- Milyen TV-t vegyek?
- SSD kibeszélő
- BIOS topic
- Hővezető paszták
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Jövőre jósolják a memóriahiányt, ami egy évtizedig is fennmaradhat?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen széket vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #39456 üzenetére
Nem erről van szó. Ez az első játék, ami egyáltalán wave/subgroup terminológiát használ, ráadásul szabványos formában. Eddig ilyet csak úgy használtak a fejlesztők, hogy az AMD-nek a kiterjesztései alapján specifikus shadereket írtak, míg az Intel és az NVIDIA kapott szabványos shadereket. Mivel a shader modell 6-tal, illetve a Vulkan esetében a subgroup kiterjesztéssel lehetővé vált ennek a szabványos formája is, így nem kell az Intel és az NVIDIA hardvereire külön kódot írni, hanem minden gyártó kapja ugyanazt, erre való a szabvány. Viszont amíg az AMD már túl van hozzávetőleg egy tucat wave/subgroup terminológiát használó játékot, még akkor is, ha nem volt szabványos a shader, addig az Intel és az NVIDIA most találkozik az elsővel, és nyilván nem annyira van erre kigyúrva a shader fordító, mint az AMD-nél.
Nincs igazán különbség itt a hardverek között, legalábbis nem ekkora. Az AMD előnye csak abból ered most, hogy nagyjából másfél éve optimalizálnak erre, míg az Intel és az NVIDIA számára ez nem volt kritikus szempont, mert egyetlen fejlesztő sem volt hajlandó nekik nem szabványos shader szállítani. Most már ugyanez a lehetőség áll szabványos formában is, tehát jönnek majd a driverek tőlük. Bizonyos idő múlva nyilván tudni fogják ők is azt a sebességet, amit ma tud az AMD Vulkan implementációja, csak ez nem megy egyik napról a másikra. Hetek és hónapok munkájáról van szó.
-
GodGamer5
addikt
válasz
TTomax #39456 üzenetére
Egyszerűen arról van szó, hogy a vega explicit apikra van kigyúrva és ez most kezd is látszani. Nem dísznek van benne ennyi shader processzor stb, pl a Wolfensten 2-ben is jól teljesít. A dx12 címek nem támogatnak radeonos feature-öket pl felezett pontosság stb és csak karcolgatják a felszínt, a dx11 meg soha nem is lesz olyan jó AMD-n mint az Nv kártyáin, mivel az Nvidia kártyáin speciálisan gyorsítják a kódokat, erre van kigyúrva az architektúrájuk. Leírták már több helyen is, hogy minél több a compute feladat a radeonok annál gyorsabbak és ez most látszik is. Ez pedig egyáltalán nem álmodozás, a dx11-et meg el kéne már felejteni gyorsan, mert a legnagyobb visszahúzóerő.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- RTX 4060TI (Garanciás)
- RTX 5070 Ti OC 16G/ új, bontatlan/ 3 év garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- XFX Speedster QICK 319 AMD Radeon RX 6750 XT (RX-675XYJFD - Azonnal átvehető, Számla + Gari: 2028.01
- Eladó - Asus ROG Strix RTX 3080 10GB V2 LHR
- 0% THM 6 havi részlet beszámítás! RX 9060 XT / 9070 / 9070 XT videokártyák készletről KAMATMENTESEN
- Apple iPhone 14 / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 83% akku
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- RTX-es GAMER laptopok + dokkolók + licencek
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 12700E / RTX 3060Ti / 32GB DDR4 / 512GB Nvme SSD
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest