Új hozzászólás Aktív témák
-
Alexios
veterán
A scaletransformot be kell állítani valamihez, mert ez valaminek a transzformációja. A sima zárójel amúgy ha használsz mögötte {} zárójeleket is nem feltétlenül muszáj.
Szóval vagy van valamid amit szeretnél méretezni a xaml-ben, ott adsz egy nevet neki x : Name-el, majd a code behindban arra hivatkozol, vagy azt amit méretezni is akarsz code behindban hozod létre, és a végén hozzáadod a mainwindowhoz.Viszont, igazából mindegyik megoldás idegen a WPF-től, még ha működne is. Kezdésnek tudom, hogy viszonylag sok tud lenni, de tényleg érdemes olvasni az MVVM patternről, és data bindingról, mert egyrészt sokkal egyszerűbb dolgod lesz, másrészt erre van kitalálva. A lényege, hogy xaml-ben létrehozod a ui elementedet amit akarsz, majd ezt hozzá kötöd egy propertyhez, ezt általában egy viewmodel osztályban szokták, esetedben ha kezdésként a xaml.cs fájlban van sem gáz. A lényeg, hogy az az osztály, amihez kötni akarod meg kell valósítsa az INotifyPropertyChanged interfészt, ez az egész WPF sava-borsa, majd ha változás van akkor ezzel jelezni.
Valami ilyesminek kéne lennie pl.:
public partial class MainWindow : Window, INotifyPropertyChanged
{
//Inotifypropertychanged interfész megvalósítása
public event PropertyChangedEventHandler PropertyChanged;
protected void OnPropertyChanged([CallerMemberName] string name = null)
{
PropertyChanged?.Invoke(this, new PropertyChangedEventArgs(name));
}
//Property amihez tudsz kötni xaml-ről
private double scaleX;
public double ScaleX
{
get => scaleX;
set
{
scaleX = value;
//Ez az egész lényege, emiatt fog értesülni a UI arról hogy változás történt
OnPropertyChanged();
}
}
public MainWindow(){
InitializeComponent();
//Esetünkben nincs viewmodel, szóval ez az osztály lesz az ahol keresni fogja a propertyket
DataContext = this;//Kezdésnek legyen 1, bárhol változtathatod aztán a kódban, pl. timerrel
ScaleX = 1;
}
}
Aztán xaml-ben így lehet kötni hozzá:
<!--Ui Element amit méretezni akarsz, itt egy grid, de amúgy kb bármi lehet-->
<Grid>
<Grid.RenderTransform>
<!--Kötés a ScaleX propertyhez, amit a code-behindban állítunk-->
<ScaleTransform ScaleX="{Binding ScaleX}"/>
</Grid.RenderTransform>
</Grid>A lényeg, hogy ezután, ha lesz egy timered, akkor csak simán a ScaleX propertyt kell állítanod, és semmi más varázslatra nincs szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 1700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 580 8GB Rampage SHIVA Corsair 450W
- Apple Ipad Pro 2 gen2 10,5" 2K retina A1709 64GB
- BESZÁMÍTÁS! 16GB (2x8) G.Skill Trident Z RGB 4266MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG321QR 32 165Hz WQHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel - használt
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest