Hirdetés
- Mini PC
- Milyen monitort vegyek?
- Ne már! Drágább lesz a GPU a memóriapánik miatt?
- Újra nekifeszül az asztali konzolok piacának a Valve
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen processzort vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alexios
veterán
A scaletransformot be kell állítani valamihez, mert ez valaminek a transzformációja. A sima zárójel amúgy ha használsz mögötte {} zárójeleket is nem feltétlenül muszáj.
Szóval vagy van valamid amit szeretnél méretezni a xaml-ben, ott adsz egy nevet neki x : Name-el, majd a code behindban arra hivatkozol, vagy azt amit méretezni is akarsz code behindban hozod létre, és a végén hozzáadod a mainwindowhoz.Viszont, igazából mindegyik megoldás idegen a WPF-től, még ha működne is. Kezdésnek tudom, hogy viszonylag sok tud lenni, de tényleg érdemes olvasni az MVVM patternről, és data bindingról, mert egyrészt sokkal egyszerűbb dolgod lesz, másrészt erre van kitalálva. A lényege, hogy xaml-ben létrehozod a ui elementedet amit akarsz, majd ezt hozzá kötöd egy propertyhez, ezt általában egy viewmodel osztályban szokták, esetedben ha kezdésként a xaml.cs fájlban van sem gáz. A lényeg, hogy az az osztály, amihez kötni akarod meg kell valósítsa az INotifyPropertyChanged interfészt, ez az egész WPF sava-borsa, majd ha változás van akkor ezzel jelezni.
Valami ilyesminek kéne lennie pl.:
public partial class MainWindow : Window, INotifyPropertyChanged{//Inotifypropertychanged interfész megvalósításapublic event PropertyChangedEventHandler PropertyChanged;protected void OnPropertyChanged([CallerMemberName] string name = null){PropertyChanged?.Invoke(this, new PropertyChangedEventArgs(name));}//Property amihez tudsz kötni xaml-rőlprivate double scaleX;public double ScaleX{get => scaleX;set{scaleX = value;//Ez az egész lényege, emiatt fog értesülni a UI arról hogy változás történtOnPropertyChanged();}}
public MainWindow(){InitializeComponent();//Esetünkben nincs viewmodel, szóval ez az osztály lesz az ahol keresni fogja a propertyket
DataContext = this;//Kezdésnek legyen 1, bárhol változtathatod aztán a kódban, pl. timerrelScaleX = 1;}}Aztán xaml-ben így lehet kötni hozzá:
<!--Ui Element amit méretezni akarsz, itt egy grid, de amúgy kb bármi lehet-->
<Grid>
<Grid.RenderTransform>
<!--Kötés a ScaleX propertyhez, amit a code-behindban állítunk-->
<ScaleTransform ScaleX="{Binding ScaleX}"/>
</Grid.RenderTransform>
</Grid>A lényeg, hogy ezután, ha lesz egy timered, akkor csak simán a ScaleX propertyt kell állítanod, és semmi más varázslatra nincs szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- PlayStation 5
- Milyen okostelefont vegyek? OFF topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- Mini PC
- Milyen monitort vegyek?
- Ne már! Drágább lesz a GPU a memóriapánik miatt?
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon 9th i7-1165G7/16GB/512/FHD/Magyar
- Toshiba 500 GB 2,5 Notebook HDD
- VTX AMD Radeon HD 6870 1 GB GDDR5 256 bit PCI-E Videokártya
- G.SKILL Trident Z5 Royal Neo Silver 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 - Élettartam garancia
- XFX Quicksilver AMD Radeon RX 7800 XT Magnetic Air - Arctic White - Alza garancia 2028.02.25.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3588, 100% Akksi
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3962, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B85M-G B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


