Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pikari

    veterán

    válasz hapakj #17 üzenetére

    A direct3d6 nevezetű api, meg a direct3d10 nevű api, stb, teljesen külön apik, semmi közük nincs egymáshoz azon kívül, hogy ugyanúgy hívják őket. Még csak nem is hasonlítanak egymásra. Csak DX7-ig bezárólag volt átjárthatóság közöttük.

    Az OpenGL az egy db api, ugyanaz, mint 1996-ban, és úgy lett továbbfejlesztve, hogy az extensionrendszeren keresztül kapott új képességeket az idő előrehaladtával (pl multitextúrák, vertex array, vbo, vertex és pixel shaderek, npot, stb). A mobil változat pedig a desktop változat csökkentett habzású változata, ami a desktopon elérhető featurek kb 10%-át tudja (hogy ne legyen annyira heavyweight, és jobban passzoljon a mobilok lasabb hardveréhez). Openglre úgy írsz programot, hogy megnézed, milyen extensionokat támogat, és ami nincs támogatva, azokat nem használod. Az opengl 3 megköveteli, hogy kompatibilis legyél az opengl 2-vel - az opengl 3 core profil az, ami nem követeli meg, hogy kompatibilis legyél az opengl2 extensionjaival, mivel az ogl3 core profilos inicializáció eldobja a régi extensionokat és a régi ballasztokat abban a reményben, hogy így talán nagyobb teljesítményt érhetsz el a kisebb driver overhead miatt. Attól még a hagyományos opengl inittel ugyanúgy 1/2/3 akárhány extensionjait is megkapod (ezért core profilt inkább az újabb mobilos gamek pc-s átirataihoz szoktak használni).

    Részben igazad van arról, hogy a mobilos játékok nagy része kacat, de az elmúlt években rengeteg fantasztikusan jó játékot adtak ki androidra. Javaslom, hogy próbálgass ki néhányat, lehet, hogy sokkal jobban fognak tetszeni majd, mint a mostani játékok, amikkel játszol.

Új hozzászólás Aktív témák