Hirdetés

Aktív témák

  • _Toka_

    senior tag

    válasz brd #49334 üzenetére

    Én egyszerűen arra utaltam, hogy attól, hogy ma egy magas szintű nyelven kell/érdemes programozni, egy komoly függvénykönyvtár áll a programozók rendelkezésére - nem mellékesen anno, mikor látszólag a hardvert szolgálták ki közvetlenül, megírta mindenki magának az általa használni kívánt függvénykönyvtárat, már csak azért is, hogy a lehetőségekhez képest hatékony lehessen -, pont olyan fontos annak hatékony kihasználása, mint volt anno, mikor elvileg(!) a hw-t programozták. Ma egyébként nyilván a régi módszer azért nehezebben járható, mert olyan szinten bonyolódtak a hw-ek, akkora mennyiségű effektet használhatnak a megvalósításban, hogy hosszú évekbe telne, míg mindenki írna egy-egy motort az éppen kiadandó játékához, ami éppen ahhoz a legoptimálisabb. Ma már ez a hatékonyabb.
    Lehet ez ellen lázadozni, de néha érdemes belegondolni, mit tenne a lázadozó akkor, ha lenne egy ötlete, a hozzá illő pénzmennyiséggel. Keresne egy csapatot, akik 5-8 év alatt írnának egy piszok nagy játékot az ötlet alapján PC-re agyonoptimalizálva, vagy keresne inkább egy másik csapatot, akik 5-8 hónap alatt megírnák a játékot egy konzolra, majd újabb 5-8 hónap alatt a többi nextgen konzolra és PC-re. Ergo hamar megforgatnák a pénzed, ill. szívesen várnák a következő ötleted. 12-14 éves gyerekek zömmel az előbbit választanák. Afelett pedig zömmel az utóbbit... Mindegyikük érthető okokból.
    Skálázódás alatt pedig csak annyit értettem, hogy egy-egy adott időpontban is PC-n egy széles spektrumon kell élvezhetőnek lennie az adott játéknak, míg konzolon vagy megy jól a játék, vagy nem.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák