- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Gaming notebook topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Ismét elhalasztották a Life by You korai kiadásának megjelenését
gp Jövő hónapban indult volna az early access, jelenleg azonban nem tudni hogy mikor debütál a játék.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
it Az Apple megkért egy bírót, hogy ejtse az USA igazságügyi minisztériumának és 15 amerikai államnak az ellene indított, trösztellenes perét. Azt is megmondták, hogy miért.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz ->Raizen<- #34374 üzenetére
Ez DX12 alatt erősen programfüggő is. A meghajtó csak korlátozott mértékben segíthet. A drivernél elsődlegesen azért volt látható egy időben javulás az NV-nél, mert az AMD DX12 meghajtója máshogy van felépítve. Nagyon röviden arról van szó, hogy a gyártók számára szabad az implementáció kérdésében trükközni. A Microsoftot és a Khronost addig érdekli a dolog, amíg az adott implementáció átmegy a hitelesítési teszten, de arra magasról tesznek, hogy a hardverhez közel a driver mit csinál.
Az AMD megoldása egy tipikus KISS koncepció, keep it simple, stupid. Maga az explicit implementáció egy közös rétegben valósul meg, amit PAL-nak hívnak. És ez a Mantle óta létezik, azóta fejlesztik, van benne egy rakás pénz, és ami a legfontosabb, kb. 5 év tapasztalat. A Vulkan és a DX12 csak egy ICD-vel van a PAL fölé húzva. Tehát mindkét API esetében az alapréteg ugyanaz, vagyis ha ezt fejlesztik, akkor egyszerre javul a Vulkan és a DX12 meghajtó is. Ezt a rém egyszerű modellt azért alkalmazzák, mert annyira nehézkes a külön reagálni az API-kra, hogy rengeteg erőforrást vinne el a natív megközelítés, de így az erőforrásokat arra fordíthatják, hogy a PAL réteg legyen nagyon gyors.
Az NV megoldása ma már nem ilyen egyszerű. Régen ők is furcsán közelítették meg ezt, volt amikor a Vulkan API-t az OpenGL alól hívogatták, de a DX12-t is megpróbálták költséghatékonyan beintegrálni, de egyik sem sikerült. A mai meghajtóval már natív Vulkan és natív DX12 támogatás van átlapolásra vonatkozó rétegezés nélkül. Ennek az előnye, hogy tényleg specifikusan lehet az implementációval az API-kra reagálni, viszont hátránya, hogy a sok trükközés miatt egészen bonyolult a kód, és a karbantartása sokszorosan több pénzbe és humánerőforrásba kerül. Emellett ugye a mostani implementációk alig egy évesek, vagyis a tapasztalat alapján beépített teljesítmény is kevés bennük. Ezért tudtak az elmúlt évben sokszor javítani, mert akkor még csak pár hónaposak voltak az implementációk, és könnyű volt sebességet találni. Ahogy telik az idő, ez egyre nehezebb lesz, mert függetlenül attól, hogy kívülről nem látszik, azért a háttérben a kód fejlődik, és bizonyos változásokkal mikromásodperceket nyernek helyenként.
Az Intel DX12-es megoldása hasonló az NV-hez, de ők a Vulkan esetében csináltak egy érdekes dolgot. Hasonlóan rétegelték az implementációjukat az AMD-hez. Emiatt nagyon érdekes, hogy a DX12 implementációjuk nem annyira erős, de a Vulkannál a mostani kód hihetetlenül jó. Valószínű, hogy a jövőben döntenek majd arról, hogy a DX12-nál megoldják azt, hogy írnak egy kliensoldali modult a Vulkan implementációhoz használt hardverhez közeli rétege fölé. És akkor a DX12 implementációjukkal is áttérnek a KISS-re. Ezzel ugye az a baj, hogy élesben csinálják a váltást, ami egy csomó meglévő programnál hibát generálhat, de valószínűleg a hosszabb távú hatásai megérik. Látva azt, hogy mennyire jól működik a Vulkan driverükben a hardverközeli réteg, egyértelmű, hogy nem éri meg szenvedni a jelenlegi langyoska DX12 implementációjukkal.
Egyébként nem biztos, hogy az NV-nél jelenleg működne a KISS megoldás. Biztos van oka annak, amiért ők ezt kerülik, annak ellenére is, hogy az AMD-nél általánosan, míg az Intel Vulkan driverénél látványosan jól működik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PlayStation 5
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Samsung S5610 Primo - prima primissima
- Jogász topic
- További aktív témák...
- JBL Partybox Club 120 - Új, garanciális, akár beszámítással
- JBL Partybox 710 - Új, garanciális, akár beszámítással
- LG 75Uq8100 4K HDR Thinkq AI SMART TV Magic Motion Távirányítóval!
- Thinkpad P16s Gen2 16" FHD+ IPS i7-1370P RTX A500 32GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- LG 65Qned7S3QA Qned UHD 4K HDR Thinq AI SMART TV
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen