- Egérpad topik
- HDD probléma (nem adatmentés)
- PC-karbantartás havonta: 5 lépés, amit ne hagyj ki!
- Jóárasítja két Arrow Lake-S CPU-ját az Intel
- Samsung LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- 80% vs. 100% – Tönkreteszed az aksit, ha mindig feltöltöd? – Tech Percek #6
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Projektor topic
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lord Myn
senior tag
2011-ben jött ki a játék, 2008-ban vette meg a PhysX-et az nVidia és a 8xxx-es széria volt az első amiben támogatást kapott (első generációs CUDA), azért mert a min. követelmény 7600-os VGA, attól még lehet benne HW PhysX támogatás...
Példaként a Batman AA-nak csak GF6600/ATI1300-as VGA a minimum követelmény.
-
Pikari
addikt
A madness returns 2 ghz-es athlon2 mellett és x1650-es radeonnal - ami minimumnak van feltüntetve - kb 4 fps-t tud alapbeállítások mellett, volt szerencsém nemrég épp egy olyan konfigon játszani vele
De 4850-en már szárnyal, ahogy kell. Szóval nem hiszem, hogy bármit megfektetne.
-
Werkly
őstag
Az új szériát fekteti meg elvileg.
OS *: Windows 7 SP1, Windows Vista with SP2, Windows XP with SP3
Processor: Intel Core2 Duo (or equivalent) running at 1.60GHz or greater; AMD Athlon X2 (or equivalent) running at 1.60GHz or greater
Memory: 2048MB or greater
Hard Disk Space: 8.5 GB
Video Card: *NVIDIA GeForce 7600 256MB or ATI Radeon X1650 256MB or greater
Sound: DirectX 9.0c compatible
DirectX®: 9.0c
*NVIDIA GeForce 8400, 9400, 210; ATI Radeon HD 2400, HD 3200, HD 4300 as well as integrated versions of supported chipsets are below minimum system requirements -
Komplikato
veterán
Amúgy nem maga az RT amihez kevés a mai CPU/GPU teljesítmény, hanem a zajtalanítás. Ahhoz, hogy ne legyen tele zajjal az RT/PT kép, ahhoz több százszor vagy ezerszer kéne kiszámolni egy egy képkockát. Ha meg tiszta foltos és pöttyös lenne, akkor felgyújtanák a gamerek a gyártó főhadiszállását. Így marad az, hogy ki tud gyorsabb és hatékonyabb zajszűrést csinálni.
Na most a novemberi hivatalos Unreal Engine előadás sorozatban olyasmi volt, hogy ők csináltak egy nagyságrenddel gyorsabb zajszűrést és ezért most dolgoznak a realtime path tracing-en. És ez azért tud elfogadható sebességet majd, mert ennyivel jobb a zajszűrés. Itt olyasmit kell elképzelni, hogy ahol egy RTX kártya szüttyögne 12-18 FPS-el ott meglesz az áhított 60FPS vagy akár a duplája. És akkor leszünk ott kinézetben, mint amit az első RTX generációnál elvárt volna az ember fia.
És akkor ott bármennyi fényforrás, tükröződés belefér.
A dolgot kissé árnyalja, hogy ha most azonnal beépítik a funkciót, akkor is mire lesz ilyen játék, a topik már az kettővel későbbi generációs Nvidia cuccról fog szólni. -
hapakj
őstag
HW T&L-nek semmi köze a Morrowind vizéhez. Az tipikus DX 8.1-es effekt, tehát Pixel Shader 1.3
Szerintem épp a programozható shader stage tehát a Pixel/Vertex Shader volt a deal breaking feature.
A HW T&L az szimplán HW-es gyorsítás volt, az a CPU is meg tudta csinálni.
Am fun fact kissé mosódhatnak is a dolgok, mert sokan pl a HW T&L a Geforce 2 generációhoz kötik, de abban elég advanced pixel processing featureök is voltak Texture Combiners néven. Kb szokták nevezni Pixel Shader 0.5-nek is
De shader code helyett, API-ból kellett dekleratívan összeállítani.
-
Lord Myn
senior tag
USB-s hangkeltőkben csak szoftveres volt mindig is, a G6-hoz még van Alchemy, ha a régi Win10-es szoftvercsomagot rakod fel és nem az újabbat, de a 2020 utáni hangkeltőkkel már nem kompatibilis az Alchemy. Régi játékoknál nekem 10-ből 9-szer működik, ha nincs hozzá Alchemy profil, manuálisan késztek hozzá egyet az Alchemy felületéről, persze nem olyan jó a hangzása, mint egy Emu DSP-s SB-nek, de az EAX nélküli hangnál nagyságrendekkel jobb.
#92arty: nemcsak hogy az RT forradalom szerintem, de maga a felskálázás is, csak az egy másik történet, az is generációról generációra jobb lett. Egyébként, ahogy arn kolléga is írta, az RT már több évtizede létezik a számítógép grafikában, már csak ezért is biztos vagyok benne, hogy nem fog eltűnni.
#94Predatorr: tudom, hogy nem minden címhez kell, pl. 1-2 régebbi simán fut DLSS nélkül is (Hitman 3, Control, stb.) és ezek látványosak is, de ami PT-s, ahhoz nálam már kell a DLSS (de csak 4070S van nekem).
#95arn: "az rt szvsz eleg nagy szemeletvaltas" - legalábbis a hardver gyorsított, real time környezetben, ezért is gondolom, hogy forradalom és nem csak olyan extra feature, mint a HW T&L vagy a Pixel/Vertex shaderek voltak.
-
hapakj
őstag
Hát a CUDA azért jelentős részben az a SW stack is ami a HW fölé van rakva, hogy használni is lehessen. Szerintem annak az execution meg computing modellnek az alapjait nagyrészt ők tették le, legalábbis nincs infóm ennek az ellenkezőjéről.
Jah, régebben több résztvevő is tett dolgokat a területbe, de szerintem nem túldimenzionálás, hogy utóbbi évekbe még félgázzal is az nvidia az úttörő.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ph A GeForce RTX 50-es sorozat már nem támogatja a 32 bites CUDA futtatási környezetet, és ezzel a régebbi játékokban bizonyos effekteket sem.
- Használt Intel procik - Core 2 - Dual Core
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- Windows! Logitech Mx Keys Magyar!
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series X 1TB SSD fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMTÁS! Dell Optiplex 7050 SFF asztali számítógép - i7 7700 16GB RAM 256 SSD Intel HD 630 Win10
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest