Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Ott a hiba a gondolatmenetedben, hogy azt gondolod: egy nemzedékek óta éles piaci versenyen felnőtt, durván szálkásított multi ellen lenne bármilyen esélye egy poszt-szocialista környezetben kialakult vállalkozásnak, érdemi piacvédelem hiányában, az efféle "nacionalista" (valójában inkább patrícionista) segítség, hozzááállás nélkül.
A kínaiak feltörése mögött három tényező áll: egyrészt még mindig tudnak tömegeket dolgoztatni egy tál rizsért, ami itt már nem igazán jellemző; másrészt a tál rizsért dolgozó munkások miatt oda települt gyártásból sikeresen ellopták a know-how-t, harmadrészt államilag megtolták a cégeket. Ezen tényezők egyikével sem tudunk versenyezni.
Volt közgáz tanárom szerint az osztrákoknál a következőket tapasztalta: volt kirakva virágméz 40 schillingért (régi példa), akácméz 60 schillingért, osztrák (sic!) méz pedig 70 (!) schillingért. És a drágát vették az emberek... Ehhez képest nem nagyon látom, hogy az osztrák gazdaság megsínylette volna ezt a fajta "nacionalizmust"...
Persze az éremnek két oldala van: aki a megélhetésért küzd, az a legolcsóbbat fogja venni, és nagy ívben tesz bármilyen a cikkben felvázolt szempontra. Ugyanakkor nálunk pont nulla patrícionista szempont érvényesül, az élsporton át a termékekig mindig "többet ér" a külföldi a legtöbb honfitársunk szemében, és ez nagyon nem jó.A fentiek miatt inkább azt mondanám a topic témája vonatkozásában:
1. Használj magyar terméket! (feltéve ha nem jelentősen rosszabb és/vagy szignifikánsan rosszabb ár/érték aránnyal rendelkezik, mint a konkurens termék)
2. Ha nincs magyar, használj EU-s terméket! (zárójeles rész ugyanaz) -
-
-
Az én gondolatmenetem az, hogy gyártsál jót, majd akkor megveszem.
A jó meghatározása nem egységes. Sőt eléggé szubjektív.
Te írtad.Igen, gondolom: elég ótvarok a német autók mostanában.
Ráadásul drágák is, mert a protekcionizmus az árversenyt is csökkenti.
Milyen protekcionizmusa van Magyarországon a német autóknak?
Ha jól emlékszem, te Opel rajongó vagy.A német TÜV autó vizsgáztatás adataiból évente az összeállítás az ADAC.
A szubjektív véleményedet nem támasztják alá az objektív adatok.
A tavalyi év legjobb és legproblémásabb járművei korcsoportonkénti bontásban.
A Tesla Model 3 két aranyat gyűjtött magénak. De ennek Musk nem örühet.
Úgy tűnik komoly kihívóra talált Dacia.
Azt mondják, hogy a magyar konyha jó. A magyar ételek finomak. Viszont tele van agyon főzött tésztával és rizzsel. Agyon sütött hússal. Külön kedvencem a trikolór főt tojás. Fehér - zöld - sárga.Szóval, kinek, mi a jó.
Javaslom a félre értések elkerülése okán a pontosabb fogalmazást.
A matematikusok nem jártasak a politikában. A korrekt gondolatmenetből olyan demagógiát lehet építeni, amit a hihetetlenség okán simán megesznek az emberek. Azt gondolják ekkorát képtelenség hazudni, igaznak kell lennie.Egyszer egy ügyvédnőtől megkérdeztem, tud-e sakkozni. Nemleges volt a válasz.
Te tudsz sakkozni? -
Ráadásul drágák is, mert a protekcionizmus az árversenyt is csökkenti.
Gondolkozz egy kicsit. Kínában milyen protekcionizmus segíti a BMW-t?
Ugye az egyesült államokban sem kapnak az eladott BMW járművek támogatást.Te a drága, de nem jó cba-ban vásárolnál szívesebben, vagy az olcsóbb, kicsit jobb teszkóban?
Én egyikben sem vásárolok. Pontosabban teszkóban jártam. Utoljára tavaly májusban.
A másikban legalább 10 éve nem.
Ugye az egyik raktár áruház, a másik egy kiskereskedelmi egység.Az egyik belvárosban van, a másik a város szélén.
Gondolj bele, ha csak raktáráruházak lennének a városok külső területein, a napi apróságok vásárlásaihoz is utazni kellene. Magyarországon kenyeret nem lehet egy hétre vásárolni. A legtöbbje már fél napon belül nagyjából ehetetlenné válik.Szóval mind a kettőre szükség van. Bár ennek a megértéséhez túl kell jutni az 1 bites gondolkodáson.
Szerintem Kína sem tudja a végtelenségig tolni az exporttámogatást. Ha sokáig tolja, Kína is csődbe megy.
Az a kérdés, hogy Kína meddig képes a saját munkaerő kizsákmányolására. Nyilván hosszú ideig. A munkaerő nagy részét még be sem tolták az export termelésébe.
Elegendő visszanézni a Japán - USA kereskedelmi háborújára. Az amerikai emberek Japán tévét néztek. A japán autóikat, japán hitelből vásárolták.Miután Japán elérte az olcsó munkaerő elfogyását, normalizálódtak a munkabérek, beomlott az expanzió. A mai napig a nyolcvanas években ragadtak, immár a volt előnyeik nélkül.
A Japánokat a "kistigrisek" követték Koreával az élen. Ezek után már Japán is meg akarta tartani a saját gazdaságát, nem csak az USA.A te gondolatmeneted vezet a modern ragszolgasághoz.
- Ne gyártsál te semmit. Tőlünk olcsón meg kapsz mindent.
- De miből fogok majd vásárolni?
- Majd dolgozol azokban a gyárakban amiket mi építünk nálad. Kapni fogsz némi munkabért.Egyszerűsítettem a probléma leírását, hogy mindenki megértse.
-
A vevő akkor jár legjobban hosszútávon, ha rá tudja venni a gyártót, hogy jó terméket gyártson. Ezzel jár legjobban a gyártó is. Az pedig nem megy protekcionizmussal.
Gondolod, hogy A rosszak a német autók, mert Németországban protekcionizmus van és az emberek jelentős része német autót használ.
Vajon ez mennyit ront például a BMW-n?
Az autói döntő többségét külföldön értékesíti.Van néhány termék Magyarországon, ami eladható lenne Európa nagy részén. De meg sem próbálják eladni. Ha nem véded a hazai termékeket, befogják szántani az üzemeket és gyárakat. Onnan nincs már újra talpra állás.
Gondolod, hogy a SAAB még egyszer gyártani fog autót?Ha a kínaiak árat emelnek, akkor megjelenhetnek más versenytársak. Tehát az nem fog működni, hogy most lenyomják a konkurenciát, majd utána monopolpiacot akarnak építeni.
Gondolod, hogy Kína nem fog protekcionista intézkedéseket hozni, ha még is sikerül konkurenciát csinálni. Megtolja a terméket export támogatással és ismét fűbe haraphat a feltörekvő vállalkozás. Működik a monopolpiac építés.
-
66zio
aktív tag
Nem kell vacakabbat venned. Csupán téves következtetéseket vonsz le. Azt gondolod, hogy valami csak azért van szélesebb körben használva mert jobb. Attól nem feltétlenül lesz jobb minőségű valami, hogy EU-s termék. De ha van alternatíva, akkor nem értem miért fáj neked, ha valaki érdekel ez a téma? Senki sem haragudna rád ha őszinte lennél és azt mondanád, figyu, én lusta vagyok, nem akarok ezzel foglalkozni, nekem jó a mostani xy dolog. Ehelyett egyből támadsz, hogy azért nincsenek használva mert biztos szarok..
-
Ez egy remek ötlet, a nacionalista protekcionizmusnál nem is hátráltatja semmi jobban a fejlődést.
Ha ez ennyire egyszerű lenne!
Akkor el lehet kezdeni az európai autógyártás beszántását. A Kínai járművek export támogatásával alig lehet versenyezni.
Sajnos ez majdnem minden iparágra igaz. Miután az olcsósággal eltüntetik a konkurenciát, indulhat a kaszálás. Ilyen biciklit tol a kínai szocialista államkapitalizmus. -
66zio
aktív tag
Ahhoz „tisztes piaci verseny” kellene. A versenyhez pedig az kell, hogy tudj az alternatívákról is. Vannak erre perek, amit sokszor el is veszítenek a multik, csak a több évtizedes károkat, nehéz egyik napról a másikra helyrehozni. Szóval szép ábránd a piac megoldja majd, csak ez ennél bonyolultabb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Black 24Hónap Jótállással Teljesen Új Bontatlan
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 5i 7-7600u // Carbon 6 i7-8650 // carbon 7 i7-8365u touch
- Csapj le az új MSI MPG B550 GAMING PLUS-ra most! 0% THM-RE is!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest