-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Andre0
csendes tag
Akkor már értem, hogy kaptam nejlonon belül ronggyá ázott kartonban árut
Szerencsére műanyag termék volt, de rossz belegondolni mi lett volna valami nedvességre rosszul reagáló tartalommal... Ráadásul ePacket volt, nem a legolcsóbb szállítás, habár idehaza ez nem tudom számít-e bármit is...
-
A postások már megint a szabad ég alatt tárolják a csomagokat, amikor átveszítek javaslom ellenőrizni a nedvesség tartalmat, mert kívül hiába van műanyag fóliába burkolva nem vízálló. Lehet érezni a csomagoláson keresztül is az elázást, nem igazán volt tartása azon a részen a csomagnak.
Most szerencsém volt a matricákkal, mert a külső zacskón belül volt egy papír boríték, no az átázott, de benne dupla fóliába csomagolva volt a matrica papír, ami nem jó ha felhasználás előtt vízbe ázik.
Ha átvételnél rögtön panaszt teszünk akkor a posta a felelős.
Ha elektronikai kütyü lett volna annak most annyi lenne. -
walakyb
tag
Egyreszt nem tudhatod, hogy hogyan fog reagalni az elado, siman lehet, hogy magatol csereli, szoval szvsz:
1. bejelolni erkezettnek
2. felvenni a kapcsolatot az eladoval, majd megmondja, hogy mit ker
3. ha a 2. pont tobbszorre sem mukodik, akkor dispute nyitasaA kenyelmesebb megoldast inkabb nem is szeretnem minositeni. Ertem en, hogy hibas, de pl ha veszel valami kis muszaki boltban egy TV-t, amikor kiderul, hogy hibas, gondolom nem fogod kirabolni oket, hanem viszed gariztatni.
Azert mert vannak kocsog eladok, attol meg nem mind az (sot), raadasul teged se ruhaz fel a kocsogseg jogaval. raadasul nem is tudhatod, hogy ez eppen milyen -
válasz
-=MrLF=- #26995 üzenetére
Összefoglalóba beírtam.
De az általad linkelt oldalon is ott van:
On Time Delivery Guarantee
If you can't come to an amicable agreement after contacting the seller, simply raise a claim by opening a dispute within 15 days of the completion of your order.
Amikor lejár a szállítási védelem a vásárlás komplett lesz. A számláló írja is: Your order will be closed in: XX days XX hours XX minutes
1. The Buyer Protection period may be over
Please note that you can open a dispute on the 11th day after seller has sent out your order and within 15 days of the order’s completion. -
Nem értelek. Leírod a problémát, azután meg ez: 1. megvárom hogy lejárjon a kézbesítési idő azt igazság az hogy megérkezett. Miért állítanál mást?
Nem kell a logikától elrugaszkodni, csak az lehet hibás ami megérkezett.
A hosszabb videó értelemszerűen logikusan rövidebbre vágott, de a fényképező dolog az időbélyegzést helyez el a képbe, esetleg a neve is tartalmazza, 3 kép, kezdete, közben és vége azért megfelelő igazolás.
Postai vonalon csak a nemzetközi ajánlott -regisztrált- küldeménynek ami Lx vagy Rx kezdetű van elfogadott kézbesítési bejegyzése az számít. Ennél még a megérkezés sem elegendő. A többi "nyomkövetésiszám" szerű az kamu. Nem értem itt a futárcéges szállítást, ott más a forma. -
-=MrLF=-
senior tag
Erről a szállítási határidő lejárat után 15 nap határidős refundról hol van infó?
[Basic Guarantees] oldalon a
[HOW DOES IT WORK] és a
[TERMS & CONDITIONS] oldalon sem találtam.Elnézést a listáért, bocsi
Közben összefoglalóban olvasom hogy ajánlott 59.nap indítani, így fogok tenni.
-
válasz
-=MrLF=- #26992 üzenetére
Komolyan, már többször kértem már hogy ne legyen bemásolva az egész szállítási történet, leygen megadva a nyomkövetési szám és legfeljebb a kérdéshez kapcsolódó sor.
Adtál linket és azután az egész lista. Minek?
A légi szállítás nem azt jelenti hogy állandóan levegőben van. -
Met
nagyúr
Sziasztok!
Vett valaki akkumulátort ami nem működött és dispute lett a vége?
Rendeltem egy akkut tabletbe, múlt szombaton vettem át (tracking leragadt 24-énél hogy az országban van és néhány napon belül kézbesítik). Nem működik, beraktam, feltölt 15-16%-ig és onnan lemerül de nem tölt vissza, voltak restartok, factory reset, másik töltő stb. semmi, vissza raktam a régit, feltölt, lemerül rendesen, be az új megint tölt egy darabig majd lemerül és nem lehet visszatölteni.
Mit szoktak ilyenkor kérni? Videót kérnek általában, csináljak egy timeelapse videót 3 óráról amin látszik hogy nem tölt?Mit csináljak?
1. megvárom hogy lejárjon a kézbesítési idő (ha addig nem frissül a tracking) és refund
Ez annyira nem korrekt viszont "kényelmesebb"Bár itt még kérheti hogy várjak mert tracking szerint már az országban van
2. Dispute, leírom a helyzetet, csinálok videót az akkuról hogy nem tölt és reménykedek
Itt viszont hivatkozhat arra hogy beszerelés közben történt valami.
Visszakérést küld vagy részleges refund. -
-=MrLF=-
senior tag
Aliexpress tapasztalatok, 1 csomagom elveszőben, 2018-10-19 rendeltem 60 napból még 11 nap van, 2018-11-06 óta repül
[https://t.17track.net/hu#nums=RY352163679CN]
2018-11-06 22:45 Airline Shipment
2018-10-28 18:44 Leave "Shenzhen Center", Next stop "Shenzhen Center"
2018-10-28 07:27 Shipped by airline
2018-10-28 07:27 Arrive at "Shenzhen Center"
2018-10-28 07:25 Leave "Shenzhen Center", Next stop "Shenzhen Center"
2018-10-28 07:20 Arrive at "Shenzhen Center"
2018-10-27 21:56 Leave "Shenzhen Center", Next stop "Shenzhen Center"
2018-10-27 09:54 "Shenzhen Interchange Bureau" has been imported into the mutual seal
2018-10-27 09:54 "Shenzhen Interchange Bureau" has been exported directly seal
2018-10-27 09:54 "Shenzhen Interchange Bureau" has been exported to each other seal
2018-10-27 02:17 "Shenzhen Interchange Bureau" has been exported to open and demolished
2018-10-27 02:11 Leave the "Shenzhen Center", The next stop "Shenzhen Exchange Bureau"
2018-10-27 02:10 Arrive at "Shenzhen Center"
2018-10-27 01:17 Departure "Postal Shenzhen International Bulk Mail", Next stop "Shenzhen International"
2018-10-27 01:16 Departure "Postal Shenzhen International Bulk Mail", Next stop "Shenzhen Center"
2018-10-27 00:19 "Postal Shenzhen International Bulk Mail" has been collected and sent
2018-10-20 09:48 Logistics orders have been created (fast selling platform)Amit azonos időpontban rendeltem másik két csomit az már megjött, persze a posta oldalán azokról sincs semmi.
-
válasz
balazs1956 #26986 üzenetére
15 napig a védelem lejárta után is. Én most már mindig azután nyitom. Akkor már fix hogy nem érkezett meg időben.
-
pn4hvq
senior tag
válasz
walakyb #26984 üzenetére
"Ha mar megkaptad a cuccot, valamit mondhatnal is rola, had csorgassuk a nyalunkat"
Egyelőre nem tudok sokat mondani, mert karácsonyi ajándék lesz, kb 10 percem volt, hogy ("drónszűz"-ként) megtekintsem. Kis helyiségben kézzel fogva indítottuk csak be. Nekem szemre minőségi cuccnak tűnik, a kamerája 1 percre kipróbálva nagyon jó képet adott, de viszonyítási alapom nincs, a telefon pedig 50cm-re volt a dróntól.
Elvileg az első 2000 (vagy 2500) vevő valami kis robotot is kapott ajándékba, a többiek "other gift"-et. Nekem utóbbi jutott, egy öklömnyi méretű habszivacs (vagy mi) sütemény. -
balazs1956
senior tag
Sziasztok, kis segítség kéne.
Végigolvastam a bevezetőt, és lehet, hogy átcsúsztam rajta ,de nem lettem okosabb.
Az alis rendelésem védelmi idejéből, amit az eladó terjesztett ki már csak 3 nap van hátra, a csomag persze sehol.
Mikor nyissak disputát, hiszen még megjöhet 3 nap alatt, de 90 nap után ennek kicsi a valószínűsége.Ha lejár a 3 nap vége a védelmemnek, de előtte még ugye megjöhet.
Szerintetek már nyithatok disputát pár nappal a védelem lejárta előtt is?A segítségeteket előre is köszönöm szépen
-
walakyb
tag
válasz
gabx76 #26964 üzenetére
Bocsi a 2 egymas utani postert, de ennek a temaja miatt fontosnak ereztem megkulonboztetve...
Ezt a ragszamu csomagot NEM kuldtek vissza. Ha valoban uj szammal adja fel a csomago, akkor ISMET atbaszott, mivel ez beert hollandiaba, es menni is fog szepen tovabb, ahogy nezem.
Nem vagyok annyira nagyon szakavatott, de szerintem a 2 kamu TN (megvarni, mig a hollnad is kezbesitve lesz) boven elegendo ok a dispute nyitasra, de majd V/ kijavit, ha rosszul tudom -
walakyb
tag
válasz
pn4hvq #26969 üzenetére
Szia!
Ha mar megkaptad a cuccot, valamit mondhatnal is rola, had csorgassuk a nyalunkat
Szavahihetosege a csokanak (elado) egyebkent egeszen pontosan nulla. nezd meg az ember 1*-os ertekeleseit tobb termekne, szinte mind arrol szol, hogy vagy hibas teljesites (pl 3 aksit vett az ember, csak 1et kapott...), de javareszt a mi esetunkkel teljesen azonos esetek, csak eppen nem erkeztek meg a csomagok soha. Ha hamarosan en is kapok megint uj TN-t, azonnal nyitni fogom a dispute-ot, nem fogok varni januarig a dologgal, az biztos.
11.11-es vasarlasok: nekem ezen a "kedves" emberen kivul 2 valtoztatott TN-t, de mar azok is megjottek, mint a tobbi rendelesem nagy resze. Raadasul ma megjott az elso fecske a Black Fridayrol is, registered china posttal -
GabN73
addikt
Szállítást is ők intézik, megbeszélés kérdése hogy mivel szeretnéd. Általában nagyobb logisztikai cégek Express megoldását kínálják egyből, de mivel úgy is csak úgy lehet vásárolni hogy írsz nekik az igényeidről, meg lehet beszélni a szállítást is.
Jobb gyárak/cégeknél elérhető a company profile, sok infóval, pl engedélyek (sok sikert a fordításhoz), total annual revenue, meg dolgozók száma stb.
Ahogy én néztem, a nagy, régieknél van egyperces videó is róluk. -
válasz
animatrix11 #26980 üzenetére
Rosszul hallottad. Az a nagykereskedői piac, elsődlegesen nem kereskedőktől, hanem a gyártóktól vásárolhatnak a kereskedők. Néhányan magánszemélyekkel is szóba állnak, de nem az 1 db-os tétellel. A szállítást vagy te intézed, vagy drága, nincs ingyenes szállítás.
Ilyesmi tételszámokban gondolkoznak:
US $0.50 - $2.50 MOQ: 500 Pieces
US $0.50 - $2.00 MOQ: 1000 Pieces
US $0.05 - $0.06 MOQ: 10000 PiecesSzóval nem igazán eladó kategória aki ott ad el. Nincs mit igazán értékelni, illetve nem úgy megy a dolog mint az AliExpressen.
Van gyémántos besorolás mondjuk 3 gyémánt a 74 Transactions 120000 $ feletti eladással, ez egészen más rendszer.
Az AliExpress az Alibaba kiskereskedői piaca. Ott már kereskedőktől vásárolsz. -
animatrix11
őstag
Sziasztok!
Alibaba-ról rendelt már valaki? Hallottam ott azért pár embert lehúztak, honnan lehet tudni, hogy egy eladó megbízható vagy sem? Van ott is review, de ilyen pár értékeléssel , vagy értékelés nélkül
-
válasz
spengo #26978 üzenetére
Lényegtelen hogy ki honnan, gondolom csak az Aliexpress-től vásároltál. Nézd meg az Összefoglalóban a 7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai leírást és küld be az ott felsorolt dolgokat. Azt a + levelez is amiben kéred az áfa elengedést.
Van a levélben egy hivatkozási szám az első táblázat részben, ha akarod akkor telefonon ennek alapján, mivel a nyomkövetési szám az csak küldeményazonosító, konzultálhatsz velük, de kicsi a valószínűsége hogy tévedésből írtak neked. Ezen a számon holnap 8-12:00-ig 06-1-421-7235
Én simán kitölteném ezzel az Alis vásárlás adataival és e-mail-ben elküldeném a beszkennelt aláírt űrlappal, ha postán küldöd vissza az 4-5 nap plusz idő és a jövő héten már ott is nagyon sok munkájuk lesz, késni fog az elbírálás. -
spengo
csendes tag
Üdv Mindenkinek!!! Előre is nagy tiszteletem azé aki nem fog agygörcsöt kapni az amatőr kérdésemtől!!! Lelkesen leadtam első rendeléseimet az alin kb egy hónappal ezelőtt. azóta pár bizbasz már meg is érkezett probléma mentesen! De!! Én lúzer... engedve párom nyekergésének megrendeltem egy órát illetve egy karkötőt egy azon eladótól (kína) - akinek csak is pozitív visszajelzései vannak sok eladás után is! Az össz ár 29.98 USD (free shipping) Az ali rendszerében feladta, elhagyta az országot, stb... aztán megjelent hogy vámeljárás kezdődött... Mondom OK! De az adott termékhez tartozó TN , bármely nyomkövetővel nézve nem létezik! Ma kaptam egy vámkezelési levelet az MP-től amiben van egy számomra fiktív postai azonosító aminek a feladási helye az USA! De ha rákeresek erre a 17Track-en akkor származási országnak Svédországot jelöli!! Jájjjjj! Akkor most milyen csomagot kaptam... kitől... és honnan,,??? Elnézést ha hosszú volt!!!
-
-szabi-
addikt
Feedback rendszer elég érdekesen működik.
Egyik cuccra 3 csillagot akartam adni, de az értékelést eldobja "system busy try later" üzenettel.
Mivel volt még pár dolog amit nem értékeltem kíváncsiságból megcsináltam.
Azokat ahol 4-5 csillagos az értékelés megengedi befejezni, de ha visszamegyek a 3 csillagos cucchoz mindig "system busy" az üzenet.
Így azért könnyű tele lenni kiváló értékelésekkel, ha a semleges vagy negatívat nem engedi az oldal.
Szánalmas. -
gabx76
senior tag
Nem bosszantom magam vele egy pillanatig sem: azt írtam, hogy vicces, - főleg, hogy már harmadik ragszámot kapom tőle - illetve mivel hárman jártunk így, gondoltam beírom mit válaszolt miután rákérdeztem, de szerintem már túlbeszéltük.
pn4hvq:
Érdekes - megnéztem, 12 terméket vettem aznap, töbség már itt van, kettőnél kaptam új ragszámot, egyet visszaírt az eladó, hogy nincs neki raktáron. -
pn4hvq
senior tag
válasz
gabx76 #26967 üzenetére
Átnéztem az Aliról 11.11-én rendelt dolgaimat, és egy kivételével ugyanez volt a többinél: kaptam a feladási határidőn belül egy ragszámot, majd valamikor napokkal később mindegyik kapott újat (volt, ami ugyanolyan postázási móddal, volt ami teljesen más módon lett újraküldve).
Mondjuk lehet ok, hogy mind "slágertermék" volt: a most is emlegetett drón, valamint Xiaomi 3G routerből kettő. A routernél próbálkozott az eladó azzal, hogy elfogyott a készlet, mondjam le, hogy visszakapjam a pénzt, erre feleltem, hogy várok, aztán vegyek "extra shipping fee"-t, azértmertcsak. Ebbe nem mentem bele, de szerencsére meg is jöttek a routerek eredeti, 11.11-ei áron. -
-
-
válasz
balint933 #26963 üzenetére
Ha megkaptad a terméket akkor szerinted miért adnák vissza az árát? Ha neked gond az hogy késik valamennyi időt akkor ne vedd át és akkor ha visszaérkezik hozzájuk a pénzt visszaküldik.
Az hogy a termék is nálad marad, meg a pénzed is visszakapod, mert a szállító cég miatt nem lehetséges 7 napon belül kézbesíteni, az csak mese lenne, nem valóság. -
gabx76
senior tag
Mindhárman egy napon rendeltük, kaptunk egy kamu TN-t ami máshová szólt, majd két héttel később egy NL-est.
Ebből egy elindult rendesen, egyet csomagolási sérülés miatt - állítólag viszaküldtek és indítottak útnak újra, az enyémet meg a fent írt okokból. Ehhez képest az új ragszámok egymáshoz képest 5 napon belül indultak el. (21. 23. 26.)
A vicces, hogy a 21-es dátumú - vagyis a legkorábbi - az enyém, amire elvileg már elindult-visszafordult egyszer és kapott új TN-t harmadszor is. (Vagyis ennek kellene a legkésőbbi feladási dátummal rendelkeznie, az hogy egyik már odaért valóban irreleváns) -
balint933
csendes tag
"Seller Guarantees: On-time Delivery 7 days" volt a rendelés napján is, és 12.01 00:04-kor kaptam az értesítést, hogy feladták a csomagot, a garantált 7 napos kiszállításra a refund akkor is érvényes, ha megérkezik, de már 7 napon túl? Írtam nekik, és azt mondták, hogy a követési szám jó és megpróbálják sürgetni a futárt, hogy frissüljön a tracking.
-
válasz
gabx76 #26960 üzenetére
Nem egészen értem az összehasonlítást, mindegyik különböző időponttól indul, így egyszerre nem mozoghatnak, nem azonos városban lettek feladva, így különböző időpontokban érik el a kínai Nemzetközi Kicserélő Központ valamelyikét, mert abból náluk nem egy van, mások a bejegyzések, de csak azok láthatóak amiket be is írnak, előfordulhat hogy kimaradnak dolgok a sorrendből. Mi a vicces? Nem lehet összehasonlítani.
LX587495252NL 2018-11-21 22:06
LX595261339NL 2018-11-23 02:47 és már kézbesítve
LX587635895NL 2018-11-26 01:52Ha az átvevő postai kezelésben mondjuk sérül a csomag, vagy valami más okból nem szállítják tovább visszaküldik a feladónak, mivel a nyomkövetési szám "elhasználódott" csak új feladással, új számmal tudja elküldeni. Nem biztos hogy kamuzik.
-
AMD Power
titán
Volt mostanaban egy par redundom. Korrekten mindegyiknel visszakaptam a penzt!
-
gabx76
senior tag
válasz
pn4hvq #26891 üzenetére
Lemegyek hídba: Az E58-as drónra most kaptam a harmadik TN-t!
"Thanks for your mail.We are so sorry for the trouble. Just now, we have contacted the post office to check the problem, they told us that your parcel was returned to them before, so they resent the parcel out on November 23, 2018 with new tracking number LX*********NL, you can check in this link:http://www.17track.net/en. Usually, the parcel will arrive in 20-45 working days. "
Miért érzem azt, hogy kamuzik?!
Mellesleg elég vicces megnézni egymás mellett mindhármunk csomagszámát. -
féldekás
aktív tag
Sziasztok!
Nem tudjátok, hogy mi van a trackinggel? A 17track és a posta alkalmazás sem mutatja a magyar részét a csomagkövetésnek.
Volt 2 csomagom, aminél jelezte mindkét alkalmazás, hogy csomag postai feladása, aztán célországba elküldve. Ezek törlődtek, és csak a kínai oldalon lévő tracking él. Ami már az országban volt akkor, amikor törlődtek a másik követések, azokat jelezte mindkét alkalmazás.
Vasárnap környékén romlott el, ha jól tudom.
Tudtok erről valamit?
Előre is köszönöm! -
válasz
#65675776 #26952 üzenetére
Ha te jobban tudod a postai műveleteket ám legyen. Gondolom te ott dolgozol vagy dolgoztál és arra alapozva mondod a dolgokat.
Nekem több és nem elektronikai dologra is kértek be igazolást amelyek el sem érték azt a 22 €-os határt, innentől kezdve az elméleted nem állja meg a helyét.
De nem alapozhatsz arra hogy átcsúszik valami vagy nem. Múltkor megúsztad a kb 40000 Ft kifizetését, most nem.
De már szerintem túl van tárgyalva a dolog. Indíts reklamációt ha úgy gondolod igazad van és kész. -
#65675776
törölt tag
válasz
nyisziati #26950 üzenetére
De mi a túróért nem kérdez?
Egyébként meg nem sokat érek a screenshottal, mert azon ugyanaz szerepel, mint feladáskor. Csak közben kétszer is változott. Ezekről viszont nincs screenshot, nekem meg eszembe sem jutott, hogy készitsek.
V/: "az EMS és China Post Registered Air Mail is ugyanoda fut be, ugyan az az eljárási rend"
Ez megintcsak nem igaz. A sima postai küldemények csak bekerülnek a postai központba, aztán vagy foglalkoznak vele külön, vagy nem. Ha foglalkoznak vele, akkor a vámkezelőbe átküldik. Az EMS és DHL csomagok viszont egyenesen a vámkezelőbe kerülnek. Tehát nem ugyanoda. Mellesleg ha minden egyes csomagot vámkezelnének, akkor bizony több ideig tartana a vámkezelés, mint a tényleges szállitás (régebben próbálkoztak vele. A Tajvanból 4 nap alatt ideért csomag vámkezelése három hetet vett igénybe. És akkor még kisebb volt az ilyen jellegű forgalom). Egyszerűen nincs az a kapacitás, amivel ennyi csomagot kivétel nélkül vámkezelni lehetne. Elsődlegesen csak azt küldik, amire elektronikai cikk, vagy konkrétan telefon, tablet, notebook van irva. Ha az szerepel rajta, hogy PC component, akkor nem foglalkoznak vele.
-
válasz
nyisziati #26950 üzenetére
Már miért fizetnének nem vámot, hanem Áfát? Közük nincs hozzá. Mindig azzal vesszük meg azt ami a 22 €-nak megfelelő értéket túllépi hogy a törvény szerint előírt dolgokat kifizetjük. Aztán ha nem kell fizetni csöndben örülünk neki, hogy még olcsóbb lett a beszerzés.
Itt az AliExpressen az eladókon nem lehet számonkérni, hogy épp nem volt trehány a postai dolgozó és ki kell fizetni az Állam jussát.
Mert értsd, az EMS és China Post Registered Air Mail is ugyanoda fut be, ugyan az az eljárási rend. Csak van aki elvégzi a munkáját és van aki nem.
Teljesen értelmetlen dolog puffogni azon hogy China Post volt kérve és EMS post lett belőle -ez utóbbi egyébként drágább- mert mindkettő POSTA és mindkettő vámköteles.
De nem kell fizetni semmit ha 42,17 $ alatti az érték.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Motorola G34 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest