Hirdetés
- Alaposan felpumpálta AI gyorsítójának izmait a Google
- Kisebb "atomreaktort" avatott a Minisforum
- A Microsoft bedurvult, így a jövőben keményen odacsapnak a veszélyes drivereknek
- Scalperektől félti RAM moduljait a Framework
- Drasztikusan lassíthatja a játékokat egyes VGA-kon a Windows 11 új frissítése
Új hozzászólás Aktív témák
-
atosz
őstag
De ha mar belinkelted, el is olvashattad volna.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Ez az opció állítja az AGP rekesz méretét (AGP Aperture Size). A rekesz a PCI memória megcímzett tartományának egy része, a grafikus memória megcímzett területe. A ciklusok, amik érintik a rekesz (aperture) tartományát, azok tovább vannak küldve az AGP-nek forditás, átalakitás nélkül. A mérete ugyancsak meghatározza, hogy mekkora legyen az a terület a a rendszermemóriából, amelyet a grafikus kártya használhat a texturák tárolására.
Az AGP Aperture Size a következő formula alapján van kiszámítva: maximálisan felhasználható AGP memória mérete x 2 plusz 12 MB. Ez azt jelenti, hogy a felhasználható AGP memória mérete kevesebb, mint a fele az AGP Aperture Size-nek. Ez azért van, mert a rendszernek szüksége van AGP memóriára (uncached - nem cache-elt) plusz egy megegyező méretű írással kombinált memóriaterületre valamint hozzáadott 12 MB-ra a virtuális címzéshez. Ez cimzési hely, nincsen fizikai memória használva. A fizikai memória csak akkor van kiosztva és ''szabadon engedve'', ha a Direct3D egy ''create non-local surface'' hívást kér.
A Win 95 (VGARTD.VXD-vel) és A Win98 a ''vízesés effektust'' (''waterfall effect'') használják. A felületek elöször a helyi memóriában képződnek. Ha ez a memória megtelik, akkor abból ''kiömlik'' es a felületek az AGP memóriában valamint a rendszermemóriában képződnek. Tehát a memória használata autómatikusan optimizált minden alkalmazáshoz. Az AGP- és rendszermemória nincsen használva csak ha az mindenképpen szükséges.
Sok ember azt mondja, hogy az AGP Aperture Size méretét a rendszermemória felére kell állítani. Ez nem igaz ugyanabból az okból, amiért a swapfile méretét sem kell a rendszermemória 1/4-ére állítani. Úgy, mint a swapfile mérete, az AGP Aperture Size is egyre kevesebb területet kíván, minél több memóriával rendelkezik a grafikus kártya. Ez azért van így, mert a legtöbb textúra magán a grafikus kártyán van tárolva. Tehát azok a grafikus kártyák, amelyek 32 MB RAM-mal rendlkeznek, azoknak kisebb AGP Aperture Size szükséges, mint a kevesebb memóriával rendelkező kártyáknak.
Ha a grafikus kártyánknak nagyon kevés a memóriája, akkor az AGP aperture Size-ot a lehető legmagasabb értékre kell állítani, egészen a rendszermemória feléig. A több memóriával rendelkező videókártyák esetén nem kell az AGP Aperture Size-t a rendszermemória feléig állítani. Meg kell jegyeznünk, hogy az aperture mérete nem arányos a teéjesítményhez, tehát annak növelése nem növeli a teljesítményt.
Ettől függetlenül az AGP Aperture Size-ot ajánlott 64 MB-tól 128 MB-ig beállítani. De miért van szükség ilyen aránylag nagy méretű AGP Aperture-re, amikor a legtöbb grafikus kártya sok memóriát tartalmaz? Nem lenne jobb beállítani az abszolút minimumot ahhoz, hogy RAM-ot spóroljunk meg?
Nos, sok grafikus kártyának legalább 16 MB AGP Aperture Size-ra van szüksége a rendes működéshez. Ez valószínűleg azért van, mert a virtuális címzési terulet eleve 12 MB helyet foglal. Továbbá sok szoftvernek szüksége van AGP Aperture Size-ra ami általában nem meghatározott. Néhány játék is annyi textúrát használ, hogy az AGP memóriára is szükség van a grafikus kártya nagy memóriája ellenére.
Ha még emlékszünk a fenti formulára, a szükséges AGP memória mennyisége több, mint a szükséges textúra tárolási terület kétszerese. Tehát ha plusz 15 MB textúra tárolási hely szükséges, akkor 42 MB rendszermemória van használatban. Ezért van értelme magasra állítani az AGP Aperture Size-ot, hogy az könnyedén kiszolgálja a különböző szoftverek kívánalmait.
Fontos tudni, hogy az AGP Aperture Size lecsökkentése nem spórol memóriát. A beállítás csupán az AGP Aperture maximális méretét határozza meg, amit a rendszer csak akkor használ, ha mindenképpen szükség van rá. Addig ez a memória nincsen használva, amíg ez mindenképpen nem szükséges. Tehát ha az opciót 64 MB-ra állítjuk, az nem azt jelenti, hogy a rendszermemóriából vesszük el azt. Ez csak behatárolja azt a maximálisan használható memóriát, amelyet szükség esetén az AGP bus felhasználhat.
Most miután az AGP Aperture Size-ot ''felturbóztuk'' akár 128 MB fölé, ez nem igazán fogja vissza a teljesítményt, de a legjobb eredményt akkor kapjuk, ha 64 MB vagy 128 MB-ra állítjuk, így a GART tábla nem lesz túl nagy. Minél több memóriát szerelnek a grafikus kártyákra, és minél hamarabb elterjed a tömörített textúrák használata, úgy kevésbe lesz szükség 64 MB-nál nagyonbb AGP Aperture Size-ot megadni. Ezért ajanlott, hogy ezt az opciót állítsuk 64 MB-ra vagy legfeljebb 128 MB-ra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kicsomagoljuk és bemutatjuk a Poco F8 Ultrát
- Energiaital topic
- Tanárian oktatja a ChatGPT a mezőnyt
- Melyik tápegységet vegyem?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- SSD kibeszélő
- PlayStation 5
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Sony Playstation 4 Slim 500GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GP850P-B - 27" NANO IPS - 2560x1440 - 180Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Autós kamera eladó
- Playstation 4 Pro 1 TB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i7 16GB 500GB 5300M 4GB macbook garanciával hibátlan működés
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


