Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos tablet topic
- Projektor topic
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen széket vegyek?
- Hobby elektronika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabe_
őstag
Sziasztok
Szívó benzines városi kisautó katalizátorának tisztításával vannak tapasztalataitok?
Működhet, megéri, vagy inkább csere? -
gabe_
őstag
válasz
Gézengúz #1947 üzenetére
Na, itt a kért beszámoló:
Még a két ünnep között vágtam plusz gumikarikarikákat a korábban írt hsz. mintájára, igaz, csak vékonyabb gumiból, de nem igazán vált be, nem éreztem különbséget.
Az új évre rávettem magam a futómű segédkeret szilentjeinek cseréjére, beszereztem a hozzávalókat is. (Szilentprés, szilentek - direkt az erősített Meyle HD-t választottam, bónusznak, ha már kint volt az egész keret, könnyebb kicserélni, a stabkar két szilentjét is - Febest)
[kép] [kép]
Lekaptam az egészet:
[kép] [kép] [kép]
A négy szilent szerintem már eléggé gatyán néztek ki, de a stabkar szilentjei viszont meglepően jó állapotúak voltak
[kép] [kép] [kép] [kép]
Pucolás, és vissza
[kép] [kép] [kép] [kép]
Jó kis meló volt, egy pár órát eltornáztam vele, de megérte, mert a kopogás megszűnt. Mellékhatásként a kocsi egyenesfutása is javult, érzésre a kormány mintha pontosabb lenne. -
gabe_
őstag
válasz
Gézengúz #1943 üzenetére
Igen, ez a futómű segédváz felfogatása, ezen már túl vagyok
[kép]
ez a kis gumialátét van csak a váz és a segédkeret között, semmi szilent vagy ilyesmi:
[kép]
Ahogy a képen is látszik, a 16-os alkatrész az:
[kép]
Én elég jó állapotúnak találtam, így visszatettem, sőt a keret első két rögzítési pontjára is ráhúztam, ahol csak egy nagy fém alátét van, de nem volt meglazulva ott sem.
Ami még érdekes, mostanában, ahogy napközben ilyen 8-9 fok van, néha teljesen megszűnik a koporászás.
Mondjuk nem lehet egy drága alkatrész, lehet, hogy megrendelem... -
gabe_
őstag
Sziasztok
Adott egy 2008-as évjáratú Nissan Qashqai, a következő hibajelenséggel:
Lassú haladás (10-50km/h) közben az úthibákon a bal eleje felől kopog valami már egy jóideje. Nyáron annyira nem zavaró, de a téli hidegben rosszabb a helyzet.
A kormányon nem érezni semmi lógást, átrángatva a futóművet, a szokásos lehetőségek megnézve, nem találtam semmit.
Amik eddig cserélve lettek:Stabilizátor pálcák
Komplett lengőkar szilentekkel, gömbfejjel
Kormány gömbfej
Toronyszilentek, toronycsapágyakkal együtt (a lengéscsillapítók szárai is rendben vannak)A kopogás ugyanúgy megvan, már kezdek tanácstalan lenni. Kínomban már a első futómű segédkeretének rögzítőcsavarjaira húzgáltam rá, azok is rendben voltak, a pótkerék rögzítését is ellenőriztem, az akksi is stabilan a helyén van, nincs több ötletem, hogy mi lehet ez.
A motortartó bak is okénak tűnik, a billentésgátló is, pajszerrel feszegetve, meg amúgy sem terhelésváltáskor koppan.Nincs esetleg valami ötletetek, hogy mit nézzek még meg rajta?
-
gabe_
őstag
Na, az injektorokat kimértem, rendben voltak, üzemanyagnyomást nem tudtam mérni, de a biztonság érdekében cseréltem egy benzin szűrőt is, majd a további kutakodás során meglett a hiba, egy törött szelephimba formájában:
Még jó, hogy mondtam a tulajnak, hogy ne menjen lábon tovább vele... -
gabe_
őstag
Sziasztok
Adott egy kis ronda, 2001-es Hyundai Atos, ami sajnos háromhengerezik. Előzmény, hogy kb. egy hete katalizátor hibát dobott, amit kitöröltek, kicsit meghajtották, nem jött vissza a hiba.
Tegnap menet közben elment az erő, dadogni kezdett. Leállították, majd kiolvasva, P0300, P0301 és P0303 hibakódot mutat, amik ugye égéskimaradást jelentenek.
A gyertyacsere úgyis aktuális lett volna már, emellett kapott még új gyertyakábeleket és gyújtótrafót.
A hiba sajnos nem szűnt meg, visszadobja a P0301 és P0300 hibákat.
A vákuumcsöveket átnéztem, egy kisebb repedést találtam az egyik végén, amit kb. egy centire a végétől viszavágtam, így már jó lett az, de semmi változás.Ki merre indulna tovább a hibakeresésben?
Én az injektorok megcserélésére gondoltam, hogy lássam, vándorol-e a másik hengerre a hiba.
Esetleg üzemanyagnyomás?
A korábbi katalizátor hiba okozhat ilyet?Köszönöm előre is
-
gabe_
őstag
Sziasztok
Adott egy vezérléscserés kis hyundai atos, aminek az Istennek se tudjuk kicsavarni a főtengely végén lévő csavart, ami a bordásszíj tárcsát és a vezérműszíj kerekét is fogja.
Amin túlvagyok már, melegítettem gázfáklyával, de a 700Nm-es ütvecsavarozó nem lazítja.
Gondolom, be lehet ragasztva, tudtok esetleg valami fortélyt, a kitekeréséhez?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Gombászkönyvek egyben
- Iphone 15 Pro 128GB 12 Hónap garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest