Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz Sk8erPeter #5602 üzenetére

    Én jelenleg hobbi projekteknél fejlesztek így, most éles projektjeim nincsenek. Régebben éles projekteknél még nem ismertem ezeket a technikákat, személyes tapasztalatom annyi, hogy volt olyan projekt, aminél utólag írtam meg a teszteket, és az SQL-ek felében volt kisebb nagyobb hiba, amik nem derültek ki azonnal, mert csak ritkán használt útvonalakról volt szó.
    Tudok olyan multiról, ahol TDD + SOLID + OOP alapvető, és a backend-et így fejlesztik, nem véletlenül írtam. Nem hinném, hogy nyugis munkahely lenne, inkább csak elvárják a minőségi kódot, meg egy méret (pár ezer sor) felett széthullik a szemét, amit tesztek nélkül fejlesztesz. A GUI-t nem feltétlen éri meg e2e tesztekről indulva fejleszteni, de azért érdemes lehet bedobni párat a fontosabb feature-ök ellenőrzésére, ha nem is minden apróbb hülyeségre. A DDD egy projekt méret felett éri meg jobban, mint a monolit, én személy szerint ezzel nem értek egyet, próbálom kisebb projekteknél is alkalmazni. Arra, hogy a TDD/BDD többlet idővel járna mutathatnál valami bizonyítékot, mert pont az ellenkezője igaz. Debugra összességében több idő megy el, mint arra, hogy a teszteket előre megírd, és az alapján fejlessz. Persze ha nem veszed komolyan az egészet, vagy nem fotnos a minőség, akkor nyugodtan fejleszthetsz tesztek nélkül is.

Új hozzászólás Aktív témák