- Canon EOS DSLR topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Akár 368 TB-nyi NVMe SSD-t is pakolhatunk a Western Digital "kofferébe"
- Androidos tablet topic
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- MILC felhasználók szakmai topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
Hirdetés
-
Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
ma A specifikáció megegyezik a Pura 70 Pro+-éval, de nagyobb akku, kétirányú műholdas kommunikáció és egyedi kameraszett egészíti ki.
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
almapaprika
csendes tag
Nem akarlak megbantani, de en is felteszema kerdest.
Miert van az, hogy sokan csak belefirkalnak a forumba, s technikailag nem teljesen tudjak mirol beszelnek. Ehhez kultura kell.
Ha nem hasznaltam volna USB-t egy olyan kameranal, amelyik memoriakartyat csak hirbol latott, (ugyanis nincs benne) akkor valoszinuleg nem irtam volna le.
Tehat megegyszer. Vannak olyan kamerak, amelyekben nincs memoriakartya, van USB interface-uk, es szepen at is tudod jatszani USB-n akar a teljes szalagot. Csokkentett felbontasban.
Hogy konkret legyek, pld. s Sony DCR TRV-240E D8-as kameraja ilyen.
Egyebkent pedig okosok sok forumon leirtak mar, hogy az USB es a FireWire kozott nem csak a sebessegszabvanyokban van kulonbseg, hanem masban is. -
almapaprika
csendes tag
válasz agrarfiatal #50 üzenetére
Bocs, hogy kozbekotyogok.
Szerintem ha az utazas es a garnacia nem jelent problemat, akkor nezz korul Ausztriaban vagy Nemetorszagban internetes uzletekben.
sajat tapasztalat: egy kinti 850 EUR-os bolti aru (MediaMarkt kint, ami arban mast jelent mint itthon, ott tenyleg jo araik vannak) kamerahoz hozza lehet jutni 750-ert ugy, hogy szemelyesen atveheted (nincs a postazassal riziko, illetve csomagkuldesi koltseg)
Szoval ha ismerossel el tudod intezni, es nem felsz, hogy egy eevn belul tonkremegy, akkor erdemes megnezni. -
almapaprika
csendes tag
Irtatok programokrol is.
En a Pinnacle Studio DV-t ismerem.
- vannak gyengei
- messze nem olyan profi mint az Adobe
- csak Windows alatt van
DE:
- egyszeru a hasznalata
- konnyu vele dolgozni
- eddig nem nagyon volt olyan, amit ne tudtam volna megcsinalni,
illetve csak egy, nem tudtam tetszoleges vonalas rajzot rarakni a kep fole
(nyilacska ami mutatja mit kell nezni), de karakteresen meg lehetett oldani.
- preview minosegben (kozepes minoseg 1.5GB 1 ora) lehet szepen szerkeszteni,
csak a kesz anyaghoz kello reszt veszi ujra a kamerarol
==> egyszerre tobb anyagot is tudsz szerkeszteni, anelkul, hogy telepakolnad
a vincseszteredet.
Szerintem kezdoknek teljesen jo, legalabb megtanulja az ember, hogy mi kell neki, es ha komolyabbat akar, celzottan tud valogatni a progik kozott. -
almapaprika
csendes tag
Lenne meg par kerdesem a felbontasokhoz.
Ugye egy DV anyag kb 520 sor, egy D8-as kicsit kevesebb, ugy 500 korul. Ha viszont bejatszom gepre, akkor 720x576-ba kerul az anyag. --> mi tortenik itt pontosan? Hol tortenik itt egy mintavetelezes? Gondolom a kamera rogziti mar igy nem?
Ha a kamera 720x576-ot rogzit, akkor miert maradnak az 500 koruli sorfelbontasnal?
Ha nem csinalsz fenykepet, csak filmezel, akkor nem is erdemes nagyobb CCD-s gepet venni, mert ugyis csak 400.000 pixel dolgozik effektiven? Szoval jobb/elesebb lesz a kep (mondjuk egy viszonlag gyorsan mozgo tema eseten) ha nagyobb CCD-d van vagy nem?
Aztan az interlaced-ugy, ugye interlaced-jelet kapok a kameratol, ami aztan a monitoron elvezhetetlenul ronda lesz. Ha van valkinek erdekes megosztando tapasztalata az erdekelne. En a virtualdub smart deinterlace plugin-jet hasznalom, eleg jo, illetve amit jobbat talatam az 50fps-t gyartana a 25-bol es az mar sok a kodolashoz ha divX keszul belole.
Miert hiszem ugy, hogy a szamitogeprol a kamerara visszajatszott megvagott anyag megsem egeszen olyan mint az eredeti szalagon levo? Van meg valami SW-es codec ami megdolgozza az anyagot ha beveszek egy filmet kamerarol, aztan vissza szalagra? -
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #97 üzenetére
Csak halkan jegyzem meg, hogy a 4GB filemaeret nem is mindig zavaro.
En most is kisebb egysegekbe renderelem le a megvagott hazi videokat, es csak a kodolas elott fuzom ossze a reszeket (vdub).
Ha talalok meg benne valami hibat a rendereles utan, akkor csak azt a reszt kell ujrarenderelni. Ez tipikusan harmadannyi / negyedannyi ido egy 1 oras anyagnal, attol fuggoen, hanyfele osztom fel. Az egyetlen korlat, hogy egy elsotetulo atmenetnel kell elvagni. -
almapaprika
csendes tag
Kosz, kicsit vilagosodott a helyzet.
Azt is tudod, hogy a PAL rendszer mennyit hasznal tenylegesen kepatvitelre? (oszlop es sor), ha jol emlekszem, nem a teljes savszelesseget, valahol mennek meg kisero infok.
Ugye ha 720x576-ot szeretnek kodolni DivX-el, akkor ehhez tul nagy bitrate kellene.
--> kicsit kisebbre kell venni, hogy egy kb 1500-as bitrate-el jo minosegu kodolast erhessunk el. (kb igy jon ki egy kb 50-55 perc/CD jo hangkkodolassal)
Szoval mennyire celszeru ujrameretezni a kepet, hogy TV-n ugyan olyan jo legyen mint az eredeti. (Az en eddigi tapasztalati ertekeim azok valahol 512x416 es 560x448 korul vannak.) -
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #100 üzenetére
Hol deinterlace-elsz, ha divX-et csinalsz? A Premier tudja?
En ket ok miatt nem direkt a Studio-bol keszitem a divX-et.
- nagy felbontashoz tul nagy bitrate kellene
- a divX sajat belso deinterlace-e (legalabbis a free valtozatban levo)
eleg gyengus
Szoval le kell gyartatnom egyszer a Studio-val a renderelt avi-t, hogy aztan abbol tudjak dolgozni.
A szalag tenyleg nem gond, nekem meg sosem volt 4GB kozeli darabom egyben, ez 20 perc lenne egyben olyan resz nelkul, ahol eredeti marad az anyag. -
almapaprika
csendes tag
az egyszerubb kartyaknal nincs is kabel, es igy jarsz jobban.
Ha atnezel par arlistat, rajossz, hogy 2-3e Ft (netto) -ert ugyan olyan jo kis kabelt kapsz mint duplaannyiert, tipikusan nem ott, ahol 4e Ft korul megkapod a kartyat.
Szoval jopar ezrest meg lehet takaritani ha korulnezel.
(Ok, ha 3 meterre akarod vinni a geptol a kamerat, vagy ha kombinalt USB es FireWire kartya kell, vagy egyeb extrak, akkor tobb, de a celnak megfelelo cuccot ossze tudod rakni jo olcson.) -
almapaprika
csendes tag
A jo hir:
Nyugi, ha nincs frame-vesztes, akkor minden adat ott van a gepen.
A rossz hir:
Kicsit meg kell dolgozni ahhoz az anyagot, hogy monitoron is jo legyen.
Deinterlace-elni kell.
Ha megvagod, visszajatszod kamerara, akkor mivel vegig interlaced Frame-jeid vannak, TV-n ugyan olyan jo lesz mint az eredeti. (A kamera ismet interlaced-et rogzitt, ...)
Ha viszont monitoron akarod nezni, pontosabban ha szamitogepen jatszod le, akkor bizony a felkepekbol egeszeket kell csinalnod.
--> www.100fps.com
en vegigprobaltam par modszert, szerintem nem erdemes 50fps-re menni, mert akkora bitrate kell hozza, hogy belepistulsz. (20 perc egy CD nem tul jo) Gondolom nem akarod tul kicsire lemeretezni, mert akkor meg teljes kepernyon mar nem olyan szep.
A virtualdub smart deinterlace filtere viszont eleg jo.
Ami ebben kellemetlen, a vagott anyagot le kell renderelned eloszor avi-ba (DV minosegben, ez jo nagy, kb 4GB/20perc), es aztan atzavarni a virtualdub-on (deinterlace, meretezes, kodolas) ez pedig jopar ora, de a vegen kapsz egy csinos kis CD meretu DivX file-t kb 50-55 perc videoval, ami eleg jo minosegu es eleg nagy felbontasu. Monitoron meg latszik kicsit hogy tomoritett (kodolt), de TV-n mar nem veszed eszre.
De ezt igazabol ki kell kiserletezni, kinek mi tetszik. -
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #123 üzenetére
nem mondtam, hogy kell, sot azt mondom, hogy nem erdemes, mert annyival nem lesz szebb, konkretan, en nem latom, hogy szebb lenne.
Attol lesz egyebkent 50fps, ha ugy deinterlace-elsz, hogy minden felkepet egessze interpolalsz. Igy felkepes finomsagu mozgasokat kapsz, dupla fps-el. Elmeletileg tenyleg szebb, de en nem latom a kepen, viszont a kodolashoz szukseges bitrate-et eleg jol megdobja.
Az jo, ha a premierrben ugy lehet kodolni, de ennek elofeltetele, hogy eleg jol deinterlaceljen. (vagy a premmier, vagy a codec)
Nekem a DivX codec sajat deinterlace-e nem volt eleg jo, a StudioDV pedig nem csinal ilyet, igy en kodolas elott kulon csinalom. Igazabol akkor tudnam egybegyurni, ha a StudioDV mukodhetne frameserver-ken a virtualdub-nak, de iagazabol nem zavar az a parszor 4GB.
Villodzasnal mire gondolsz? Nekem nem villodzik semmi, csak a legfelso es legalso sor, de azokat levagom, 2-2 sort raadasul, igy kobban jon ki a legvegere. (720x576-->720x572) -
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #125 üzenetére
A divX-ben szerintem nem nagyonerdemes varialni az fps-t. 25 ala nem szabad menni, a 30-as NTSC-t pedig esetleg le lehet venni 25-re, hogy kevesebb helyet foglaljon.
Ugyanakkor meg lehet csinalni, hogy szetszeded az interlace-elt anyagot felkepekre. Ez ugye 25*2 --> 50fps. Ezutan a felkepekbol egeszeket interpolalva kapsz egy tenyleg szep mozgasu es jo minosegu 50fps videot. Interlace maradvanyoknak nyoma sincs, mivel minden felkeppbol csinal rendes kepet. Mas deinterlace modszereknel nem tudod 100%-ban garantalni, hogy nem marad semmi belole. (Amig egyben van az interlace-elt keped, mindig kerdes, hogy mit tekintesz interlace-hibanak es mi valos mozgas.) Ugyanakkor ez is elfogadhatoan minimalis hibaval mukodik.
A gond csak az az 50fps-el, hogy 50 frame-et kell dekodolnod, illetve 50-farme-re elegendo bitrate-et kell hasznalnod. --> nagyobb bitrate es gyorsabb gep kell.
Az en tapasztalatom szerint nem eri meg. -
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #136 üzenetére
- 25 fps - igen
- a kamera interlaced-et vesz fel (legalabbis az enyem, D8, Sony DCR-TRV-240E)
(mondjuk ezen mar tobben duhongtunk, hogy a kamera miert nem tud
non-interlaced jelet rogziteni, tenyleg megcsinalhatna a felkepesitest
az analog kimenetek elott)
- PC-re bejatszva 25 fps, teljes frame, de felkepekbol van osszerakva
==> vizszintes mozgasoknal pocsek a kep
==> deinterlace
1. - felkepekre bontatod a geppel, igy megkapod 50fps-ben a felkepeket
- interpolalsz minden kepet --> felkep felbontasu mozgasok egesz kepen, 50fps
- nem mindegy, hogy idoben a paros vagy a paratlan sorok a korabbiak
(PAL rendszer definialja), ugy kell a felkepket sorrendezni
- elonyoket es hatranyokat mar irtam
2. - siman ossze-''blur''-olja --> tipikusan baromi szellemkepes az eredmeny
(igy dolgozhat a media player 8, remes, hogy milyen szellemkepet gyart,
ha interlaced-anyagot kap bemenetnek. beleraktak egy deinterlace-elo
algoritmust, csak eppen egy rettento rosszat)
3. - motion map detection
adott treshold ertekkel elemzi a kepet, megnezi a fureszfogakat, vizszintes
mozgasokat es csak ott deinterlace-el, mashol viszont megtartja a teljes kep
informaciot
- nem 100%-os modszer,
4. ....
tenyleg ha tudsz nezz korul a http://www/100fps.com -on, vannak jo leirasok, peldak, szerintem amit ott latsz, az eleg a temahoz. -
almapaprika
csendes tag
En is sajat video-kat archivalok CD-re.
Csak kindulasi pontnak.
(deinterlace utan)
video:
720x576 -- crop--> 720x572 --resize--> 544x432
1550-es bitrate-el kodolok, 2 menetben,
low motion codec, 0,25 beallitassal, max key frame intervall 125(-250-ig),
treshold 15%(10%)
hang:
jol ossze kell tomoriteni, esetleg mp3 96kb/s ha van codec-ed
ezek eleg jo eredmenyt adnak, de ezt neked kell kikiserletezned, hogy neked mi eleg jo.
Egyet ne felejts el, a monitor azt is megmutatja, amit egy TV-n sosem fogsz latni.
Egyebkent talan az MPEG-4 jobb lenne, de joval nagyobb a helyigenye. -
almapaprika
csendes tag
válasz bitfarkas #140 üzenetére
Ha jol tudom a teljes DV minosegu anyag 6M bitrate-el elrakhato szepen, nem erdemes codec-ekkel nagyon torodni., barmilyen DV codec-nek ezt tudnia kell.
DVD-re archivalni nagyon jo (lenne).
Ha DVD-re archivalsz, az egesz dolog kodolas resze targytalan, igazabol csak az effect-eket kell renderelni, tobbi csak copy. (A Capture full DV quality eseten valoszinuleg szinten 6M-et hasznal)
Egyebkent nalam egy ilyen komplett kor 1 ora anyag eseten:
- rendereles: gyorsan megvan, vagasmennyisegtol fuggoen
(csak akkor sok, ha a teljes anyagon valtoztatni kell fenyerot, szinerosseget, ...)
- deinterlace + meretezes + kodolas: kb 2x4.5 ora (2 menet)
(ha meg egyeb filtereket pakolok bele, akkor persze lehet tobb is)
Athlon XP 1700
(minek gyorsabb, ez mindenre eleg, jatszani nem jatszom, a kodolas meg ugyis egy ejszaka ) -
almapaprika
csendes tag
Szerintem ha a szerzo nem tett volna mast, csak a neten utananez, akkor nem irt volna le ilyen fel-igazsagokat. (fel-baromsaggal keverve) Azert harmonla joval tobb lehetosege van az embernek.
Arrol nem is beszelve, hogy realtime-ban deinterlacelni enyhen szolva is felesleges eroforraspocsekolas, es nem vagyok meggyozodve, hogy egy kozepes gep eroforrassa eleg is lenne egy jobb minosegu dologra. -
almapaprika
csendes tag
válasz <Adamsky> #160 üzenetére
A beallitasokat most nem tudom fejbol, de kb:
- frame and field differencing
- use cubic for interpolation
- motion map denoising
- motion treshold 10
- scene change treshold 30
Ahogy latom, te az avisynth-ben deinterlace-eltel.
Ennel varhatoan jobb lesz a smart deinterlace.
Ha mar 50 fps-t akarsz, akkor is az avisynth-et csak eppen szetszedesre hasznaldt (clip.SeparateFields()), igy egy felkepekbol allo stream a bemeneted a vdub-nak, es a vdub-hoz van egy deinterlace smooth filter, amely megcsinalja a teljes keppe alakitast a felkepekbol.
Ha jol emlekszem inkabb azt irtam, hogy szerintem nem erdemes 50fps-re menni. Jobb lesz a deinterlace-eles, de lenyegesen nagyobb bitrate kell utana a tarolasahoz, a kepenkent kisebb delta kepenkent kisebb helyigenye nem kompenzalja a dupla kepszamot. 1600-as bitrate-nel SZEMBETUNO volt a minosegbeli kulonbseg.
Egyebkent 640x464-hez eleg magas frame rate kell., szerintem 1800 alatt mindenkeppen latni fogsz kockasodast itt-ott, en ezert mentem meg lejebb, mert 1550-nel nem akartam tobbet aldozni a celra. (Van egy kis bitrate szamolo progi, de celszeru jocskan rahagyni. Amit mond az eleg, ha nem keresed a hibakat, vagy 2 meterrol nezed a monitort, .... Ha tenyleg jot akarsz, szamolj ra.) -
almapaprika
csendes tag
válasz almapaprika #166 üzenetére
Bocs, nem eleg magas frame rate, hanem eleg magas bitrate kell
-
almapaprika
csendes tag
válasz <Adamsky> #170 üzenetére
Hat, nekem eleg jok a kepek.
Mondjuk latni kellene a kepet, ha valami egeszen kulonos, akkor lehet vele gond, bar nalam sokfelet jol megcsinalt.
Azert ird a kep melle majd, hogy mi minden tortent meg vele a deinterlace-en kivul (elotte gondolom/remelem semmi), es milyen bitrate-el kodoltad.
No meg ird melle, mire kell figyelni a kepen, melyik reszlet, ... -
almapaprika
csendes tag
válasz <Adamsky> #172 üzenetére
Hello!
Hm
Ez tenyleg nem pont az aminek lennie kellene.
1. kozben megneztem pontosan a beallitasaimat, schene change treshold 70
es esetleg probald meg a compare color chanel-el.
egyebkent ennel jobbat kell kihozni belole
Hasznos a show motion ereas only, frame-enkent lepkedve megnezheted,
hogy a kep melyik teruletein fog dolgozni. Igy tudod tesztelgetni a beallitasokat.
2. a blend kicsit blur-olja a kepet, szellemkepesit (viszont kevesbe lepcsosit)
1 es 2 ele nem kell egyaltalan avisynth, vdub append avi segment
3. valami nem stimmelt az avisynth script-el, nem szedte szet a kepet. A vdub-ban input-kent egy lapitott kepet (felkep sorokbol allo kepet) kell latnod.
avisynthfile.avs:
clip = ... + ...
clip.SeparateFields()
vdub-ban open avisynthfile.avs
4. Na ja, kepminosegben verhetetlen, de mi lesz belole mire lekodolod. (filemeret vagy kepminoseg)
Csak Media Player 8-al neztem, annal jobbak lesznek (a deinterlace-t illetoen).
A kedvencem egy lapozos vagas (ugy lehajlik a kep egyik sarka), itt eredetile 1/4 kepnyi interlace csikok vannak, rendberakja.
Most sajna csak kesz videom van keznel, majd ha legkozelebb dolgozom ilyesmivel kuldok mintat (eredeti + deinterlace). Sajnos ez nem mostanaban lesz. -
almapaprika
csendes tag
válasz <Adamsky> #172 üzenetére
Bocs, most latom, volt meg egy resize is a deinterlace elott.
Felejtsed el!!!
Atmeretezni csak deinterlace utan!!!
A Bob os szurod is pocsek eredmenyt adott volna, ha elotte meretezed at.
Atmeretezes mar osszemossa a sorokat, attol kezdve a deinterlace-nek semmi ertelme.
Tehat:
- legelsonek deinterlace
- crop (felso es also (egy)ket sort le kell szedni) --> 720x572
ezutan mar rendes frame-jeid vannak, azt csinalsz amit akarsz.
Ez igaz minden deinterlace modszerre. -
almapaprika
csendes tag
válasz <Adamsky> #176 üzenetére
Hello!
ez igaz, 25fps az nem 50fps. Ezt neked kell eldontened, hogy milyen kepmeret/kepminoseg/filemeret harmast szeretnel a vegere.
No es milyen tavolsagbol nezed filmeknek a monitort. (20cm, 0.5m, 1m, 2m)
Mindenesetre itt mar nem az interlace adja a problemat, hanem egy gyors 25fps-es mozgas monitoron nezve esetleg meg ugrik ha nagyon figyelsz.
Igazabol a minosegjavito dolgokkal probalkozgattam, de nem igazan jottek be. Mondjuk sok idot nem is toltottem vele. A D8-as rol jovo jel eleg tiszta ahhoz, hogy egy denoise ne javitson rajta sokat, a sharpen-el meg vigyazni kell, mert az osszhatas a vegen altalaban rosszabb lesz. Probalkoztam egy denoise msharpen parossal. Ez a sharpen rajzfilmekre keszult, el-detektalast csinal, es csak a felismert eleket elesiti. Van ertelme, mert a zajt nem erositi (vagy kevesbe) mint az altalanos elesito algoritmusok.
Ha kiprobaltal valamit, ami jo lett, ird meg!
Új hozzászólás Aktív témák
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független 2026. 01.18. Telekom garancia akku 100%
- HUAWEI Band 8 aktivitásmérő (fekete), keveset használt, karcmentes kijelző
- 96GB (2x48GB) Crucial Pro DDR5 kit/ új, bontatlan/