- Bluetooth hangszórók
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Házimozi belépő szinten
- Apple notebookok
- DUNE médialejátszók topicja
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen monitort vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #100 üzenetére
Hol deinterlace-elsz, ha divX-et csinalsz? A Premier tudja?
En ket ok miatt nem direkt a Studio-bol keszitem a divX-et.
- nagy felbontashoz tul nagy bitrate kellene
- a divX sajat belso deinterlace-e (legalabbis a free valtozatban levo)
eleg gyengus
Szoval le kell gyartatnom egyszer a Studio-val a renderelt avi-t, hogy aztan abbol tudjak dolgozni.
A szalag tenyleg nem gond, nekem meg sosem volt 4GB kozeli darabom egyben, ez 20 perc lenne egyben olyan resz nelkul, ahol eredeti marad az anyag. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #101 üzenetére
Nem, a DivX saját deinterlace funkcióját használom. Ha feltelepíted a kodeket, az beépül a Premierbe, és az exportnál az eredeti kezelőpultjával ajánlja fel, mint kódolási lehetőséget. Így nem kell renderelni.
A filmre írásnál nem voltam egyértelmű.
Beolvasok mondjuk egy órás anyagot 4 darabban (4* <4GB DV AVI fájl) Felrakom az idővonalra, elkezdem vágni, esetleg áttünések, hangosítás, feliratok. Az idővonalon levő anyag még mindíg legalább 35 perc. (DV AVI-ban majdnem 8GB)
Mondom, írjuk fel kazira.
A progi lerendereli azokat a részeket, amikbe frame szinten belenyúltam (áttűnés, felirat), majd az egészet az eredeti anyagok és az (elenyésző időtartamú) renderelt rész felhasználásával visszaírja a kamerára úgy, hogy a kimeneti fájl végleges formátumát nem rögzíti a vinyóra. (ezért nem zavaró a 4GB) -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #101 üzenetére
Ja, még valami. A DivX Pro-t használom, az adware változatot. Igaz, azzal a géppel még soha nem neteztem, így nem tudja a sunyi reklámjait rámönteni.
-
abi
csendes tag
Halihó..
Nekem is gondjaim vannak a DV kamerámmal. FireWire porton keresztül képet tudok varázsolni, de a hang az istennek sem akar átjönni a kábelen. Vagy valamit nem állítottam be, ? Esetleg rossz valami valahol. Kérem valaki S.O.S. -
zetecR
addikt
válasz Isti_Pisti #89 üzenetére
Ha nem a Sonytól veszed a kábelt, megúszod 5-600Ft+áfából.
Szerintem azért nem adnak hozzá, mert a FW kártyákhoz úgyis jár. -
almapaprika
csendes tag
az egyszerubb kartyaknal nincs is kabel, es igy jarsz jobban.
Ha atnezel par arlistat, rajossz, hogy 2-3e Ft (netto) -ert ugyan olyan jo kis kabelt kapsz mint duplaannyiert, tipikusan nem ott, ahol 4e Ft korul megkapod a kartyat.
Szoval jopar ezrest meg lehet takaritani ha korulnezel.
(Ok, ha 3 meterre akarod vinni a geptol a kamerat, vagy ha kombinalt USB es FireWire kartya kell, vagy egyeb extrak, akkor tobb, de a celnak megfelelo cuccot ossze tudod rakni jo olcson.) -
zetecR
addikt
válasz almapaprika #108 üzenetére
Most vettem egy ST Lab FW kártyát, kábellel, SW nélkül 3e+áfa volt kiskerben (mondjuk akciós volt).
Kipróbálok 1-2 programot és amelyik megtetszik, azt meg veszem hivatalosan, hogy ne legyen belőle gond. Mert bár teljesen ''magán célra'' használom - nó biznic - csak jó, ha rendben vannak a dologok, főleg úgy, hogy egyébként reklámgrafikával, dekorációval, kiadványszerkesztéssel foglalkozok... -
abi
csendes tag
Hali.
Szóval egy Samsung VP-D11 kamerám van.
Az anyagot próbáltam leszedni CiberLink power director 2,55-el, a CL pover producer 1.0 és 2.0-val és az Ulead Video studió 6 és 7-tel. Kép van de hang az óne... -
kinnkong
csendes tag
válasz bitfarkas #94 üzenetére
Látom ez egy rendes FORUM. Igaz én egy kicsit ritkán nézek errefelé. Szóval még mindig kinlódok ezzel az Ulead VS6-os exportálással.
Válasz a kérdéseidre: Ugyanazzal a programmal és video kamerával kapturáztam be a felvételt a program szerkesztőbe. Az összes kamera funkció múködött.
A FINISH-re kattintottam. Megjelent (kivilágosodott) az EXPORT.
Az EXPORT-ra kattintok, akkor többek közt megjelenik a DV RECORDING, de nincs elötte az hogy MS. Lehet hogy a beállitásokkal van gond? DV RECORDING-ra kattintok. Az első lépés (preview) még megy, de itt megáll. Lejátszás állásban (VCR) volt a kamera.
Lehet, a Win XP-hez nincs hozzáigazitva a szerkesztő program?
Na mindegy. Ha valaki nem futott bele ebbe a problémába, akkor valóban nehéz tanácsot adni.
Hétfőn megyek a szervízbe!!!
Kösz az eddigieket. -
bitfarkas
őstag
válasz kinnkong #116 üzenetére
Szerintem nem kamera, hanem valami szoftver összeférhetetlenségi probléma. Meg kellene próbálnod valami más progit. Itt egy kisméretű, próbáld ki, ennyit megér.
http://windv.mourek.cz/ -
kinnkong
csendes tag
válasz bitfarkas #117 üzenetére
MÜKÖDIK AZ EXPORT! Jó volt a tipp. valóban szoftver illeszkedetlenség okozta a gondot. Erre az utalt az is, hogy az ajánlott kis program (WinDV, hogyan tud ez dolgozni 92 KB-n?) elindította a kamerát, de képet nem vitt át. Ezután körülnéztem az ULEAD honlapján és onnan telepítettem az UVS6Patch2Eng-et.
Ujrainditás után frissitette magát a program és azóta minden rendesen működik.
Jó volt, hogy valakivel lehetett ezekről ''beszélni''. Köszönet érte.
u.i. Voltam a szokásos szervizemben. becsületesen bevallották, hogy a videós ügyekhez nem nagyon értenek. A DRIVER frissítést ők is javasolták. Továbbá felajánlották, hogy méltányosan kicserélik az ATI 7200-es kártyámat, hátha az segít. Ez is meglesz, de már nem, sürgős. -
Vident
csendes tag
Sziasztok!
Nemrégiben vettem egy miniDV kamerát, ugyanis az volt az álmom, hogy a felvett anyagot egyrészt meg tudjam szerkeszteni gépen, másrészt, hogy minőségveszteség nélkül megmaradjon az utókornak.
Természetesen több probléma is felvetődött.
Nem vagyok teljesen megelégedve a gépre átvett minőséggel, ugyanis főleg a mozgásoknál észlelhető horizontális csikozottság a felvételen. (Analóg kameránál is ez volt, de ott természetes, hogy nem bírja az adatot megfelelően feldolgozni, hisz nem digitális)
Persze még mindig jobb, mint a régi analóg kamerámról átvett cucc, de én azt vártam volna, hogy a digitális az digitális, és 1 az 1ben beveszi az anyagot a firewire-en keresztül.
Szóval miért van, hogy mégsem 100%-os az átvétel? Bezzeg digitális fényképezőgép MOV file-jában például nincs semmi ilyen, hisz egyszerre 1 file-t vesz át, de én ugyanezt szeretném a miniDV kamerámmal is!!!
Gépem mondjuk nem túl jó (Cel 900, 196MB Ram, Asus32MB videokártya), firewire kártyám is az egyik legolcsóbb, de szerintem elvárható lenne, hogy rendesen vegye át. Képkockát mondjuk nem dob ki egyet sem.
Kell egy rendes digitalizáló kártya, vagy egy izmos gép, vagy mi?!
Másik problémámat egy másik hozzászólásban, aki tud valami okosat, vagy egyéb tapasztalatot, annak előre is köszönöm!
Vident -
bitfarkas
őstag
válasz kinnkong #118 üzenetére
OK. Örülök, hogy valamit lökhettem a dolgon. De az azért zavar, hogy a windv sem működik jól, pedig a progi a leírás szerint kompatibilis vele. Valszeg valami XP beállítási probléma lehet a dolog mögött (amit az UL progi patch lekezelt) Ezért fázom én átállni a W98 SE-ről, mert az már kiforrott, és a W2K-val pedig már megfáztam. Pedig előbb-utóbb muszáj lesz.
-
bitfarkas
őstag
Szokásos módon kérdéssel kezdeném. Milyen progival olvastad be? A bevitt dv avi anyagot nézted-e és mivel? Próbáltad-e visszaírni a kamerára, és ha igen, mi a tapasztalat?
Egyébként ez a csíkozottság a vízszintes mozgásoknál nem fűrészfogszerű csipkézettség? Mert ez jellegzetesen akkor látszik, ha pc monitoron, ahol teljes frame megjelenítés van interlaced képet játszanak le. Ha mondjuk tömörítenéd mpeg2-be non interlaced beállítással, az igy kapott képen valószínűleg nem látszana. -
almapaprika
csendes tag
A jo hir:
Nyugi, ha nincs frame-vesztes, akkor minden adat ott van a gepen.
A rossz hir:
Kicsit meg kell dolgozni ahhoz az anyagot, hogy monitoron is jo legyen.
Deinterlace-elni kell.
Ha megvagod, visszajatszod kamerara, akkor mivel vegig interlaced Frame-jeid vannak, TV-n ugyan olyan jo lesz mint az eredeti. (A kamera ismet interlaced-et rogzitt, ...)
Ha viszont monitoron akarod nezni, pontosabban ha szamitogepen jatszod le, akkor bizony a felkepekbol egeszeket kell csinalnod.
--> www.100fps.com
en vegigprobaltam par modszert, szerintem nem erdemes 50fps-re menni, mert akkora bitrate kell hozza, hogy belepistulsz. (20 perc egy CD nem tul jo) Gondolom nem akarod tul kicsire lemeretezni, mert akkor meg teljes kepernyon mar nem olyan szep.
A virtualdub smart deinterlace filtere viszont eleg jo.
Ami ebben kellemetlen, a vagott anyagot le kell renderelned eloszor avi-ba (DV minosegben, ez jo nagy, kb 4GB/20perc), es aztan atzavarni a virtualdub-on (deinterlace, meretezes, kodolas) ez pedig jopar ora, de a vegen kapsz egy csinos kis CD meretu DivX file-t kb 50-55 perc videoval, ami eleg jo minosegu es eleg nagy felbontasu. Monitoron meg latszik kicsit hogy tomoritett (kodolt), de TV-n mar nem veszed eszre.
De ezt igazabol ki kell kiserletezni, kinek mi tetszik. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #122 üzenetére
Hogy tömörítés előtt renderelni kell-e, az attól függ, milyen progival dolgozik.
A Premierreben pl az idővonalról úgy lehet divx-et csinálni, hogy a progi még az effekteket is csak tömörítés közben csinálja meg.
Miért kellene 50 fps-t csinálni? Többletinfót nem hordoz, a mozgás nem lesz tőle kiegyenlítettebb, a ''villódzás''' ellen meg van más védelem. -
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #123 üzenetére
nem mondtam, hogy kell, sot azt mondom, hogy nem erdemes, mert annyival nem lesz szebb, konkretan, en nem latom, hogy szebb lenne.
Attol lesz egyebkent 50fps, ha ugy deinterlace-elsz, hogy minden felkepet egessze interpolalsz. Igy felkepes finomsagu mozgasokat kapsz, dupla fps-el. Elmeletileg tenyleg szebb, de en nem latom a kepen, viszont a kodolashoz szukseges bitrate-et eleg jol megdobja.
Az jo, ha a premierrben ugy lehet kodolni, de ennek elofeltetele, hogy eleg jol deinterlaceljen. (vagy a premmier, vagy a codec)
Nekem a DivX codec sajat deinterlace-e nem volt eleg jo, a StudioDV pedig nem csinal ilyet, igy en kodolas elott kulon csinalom. Igazabol akkor tudnam egybegyurni, ha a StudioDV mukodhetne frameserver-ken a virtualdub-nak, de iagazabol nem zavar az a parszor 4GB.
Villodzasnal mire gondolsz? Nekem nem villodzik semmi, csak a legfelso es legalso sor, de azokat levagom, 2-2 sort raadasul, igy kobban jon ki a legvegere. (720x576-->720x572) -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #124 üzenetére
Ez érdekes, amit az 50 fps-ről mondasz. Nem vagyok benne biztos, hogy a dolog így működik. A DivX pro a kimenő fájl kódolási paramétereire rákérdez, többek között a frémek számára is. De ha jól emlékszem, 30 a legtöbb.
A villódzás alatt azt értem, amiért a TV-nél bevezették a félképváltást, azaz a frissítési frekvenciát. ( 50 Hz-es képfrekinél egész képtartalommal túl drága lett volna anno a rendszer, meg kevés csatorna a TV adóknak)
TFT-nél nem zavaró a dolog, de CRT-nél el kell térnie a frémváltásnak a frissítéstől. Úgy saccolom - mert nem tudom - hogy a frissítési frekinek a frémváltás frekijének többszörösének kell lennie, és akkor nyugodtan maradhat a 25 fps. Legfellebb 1 frémet pl 2* vagy 3* nyomnak ki a moncsira. (50, 75 Hz)
A frém duplázást pedig butaság lenne fizikailag is megcsinálni, legfeljebb azt kell mondani a dekódernek, hogy jiscsoráz. -
Chapell
aktív tag
az AVI csak a ''keret''. Bizonyos esetekben télleg jó ha 1 fájlban van, viszont nálunk stúdióban több 10 gigás videóknál külön fájlban van a kép-hang, és DV digi kártya+Premiere alapból így kezeli. Egyébként el kéne felejteni a kivénhedt AVI-t már, ott a matroska...
''Csak állsz ott, vagy nézel is?''
-
shtml
őstag
Én csak mezei házi felhasználó vagyok, a stúdiótechnikát nem ismerem - biztos úgy van, ahogy írod. A topicban viszont arról volt szó, hogyan jön át a kép+hang a miniDV-kameráról. Nem stúdiókörülmények között, hanem sima házi felhasználáskor.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
shtml
őstag
''Most vettem egy ST Lab FW kártyát, kábellel, SW nélkül 3e+áfa volt kiskerben (mondjuk akciós volt).''
Hol vetted? Nekem jól jönne még egy FW-kártya a másik gépembe is, a 100-as hálókártyánál jóval gyorsabban össze tudnám kötni őket.A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #125 üzenetére
A divX-ben szerintem nem nagyonerdemes varialni az fps-t. 25 ala nem szabad menni, a 30-as NTSC-t pedig esetleg le lehet venni 25-re, hogy kevesebb helyet foglaljon.
Ugyanakkor meg lehet csinalni, hogy szetszeded az interlace-elt anyagot felkepekre. Ez ugye 25*2 --> 50fps. Ezutan a felkepekbol egeszeket interpolalva kapsz egy tenyleg szep mozgasu es jo minosegu 50fps videot. Interlace maradvanyoknak nyoma sincs, mivel minden felkeppbol csinal rendes kepet. Mas deinterlace modszereknel nem tudod 100%-ban garantalni, hogy nem marad semmi belole. (Amig egyben van az interlace-elt keped, mindig kerdes, hogy mit tekintesz interlace-hibanak es mi valos mozgas.) Ugyanakkor ez is elfogadhatoan minimalis hibaval mukodik.
A gond csak az az 50fps-el, hogy 50 frame-et kell dekodolnod, illetve 50-farme-re elegendo bitrate-et kell hasznalnod. --> nagyobb bitrate es gyorsabb gep kell.
Az en tapasztalatom szerint nem eri meg. -
Vident
csendes tag
Köszönöm mindenkettőtöknek a választ!
Most már azt hiszem látom a problémát, és az valóban a fél és egész képek közötti különbség. Csak nem tudtam, hogy digitális kamera esetében is így van ez, pedig gondolhattam volna. Ráadásul nem vagyok tisztában az interlaced és deinterlaced fogalmakkal.
Tehát az interlaced a teljes kép a non-interlaced pedig a félképekből álló film?
Egyébként Adobe Premier 6.0-val szedem be az anyagot. Kamerára nem tudom visszaírni, mert régi a kamera (Sony VX-1000) és nincs rajt DV-In, de mondjuk nem is szeretném kazettára visszaírni.
Hamarosan a másik problémámra is fény fog derülni...
Ugyanis épp az a helyzet, hogy a miniDV-re felvett anyaghoz elég közeli minőségben szeretném megörökíteni a dolgot CD-n.
Tehát szerintetek mi a legjobb mód? Sima számítógépes avi DivX, Xvid, vagy egyéb MPEG-4-es tömörítővel, vagy netán SVCD, ami Mpeg2-es?
SVCD-t Nero-val próbáltam írni, letöltöttem hozzá egy mpeg-2-es codec-et de mikor beteszek egy 720x576-os file-t vagy akármilyent, csak 480x576-ot ír ki rá!!
Szóval mivel tudnék SVCD-t írni, illetve jobb-e mondjuk a DivX?
Saját filmeket szeretnék raktározni, szóval elég ha fél óra fér rá a CD-re, csak a minőség ne nagyon romoljon.(Sajnos DVD-író egyelőre anyagi okok miatt nem elérhető)
Illetve néha VHS-re is ki szeretném írni, és ezzel kapcsolatban az a kérdésem, hogy ezek szerint ha összekötöm a videóval a gépet, lejátszom és átveszem az anyagot, az nem lesz ''csíkos'', azaz félképeket fog kiadni és lejátszva normális lesz a kép? Ez jó lenne.
OFF...hogy én mennyit tudok írni, meg még mennyit tudnék! Sorry ...ON
Akkor mi van, ha az avi filmet a gépről lejátszva TV-n nézem? Akkor sem lesz csíkos, csak monitoron az?
És most a deinterlace-elésről. Hogy is csináljam? Virtual Dub-al? Az ugye egy program. Vagy lehet Premier-el is? És akkor monitoron nézve is jó lesz?
Szóval ha az álmom ezek után teljesül és meg tudom vágni a jelenlegi gépemen a cuccot még több sok pénz befektetése nélkül és jó minőségben megőrizni valahogy, akkor boldog leszek!!!
Köszönöm az eddigi segítséget, és az elkövetkezendőket is!
Vident -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #130 üzenetére
Változatlanul nem értem teljesen tisztán.
Úgy tudom, a kamerából a pc-re importált dv avi fájl másodpercenkénti 25 teljes frémet tartalmaz. Nem félképeket. Ha exportálsz egy frémet, kapsz egy 720*576 képpont felbontású képet, a teljes képtartalommal.
A kazettán is így van rögzítve. Ha a kamerán lejátszod, a saját elektronikája már félképekre bontva, interlaced állapotban teszi ki az analóg csatira, mert a tv készüléknek 50 herzes (fél)képváltás kell. -
bitfarkas
őstag
Éppen fordítva. A non interlaced a nem félsoros eltolású verzió, tehát pc-re az kell.
Ha tv-n szeretnéd a cd-re rögzített filmet nézni, két lehetőséged van.
1. asztali dvd lejátszó, ami ismeri az svcd formátumot.
Ekkor célszerű az SVCD alkalmazása, ami 480*576 felbontású. Ne zavarjon a vízszintes felbontás kis mértéke, még így is sokkal jobb, mint a VHS. Ha ezt a pc-n pl. médiapl-el játszod le, a kép vízszintesen összenyomott, csak a teljes képernyős lejátszás ad normál képet. Szabvány svcd-vel kb 1 óra műsor rögzíthető a cd-re.
2. Pc-ről tv outos videokarival tv-re csatlakozva.
Ekkor bármely olyan tömörítési verzió járható, aminek a kodekje a gépeden van. Itt nem kötnek a szabvány kódolási beállítások sem, amik az asztali lejátszónál. Tehát jóval nagyobb bitrátával tömöríthetsz svcd-nél, mint amit az asztali lejátszók kérnek. Persze ennek nagyobb lesz a helyigénye. DivX-nél is egy magas bitrátájú tömörítésnél tökéletes kép érhető el a tv-n, de ekkor 30-40 perc fér rá egy cd-re.
Ha analóg videora játszol át a dv kameráról, ott ''tökéletes'' a minőség, már amennyire egy vhs jó lehet. (Gondolom a dv-t a tv-n lejátszva nem látod most sem a csíkozást)
Mpeg kódolásra a Tmpgenc-etr javasolom.
Ha neked ennyi kell a boldogsághoz, örülhetsz, mert sikerül megcsinálnod. -
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #136 üzenetére
- 25 fps - igen
- a kamera interlaced-et vesz fel (legalabbis az enyem, D8, Sony DCR-TRV-240E)
(mondjuk ezen mar tobben duhongtunk, hogy a kamera miert nem tud
non-interlaced jelet rogziteni, tenyleg megcsinalhatna a felkepesitest
az analog kimenetek elott)
- PC-re bejatszva 25 fps, teljes frame, de felkepekbol van osszerakva
==> vizszintes mozgasoknal pocsek a kep
==> deinterlace
1. - felkepekre bontatod a geppel, igy megkapod 50fps-ben a felkepeket
- interpolalsz minden kepet --> felkep felbontasu mozgasok egesz kepen, 50fps
- nem mindegy, hogy idoben a paros vagy a paratlan sorok a korabbiak
(PAL rendszer definialja), ugy kell a felkepket sorrendezni
- elonyoket es hatranyokat mar irtam
2. - siman ossze-''blur''-olja --> tipikusan baromi szellemkepes az eredmeny
(igy dolgozhat a media player 8, remes, hogy milyen szellemkepet gyart,
ha interlaced-anyagot kap bemenetnek. beleraktak egy deinterlace-elo
algoritmust, csak eppen egy rettento rosszat)
3. - motion map detection
adott treshold ertekkel elemzi a kepet, megnezi a fureszfogakat, vizszintes
mozgasokat es csak ott deinterlace-el, mashol viszont megtartja a teljes kep
informaciot
- nem 100%-os modszer,
4. ....
tenyleg ha tudsz nezz korul a http://www/100fps.com -on, vannak jo leirasok, peldak, szerintem amit ott latsz, az eleg a temahoz. -
almapaprika
csendes tag
En is sajat video-kat archivalok CD-re.
Csak kindulasi pontnak.
(deinterlace utan)
video:
720x576 -- crop--> 720x572 --resize--> 544x432
1550-es bitrate-el kodolok, 2 menetben,
low motion codec, 0,25 beallitassal, max key frame intervall 125(-250-ig),
treshold 15%(10%)
hang:
jol ossze kell tomoriteni, esetleg mp3 96kb/s ha van codec-ed
ezek eleg jo eredmenyt adnak, de ezt neked kell kikiserletezned, hogy neked mi eleg jo.
Egyet ne felejts el, a monitor azt is megmutatja, amit egy TV-n sosem fogsz latni.
Egyebkent talan az MPEG-4 jobb lenne, de joval nagyobb a helyigenye. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #139 üzenetére
Áruld már el, egy ilyen teljes menet mennyi idő alatt fut le nálad és milyen hardveren? (ugyanis hardvercserén töröm a fejem) Én egyébként DVD-re archiválok, anyagól függően fix 8M, vagy változó, max 6 M bitrátával.
-
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #140 üzenetére
Ha jol tudom a teljes DV minosegu anyag 6M bitrate-el elrakhato szepen, nem erdemes codec-ekkel nagyon torodni., barmilyen DV codec-nek ezt tudnia kell.
DVD-re archivalni nagyon jo (lenne).
Ha DVD-re archivalsz, az egesz dolog kodolas resze targytalan, igazabol csak az effect-eket kell renderelni, tobbi csak copy. (A Capture full DV quality eseten valoszinuleg szinten 6M-et hasznal)
Egyebkent nalam egy ilyen komplett kor 1 ora anyag eseten:
- rendereles: gyorsan megvan, vagasmennyisegtol fuggoen
(csak akkor sok, ha a teljes anyagon valtoztatni kell fenyerot, szinerosseget, ...)
- deinterlace + meretezes + kodolas: kb 2x4.5 ora (2 menet)
(ha meg egyeb filtereket pakolok bele, akkor persze lehet tobb is)
Athlon XP 1700
(minek gyorsabb, ez mindenre eleg, jatszani nem jatszom, a kodolas meg ugyis egy ejszaka ) -
bitfarkas
őstag
A Tmpgenc egy elég jó minőségű tömörítőprogi, én csak néha használom a W98 4 GB (DVavi fájl) méretkorlátja miatt. A premierre saját kódolójával dolgozom, ami elég széles határok között paraméterezhető, és az asztali DVD-k is elég rugalmasak e tekintetben.
Tehát az idővonalon a megvágott darabokból álló, kijelölt effekteket, feliratokat tartalmazó (lényegében még nem kész) filmre, ami akár 20 MB is lehet, ráengedem a kódolót, a progi a feladatokat a kódolással egy menetben elkészíti és a végén ott a kész Mpeg2 file.
Szinte mindegy, hogy hanggal multiplexelt-e, mert a Dvd image készítő progik általában ezt is, meg a külön hangfájlos változatot is megeszik.
Hogy mire érdemes archiválni, azt az anyag jellege dönti el. Ha később is fel akarsz a filmből részeket használni, azt célszerű eredeti formában eltenni, tehát visszaírni kazira. Ez árban drágább, mint a DVD, és nehezebben is kezelhető.
Ha meg nézegetni akarod, meg ''büszkélkedni vele'' akkor messze jobb a dvd, mert a bekábelezett lejátszó a tv alatt kéznél van, beletekerhetsz a filmbe, ha részletes menüt csináltál azonnal a kívánt részre ugorhatsz, stb. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #142 üzenetére
Azon tökölök, hogy P4 legyen-e, vagy 2,5+ Barton. A P4 állítólag videora optimalizált utasításkészletű, de összességében 40 rugóval többen van. Most egy 1 gigás Athlonom van, de ezzel egy óra mpeg2 a premierre-ből kb 5 óra. A DivX gorsabb, annak elég 2,5- 3 óra a tömörítéshez.
-
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #142 üzenetére
Ha DVD-re archivalsz, az egesz dolog kodolas resze targytalan, igazabol csak az effect-eket kell renderelni, tobbi csak copy. (A Capture full DV quality eseten valoszinuleg szinten 6M-et hasznal)
Nem, a DV avi-ból Mpeg2-be kell tömöríteni. A Dv Avi egy mindössze ötszörös tömörítésű anyag. -
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #148 üzenetére
3,6 MByte/s, tehát Kb 29 Mbit/sec.
-
bitfarkas
őstag
válasz almapaprika #148 üzenetére
Jobb persze, hogy nem lesz a kazira visszaírt jel, de nem is rontom le a fentebbi bitrátát az ötödére.
A DV avi ráadásul teljes frémes tömörítés, az Mpeg pedig kulcsfrémes. Azaz általában egy Gop-ban a 12-ből csak 1 teljes (I)frém van, amit csak lazán tömörítenek, a közbenső (a kulcsfrémhez viszonyított módosítást tartalmazó B, és P) frémek tömörítése keményebb, ezzel is spórolnak a sávszélességen.
Ha monitoron megnézed az eredeti dv avi fájlt meg az Mpeget, jelentős külömbség észlelhető, különösen a fényerő átfogásban és a kis részletekben. Ezekkel virmanol ugyanis leginkább az Mpeg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest