Hirdetés
- Milyen videókártyát?
- Kompakt vízhűtés
- Mégis mi értelme az Xbox PC-nek, ha limitálja a hardverválasztékot?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Most Kína tiltotta ki a nemrég exportengedélyt kapott AI gyorsítókat?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #13416 üzenetére
Nem nehezebb vagy költségesebb, csak ha nem jó a motor struktúrája, akkor úgy járnak, mint a Unity vagy az Unreal Engine 4. Mindkét motornak van DX12 módja és megfelezi a sebességet.
A legfőbb gond az, hogy kvázi hasonló időben elérhető volt két explicit API. Most ne számítsuk a nagyon korai elérést. Az AMD Mantle a tömegek számára nagyjából 2014 februárjától, míg az Apple Metal márciustól vált elérhetővé. Majdnem azonos időben, az az egy hónap nem számít. Számos cég a Mantle-t igényelte, míg a másik tömeg az Metált. Ekkor már mindenki tudta, hogy lesz DX12, tehát akartak valami tapasztalatot róla.
A Frostbite Team, a Rebellion, a Firaxis, az Oxide, a Nixxes, az EIDOS Montreal, a CIG, az Arkane Studios, a Capcom, a Crytek, a Crystal Dynamics, a Codemasters, a Bohemia Interactive, stb a Mantle-t kezdték tesztelni és erre írták át a motorokat. Nekik a DX12 (és a Vulkan is persze - csak az akkor még nem létezett) implementálása egyszerű volt, mert tulajdonképpen a Mantle a két új PC-s API apja, tehát hasonlók az igények. Emiatt tudott az Oxide előállni egy DX12-es tesztprogrammal viszonylag hamar, és ezek közül a cégek közül más sem panaszkodott gondra. Ezzel szemben voltak akik az Apple Metalt implementálták elsődlegesen, ami persze ment. Ilyen cég az Epic, a Unity, pár Zenimax és WB stúdió, és akik ezeket a motorokat használják erősen panaszkodnak, mert amíg a Metal nem igényel új motorstruktúrát, addig a DX12 igen. Tehát az az elmélet, hogy először tesztelem a Mantle vagy a Metal API-t és aztán majd onnan megyek szabványra csak a Mantle-lel működik. Nem azért mert a Metal rossz, hanem azért, mert túl sok az eltérés a DX12-höz képest. A Unity motorprogramozója ennek teljes előadásokat szentelt az előző évben, hogy portolta a motort Metalra, aktiválta és alázott a teljesítmény, aztán innen portolta DX12-re és még a DX11-hez képest felére esett a tempó. Nem helyrehozhatatlan csak az elmélet nem találkozott a gyakorlattal. Tipikusan egyébként azoknál a cégeknél van a baj, ahol a motor nagyon öreg, így a konzolokon sem használják az alacsonyabb szintű elérést, tehát rá sem voltak kényszerítve arra, hogy modern struktúrát tervezzenek.
Aztán még ott vannak a gyártói profilozó és debug eszközök, amelyek nagyon bugosak a DX12-re vonatkozóan. Ezek javítása nem kevés időt vesz igénybe, tehát a kódok ellenőrzése igen lassan halad. Jellemzően azok a cégek állnak jól, akik írtak maguknak DX12 profilozót, mint az Oxide, mert még az MS cuccával sem lehet igazán haladni. Valószínűleg sokat segít, hogy az AMD a saját fejlesztőcsomagjának a forráskódják nyilvánosságra hozza, hogy lehessen javítani a bugokat a fejlesztőcsomag biztosítója nélkül is. -
Malibutomi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- Honor 90 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Akció! Paidashu 10600MAH / 20700MAH Powerbank olcsón!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest