Hirdetés
- Lassan állítjuk a fát, és a hardverek is be vannak csomagolva
- Klasszikus kínai festmények ihlették a Colorful legfrissebb memóriáinak külsejét
- Ultrakompakt Key E SSD-vel jelentkezett a Silicon Power
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- ASUS blog: ExpertBook P5 notebook, a munkagép
Új hozzászólás Aktív témák
-
drkbl
őstag
válasz szokeherceg #6767 üzenetére
Irfan View szerintem tudja.
-
drkbl
őstag
Hát a vakupapucs szerintem nem infoáramoltatásra való, de ha a fényképezőgépen van adatcsatlakozó, tartónak használható: Build your own Nikon D200 geotagger for under $100
-
drkbl
őstag
Itt alul van egy kalkulátor és leírás, hogy az eredmény hogyan használható PhotoShop-ban (meg minden egyébben, ami vászonméret-változtatáskor középről indul ki).
-
drkbl
őstag
Én rossz véleményező vagyok, szerintem rendben a kép
Van az érzékelőnek egy dinamikatartománya, ami azt jelenti, hogy adott fénynél a helyes epozicióhoz képest +/- mekkora eltérés ellenére képes hozni a részleteket, e fölött kiég (minden fehér), alatta bebukik (minden fekete). Az alexpoziciót általában egyre jelentősebb zajjal büntetik az érzékelők. Egy képen lehetnek ilyen részletek, árnyék, stb. ami általában belefér. Ha nagyon zavaró, akkor esetleg oda kell fényt mérni, vagy egy RAW/két/több képből egyet csinálni (->HDR) -
drkbl
őstag
Anno az S600 nálam is csinált fura időket, lehetséges, hogy ez a valós idő, így sikerült a zárnak. A szűk egy év alatt, amíg nálam volt, kétszer sikerült esti fotózásnál teljesen sötét képet készítenie vakuval, némileg elhibázta a szinkront
Fénymérésről, kompenzációról: [link] [link] [link] [link] [link] [link] -
drkbl
őstag
Sok adatot nem találtam az EXIF-ben, de talán az a probléma, hogy az ideálistól jóval eltérő expozicó lett beállítva a képen belül megtalálható nagy fényesség-különbségek miatt. Erdőben, lugasban fotózni szerintem trükkös dolog, vakuhasználat (derítés) nem elvetendő ötlet.
Tesztként készíts normál, egyenletes fényviszonyok között képet, ha az jó, nem az érzékelő hibás. Esetleg tesztkép hasonló viszonyok között, spot fényméréssel az árnyékosabb részekre. -
drkbl
őstag
válasz j.bravo #4692 üzenetére
Jobb egérgomb:
De azt mondják, nem olyan jó, mint régen volt, bővebben a Nikon topikban.
@Zebu: Azt mondják, a sima Capture-höz képest sokat romlott a batch feldolgozás.
@szkatti: A VR-es azt jelenti, hogy a 18-55 objektív is stabilizált. Ebben a tartományban könnyebb bemozdulásmentes képet készíteni, mint a tele tartományban (55-200), de ha szeretnél kézből fotózni alkonyatkor vagy egyéb fényszegény időpontban/helyen, akkor megéri a különbözetet.
-
drkbl
őstag
A nyár elejéig View NX-et (WB korrekció) és Picture Project-et (forgatás, vágás, korrekció) használtam, a múlt hét óta véglegesen Capture NX 2 felhasználó lettem.
-
drkbl
őstag
A "turistazoomokat" De ne feledd, valami valamiért, nagy átfogást gyengébb képminőségért.
18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor
18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor
Makró célra megtámogathatod egy Raynox előtéttel.
-
drkbl
őstag
Akkor módosítsd, ha a gép által beállított vakuteljesítménnyel a képed túl vagy alulvakuzott lesz. Ha a vakukompenzációt felfele módosítod, nem a vakut tápolod, hanem több fényt engedsz belőle az érzékelőre. Nagy távolságon ez azt jelenti, hogy az amúgy is teljes gőzzel működő vaku csak közelebbi témákat tud pluszosan megvilágítani, ezért, ha lehet, az érzékenységet kell emelned.
-
drkbl
őstag
1) Nem tudom, a többiek hogy működnek, de a Nikonon csak akkor él a stabi, amikor félig lenyomom az exponálógombot, és ~2 másodperccel azután áll meg, hogy elengedtem. Akkuban ez észrevehetetlen, igaz, még saját vakuval sem sikerült egy nap alatt lemerítenem.
5) Az attól függ. Nyugaton, ahol állvánnyal profi fotósnak számítasz (++zsozsó), ott neked is szimpatikus lenne a stabi. Makrózgatni, hegytetőről panorámát fotózni neked is jobb, ha van állvány.Igazán írhatnál hátrányt is, mert az, hogy egy problémát nem old meg, az attól még nem hátrány...
-
drkbl
őstag
válasz philoxenia #4016 üzenetére
És pontosan olyankor jön legjobban a stabilizált keresőkép Talán ezért is találkozni itt a fórumon olyan bejegyzésekkel, hogy bekapcsolva hagyja a stabit akkor is, amikor bőven teljesül a reciprok-szabály...
-
drkbl
őstag
válasz Szten Márs #3988 üzenetére
Hát a szabadalmi leirások olyanok, hogy tuti ne tudd reprodukálni, de elkenjenek, ha valami hasonlót találsz ki... Úgy néz ki arról van szó, hogy ha az elmozdulás jellemzői ismertek, megkereshetők az értékes pontok. Újraosztva a 4 területet, minden pont visszakerül a helyére. Az első szabadalom speciel videokamerára vonatkozik, hogy fényképezőgépre adaptálható-e, azt nem tudom.
Egy tesztet találtam, az szerint nem túl effektív, mert nem lencsemozgatásos -
drkbl
őstag
válasz Szten Márs #3985 üzenetére
Akkor hová tűnt a magyar fordításból a "sensor", ami érzékel, és lett belőle giroszkóp, ami nem érzékel?
-
drkbl
őstag
A jpeg csak 24 bites (8bit/alapszín). Exportáláskor nem lehet megadni jobb minőséget? Vagy más színteret, esetleg gammát (azaz adott fájlbeli színből milyen szorzóval jön ki ua. szín a megjelenítőn)?? Gondolom a monitorvezérlőd is "csak" True Color, amilyen színeket ott látsz, azoknak látszania kéne jpegben is.
-
drkbl
őstag
Én, honlapjukon? A te általad linkelt képet néztem Itt egy angol használati, e szerint menü, téglalapok keresztben, lefel és balrajobbra nyilak.
-
drkbl
őstag
válasz revisor #3714 üzenetére
Itt azt írják, a használati szerint 4 tűs kábel kell, de a 4 tűs működés függ a kártyától is.
-
drkbl
őstag
Ha igazad lenne, ugyanilyen hülye megoldás lenne n akkut sorba kötni, hogy n*1,2V feszültséget kapjunk.
Az a kapocsfeszültséges töltő az a kocsidhoz volt, ahol kellett 14V kapocsfeszültség, meg elég nagy áramot bíró egyenirányító oszt hajrá, az ólomakku megbírta. Nem véletlen, hogy nem párhuzamosan kapcsolt akkukat töltenek, akkor ugyanis a különböző töltöttségű akkuk (feltéve, hogy a kapocsfeszültségben ez a tény jelentkezik) különböző töltőárammal töltődnének, horror netovábbja, zárlati árammal.
Egy kommersz NiCd+ töltő áramgenerátorral tölt (nem is védett a túltöltéssel szemben), a "mikroprocesszoros" ezen túl figyeli a kapocsfeszültség változását, hogy tudja, mekkora árammal kell töltenie, valamint biztonsági korlátokat állít kapocsfeszültségre, töltőáramra, akkuhőmérsékletre és töltési időre. Az akku élettartamát a túltöltés csökkenti, nem valószínű, hogy egy nyomjad, Gizi töltő barátságosabb lenne, mint egy háromfokozatú "gyors" töltő. Lásd 22. oldal.
Érdekesen kezeled továbbá Kirchhoff csomóponti törvényét is. -
drkbl
őstag
válasz runner 125 #3621 üzenetére
Ha már van hungarocell, meggyújthatja azt is
-
drkbl
őstag
válasz Hydra SR #3206 üzenetére
Igazából az ég kékjében van egy kis változás, de nem laborkép, lehet, hogy csak a szél változtatta meg a borultsági szintet.
Földi viszonyok között a Cokin veboldalán a tájképeket emelték ki, de nem találtam a hivatkozást.
Úgy látszik, közelharcban, napsütés nélkül nem effektív Valójában csak a polárt hallottam digitálisan nem mímelhetőnek nevezni, az analóg korszakban lehet, hogy nagy durranás volt az életlenedés kiszűrése, most meg mindenki élesíti a képeit... -
drkbl
őstag
válasz Hydra SR #3115 üzenetére
1/A AP7 and AP8 camera owners: Do not expose the SITe CCD chip to direct sunlight for prolonged periods (i.e., removing the lid assembly or leaving the shutter open while out of doors). UV charging can result, causing a gradient in light frames. This effect may last for several weeks. [link]
1/B 56. oldal itt
1/C The AXIS 2100 Network Camera is intended for indoor use only: prolonged exposure to direct sunlight or halogen light may damage the CCD. The Axis warranty does not cover CCD damage caused by prolongedstrong light exposure. 9. oldal itt
2/A UV szűrő ajánlott magashegység + napsütés esetére, tehát valamennyire igen, normál körülmények között nem jelentősen.
[ Szerkesztve ]
-
drkbl
őstag
válasz Hydra SR #3104 üzenetére
Többet is lehet, mint flaget billenteni: [link]
Lossless editing
A number of alterations can be performed to a JPEG image without any quality loss. Blocks can be rotated in 90 degree increments, flipped in the horizontal vertical and diagonal axes and moved about in the image. Not all blocks from the original image need to be used in the modified one.
The top and left of a JPEG image must lie on a block boundary, but the bottom and right need not do so. This limits the possible lossless crop operations, and also what flips and rotates can be performed on an image whose edges do not lie on a block boundary for all channels.
It is also possible to transform between baseline and progressive formats without any loss of quality, since the only difference is the order in which the coefficients are placed in the file.
Furthermore, if a JPEG is decompressed, edited, and then recompressed using the same chroma subsampling and quantisation tables, then unedited areas of the image should have minimal quality loss.
When using lossless cropping, if the bottom or right side of the crop region is not on a block boundary then the rest of the data from the partially used blocks will still be present in the cropped file and can be recovered relatively easily by anyone with a hex editor and an understanding of the format. -
drkbl
őstag
válasz kbalazsa #2984 üzenetére
Expozició korrekció akkor lép be, amikor az expozició visszavert fény alapján lesz beállítva. Oka, hogy a gép az egész képet átlagolva úgy következtet, hogy 18% fény verődik vissza.[link]
Néha ez a beállított expozició nem tökéletes, mert jellemzően havas táj, gőzmozdony megtéveszti az automatikát. Ilyenkor kell korrigálni. [link]
Működése: például a rekeszt a fotós választja meg, a gép keres hozzá záridőt. Ha túl homogén fehér a kép, a gép esetleg túl rövid záridőt választ, a kép borongós, szürkés lesz ragyogó havas helyett. Hosszabb időre korrigálva jó lesz a kép.Téli fényképezésre kihegyezve:[link]
[ Szerkesztve ]
-
drkbl
őstag
válasz Ancsííí #2954 üzenetére
A linkelt oldalon lefelé le kellene tölteni a magyarítást, kicsomagolni a telepítési könyvtárba.
Az angol menüben ha nem gyorsbillenytűvel választod ki az Image menü Red eye reduction (selection) pontot? Kijelölni a kiválasztás előtt kell. Ha túl nagy a négyzet, akkor az arcbőrön is redukálja a pirosat, de a kijelölés után is módosítható a kijelölés határa, ha egérrel megállsz a négyzet oldala felett. -
drkbl
őstag
válasz Terapeuta #2872 üzenetére
Lehet, hogy bizonyos "vírus" kisért a jpeg-feldolgozó hibáját kihasználni próbálva, lehet, hogy jpeg2000 formátumú képek, az IV-nek ehhez kell a plugin packja, lehet, hogy webről mentve nem a jpeg-et mentette le ezen a néven, hanem a hibaüzenet php-t (FDM szokott ilyet tenni), ha teheted, nézz bele szövegként, a második karakter nálam kalapos R, szerepel a JFIF szó. Egyelőre ennyi tippem van
[ Szerkesztve ]
-
drkbl
őstag
válasz Szten Márs #2025 üzenetére
Megható az empátiád mások felé...
-
drkbl
őstag
válasz Zoli bácsi #2022 üzenetére
Flickr [link]
Ingyenes viszonylatban 3 csoport van + a kategorizálatlan , jogosultság szintjén család, barátok, mindenki. -
drkbl
őstag
válasz Szten Márs #1994 üzenetére
Igen, attól függ, a kérdésben a fókusztávot javítod gyújtótávra, vagy a zoom-gombot manuális fókuszra, vagy nem javítasz automatikusan...
-
drkbl
őstag
Kromatikus, ez színhiba, nem geometriai torzítás.
A valós lencse a különböző hullámhosszokat nem tudja egy beállítással pontosan fókuszálni, mert a fókuszpont (a nagyítás) függ a hullámhossztól.
Eltávolítása: [link]
Elkerülése: leginkább erős kontraszt kerülése, esetleg rekeszelés. -
drkbl
őstag
Bocsi, ha megkevertelek, aszettbe nem értettem bele a töltőt
Nagy vonalakban barthag-vel értek egyet, kivéve, ha a nagyobbik töltő ''kolbásztöltő'', fix árammal tölt az akku ''visszajelzéseit'' figyelmen kívül hagyva. Valószínűleg ekkor a kis kapacitású akku élettartama rövidül a turbo gyorstöltés miatt, más baj nemigen lehet. -
drkbl
őstag
Elvileg az látszik a keresőben, ami a fotón is. Az EVF csak azért van, hogy
1) Kiküszöbölje az átnézeti kereső paralaxishibáját
2) Elvileg kevésbé zavar a környezet és kevésbé zavarod a környezetet (nagy világító téglalap helyett)
3) Kevesebbet eszik, mint a nagy kijelző
Gyakorlatilag pont gyenge fényviszonyok között nem használható, ott, ahol kellene -
drkbl
őstag
válasz Dare2Live #1205 üzenetére
Én tuti nem engedném meg, ha boltos lennék
Csak azért nem, mert te valamiért nem veszed meg, a következő vevő meg a képembe vágja, hogy bontottat nem vesz...
Ha kis bolt lennék, a sztori itt végetérne, ha nagy bolt lennék, esetleg azt mondanám, hogy csak a nevemért instant csere, miután a gyártó azt mondja, hogy ez tényleg rossz, kívül esik a gyártási szóráson.
Tudom, tudom, ha adnék magamra, procit se vennék, nem véletlenül zárja le a dobozt a gyártó, kell a gari és ezért bevállalok átírt vagy preppelt procit is... -
drkbl
őstag
No igen, de ez az olvasási sebesség, gondolom, nem az írási...
Daneeka, terheld meg egy kicsit a rendszert, max. hosszra vegyél fel valami gyorsan változó dolgot. Ha nem lesz akadozás, egyéb csúnyaság a felvételben, akkor jó lehet,
bár továbbra is feltételezem, hogy a megadott sebesség csak ökölszabályként vonatkozik felvételre, lehet, hogy az ősrégi kártyád ''márkás'' darab, így jobb írásban, mint az új, esetleg ''költséghatékony'' példány.... -
drkbl
őstag
Egy abszolút amatőr kérdés, ami ''régóta'' foglalkoztat: Milyen konstrukciós előny van a felcsapódó tükörben, hogy ezt a módit alkalmazzák előszeretettel cserélhető objektívekkel?
Így kapásból csak annyi tippem van, hogy talán kevés fény esetén jobb nem a képérzékelőre bízni a dolgot, ám kontra talán hasznosítható lenne annak infraérzékenysége... -
drkbl
őstag
Igen a Fuji szereti a zoom gombokat egyebekkel vegyíteni...
Próbáltam a Custom módot, de nem jött be, csak tippelem, hogy túl nagy területet elemzett, amit ugye sok fényforrás ért, illetve sokáig méricskélt, ami idő alatt ugye reflektorok, helyzetjelzők, indexek is beleszóltak a képbe - ezért próbáltam volna a csináld magad módit (+/-), de nem sikerült - nem változott a kép. -
drkbl
őstag
Valaki megosztaná velem, hogy az ő fényképezőgépén hogy megy a manuális fehéregyensúly-beállítás?
S5600-assal próbálkozom, elvileg el is találom a megfelelő kombót a gép elején-hátulján szinkronban, ám nem igazán sikerült változást okoznom a nézőképen.
Továbbá mit érdemes alapul venni, elsősorban éjszaka, mert a gyári lámpa-minták nem igazán jönnek össze a helyi lámpákkal? -
drkbl
őstag
Célom a legragyogóbb színek visszaadása. Az expoziciót elsősorban rekesszel vagy záridővel állítsam be? Egy belső hang azt súgja, hogy a lehető leghosszabb ideig exponáljak, de lehet, hogy a nyitott rekesz miatti lágyulással jobb eredményhez jutok. Vagy tényleg irreleváns, és a mérleghinta-elvvel ugyanoda jutok?
-
drkbl
őstag
Nem jutottunk dülőre a kérdésben, lévén, hogy a H kártya elvileg gyors írásra lett tervezve. Ha felbontottad, esetleg a létező leghosszabb felvételt készítsd egy viszonylag mozgalmas tvműsorról, hátha felfedezhető lesz valami durva probléma a képpel, illetve a kép és hang szinkronjával.
-
drkbl
őstag
Használtok valamilyen ingyenes programot a JPEG tömörítés beállításához?
Én a GIMP-et használom, mentéskor magán a képen a főablakban lehet látni az adott minőségi fokozat eredményét (azaz nem nyílik új ablak), viszont kényelmetlennek találom az eseti képbűvészkedéskor a GIMP lassú betöltődését. Jó lenne egy hasonló megjelenésű, csak e célra szolgáló, gyorsan induló program. -
drkbl
őstag
viszont volt olyan 3-4 órát gépen usb-n bekapcsolva, az lehet baj?
Igen, az MP3 lejátszómnál én is rá kellet, hogy jöjjek, sokat jelent, ha aksi nélkül használom pendrive-nak. Gondolom, ezek az eszközök csak adatátvitelre használják az USB csatlakozást, a működésükhöz az energiát saját forrásból ''merítik''.
Gondolom, végig világított az LCD kijelződ? -
drkbl
őstag
Sajnos, csak ennyit mond... De puding próbája, hazamentem és kipróbáltam. Se téma, se fényviszonyok, egy nyomtatott lapot fényképeztem vonalzó mellett. Kb. addig sikerült eljutnom, hogy a 10X felirattól 10 cm-re még tudott fókuszálni, ennél közelebbről AF! lett - gondolom, eltakarta a gyűszűnyi lámpafényt is. Szép, egyre növekvő méretű árnyékot kaptam a kép alján.
Szumma szummárum, szerintem az érzékelő síkjától 10cm - mint a nagyoknál! -
drkbl
őstag
Fuji FinePix 5600-nál a makró közelpont honnan van mérve? Érzékelő síkjától vagy frontlencse síkjától?
[Szerkesztve] -
drkbl
őstag
válasz csiga997 #402 üzenetére
Na igen, de a második világháborúról volt szó Az egyetlen infra, ami rémlik, az 1945-ös Párduc éjjellátó berendezése. Amúgy infrán közeli infrát értesz? A videokamerákból gondolom, hogy a CCD érzékeny lehet arra a hullámhosszra is -> képből ki kell szűrni, amikor a színeket komponálja.
[Szerkesztve] -
drkbl
őstag
Sajnos nem tudok rá hivatkozni, a site a google-t ajánlja keresőnek, amúgy a Tank-Net General military részlegében volt... [link]
In World War II, colorblind men were sent on special missions, because their decreased ability to see green led to an increased ability to see through or detect camouflage.
Körbegooglézva a témát, úgy tűnik, a fő ok, hogy a színek helyett a formákra koncentrál az agyuk.
Itt van egy érdekes beszélgetés [link], ez igaz lehet:
I believe Yellow, which is a subtractive primary like Cyan and Magenta, also turns out to be an additive primary as well; this was not known untill lasers came along and it turned out that there is a very narrow band of yellow that cannot be reproduced using the additive primaries Red Green and Blue.? -
drkbl
őstag
róland [link] hozzászólása gondolkodtatott el: Vajon mit ''lát'' a CCD?
Miután sikerült a meleghullám elején megvennem a fényképezőgépem, egy FinePix S5600-ast, próbaként mindent minden állásban lefényképeztem. Ekkor is fura volt a ''zöld'', de a spéci ''rásegítő'' móddal nagyjából olyan képet kaptam, amilyet a szememmel láttam.
Tovább folytatódott a meleg, eső nélkül, és lassan elvesztettem a növényfotózó kedvem. f-Chrome ide vagy oda, minden zöld fakó és szürkés lett.
Ma böngésztem a régi linkjeim, és egy érdekes infót találtam. A második világháborúban a színvakokat alkalmazták felderítőnek, mert ők ''más'' szürkének látták a levágott lombokból álló fedezéket, mint a normál lombot.
Lehetséges, hogy a kép, amelyet 3 színvak állít össze, olyan infót is tartalmaz, amit nekünk nem kéne látnunk, és ezért ''hiányzik'' a színdinamika? Attól függően, hogy milyen algoritmussal keverik az összetevőket, lesz más a jellemző színvilág, de nem feltétlenül erősítés, hanem inkább elnyomás alapján? -
drkbl
őstag
Az IEEE 1394 csatlakozód az alaplapon van, vagy ki van vezetve az előlapra? Nekem USB 2-vel volt olyan gondom, hogy a gép hol látta, az eszközt, hol nem, folyamatosan játszotta a csatlakozik/leválik hangokat, majd úgy döntött, hogy nem tudja telepíteni az eszközt. Az alaplapi hátsó csatlakozóval nincs gond, valószínűleg az előlaphoz vezető szimpla vezeték nagyon gagyi. A másik gépen nem volt gond az előlappal sem.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sony DSC-RX100M VI prémiumkategóriás 20.1 MP digitális fényképezőgép
- Canon EOS M50 Mark II sok kiegészítővel! Hozzá vagy külön megvásárolható Canon EFM 22mm STM obi!
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- FEELWORLD WPC215 Hordozható rendezői monitor 1000nit fényerővel + SmallRig VB212 V mount akku.
- Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary (Sony) full frame objektív
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest