Hirdetés
- Lip-Bu Tan az Intel új elnök-vezérigazgatója
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- PCI Express 6.0-s SSD-t demonstrált a Micron és az Astera Labs
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- A kínai routerek mellőzését kéri az amerikai kongresszusi bizottság
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Hobby elektronika
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
válasz
whitezo88 #70134 üzenetére
Helyette pedig szívatod a környezeted, ügyes, roppant ügyes...
"és hogy 0.000000000001%-kal tisztább legyen BP levegője és ennyivel csökkentse a rákos kockázatokat."
Nocsak, mostmár szagértők is lettünk hirtelen és pontos mérésünk van a károsanyag- kibocsátás mértékét illetően? Egyébként teljesen mindegy, hogy 10, 1, 0.1 vagy az általad mért és hatósági tanúsítvánnyal igazolt "0.000000000001%", ha mindenki így gondolkodna, akkor már harapni lehetne a NOx-ot és társait a levegőben. Remélem a kiherélt sz@rodat is ennek megfelelően csak magánterületen járatod és nem kényszeríted a lakosság többi részét arra, hogy a te önzőséged inhalálja be nap, mint nap. Te és a hozzád hasonlók, undorító emberek vagytok, hányni tudok tőletek. Én pedig azt "szarom le", hogy mit gondolsz a véleményemről. (Gondolom mire elküldöm, a fele vagy egésze már úgyis ki lesz cenzúrázva).
-
KAMELOT
titán
válasz
whitezo88 #63454 üzenetére
Amikor azt mondta nekem a szerelő, hogy olyan 8-9000eu kéne, hogy rendben legyen, akkor elgondolkodtam, hogy meg e éri egy 2004 kocsit felújítani. Arra jutottam, hogy egy jobb állapotban lévő fiatalabb kocsi cska pár 1000-el drágább, akkor még jobban is jövök ki.
20 éves kocsiba ennyit tenni, értelmetlen. Olyan 3000eu vehette. -
vedini
őstag
válasz
whitezo88 #61511 üzenetére
Igen engem láttál
Chrys_ : Nekem kb akkor esett már le, hogy nem oké amikor már elég sokat kellett volna visszatolatni, így végig vergődtem a földútét
CharlieDrop: nah ha majd lesz szerencsém kölcsönkérni egy dragy-t akkor 0-100, 0-200, 100-200 valamelyike biztos fényt derít rá, ha meg hibahatáron belüli a különbség akkor meg oly mindegy
Mosás után is a front kamera olyan sajnos mint a lámpa búra meg a szélvédő, szerintetek lehet valamit kezdeni vele
, tiszta szemcsés már a üveg/plexi nem tudom épp mi védi a lencsét
Első engine detailing képei... elég pepecselős meló, a motorház szigetelésen kell majd még dolgozni, valszeg egy kárpittisztító kell, így csak sima porszívózást kapott és áttöröltem mikronszálassal, élőben picit azért jobban néz ki.
-
tasiadam
veterán
válasz
whitezo88 #60677 üzenetére
Ha lenne 1m-ért elektromos seggrakéta vagy plugin hybrid, azt venne mindenki városba. Én is megtenném, hogy kimegyek a M0-son kívülre, és bejárok egy elektromossal dolgozni. Az E39 meg maradna továbbra is utazónak. Csak mivel belvároshoz közel vagyok, annyi idő eljutni tömegközzel a munkahelyem, mint a balatonra.
-
tasiadam
veterán
válasz
whitezo88 #60673 üzenetére
Sokkal többet érnének el azzal ha azt mondanák, hogy a körúton belülre csak az mehet, aki ott lakik, vagy aktuális legmagasabb -1 az euro "értéke". Pl a belvárosi kerületekbe, erzsébetváros, az mehet be aki ott lakik, vagy rokonhoz max. (Beléptetőkapuval mondjuk az utcában). De persze boldog boldogtalan oda jár megmutatni a sportos 318i-t, mélynyomóval.
Meg a P+R hiánya is fájó. De ez megmutatkozik Békásmegyeren, ahol bejönnek a megállóig autokával, lerakják és HÉV-eznek befele.
Rengeteg módon lehetne szépíteni a várost ha a rossz levegőre panaszkodnak. Az tény, hogy itt az üllőin is pusztulat mennyi por és füst van. Tegnap töröltem le a fehér asztalt, már szürke. A metrópótló millio km-es BKV buszok persze hegyilevegőt eregetnek.
Jó az ambíció és az elképzelés, csak a megvalósítás lesz szar. -
BeZol
őstag
válasz
whitezo88 #60360 üzenetére
Ne is mondd, hétvégén tesztvezettem egy suzuki sx4 s-crosst. Mivel itt van a szokásos útvonalom mellett a márkakereskedés, ezért az értékesítő megengedte h elguruljunk vele a lakásunkig (jó sok fekvőrendőrön át, amiken egyébként tök jól átment), majd vissza, és ez az útvonal 2/3 részben megegyezik a korábbi munkábajárós útvonalammal, csak ugye oda-vissza lett, szóval munkábajárós útvonal 1,5szeresének mondhatnám (5,5km * 1,5).
Elindulás után 2 sarokkal nulláztuk a fogyasztást.
1.4-es turbós hibrid 130 lóerővel és kb. 1250kg volt ez a verzió (automata fwd)Előtte ecsetelte h 6.5-7l/100km, nagy dugóban max. 7.5liter/100km a fogyasztás és h ő is ilyen rövidebb távokon jár és h ez ennyi.
Hát 10.7l/100km lett
(ami a végén csorgott le ennyire, egyébként 11+-t mutatott és nem tapostam meg neki csak 1szer állóról 60ig).
Persze az egész el lett annyival intézve, hogy még bejáratós a kocsi és azért eszik ennyit.Rokonságban is van egy ilyen (csak manuális váltóval), és náluk sem eszik ennyit a kocsi, de nem is mennek az én rövid szakaszomon!
5GT 3liter biturbó diesel 313+ lóeró 1905+kg automata rwd 10,3literből megoldja ugyanezt a szakaszt (lemértem direkt, mert lakás-meló 8.3l/100km egyébként) úúúúúúúúgy, hogy 300méteren belül ömlik rám a hideg és érzem h a felforrt kocsiba beülve pont mire ömlene rólam a víz már hűl is vissza minden.
Na a suzukiban (ami szintén tűző napon állt előtte) 2km után sem jött még annyira hűvös levegő + éreztem h enyhén folyamatosan izzadok... (és nem stresszeltem)
Ez a tipikus papíron minden ugyanúgy adott, aztán a való életben meg nem hozza azt amit kéne, mert más a színvonal...
-
Drago1
tag
válasz
whitezo88 #60207 üzenetére
Alvázszám szerint lett rendelve minden gyári, hogy rendelsz félre? A kérdés hajtókar csapágy és főtengely csapágyat is cserélik és hogy jó e a Kolbenschmitd márka köszi.
Szereplést szakember végzi, gyári alkatrészeket nagykeráron szerzem évek óta, utángyártott alkatrészeket is olcsón hozzá jutok. Lényeges a különbség árban ha én szerzem, mint a szerelő, aki évek óta a család barátja a szomszéd utcában nagy korszerű műhellyel. Ez már a 3. Lánccsere lesz. Csak most a csapágyakat is szeretném, mert ez az n45b16 motor a BMW szégyene és szeretnénk ha még menne, mert ez a suli járat évek óta. -
válasz
whitezo88 #60149 üzenetére
+1 Nem opció a bicikli sem páromnak, sem nekem, 15 illetve 18km autóval a munkahely, olyan iroda, ahova nem ülhetek be biciklis cuccban izzadtan, nincs zuhanyzó, stb.
A tömegközlekedés innen reggel és délután is katasztrófa, csak az első nagy csomópontba bejutni 25 perc, onnan neki legalább 30 perc a busz, és még sétálnia kell 10 percet utána, nekem 1 óra és szintén plusz 10 perc séta hegynek fel. Autóval mindez időben indulva félóra, és 40 perc, ráadásul végig villannyal haladva.
Ha a belvárosban laknék és dolgoznék, tök oké lenne egy bicaj, egy elektromos roller vagy ilyesmi, de így... -
chess001
aktív tag
válasz
whitezo88 #60038 üzenetére
Legeslegdrágábban már a legmenőbb extrák a meteoritból készült belső díszléc, meg a kristályüveg fokozatválasztó. Ezek nagyon sokat tesznek hozzá. Mondjuk Mansory még tud cifrábbat is.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/orulet-de-igazi-meteoritot-markolhatsz-az-uj-8-asban/
Azért nemhiába van a Rolls is a Bmwnél... ;P -
Carlytoo
senior tag
-
H.Ezredes
őstag
válasz
whitezo88 #59396 üzenetére
Na igen. Még beül mellém 2 ember és ketten együtt 220Kg azt nagyon megérzem. De akár teli / üres tankot is.
#59397 cOxeR
Akkor nálam csak a bel első lenne bent....
#59398 CharlieDrop
Igen egy 120D-ből is lehet kivarázsolni sok mindent.... Gyere
#59399 Ck.
Olyan autó nem lesz amire ne lehetne elkölteni vásárlás után X összeget. Sok mindent meghatároz,hogy mi az igény.... valakinek egy elektromos ablak fapad ülés is megteszi míg más be se ül olyan autóba amibe nincs ülésszellőztetés. Én ebben az árkategóriában egy E39 530D-t néznék. De ez én vagyok.
-
Carlytoo
senior tag
válasz
whitezo88 #59241 üzenetére
Köszönöm. Bocsi a késésért, de rengeteg a dolog az autóval. Nyár elején fog ez úgy is beleférni. Turbó csere, cooler csere, teljes lámpafeljújítás, tartóbakok(összes) stb. Aztán ha ezek megvannak, akkor nekiállunk szakemberrel a komplett váltófelújításnak. Ha már le van véve a váltó, akkor legyen rendesen megcsinálva.
Szerk.: Egyébként pont a szaki javasolta, hogy manuálosítsunk, mert sokkal megbízhatóbb, mint ez a GM meg hát olcsóbban is jönne ki, de én ragaszkodok az automata váltóhoz. Mondjuk lehet úgy is manuálosítás lesz belőle, mert úgy is telebeszéli a fejem.
-
BeZol
őstag
válasz
whitezo88 #59316 üzenetére
A súly is fontos mellé. Én régebben írtam h volt első generációs mini cooper s a családban, ami 1230kg talán + 163 kompresszoros lóerő, na az tépte ki a kormányt a kezedből már.
Azóta eltelt nem kevés idő és biztos vannak okosságok h pl. 300 lóerős (ekörül vmennyi) honda civic type r még mindig elől kaparva gyártásba kerül. Nem is érdekel különösebben milyen a váltó ezekben, az elől kaparó 156lóerős diesel peugeot 5008-asban is botrány mikor lepadlózod kis sebességnél, csak kaparnak a kerekek és villog az elektronika...
Szóval részemről elsőkerék-hajtás súlytól függően 150-200lóerőig, aztán összkerék/hátsó legyen, de inkább hátsó.
Az, hogy automata v. kézi, döntse el mindenki maga. -
crocy
tag
válasz
whitezo88 #59297 üzenetére
nem is azt irtam, hogy nem lehet, hanem hogy ILYEN ember nem tud.
a breki meg egy piti balkani felcig@ny bünözö, aki raadasul csoro is.
meg lehet nezni milyen lakasba költözött be az uj ketbites nöjevel.
egy tök atlag kecoba, valamelyik pesti agglomeracios szarfeszekbe. -
KAMELOT
titán
válasz
whitezo88 #59182 üzenetére
Karbantartása egy olcsó egyszerű kocsinak igen kevés.
Ford escort vételár 1200€...170k km... Költség 1600€ / 7 év
Bmw vételár 5000€...70k km.. Költség 1500€ / 4év
Itt az üzemanyag költség kb. 6000€ összesen.Nézegettem a e-kocsikat, talán a Merci EQC ami tetszik. 77000€
-
Anaren91
senior tag
válasz
whitezo88 #59175 üzenetére
Ugyan így jártam... Vagyis fordítva
Nyomom a fűtést amikor bejött a hideg idő, oszt tolja a hideget... Pont a szerelőmhöz mentem, mondom neki lehet termosztátot kell cserélni, mert nem tol meleget a kocsi. Vízhőfok jó volt.
"Hát majd megnézzük, amikor megyek hozzá csinálni a többi dolgot... " Há mondom jólvan, aztán haza felé vezető úton jutott eszembe, hogy ránézzek a beállításokra... És hidegen volt minden -
Anaren91
senior tag
válasz
whitezo88 #59114 üzenetére
Cég függő. Ki milyen látszatot akar kelteni, illetve melyik cégnél van cimborája aki tud egy jó ajánlatot amivel mindenki jól jár. Nálunk Skodák voltak, aztán jött egy új Flottafőnök, akinek a Renaultnál van cimborája, ezért az egész flotta le lett cserélve. De ott a Hell pl, mindeki BMW-vel jár. Bár ők csináltak maguknak márkaszervízt is mellé XD
-
Moleman
addikt
válasz
whitezo88 #59102 üzenetére
Az ember lusta.
Mikor apám megvette az első "hosszú periódusú" autóját, eleinte szándékában állt félidőben, 10 ezernél olajat cserélni, mert sokallta a 20-at. Aztán mégis kényelmesebb volt kivárni a kb 1 évet, úgyis 20+ ezret ment egy évben... És őt alapos embernek és jó gazdának tartják, állítólag sorban állnak a használt autóiért.
-
H.Ezredes
őstag
válasz
whitezo88 #59102 üzenetére
Gyárilag 2 olajcserénként ven előírva ugye ~60E Km . Itt látom a szervizmultat,hogy 2015-ben cserélték 90E Km-el ezelőtt és 2015-ös a szűrő benne... Azóta volt 2 olajcserén még márkaszervizben ahol szintén nem cseréltek a rendszerben is ez szerepel és akkor most mi cseréltünk.... Azt nem értem,hogy lehetett zöld... valaki kiüthette egy köztes időpontban de ugye akkor se kapott cserét. A másik amikor 1db kerékagycsapágyat cseréltek hátul a másikat nem cserélik. Szerintem a kerékagycsapágy páros alkatrész nem szoktunk belőle 1-et cserélni.... És a plusz ráadás elöl brembo tárcsa brembo betét volt. Nem gyári tárcsa,hogy lehet egy márkaszerviz által szervizelt kocsiban azt se tudom... Mondta is a tulaj,hogy ráz az első fék... Vannak érdekességek úgy,hogy a márkaszervizből lett megvásárolva ott volt bent... Na mind1...
-
válasz
whitezo88 #59102 üzenetére
Én nem látok bele a szűrőkbe kívülről, te igen?
Van amit nem is tudom hol lehetne ellenőrizni laikus felhasználóként. Sajnos rájuk vagy utalva. Vagy márkaszerviz után azonnal egy függetlenhez mész kamerával hogy ellenőrizzétek azok hogy dolgoztak? Életszerűtlen sajnos
Nem őket védem, apjuk ***** csak itt megint mindig a felhasználó szívja a nagyot, nem ők. -
H.Ezredes
őstag
válasz
whitezo88 #59063 üzenetére
Itt álljunk meg egy kicsit. Gyakorlatilag 1 éve vetted az autót és 1 év alatt költötted rá azt az összeget így most nagyjából ahogy írtad 4M Ft-ba van 1 éve alatt amit azért nem azonnal kellett kicsengetned 2 nem kapsz 1-2 éves octaviát ennyi pénzért.... 4M Ft-ig ha nézel 2018-as modellek vannak amikben simán van 150-200E Km is persze van ezek között olyan is amiben 60-70E Km van de az 1,2 TSI kézi váltóval gyér felszereltséggel nem igazán összehasonlítható..... Persze mindenkinek más a jó de ennyi pénzért értelmes autót 1-2 évesbe egyszerűen nem kapsz... Ha úgy nézzük,hogy 5-6M a határ és belefér a 3 éves akkor ki lehet mazsolázni valamit de olyan menetteljesítménye nem lesz mint a BMW-nek
-
BeZol
őstag
válasz
whitezo88 #58892 üzenetére
Igen, ami E60 550i-t voltam anno kipróbálni, azon nem volt típusjelzése, és pont ilyen sztorikat mesélt a tulaj
(Azt hiszem kipufogó alapján 525d, 530d, 535d, 525i, 530i, 540i is lehetne, max a féktárcsákon látni h nagyobbak, meg miután megindul a hangjából hallani h van ott lóerő)
-
-
Puma K
nagyúr
válasz
whitezo88 #58702 üzenetére
Nekem is a kék New Car van
Olasz havert tavaly kis híján elfogta a sírás mikor először ült az autómba. Nézem, hogy veled mi történt pajtás? Mondja, hogy a Rómában élt apjának, akinek W124-es Mergája volt és már nincs köztünk neki volt ilyen illat az autójában.
Az illatosítón felül még a BMW saját belső felületekre ajánlott kencéivel szoktam átmenni 4-6 havonta.
Azóta minden alkalommal mikor beül a digó koma, akkor mondja hogy megérkezett. Otthon van és mély levegőket vesz
-
Puma K
nagyúr
válasz
whitezo88 #58696 üzenetére
Szegény autó... az ilyen embernek nem való gépkocsi. Inkább járjon gyalog...
Az autóban nálam is van Wunderbaum, de nem lóg le...
Fel van akasztva a visszapillantóra és be van mögé bújtatva. Így nincs szem előtt és az illata is érződik. Az autó előző tulaja is így használta aztán átvettem tőle ezt a szokást
Szellőzőrácsra csíptetős illatosító nekem meg nagyon punci autós - mama wagen-es
-
Puma K
nagyúr
válasz
whitezo88 #58634 üzenetére
Több opció pörög a fejemben az autóm jövőjét illetően....
vagy 30i-á varázsolni úgy ahogy kell, hogy jó is legyen a gyakorlatban és hozza azt mint egy korabeli 30i amelyik a gyárból gurult ki.
vagy keresni egy jó állapotban lévő 30i-t. Pl ő: [link]
számomra a fekete szín nem túl kedves így az enyémhez hasonló Topas-blau színű példány jobban füllene a fogamhoz. A kályhaezüst és fehér szintén felejtős. Esetleg a szürke verzió az ami még tetszetős. Van is egy 540i a szomszédos utcában... össze is folyik a nyál a számban amikor meglátom
Vagy hagyom így ahogy van és használom, élvezem és örülök neki
-
Chris0321
veterán
válasz
whitezo88 #58532 üzenetére
Az biztos, hogy nem ezek a legjobb motorjaik de szerencsére van más választás is.
Gézengúz: Lehet kevesebbet fogyasztani a 4 hengeressel, ha nyugis tempóban nem nagyon megterhelve használják. Ha megpakolják + több személy akkor már egyáltalán nem biztos, hogy kevesebbet fog fogyasztani mint egy ugyanilyen terhelésű 6 hengeres mivel jobban megérzi a plusz tömeget.
-
Anaren91
senior tag
válasz
whitezo88 #58509 üzenetére
Nekem is nem rég volt, pont ugyan ezen a 37-es úton... megyek a külsőben 110-el (110-es tábla van), belső sávban egy régebbi Suzuki sx-4. Mögötte jött mr smoke and charm a 2 literes kombi passattal vagy 160-al, csávókám meg megilyett, és hirtelen áthúzta a kocsit a külsőbe, ahol én mentem. Ha nem vágok satut, akkor legyalulja a kocsi orrát. Teszem hozzá, rajtam kívül senki nem volt a külsőben legalább egy km-es körzetben, de neki a belsőben kellett tötymörögni, mert hát miért ne. Körförgónál pont dugó volt, mellé álltam a belsőben, mondom megkérdezem mi a faszt csinál, hátha a veszett dudálásom nem volt neki elég világos. Asszongya, hogy hát jött a kocsi mögötte, és hát nem akarta hogy hátulról belemenjen. Mondom szerinted nincs azon a kurva kocsin fék? Vagy szerinted egy baszott kamikaze japó vezette, aki minden áron beléd akar menni? Index, szétnézés mielőtt kióhajtasz jönni a külsőbe, ahol amúgy is menned kéne? Csak hebegett habogott. Fúh de felkúrt.
-
Newlachka
őstag
válasz
whitezo88 #58410 üzenetére
hát hengerfej le,fejmunka,ha az megvan megy a lánc+feszítők,olajteknő le,szenzor csere,tőkék,mert az "új" csörög...ha már szét van bontva,akkor csapágyak,összes tömítés,kuplung,váltókulissza,komplett elpucolás,ha beugrik még ilyesmi,hogy trafók,gyertyák(bár azokban 5k km van) főtengely jeladó/veztengely jeladó,meg ami kell. mellé még beugrik a komplett hátsó futómű felújítás.Jah lambdák...
Disa az jó, kartergáz rész jó,új hűtő van alatta,az összes csővel.Nem nagyon marad semmi a motortérben ami ne lenne felújítva/kicserélve. -
Anaren91
senior tag
válasz
whitezo88 #58363 üzenetére
Nekem ki lett berhálva a DPF még előző gazda álltal, és én is észrevettem, hogy ebben a hidegben, ha beindítom akkor olyan mintha füstölne, vagy nagyon tolná a párát, nem tudom eldönteni. Mindaddig amíg el nem indulok vele. Miután már mentem vele kb egy kilómétert akkor abbahagyja. Viszont nekem se nem dadog, se nem indul nehezen, és hibakód sincs. Azóta csinálja mióta ez a nagy hideg bejött, melegebb időben egyáltalán nem lehetett látni.
-
BeZol
őstag
válasz
whitezo88 #58136 üzenetére
Nálam prémium üzemanyag 2-3 decit segített. Igazából sztem max 10szer tankoltam normál üzemanyagot anno az 330D-be
FIREBLADE78:
Egyébként hiszitek vagy sem, most így télre nekem is lejjebb ment, 9,5es az átlagom heti 2 újpest-kispest oda-visszával, amúgy 10,3 szokott lenni.
Chrys_:
nyugi, engem sem érdekel, mert a valós fogyasztás biztos több, annyira sokat használom az állófűtést, enélkül pedig már nem fogok a jövőben autót venni
-
BeZol
őstag
válasz
whitezo88 #58129 üzenetére
E93 330d-vel 8,3as átlagom volt 160-220 között közlekedve.
Amikor kijött a lépés és lehetett 200+ haladni, akkor 9,5.Az 5GT-vel már ahogy nő a tempó (vagy több a városi meg-megállás), úgy száll el jobban a fogyi is, holott 50-140 között ugyanannyit eszik a két kocsi.
Múltkor sikerült kb. 180-200as tempóval végigrongyolni mert üres volt a pálya, na úgy 11literes fogyi volt.
Tartós padlógáz egyik kocsinál sem éri meg, bár ezt csak E93-assal tettem meg eddig, nem mértem a fogyit, de az addig 150es tempomattal írt 200kmes hatótáv kb. felére zuhant
-
Anaren91
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lip-Bu Tan az Intel új elnök-vezérigazgatója
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- PCI Express 6.0-s SSD-t demonstrált a Micron és az Astera Labs
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- iPhone topik
- RIOS Gépház: Frissültek a felhasználói adatlapok, beállítások, fórumos aláírások
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest