- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- E-book olvasók
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #5387 üzenetére
Véleményem szerint egy ideig maradunk a mostani szinten, mivel nincs szoftver oldalról sem olyan nagy demand, ami indokolná az átlag felhasználó számára a 8+ magos CPU-t. A 6/12 konfiguráció érzésem szerint néhány évig az arany középút lesz. De még ennyi sem kell az átlagnak, a korábbi mainstream csúcs 4/8 processzorok is elegendők a lesznek egy ideig (akiknek elég volt anno a 2/4 évekig, azokat kiszolgálja a 4/8 ugyanúgy évekig).
Abban totál igazad van, hogy egy modernebb, de kevesebb magos proci (5600X) sokkal többet ér, mint egy régebbi több magos (1800X). Ebből a példából látszik, hogy nincs elősébb sokkal valaki, ha azonos generáción belül fejleszt később több magra, legalábbis a 6 vs 8 mag esetén ez igaz. Más kérdés, hogy alaki 4/4 prociról fejleszt azonos generáción belül 8/16-ra. Ennek lenne is értelme, de eléggé workload függő a dolog.
#tarcsad
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #5387 üzenetére
"Tehát a több mag (6-=>8) nem kell úgy, mint egy falat kenyér"
Ez szvsz csak attól függ, mire és hogy használod a géped. Illetve hogy pl. egy játéknál hol húzzák meg a minimum igényt. CPU-igényesebb címeknél azért már jópár éve szükséges a 6 mag az optimális futáshoz, és a 8-nak is azért jópár helyen van relevanciája, ha nem csak a V-sync + 60 FPS a cél."A mai 8 magos ugyanolyan elavult lesz 3 év (2 generáció) múlva mint a valamivel olcsóbb 6 magos."
Vélhetőleg igen. Ugyanakkor az az akár 25% exta tempó a plusz magokból lehet a különbség egy itt-ott bedadogó játék és egy végig vajsimán futó között az a 3 év alatt."a Monet is azért készül, mert "túl jó" a kihozatal"
Ez egyébként logikus lépés. A 8-magos lapka felét kidobnák a kukába, ha olcsó 4-magosként árulnák, és egy olcsó tömegterméknél a fogyasztás és órajel sem feltétlen olyan kritikus tényező, így egy olcsóbb, régebbi gyártósor bevetése teljesen logikus üzleti lépésnek tűnik. Vélhetőleg így az is optimalizálja a költségeket, hogy nem kell a kétféle lapkát egy tokozásra tenni hanem egyben van minden."Ezért fejleszttette az Intel a Windows 11-et, nem?"
Erre engedd meg, hogy röviden annyit írjak: haha.
Viccen kívül, meg lehet nézni, hány év szenvedés után is köhögős a Ryzen-CCX felépítés kezelése, pedig egy 10+ éve létező dolog, gondolj csak a Core2 Quad felépítésére, éppen ugyanez, két kétmagos lapka volt egy négymagos, de felhozhatnám példának a két vagy több foglalatos szervereket is. Az eredmény? Meg lehet nézni, hogy hol van játékokban a 3800XT egy 5600X-hez képest (sokszor sehol) [link] , amikor "nyers erőben" vagy 10%-al gyorsabb [link] .
Ha ennyire szenvedős annak is a kezelése, hogy kb. egyforma erős, egyforma felépítésű, de egymással néhány magkupac esetén nem egyforma gyorsan kommunikálni képes magokat hatékonyan használjanak, akkor az milyen lesz, amikor nem "csak" ez lesz az akadály, hanem különböző kódok különböző sebességgel is fognak a különböző felépítésű magokon futni?
Ráadásul a tervek alapján lesz mindenféle magszám, kicsi nagy ahányféle kombinációt csak el tudsz képzelni. Elég reális esélyt látok, hogy a legjobb verzió optimalizálás szempontjából az lesz, ha fixen a nagy magokra kényszerítik az appot és le is van tudva ez az őrület. Megjegyzem, úgy hallottam, androidon is sokszor így "optimalizálnak" a különböző magokra, vagy itt fusson minden, vagy ott.
Én azt gondolom, ezek a kis magok leginkább csak arra lesznek jók, hogy a gyártó ne maradjon le a "magszám háborúban". Az átlag usernek ez csak plusz fejfájás lesz, ahogy szerintem a szoftverfejlesztőknek is.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #5387 üzenetére
A mostani konzolgenerációban a PC-s játékoknak elméletben (7 mag + SMT miatt) 14 mag kellene, ami elméletben még skálázódna. Valamint a flegmán mellé dobott PC-s overhead, csak tippelni lehet hogy mennyi lesz, címenként eltérően, + maga a Windows.
Szóval értelme lesz a 8+ magnak, de valóban, egyre kevésbé fog megtérülni.
Nincs még Zen2@3.5GHz-et 30-60 fps-re taksáló cím a piacon, mert ahhoz át kell szabni a játékmenetet is, úgy néz ki. Az első kóstoló a next-gen elvárásokból talán a Battlefield 128-as multiplayer részlege lesz.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EA Sports WRC '23
- Milyen notebookot vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- LEGO klub
- További aktív témák...
- I7 - GAMER /8700K + VÍZ - Z370 - 16GB DDR4 - 512GB NVME - 4TB HDD -RX 6600/8GB DDR6- 700W - RGB HÁZ
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256gb/8gb Phantom Black
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol
- Samsung Galaxy S22 5G Dual Sim 8/128gb Hibátlan állapot
- 10.GEN GAMER PC /B460-STEEL-I5 10400F +VÍZ - 1TB NVME + 4TB HDD - 16GB RGB - RX 6600-8GB DDR6 + RGB/