Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lassú Víz

    addikt

    válasz Imilenni #27114 üzenetére

    Senki nem kötelez utómunkára egy digitális géppel. Válassz olyan gyártót, amelyiknek tetszik a jpg motorja, és vegyél attól gépet. Nemrég mobilok tesztjeit olvastam a kamerára figyelve. A Huawei P20 Pro esetében pl. azt írta a tesztelő, hogy van nyers dng állomány meg manuális beállítások, de neki egy esetben sem sikerült jobb eredményt kihozni belőle mint amit a telefon automatikája rakott össze.
    Ráadásul ha jól értem azt tervezted, hogy nem te dolgozod ki a képeket, hanem beadnád a filmet kidolgozásra. Ezt bármikor megteheted a gépből kieső jpg-vel is. Viszont semmi garancia rá, hogy találni fogsz fél vagy egy év múlva a közeledben olyan vállalkozást, ahol még el fogják vállalni a film előhívását. De ha még lesz is, a rontott képet épp úgy ki kell fizetned mint a jót. De tegyük fel elég jónak gondolod majd a képet. Ott van a kezedben 10x15-ös méretben. Hogyan tovább?
    Hidd el ha az analóg technika lenne az előnyösebb, mindenki ma is azt használná.

    A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Imilenni #27114 üzenetére

    "Én inkább azért az analóg felé húzok, mert elég sok utómunka van a digitális fotózással."

    Analóggal kezdtem a fotózást olyan 8 éves korom környékén, 16 körül vettem az első digitális gépem, idén 30 vagyok. Nem igazán szeretem a pepecselős utómunkát, fotózni szeretek, nem a számítógép felett görnyedni. A kulcsszó: Preset.

    Egyrészt vannak nagyon-nagyon jó előre készített preset csomagok, amik egyes analóg filmtípusokat szimulálnak (a legjobb minőségű ezek között a VSCO Film, de ők most vonulnak át teljesen mobilra, feladva a Lightroom/ACR vonalat). De nagyon sokan (én is) készítenek saját preseteket egyéni ízléshez igazítva. Bedobod a fotót, bekattintod rá a presetet és ha már kamerán belül jól volt exponálva, nincs vele több dolgod (csak ha nagyon akarod, néha a csúcsfényeket, árnyékokat még a helyükre tolod és kész).

    De amúgy a Fujifilmbe éppen a színei miatt szerettem bele (na meg az analóg időkben is eléggé kedveltem őket), én például egy családi esemény fotóit biztosan nem fogom végigszerkeszteni, olyan Jpeg-et ad, ami már bőven elég arra, hogy csípőből archiváljam és leválogatva mehet a nyomtatóba, onnan meg a kiscsaládnak körbeadva. Van Panasonicom is (MFT), de az nem ilyen kegyes hozzám.

    Az analógról nem beszélnélek le, ne hallgass a hipszterezős meg lesajnáló megjegyzésekre. Rohadt jó móka és megtanít baromi sok skillre, ami aztán jól jön. Például arra, hogy ne termelj temérdek digitális szemetet (ezt hagyd meg azoknak, akik hipsztereznek). De ha arra számítasz, hogy kevesebb a szívás vele, mint a digitálissal, akkor nem akarlak kiábrándítani, de rossz nyomon vagy. Inkább csináld párhuzamosan a kettőt. :)

  • Rapid136

    őstag

    válasz Imilenni #27114 üzenetére

    hehe, ez azért tényleg mulatságos :))
    az analógnál aztán tényleg semmi utómunka nem kellett... ha csak a nagyításnál kézzel vagy kartonnal a túlexponált részek kitakarására gondolok, vagy a negativ retusra, aztán meg a pozitivéra már kiráz a hideg :)
    az érzékenység kiválasztása, a hivóké, hivási időké és a hömérsékleté... a papiroknál a keménytől a lágy hivón át a különféle papirokig, tényleg játék volt a digitálishoz képest :)

    Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."

  • copass

    veterán

    válasz Imilenni #27114 üzenetére

    megvan a varázsa az analógnak, de nagyon pepecs és zsebbenyúlós.

    "amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés