Keresés

Aktív témák

  • Nowhereman

    őstag

    válasz aesir #43544 üzenetére

    Szerintem soha ne mond, hogy soha. A Williamsnél Mansell és Piquet is szabadon versenyezhetett. A versenyen sem lehetet látni, és a pilótáktól sem lehetett ilyesminek még a gyanuját sem hallani, pedig egyikük sem volt az a betanult szöveget elmondó kisdiák.
    Általában valamennyire rugalmas kedvencelés megy. Nem jellemző az egyetlen pilótára való alapozás. Annyi bizonyos, hogy a teljes egál még ritkább, és inkább a hátsó régiókban valósul meg praktikusan gondolkodó főnökök esetén. Szerintem a Force Indiánál szimplán nem engedhetik meg azt a luxust, hogy 1+1 autóval induljanak, mert ők pontot akarnak szerezni, és mindegy, hogy Sutil vagy Fisicella lesz az, aki megszerzi nekik. Idén már elég közel volt hozzá mindkettőjük.

  • #70869248

    törölt tag

    válasz aesir #43544 üzenetére

    Nem is nagyon lehet, amikor nem egyforma vezetési stílussal rendelkező párosuk van, akor az autó fejlesztésénél valahova kedvezményezni kell, lehet semleges autót is tervezni, de akkor az egyik versenyzőjük sem tudja kiautózni a maximumot.
    Pl. ha teszem azt az autó egyensúlya annak a versenyzőnek kedvez aki ezel a tulajdonsággal jobb gumikezelést tud, akkor természetesen abban az irányban indulnak tovább, mert könnyebb egy kicsit még fejleszteni, mint a másik irányban nagyot...ebben több a kockázat is.

    Ezen felül is többször elhangzott már, hogy az időmérőn elért jobb teljesítmény érdemli a jobb versenytaktikát...azaz itt is könnyebb ellenálás irányába kedveznek.
    Ezeken kivúl létezett régebben az 'első kanyar joga' :D ...aki elfordul elsőnek az már egy hajszállal kedvezményezettebb..ez is érthető.
    ...és persze a futam alakulása is befolyásolja az eredményt.
    Amikor pedig valaki ezt összeségében jobban csinálja mint a csapattársa, akkor egyértelműen kialakul egy alá/fölérendeltség.
    A Renault-nál pl. én azt érzem hogy Alonso-t egyértelműen Piquet fölé helyezik...valószínüleg azért mert Piquet már a teszteken sem tudta ebben elbizonytalanítani a csapatot. Kovalainen detto nem érdemel kedvezményezést, pl. a számára itt volt a sansz, hogy hozzon Hamilton-n, és közel kerüljön hozzá csapaton belül...gyakoraltilag semmi mást nem kellene csinálnia mint anno Hamilton-nak Alonso-val szemben..kihasználni ha a másik gyengült. Itt Kovalainen egész jó helyről rajtolt, biztos hogy figyelt is rá a csapat, hisz Hamilton sejthetően bukni fog az utolsó helyekről.
    Ezekkel a helyzetekkel élni kellene, mert neki fontos.
    Szal általában a 2. számú versenyzők nem 'érdemtelenül' lesznek azok.

  • addikt

    válasz aesir #43544 üzenetére

    Amennyit bénázik idén a Ferrari én azon sem lepődnék meg, ha valóban egyenlően kezelnék a pilótákiat. :D

Aktív témák