Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • inf3rno

    nagyúr

    válasz szab.tam #712 üzenetére

    Én még egyelőre a felületkezelésnél tartok, szóval az én kísérletem arról szól. Ha az megvan, akkor fogok hp-al foglalkozni. A középpont nálam 50% sziloplaszt, 25% szemcsés szilikagél, 25% porított szilikagél lesz szárazon összekeverve. Azt még nem tudom, hogy a mérések hogyan zajlanak majd, egyelőre az sem biztos, hogy ez a keverék működni fog... Ha működik, akkor kipróbálok különböző mérési megoldásokat, és az alapján döntök, hogy mekkora a szórása több mérésnek, ill. hogy kell e a mérési mód miatt új faktorokat bevezetni.

    A faktortervek valóban az optimalizálásra jók abban az esetben, ha már van egy használható prototípusod. Ha jobban érdekel a dolog, akkor tudok küldeni anyagot róluk, nem annyira bonyolultak, mint elsőre gondoltam.

  • becuszabi

    aktív tag

    válasz szab.tam #712 üzenetére

    Hmm, ezt a bringás topikban nem is vettem észre (mondjuk jó régen jártam arra) :)

    A kerékpár (autó)szeleppel tényleg az a nagy baj, hogy egyrészt a légkörinél nagyobb nyomás benntartására találták ki, másrészt pedig alaphelyzetben is van egy előfeszítése, azaz egy rugó húzza rá a szeleptányért a lyukra.
    Kipróbáltam, ha a pumpa fejét csak annyira teszem rá, hogy már ne szökjön el a levegő a pumpáláskor, de még ne nyomja be a szelepet, akkor 3 bar-nál még nem nyit ki.
    A te esetedben a legnagyobb nyomáskülönbség max. 1 bar, azaz határozott nyitásra nem számíthatsz.

    A másik probléma, hogy ha sikerülne is megoldani azt valamilyen szerkezettel (ami vákuumozás alatt határozottan nyitva tartja a szelepet), hogy el tudd távolítani a vizet a csőből, utána tökéletesen le is kellene zárnod a rendszert, hogy ne tudjon fellevegősödni.

Új hozzászólás Aktív témák