Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yutani

    nagyúr

    válasz Petykemano #5387 üzenetére

    Véleményem szerint egy ideig maradunk a mostani szinten, mivel nincs szoftver oldalról sem olyan nagy demand, ami indokolná az átlag felhasználó számára a 8+ magos CPU-t. A 6/12 konfiguráció érzésem szerint néhány évig az arany középút lesz. De még ennyi sem kell az átlagnak, a korábbi mainstream csúcs 4/8 processzorok is elegendők a lesznek egy ideig (akiknek elég volt anno a 2/4 évekig, azokat kiszolgálja a 4/8 ugyanúgy évekig).

    Abban totál igazad van, hogy egy modernebb, de kevesebb magos proci (5600X) sokkal többet ér, mint egy régebbi több magos (1800X). Ebből a példából látszik, hogy nincs elősébb sokkal valaki, ha azonos generáción belül fejleszt később több magra, legalábbis a 6 vs 8 mag esetén ez igaz. Más kérdés, hogy alaki 4/4 prociról fejleszt azonos generáción belül 8/16-ra. Ennek lenne is értelme, de eléggé workload függő a dolog.

    #tarcsad

  • HSM

    félisten

    válasz Petykemano #5387 üzenetére

    "Tehát a több mag (6-=>8) nem kell úgy, mint egy falat kenyér"
    Ez szvsz csak attól függ, mire és hogy használod a géped. :) Illetve hogy pl. egy játéknál hol húzzák meg a minimum igényt. CPU-igényesebb címeknél azért már jópár éve szükséges a 6 mag az optimális futáshoz, és a 8-nak is azért jópár helyen van relevanciája, ha nem csak a V-sync + 60 FPS a cél.

    "A mai 8 magos ugyanolyan elavult lesz 3 év (2 generáció) múlva mint a valamivel olcsóbb 6 magos."
    Vélhetőleg igen. Ugyanakkor az az akár 25% exta tempó a plusz magokból lehet a különbség egy itt-ott bedadogó játék és egy végig vajsimán futó között az a 3 év alatt.

    "a Monet is azért készül, mert "túl jó" a kihozatal"
    Ez egyébként logikus lépés. A 8-magos lapka felét kidobnák a kukába, ha olcsó 4-magosként árulnák, és egy olcsó tömegterméknél a fogyasztás és órajel sem feltétlen olyan kritikus tényező, így egy olcsóbb, régebbi gyártósor bevetése teljesen logikus üzleti lépésnek tűnik. Vélhetőleg így az is optimalizálja a költségeket, hogy nem kell a kétféle lapkát egy tokozásra tenni hanem egyben van minden.

    "Ezért fejleszttette az Intel a Windows 11-et, nem?"
    Erre engedd meg, hogy röviden annyit írjak: haha. :D
    Viccen kívül, meg lehet nézni, hány év szenvedés után is köhögős a Ryzen-CCX felépítés kezelése, pedig egy 10+ éve létező dolog, gondolj csak a Core2 Quad felépítésére, éppen ugyanez, két kétmagos lapka volt egy négymagos, de felhozhatnám példának a két vagy több foglalatos szervereket is. Az eredmény? Meg lehet nézni, hogy hol van játékokban a 3800XT egy 5600X-hez képest (sokszor sehol) [link] , amikor "nyers erőben" vagy 10%-al gyorsabb [link] .
    Ha ennyire szenvedős annak is a kezelése, hogy kb. egyforma erős, egyforma felépítésű, de egymással néhány magkupac esetén nem egyforma gyorsan kommunikálni képes magokat hatékonyan használjanak, akkor az milyen lesz, amikor nem "csak" ez lesz az akadály, hanem különböző kódok különböző sebességgel is fognak a különböző felépítésű magokon futni? :DDD
    Ráadásul a tervek alapján lesz mindenféle magszám, kicsi nagy ahányféle kombinációt csak el tudsz képzelni. Elég reális esélyt látok, hogy a legjobb verzió optimalizálás szempontjából az lesz, ha fixen a nagy magokra kényszerítik az appot és le is van tudva ez az őrület. Megjegyzem, úgy hallottam, androidon is sokszor így "optimalizálnak" a különböző magokra, vagy itt fusson minden, vagy ott.
    Én azt gondolom, ezek a kis magok leginkább csak arra lesznek jók, hogy a gyártó ne maradjon le a "magszám háborúban". Az átlag usernek ez csak plusz fejfájás lesz, ahogy szerintem a szoftverfejlesztőknek is.

    [ Szerkesztve ]

  • paprobert

    senior tag

    válasz Petykemano #5387 üzenetére

    A mostani konzolgenerációban a PC-s játékoknak elméletben (7 mag + SMT miatt) 14 mag kellene, ami elméletben még skálázódna. Valamint a flegmán mellé dobott PC-s overhead, csak tippelni lehet hogy mennyi lesz, címenként eltérően, + maga a Windows.

    Szóval értelme lesz a 8+ magnak, de valóban, egyre kevésbé fog megtérülni.

    Nincs még Zen2@3.5GHz-et 30-60 fps-re taksáló cím a piacon, mert ahhoz át kell szabni a játékmenetet is, úgy néz ki. Az első kóstoló a next-gen elvárásokból talán a Battlefield 128-as multiplayer részlege lesz.

    [ Szerkesztve ]

    640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

Új hozzászólás Aktív témák