak 100x erősebb RT teljesítményt is, az API limitjét nem tudják megkerülni. Tehát vagy nem használod ezt a képességet, vagy szopsz a 4x frame gen masszív képhibáival.

    Ez itt jelenleg mind marketing, mert nem hasznos fícsőrök. Nem tudod őket működtetni képi hibákat okozó rekonstrukciós technikák nélkül. Egy köztes gyorsítóstruktúra kellene, hogy megoldja azt, ahol az API jelenleg limites, de amíg ez nincs, addig hiába hoznak olyan technikákat, amelyek reálisan hasztalanok köztes gyorsítóstruktúra nélkül. Ezért nincs a SER-nek és az OMM-nek támogatása úgy sem, hogy tényleg évek óta elérhetők.

Új hozzászólás Aktív témák