- Megerősíti a platformfüggetlen sugárkövetéses tesztjét a 3DMark
- A Seenda ollós klaviatúrája a Microsoft Sculpt Ergonomic Keyboard nyomdokain jár
- Gamescom 2025: Itt a legújabb Gaming NUC
- Cicomától mentes Palit GeForce RTX 5060 a kevésbé tágas gépházak gazdáinak
- Eldőlt: nem építhetnek hátsó kaput az Apple termékekbe a britek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alexios
veterán
A scaletransformot be kell állítani valamihez, mert ez valaminek a transzformációja. A sima zárójel amúgy ha használsz mögötte {} zárójeleket is nem feltétlenül muszáj.
Szóval vagy van valamid amit szeretnél méretezni a xaml-ben, ott adsz egy nevet neki x : Name-el, majd a code behindban arra hivatkozol, vagy azt amit méretezni is akarsz code behindban hozod létre, és a végén hozzáadod a mainwindowhoz.Viszont, igazából mindegyik megoldás idegen a WPF-től, még ha működne is. Kezdésnek tudom, hogy viszonylag sok tud lenni, de tényleg érdemes olvasni az MVVM patternről, és data bindingról, mert egyrészt sokkal egyszerűbb dolgod lesz, másrészt erre van kitalálva. A lényege, hogy xaml-ben létrehozod a ui elementedet amit akarsz, majd ezt hozzá kötöd egy propertyhez, ezt általában egy viewmodel osztályban szokták, esetedben ha kezdésként a xaml.cs fájlban van sem gáz. A lényeg, hogy az az osztály, amihez kötni akarod meg kell valósítsa az INotifyPropertyChanged interfészt, ez az egész WPF sava-borsa, majd ha változás van akkor ezzel jelezni.
Valami ilyesminek kéne lennie pl.:
public partial class MainWindow : Window, INotifyPropertyChanged
{
//Inotifypropertychanged interfész megvalósítása
public event PropertyChangedEventHandler PropertyChanged;
protected void OnPropertyChanged([CallerMemberName] string name = null)
{
PropertyChanged?.Invoke(this, new PropertyChangedEventArgs(name));
}
//Property amihez tudsz kötni xaml-ről
private double scaleX;
public double ScaleX
{
get => scaleX;
set
{
scaleX = value;
//Ez az egész lényege, emiatt fog értesülni a UI arról hogy változás történt
OnPropertyChanged();
}
}
public MainWindow(){
InitializeComponent();
//Esetünkben nincs viewmodel, szóval ez az osztály lesz az ahol keresni fogja a propertyket
DataContext = this;//Kezdésnek legyen 1, bárhol változtathatod aztán a kódban, pl. timerrel
ScaleX = 1;
}
}
Aztán xaml-ben így lehet kötni hozzá:
<!--Ui Element amit méretezni akarsz, itt egy grid, de amúgy kb bármi lehet-->
<Grid>
<Grid.RenderTransform>
<!--Kötés a ScaleX propertyhez, amit a code-behindban állítunk-->
<ScaleTransform ScaleX="{Binding ScaleX}"/>
</Grid.RenderTransform>
</Grid>A lényeg, hogy ezután, ha lesz egy timered, akkor csak simán a ScaleX propertyt kell állítanod, és semmi más varázslatra nincs szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone-t használók OFF topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- OLED TV topic
- SSD kibeszélő
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sorozatok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2980
- MacBook Pro 16 2021 M1 Pro 32GB 512GB 1 év garancia
- Lenovo LOQ (15IAX9) - Intel Core i5 i5-12450HX, RTX 4060 (1db , utolsó ... aki kapja ...)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest