- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen alaplapot vegyek?
- UHD filmek lejátszása
- Home server / házi szerver építése
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Elkészült a nagymama hardverbefőttje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
focvis: Bakker,elírtam. Nem tudom fejben nyomonkövetni. 195/60 R15 a gyári méret a kézi könyvben. Az a gond,hogy az 55 már nem váltóméret és az nem szabályos és az nem jó
Biztosítás vagy bármi baleset van stb. Nem akarok kockáztatni.
Tomics: Viszont ha Télivel nem hóban mész,akkor min +2m-4m megállni egy nyárihoz képest ha nem több. Az nem kevés,egy autó hossz akár. Ezt még nem vetették fel,de azon gondolkozom,hogy a legjobb kombó egy 4 évszakos télen és nyáron nyári gumi
BigBlackDog: Mindenki CC-t vett? Vector milyen lehet? Téli nyárit én sem akarok. Főleg ezek után,hogy a télit Mo-n nem használjuk ki,mert alig van hó. Amerre én közlekedek(M1-Budapest) elég jól van takarítva.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
grabber #23737 üzenetére
Néhány hetes tapasztalat alapján a CC+-al én meg vagyok elégedve (185 ló és 400 nyúlmókus mellett). Havon igazán még nem tudtam kipróbálni, de nedves és száraz felületen is meglepett, hogy mit tud. Igaz, ma reggel, mikor a Szerémiről fordultam a Hengermalomra kicsit megkapart a külső íven kettes padlógáznál.
Akkor vennék egyedül csak téli-nyári kombót, ha télen előfordulhat kötelező út havasabb vidékre (pl. Mátra, Alpok, Erdély), ahol nem szeretnék félni és óvatosan tapogatózni, csak mert négyévszakos van fent.
(#23740) Tomics: Nálam elől 5 éves Michelin Alpinok voltak fent, de nagyon könnyen elpörgött. A pár hónapos CC+-ok érezhetően jobbak (nem havas körülmények között!!).
-
Tomics
addikt
válasz
grabber #23737 üzenetére
Személyes véleményem az, hogy ha időjárástól függetlenül menned kell minden egyes hétköznap az autóval és évente 10-15 ezer km-nél többet vezetsz akkor jobb a téli-nyári kombó.
Tavalyi szezonban elég sokat volt -10 fok környékén a hőmérséklet és hóbol sem volt kevés, idén jobb a helyzet (eddig, de van még szűk két hónap), de én jobban bízok a téliben akkor is, ha eddig csak 3-4 rövid időszakban kellett a hóban/jégben csapatni (errefelé csak a főbb utakat takarítják időben). Hiába nedves az út és nappal plusz 4-5 fok van ha hajnalban -4 fokban is vezetnem kell ahhoz hogy eljussak a munkába valahogy (tömegközlekedés nem opció).
Én is agyaltam a 4 évszakoson sokat, mert a teszteredmények és az itt leírt tapasztalatok alapján kiváltja a téli-nyári kombót, de abban a szerencsés méretben vagyok hogy egy minőségi gumi 16-18k/db áron van az autóra (most vettem tesztgyőztes nyári Pirelli-t 17k/db áron) és elég sokat is megyek (évi 20 ezer) szóval maximum a gumiszerelés (évi10k) árát spórolnám meg és így nem kell attól félnem hogy egy 4 évszakos nyáron gyorsabban kopik/nem úgy tapad vagy esetleg télen egy zord havas-jeges úton elvérzik. Egy vállalható 4 évszakos gumi (CC, Kleber, Vredestein) 19-20k felett van az én méretemben és gyanús hogy elfogyna 2,5-3 év alatt. A nyári kitart 4 szezonig, a téli meg 5-6 szezont is elmegy.
Lehet, hogy túlságosan maximalista vagyok ilyen téren és bőven elég lenne a 4 évszakos is és az is lehet hogy ~5 év múlva 4 évszakosra váltok, legalább addigra (remélhetőleg) még jobb 4 évszakos abroncsokkal jönnek ki a gyártók -
gerii
addikt
CC+-t ma megnyomogattam, finom puha, mint ősszel is volt. Nyáron is megnézem majd milyen lesz.
-
válasz
grabber #23737 üzenetére
Ha 16", akkor inkább 205/55R16. De ugye ehhez felnit is kell venned.
Nekem mostanában az állt össze a fejemben, hogy csapatós haladáshoz Magyarországon: télre egy télies beállítottságú 4 évszakos; nyárra UHP nyári a legjobb kombó. Sípályának a közelébe se megyek, ha szakad a hó, akkor kibírom, hogy 2 napig BKV-val megyek dolgozni. Aztán lehet, hogy hülye vagyok.
Szerk: Egy kockázat maradt; ha Karácsonykor szakad a hó vagy ónos eső esik. A Karácsonyt nem lehet elhalasztani egy héttel.
-
Most nekem kéne tanács
Lesz egy Focus-om,amin 195/65 R15 gumik vannak,de (Hankook meg Semperit télivel és Noname nyárival). Mehetne rá 205/50 R16 de az drága méret és gumi választék sincs. Pedig az jól tapadna kanyarokban
Az lenne a kérdésem,hogy bevállaljak egy jó 4 évszakost most már vagy jobban járok még mindig téli nyári szettel? Olyan régóta gondolkozok rajta. Úgy veszem ki,hogy a téli gumi felesleges a téli hónapokban(max 4-8 napra érdemes használni a havas utakon)de minden más nap,csak esős és hideg. Akkor jobb a nyári tudtommal. Hideg van most és kicsit vizes az út. Ilyenkor a nyári a legjobb,utána a 4 évszakos majd a téli. Ha jól vettem ki a teszteket. Amikor meg havazik úgy sem sokat megyek,meg amúgy is autópályán használnám a kocsit,havon nem nagyon fogok menni. De az biztos hogy télen nem fogok nyárival közlekedni. Szóval a 4 évszakos tűnik a legjobb választásnak.
Szeretek sportosan menni,de nem állat módjára. Viszont inkább a drágább gumit veszem meg,ha jobb a fékút 2 méterrel,mert ezen nem akarok spórolni. Ilyen stílus mellett is jó a 4 évszakos? Meg melyiket ajánljátok?
AB tesztben a JóÉv vector nyert. CC+ csak 2. lett és drágább is ráadásul. [kép]Tesztben:
nedves fékezés:
nyári 40,7m
Goodyear 41,6m
CC+ 43,6 m
téli gumik 49,2mSzárazon:
nyári 37,1m
CC+ 39 m
goodyear 40,9m
téli gumik 44mEzek alapján ha téli gumi van fent és nincs hó,akkor a téli a legrosszabb. Így nézve a téli gumi nálunk nem éri meg,mert alig van havazás. Ha meg van úgy sem megy senki sehova
-
rob210
nagyúr
-
Kornel
veterán
válasz
rob210 #23731 üzenetére
Quadrexer-t ne, quadrexer 2-t az a friss minta.
Nekem az van, eddig elsőosztályú, talán jégen lehetne jobb, de ez a mintáját tekintve nem meglepő.
Vizes műgyantán (aka autonavigator teszt) valószínű megbukna, ellenben havon teljesen vállalható teljesítményt nyújt.
Nyáron lesz még érdekes, hogy mit nyújt.Én évi 18.000 km-re és 140 PS/220 Nm-re vállaltam be szimplán tesztek alapján.
-
rob210
nagyúr
válasz
HussarF #23710 üzenetére
Na ha még nem hallottál olyat akkor nekem jelentkezni kell!!!
Jelentem téli nyári szettem 5db, 5db, kerék.
Nokian mind a 10 és 185/60/15 a mérete(egyébként most bajban is vagyok, mert cserélnem kéne őket.)
Mindenki. :
Ha városban van az autó használva néha, néha mondjuk nyáron 2, egyhetes nyaralás amikor autópályára kerülök a kocsival.
Érdemes lehet venni 5 db 4 évszakos quadrexetegy 107 lovas izomautóról van szó és nem szoktam állatkodni, tisztába vagyok az autóm képességeivel.
-
Doki16
addikt
válasz
focvis #23727 üzenetére
Naponta látom a nagy lakótelepi parkolóba azt az eszméletlen igénytelenséget amit az emberek művelnek. Annyi nincs bennük, hogy levakarják a havat/jeget a kocsiról.
Nekem minden reggel belefér, hogy beindítom, lesöpröm a havat, vagy jégoldóval körbefújóm. Az egész nincs több 3 percnél. És egy évben kb 10szer kell csinálnomA VW-sek igényesek, ugye focvis
-
raziel01
veterán
válasz
kenguru99 #23722 üzenetére
Max városban 30-al döcögve esetleg ha 5 km-re van az otthon de minden más esetben azonnal felrakni a pótkereket. Én is a megpadkázott kereket rögtön cseréltem pedig nem eresztett le csak a gumi pereme is bentebb ment mivel a felni pereme benyomódott. Egyszerűbb felrakni a pótkereket, max 10 perc mint később mesélni a rendőröknek a baleset körülményeit.
-
LOL, azért nem kell túldramatizálni itt a dolgokat. Nyilván tudtam, hogy bekövetkezhet egy defekt, és nem ért volna teljesen váratlanul, ha hirtelen elrántja a kormányt jobb oldalra. A durrdefektben nem maga a közvetlen hatása a veszélyes, hanem az, ahogy a rutintalan sofőrök kezelik. Nem számítanak rá és nem tudják kezelni. Elkezdik rángatni a kormányt meg beletaposnak a fékbe. Na akkor biztosra lehet venni, hogy elszáll a kocsi.
Most ha hirtelen elrántja, megfogom, elveszem a lábam a gázról és kigurulok. Ahogy egyébként is történt, csak beletelt jópár másodpercbe, mire leeresztett.
Nem szálltam volna el 100-nál sem, nem kell aggódni. Nem vakon mentem bele a szituációba, hanem mérlegeltem, hogy mi történhet és mit vagyok képes kezelni meg mit képes kezelni a kocsi. Elhiheted, Suzuki Swift-tel lenyalt nyári gumikkal nem mentem volna 100-al ilyen szituációban. -
konci79
őstag
válasz
HussarF #23714 üzenetére
Képzeld el hogy mennyire vigasztalt volna egy másik autóst a szép ruhád ,ha emiatt nekivágódsz, és ott halnak meg,pl családdal együtt..Defektes kerékkel 100-al...
Próbálok kulturáltan véleményt formálni,de nagyon nehéz megállni hogy ne írjam le a valódi érzésem az esettel kapcsolatban. -
válasz
BigBlackDog #23718 üzenetére
Biztos megdobta volna, de külső sávban voltam és nem volt nagy forgalom, lett volna hely egyenesbe hozni.
-
BigBlackDog
veterán
-
válasz
BigBlackDog #23715 üzenetére
-
válasz
barnam_ #23712 üzenetére
Nem én szoktam meghúzni, hanem gumis nyomatékkulccsal. És jártam már úgy többször is, hogy le akartam szedni, de nem bírtam. És épp szépen fel voltam öltözve, mert találkozóra mentem, nem nagyon volt kedvem a latyakban matatni. Bár sajnos így is az lett a vége. A felnin is csak azt látom, mikor szedem le, hogy csupa vér. Mondom ez meg mi? Akkor látom, hogy az ujjamból jön. Élesek a küllők, mint a kések.
(#23713) Qru
Jól van, te biztos jobban ismered ezt a vasat -
barnam_
nagyúr
válasz
HussarF #23710 üzenetére
Elismerem, utólag mindenki okosabb...
De én inkább a pótkereket választottam volna. Egyrészt mert ha én húzom meg a csavarokat, le is tudom szedni a sima keresztkulccsal, másrészt meg egy olyan gumi, aminek nincs hibája, kis valószínűséggel fog ereszteni (de annyi biztos van benne, hogy a következő kútnál felfújd).Igaz még nekem sincs külön pótkerék (195/65/R15 a téli, 205/60/R15 a nyári), de nyárra fogok külön venni egy méretben passzoló felnit + gumit.
-
athomi
veterán
válasz
HussarF #23710 üzenetére
"Utólag mindenki okosabb."
Ne viccelj, ez nem az a sztori volt... Bocs, de ez szimplán butaság és felelőtlenség volt a részedről, felelősségteljes, épen gondolkodó ember egy csavarral a gumiban nem gurul ki a pályára, főleg nem kiló hússzal. És nem csak magadat veszélyeztetted ezzel, hanem másokat is.
-
válasz
HussarF #23701 üzenetére
Na, bementem ma a gumisomhoz és megnéztük az abroncsot. Elsőre azt mondták, hogy ez 99% kuka, mert külsőre úgy nézett ki, hogy sokat futottam rajta nyomás nélkül (pedig nem). De amikor szétszedték, akkor látszott, hogy igazából nincs nagy baja, pár ezer forintból javítható.
Végül mégis azt mondtam, hogy veszek egy új párat, ősszel meg majd megint, mert nem akarok javított gumit. Nem szoktam lassan menni, nem érezném jól magam vele. Meg elég nagy volt a csavar, ami benne volt, ha belenéztem a lyukba, látszott, hogy néhány acélszálat is elszakított.
Az új abroncsok Vredestein Wintrac Extreme S-ek lesznek, berendelte a gumis, holnap meg fel is szereljük.
(#23707) Aggregátor
Utólag mindenki okosabb. Nekem egyáltalán nem tűnt jó ötletnek egy nyári gumit nagyobb felnivel felrakni. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy azok a kerékcsavarok eléggé be szoktak állni, a kerékkulcsom meg rövid, és abban sem voltam biztos, hogy a pótkerék mennyire tartja a nyomást.
Meg eléggé bele volt állva a csavar, akár ki is bírhatta volna.
Olyat meg még nem nagyon hallottam, hogy valakinek külön pótkereke legyen télre meg nyárra is, hogy egyezzenek a kerékparaméterek.(#23709) do3om
Ez nem az a kocsi, ami 100-nál elszáll, azért is mertem vele így menni
A délelőtt sokkal neccesebb volt, de inkább nem is mesélek, még itt szívrohamot kapnak egyesek -
do3om
addikt
-
barnam_
nagyúr
válasz
HussarF #23701 üzenetére
Ne haragudj, de szerintem ön és közveszélyes volt ez a történet, már akkor fel kellett volna tenned a pótkereket, amikor láttad, hogy egy csavar van a gumiban. Mi van ha valóban durr defekt történik, és közben nekimész valaminek/valakinek?
Plusz az sem árt, ha a pótkerék egyező méretű a fennlévő kerékkel... -
válasz
szőröscica #23704 üzenetére
Én is ezt gondoltam,de ne akartam leírni. Rossz volt a gumi még is 100-al menni. Egy parkolóban lehetett volna kereket cserélni biztonságosan,mert volt pótkerék. Meg Budapesten van nonstop gumis ott ez nem kifogás.
Amilyen rossz idő volt én tuti nem kockáztattam volna. Mindenhogy balesetveszélyes volt. -
Napi kaland: Durrdefekt az M7-en
Reggel jöttem fel BP-re, nagyon szar idő volt, zuhogott a hó és még az M6-on is állt a latyak. A menetstabilizátor visszajelzője többet világított, mint nem. Miután beértem BP-re, hallottam, meg éreztem is, hogy 50 környékén valami ütemesen kopog. Mivel a sebességgel arányos volt, így egyből sejtettem, hogy a gumival lesz a gond. Amikor először megálltam, nem láttam az abroncsokon semmit.
Továbbindultam, de nem múlt el a dolog. A második megállónál pont úgy állt a jobb első kerék, hogy láttam, a futófelületben egy csavar feje van, alatt alátéttel. Mintha nem is véletlen lenne. Kihúzni nem tudtam, szóval nem csak a bordák közé nyomódott be. Vakartam a fejem, hogy mi legyen, de vasárnap gumist találni, kb. esélytelen lett volna.
Volt még egy 20 km-es kitérőm hazáig, így az M7-es felé indultam. Nem nagyon erőltettem, csak 110-120-al. Érd magasságában hallottam egy koppanást, mint ha egy kő lett volna. Aztán beugrott, hogy vagy akár egy, a futófelületből kihulló csavar is koppanhatott a kerékdobon. Elengedtem a kormányt, de elsőre nem tűnt fel semmi. Fél perc múlva megint elengedtem: húz jobbra, mint az állat. "Oh, hogy az a telibevert k.rva élet...."
Vészvillogó, gyors lehúzódás a leállósávban. Már megállásnál hallottam, hogy nagyon surrog a gumi. Nem is ért meglepetésként, hogy teljesen lapos volt, mikor kiszálltam megnézni. Vakargattam a fejem, hogy mi legyen? Autómentő? Vasárnap Paksra letrélerezni a kocsit biztos olcsó mulatság lesz. Mondjuk a pótkerék ott van a csomagtartóban. De elég rövidke az a kerékkulcs, aztán a csavarok meg eléggé be szoktak állni. Meg vajon van a pótkerékben nyomás egyáltalán?
Anélkül nem derülhetett ki, hogy meg nem próbálom. 130-al száguldoztak mellettem a kocsik, eléggé feszélyezve éreztem magam, mert régen marha sok videót néztem arról, hogy a leállósávban állóba belecsattan a figyelmetlen autós. Úgyhogy egyik szemem mindig a forgalmon tartottam, hogy ha kell, időben át tudjak ugrani a szalagkorlát másik oldalára.
A csavarokat meglepő módon, egy kis kerékkulcson ugrálással sikerült meglazítani. Mind az 5-öt. Felemeltem utána a kocsit, örültem, hogy legalább ez a része megvolt. Jöhetett a pótkerék. Amióta megvolt a kocsi, a pótkerék lapos volt, de októberben eszembe jutott azt is felfújni. Na, most ugrik a majom a vízbe. Vajon lesz még benne nyomás? Felraktam, ráhúztam a kerékcsavarokat, majd elkezdtem ereszteni. Kihúztam a kocsi alól a krokit, és lám, a kerékben megvolt a nyomás. Marha boldog voltam.
Persze, azt azért nem lehetne mondani, hogy így minden tökéletes lett. A téli gumijaim ugyanis a 17-es sokküllős felniken vannak, a pótkerekem viszont egy 18-as turbina felni, az eredeti gyári, nyári gumival. Szóval vakartam egy kicsit a fejem, mert ha ezzel megcsúszok, az csúnya dolgokat tud produkálni. Na meg a kerékátmérő is nagyobb... Úgyhogy csak ilyen 100 körül csorogtam haza a pályán. De végülis mindent el tudtam intézni, amit aznapra terveztem.
Holnap áll a kocsi, aztán kedden gumis...
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- EAFC 25
- Jövedelem
- Diablo IV
- Hálózati / IP kamera
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Befellegzett a Call of Duty Warzone Mobile-nak
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! MacBook AIR 13" Early 2015 - i7 I 8GB I 500GB SSD I OS X Monterey I Cam I Gari!
- GT710 passzív videokártya
- SzoftverPremium.hu
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest