- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Hobby elektronika
- Apple MacBook
- Továbbfejlődött a Keychron egéralternatívája a Logitech MX Masterre
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gregorius
őstag
a malloc/free es a new/delete tekintheto nyelvi eszkoznek a memoria kezelesere
A malloc/free nem tekinthető, az runtime library. A new/delete inkább, de azok is a malloc/free-re vannak visszavezetve, szóval csak ún. szintaktikus édesítőszerek. Ráadásul nem is kifejezetten a te programod, hanem az oprendszer része a kérdéses RT, úgyhogy effektíve akkor cseréli ki alattad a microsoft, amikor neki tetszik. (Volt már ebből problémám, hogy a letöltött program csak nem akart futni, aztán kiderült, hogy egy régebbi RT-vel linkelték, úgyhogy újra kellett fordítanom, hogy rendesen együttműködjön a többi komponenssel)
azert, mert a GC sajnos esetenkent nem elhanyagolhato ovreheadet jelent, es nem-szintetikus-tesztek eseten (amikor csinalunk ugyan abbol 50000 peldanyt mondjuk) lassabb lesz
Meg kell tanulni hatékonyan GC alá programot írni. Gondolom az ember a hagyományos programját sem tűzdeli tele folyamatos objektumallokációkkal.
Ráadásul a GC a programtól függetlenül cserélhető, ezért mire kitaláltál egy jobb GC algoritmust vagy netán megoldottad manuális memóriakezeléssel, addigra kapsz egy jobban optimalizált GC-t, amely ráadásul az összes programhoz használható.
Egyébként ha összevissza allokálsz mindent, azt a heap sem tolerálja valami jól.
a .NET mint a java GCa elegge alkalmatlanna teszi a nyelvet realtime mukodesre, mert nincs definialva, hogy mikor collectel.
A windows önmagában alkalmatlan hard real time működésre GC-vel, vagy anélkül. Viszont soft real time működés nyugodtan megvalósítható a GC jelentette bizonytalanság mellett, az átlagos idők ugyanúgy mérhetőek, mint bármelyik másik alkalmazás esetén. Ha meg a rendszer elkezd vergődni, akkor tényleg végképp mindegy, hogy GC vagy nem GC.
Persze kétségtelen, hogy a .NET teljesítményben egyelőre elmarad a natív C-től (és megsúgom, előzetes mérések szerint a .NET 2.0 Math könyvtára gyengébb lesz, mint az 1.1-é). De egyrészt aki powah rutinokat akar írogatni, az kódolja le az érzékeny részeket ASM-ben, másrészt ez nem szorosan a nyelv függvénye, hanem a JIT-é és a framework-é.
es ha te akarod ugy intezni, hogy a kritikus idopontokban NE kezdjen el gyujtogetni
Akkor szépen meghívod előre a GC-t, hogy na akkor gyűjtsön most, megvárod amíg begyűjt (WaitForPendingFinalizers), aztán végrehajtod a kritikus részt. Közben persze C-ben sem nagyon tudsz objektumokat allokálgatni, mert a heap sem a kiszámíthatóságáról híres, már ami az allokációt érinti. Egy esetben lehet értelme a dolognak, ha az ember C++-ban mindent a stack-re allokál, de akkor inkább maradjon a sima C-nél. (Találkoztam már olyan emberrel, aki tervezési elvi alapon teljesen hanyagolta a heap-et a kiszámíthatatlansága miatt)
A GC az alapból alacsony prioritáson fut, úgyhogy a CPU-intenzív working thread-eket nem nagyon zavarja, viszont ha vészesen fogy a fizikai memória, akkor realtime prioritással pillanatokon belül ledarálja az összes szemetet.
Egyébként döbbenetes, hogy a GC algoritmusokat milyen durván optimalizálják. Pl. ha jól tudom, a .net-es adaptálódik a processzor cache méretéhez, úgyhogy a 0. generációban felszabadított objektumok többsége lényegében sosem kerül ki az L2 cache-ből, így kegyetlen gyors tud lenni.
a c++ nyelvben lehetett eloszor ertelmesen uj nevet bevezetni hozza tartozo memoriaterulet foglalasa nelkul. es ezt 1 darab operatorral oldottak meg, ami minden esetben elegseges volt az egyertelmu kifejezeshez. c#ban eltunt ez a szep, egyseges, elegans megoldas.
Még mindig nem értem. Írsz egy C++ példát, hogy mi annyira jó miben?
többszálú öröklődés...
en a nyelv osszetettsegerol, es nem az eletkepessegerol/hasznalhatosagarol beszeltem
Én ezt inkább összefércelésnek hívom, mint összetettségnek, de ízlés kérdése. Az ilyen programozói agyelszállások inkább az interoperabilitás illetve a kódújrafelhasználás szempontjából fontosak.
szkepticizmussal kezelni, es/vagy utanaolvasni
És megcáfolni, ha nincs igazunk!
es felterjesztem megegyezesre, hogy altalanos celu alkalmazasfejlesztesre a c# bizony alkalmasabb nyelv
Ebben egyetértünk. Bár ez akár a 6-os vagy régebbi Visual Basic-re is mondható (inkább mint platformra a mindenféle designerjével), az pedig egy bűn rossz nyelv, mégis egy-két évvel ezelőtt többen használták, mint a C-t.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nintendo Switch 2
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Gitáros topic
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- BestBuy ruhás topik
- Linux kezdőknek
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- További aktív témák...
- Apple Watch Series 8 GPS + Cellular (E-SIM), alumínium, 45 mm
- Lenovo Legion gamer laptop szép állapotban (RTX 3060, Ryzen 5 5600H)
- Asus Tuf Gamer Laptop i7, GTX 1660 Ti, 24GB RAM!
- HP EliteBook 850 G3, 15,6" FHD, I7-6600 CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, AMD VGA, WIN 11, ( olvasd végig )
- Dell Latitude 5580, 15,6" FHD IPS , I5-6300UCPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 11, ( olvasd végig )
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- BANKMENTES részletfizetés Noblechairs HERO RL valódi bőr Gamer Szék
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest